19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

GLOSA: Sankce proti Rusku jsou hloupé

Když vám něco nejde a ostatní to vidí, máte dvě možnosti. Buď se podíváte do zrcadla, přijmete, že něco děláte špatně, a změníte sebe, nebo najdete pro ostatní viníka vlastních neúspěchů jinde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 21.7.2014 15:40

Re: USA a EU jsou blbci a Rusko anektovalo Krym.

Takže postup alá Hitler byl férovější? Vy jste fakt velkej bolševickej kolaborant.

J. Svoboda 21.7.2014 18:13

Re: USA a EU jsou blbci a Rusko anektovalo Krym.

Pane Šimku, už víme co žerete. Jen myslím, že většině by se z toho neudělalo volno.

J. Kraus 21.7.2014 10:31

Je to tak.

Je to tak. Věcné poznámky ve psích diskusích takřka zmizely, jen tady u pana Matějky jich je pár, a nahradily je nenávistné emotivní výkřiky proti společnému nepříteli – Rusku. Není bezpečné je číst, natož být autorem článku, proti němuž se záporné emoce obracejí. Každá emoce, positivní i negativní, se odrazí od svého cíle zpět a se znásobenou silou zasáhne odesilatele. Přesto není vhodné vstupovat do vichru negací, člověk je tím mimoděk pomáhá zesilovat. Odbočme trochu – jak asi ve třetích zemích působí ruská věcnost a verbální i mediální zdrženlivost na jedné straně v porovnání s pubertálními emocemi rozrušeného a nenávistného Západu na straně druhé? Mozky vymyté moderní pakulturou se projevují typickým způsobem, zatímco lidem, kteří si zachovali schopnost uvažovat věcně a logicky, se zpravidla časem dostane i jakési intuice a vhledu. Zdá se, že takoví už Psa přestali číst. Vtírá se otázka, co tady ještě dělají ti z nich, kteří píšou.

B. Hamáček 21.7.2014 10:37

Re: Je to tak.

Pane Krausi doporučuji Vám odstěhovat se do milovaného Ruska . Nic jiného Vám už nepomůže.

J. Tachovský 21.7.2014 12:50

Re: Je to tak.

A pripdne odstehovani pana Krause do Ruska je argument pro nej, nebo proti nemu ?

P. Čech 21.7.2014 13:11

Re: Je to tak.

Ale tady přece vůbec nejde o to, zda Rusko někdo miluje či nenávidí.Jde o nezaujatý pohled na věc samu. Takovéhoto pohledu však zde diskutující ve své většině nejsou schopni. Jsou ovládáni novinářskými emocemi a rozum zůstává někde jinde. Pan Matějka má naprostou pravdu, co se týče  sankcí. Pomocí těchto ještě nikdy a nikde nebylo ničeho dosaženo Jedná se pouze o hloupé výkřiky politiků za účelem zachování zdání, že k něčemu užitečnému jsou. Nejsou, pouze kalí vodu a jsou vesměs příčinou konfliktů, které nepřímo i přímo vyvolávají. A je úplně jedno, zda se jedná o pány Obamu, Kerryho, Putina, Hollanda, Klause, Zemana, Zaorálka, Porošenka či paní Merkelovou

S. Donát 21.7.2014 11:49

Re: Je to tak.

Myslíte věcné a zdrženlivé Putinovo konstatování, že odpovědnost za sestřelení letadla má Ukrajina? Přispěchal s tím tuším hned druhý den, zatímco emocemi rozrušený Západ nenávistně křičel, že je nutné počkat na více informací a na výsledky vyšetřování...

J. Šimek 21.7.2014 11:49

Re: Je to tak.

Západní pakultůře se nelíbí, že Rusko v 21. století vojensky anektuje cizí území podobně, jako Adolf Hitler.

