2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
bd 23.11.2009 14:52

Re: Taky cosi o té