M. Mýval 21.7.2014 9:45

začalo to na Majdanu

Tehdy měla Evropa říct: Žádné revoluce, co jste si zvolili, to máte, musíte to vydržet do voleb a potom jít volit a volit zodpovědně. To co vzniklo v Kyjevě, nemá s demokratickou vládou nic společného. Co ale chcete, když je EU sebranka maoistů, trockistů a sluníčkových pachatelů dobra

J. Fleiszner 21.7.2014 10:08

Re: začalo to na Majdanu

Naprosto s vámi souhlasím. A dost mě ta situace děsí.

J. Šimek 21.7.2014 11:51

Re: začalo to na Majdanu

Proč zobecňujete za celou EU? Pistě o sobě.

J. Svoboda 21.7.2014 18:23

Re: začalo to na Majdanu

Je to velmi jednoduché pane. Protože celá EU taková je! Myslím, že autor příspěvku není takový egoista jako vy, aby psal o sobě. Asi má dost rozumu na to, aby si uvědomil, že by to nikoho nezajímalo. Možná by vám tím nahrál na smeč, abyste mu mohl napsat, aby nepsal o sobě.

J. Kanioková 22.7.2014 0:59

Přesně !

.

J. Šejnoha 6.8.2014 1:03

Re: začalo to na Majdanu

Ano.  Krize  byla nastartována  násilným Majdanem.  Koalice (resp.jejívoliči) s eúpo násilném puči ocitla  v opozici a  uchýlila  se rovněž k násilí.  Zjednodušeně.

P. Götze 21.7.2014 9:16

RE

Tak to se hodne nepovedlo. To ani nema cenu komentovat.

J. Gutvirth 21.7.2014 7:38

Sankce proti

Adolfovi jsou hloupé.

P. Lenc 21.7.2014 7:55

Re: Sankce proti

Přesné, za jedna!

R. Houška 21.7.2014 7:37

Tak to vypadá, že Kremlu konečně poslední sankce

šláply na kuří oko. Když si člověk přečte hlásné trouby FSB v Čechách, Matějku a Protiproud, je nervozita již jasně patrná. Strach, že ruské zdroje dojdou, a oni se budou, nedej Bože, muset začit živit bez nich, je nutí psát jednu blbost za druhou. Například to o španělském dispečerovi z Kyjeva, je už fakt síla i na Hájka s Jaklem. To jim snad musel diktovat sám velký Amnest Amnestovič.

J. Mrázek 21.7.2014 13:53

Nemáte v příbuzenstvu ...

...paní Sohorovou ? Výplod ji připomíná ... tedy, ona se přejmenovala na Baldovou, nicméně....

I. Schlägel 21.7.2014 7:36

A jaké řešení

pane Matějko navrhujete místo sankcí? Ne, že by byly bůh ví jak účinné, o tom žádná.

P. Lenc 21.7.2014 7:56

Re: A jaké řešení

Také by mně to zajímalo.

V. Novak 21.7.2014 9:58

Podstatné je, aby nebyly účinnější na toho, kdo sankce

vyhlašuje, než na sankcionovaného... Pokud je tomu naopak, lze s úspěchem předpokládat, že střeba do vlastní nohy nebude mít očekávaný účinek.

Protiruské sankce připomínají Cimrmanovo trestání učitele učitelem - a to Rusko ještě neodpovědělo!

J. Fleiszner 21.7.2014 10:05

Re: A jaké řešení

Myslím, že by stačilo mluvit pravdu o situaci na Majdanu a celé Ukrajině. Nezačínat od konce, ale od začátku. Převrat na Ukrajině byl hrubě nedemokratický a bylo by tedy zdravé to dát Ukrajině jasně najevo a Janukovyče dále uznávat za prezidenta Ukrajiny. V druhém kroku dělat vše, aby se na Ukrajině přestalo bojovat!

Útočit na Putina je asi zbytečný a dokonce mi připadá, že to, co je Putinovi dáváno za vinu je v rozporu s tím, jaké jsou Putinovi tendence. Možná by některým Putinobijcům pomohlo zamyšlení nad tím, jestli nejsou situace, kdy je USA s EU větší hajzl než Rusko.

B. Hamáček 21.7.2014 10:31

Re: A jaké řešení

Máte bezvadnou paměť , to co Vás naučili ve VUMLu si pamatujete dokonale.

J. Šimek 21.7.2014 11:54

Re: A jaké řešení

Vaše - nechte Putina na pokoji - po vojernské anexi Krymu je fakt tiátr, který vám naštěstí snad moc lidí nežere.

L. Šušlík 21.7.2014 7:12

Prodáte nám provaz na kterém vás oběsíme

Nějak podobně se prý vyjádřil soudruh Lenin na adresu západních buržujů. Je sice pravda, že dle zkušeností ekonomické sankce autoritativní nedemokratické režimy spíše posilují (záměrně utvářená iluze vnějšího nepřítele je tím povrzena, zmanipulovaný národ se semkne). Na druhou stranu by bylo poněkud hloupé dávat potenciálnímu agresorovi zbraň, kterou nás pak zlikviduje. Viz např. prodej francouzských válečných lodí Rusku. Hodně se píše o ekonomické závislosti Evropy na Rusku, přičemž si ale pisatelé neuvědomují, že závislost není jednosměrná. I Rusko je závislé na Evropě - a to ve větší míře, než Evropa na Rusku. Evropa je z hlediska globálního trhu dobře platící a tedy žádaný partner. Rusko je nevypočitatelné a mentálně upadající.

J. Kostelanský 21.7.2014 5:04

Ciele veľmoci sa nemenia, len ich metódy a prostriedky

Na začiatku 20. storočia si ľudia mysleli, že vojna možná nie je, pretože štáty zaznamenali obrovský hospodársky rast, vývoj v zbraniach doslova explodoval a ekonomiky rôznych štátov boli vzájomne veľmi previazané. Vojna podľa vtedajších odborníkov by sa nebola oplatila nikomu. A napriek tomu bola.

To isté platí aj v súčasnosti. Menia sa prostriedky a metódy, ale ciele zostávajú nemenné: ovládnuť východnú Európu a urobiť si z nej svojich vazalov.

U bývalých socialistických satelitov ZSSR sa to už viac-menej podarilo. Len Maďari "robia trochu problémy". Zostáva ešte nepoddajné Rusko. To je obrovské lákadlo - obrovská krajina priam plytvajúca priestorom, ornou pôdou, vodnými zdrojmi a nerastným bohatstvom. Zatiaľ čo v západnej Európe sa ľudia tlačia ako sardinky, v Rusku je miesta pre stovky miliónov ďalších ľudí.

Západ nemá záujem obsadiť Rusko vojensky. Jednak vie, že to nie je možné, a jednak by to bolo veľmi neefektívne. Stačí Rusko obsadiť ideologicky a ekonomicky - dosiahnuť, aby Rusi pískali tak, ako budú v Bruseli a Washingtone hrať. Po dôkazy netreba chodiť ďaleko - z Chodorkovského sa stal hrdina, pretože Putin zabránil, aby sa najväčšia ruskú ropná firma dostala do amerických rúk a aby americké doláre ovplyvňovali ruskú politiku. Ale lakmusovým papierikom sú vyšinuté ženské z Pussy Riot. Všade na svete by im hrozili dlhoročné tresty či dokonca popravy, ale Rusko by malo strpieť ich "boj za demokraciu", lebo "tak je to správne".

J. Gutvirth 21.7.2014 7:40

Re: Ciele veľmoci sa nemenia, len ich metódy a prostriedky

I vy jeden přísný. Vy také nenávidíte ženy?

V. Novak 21.7.2014 10:01

Re: Ciele veľmoci sa nemenia, len ich metódy a prostriedky

Mohl byste nějak objasnit, co jste chtěl říci?

B. Hamáček 21.7.2014 10:34

Re: Ciele veľmoci sa nemenia, len ich metódy a prostriedky

Bezvadná reakce , ale má drobnou chybičku . Zaměnil jste znaménka a směr , TO RUSKO CHE OVLÁDAT EVROPU A SVĚT ! No jo ve VUMLu se o tom neučilo .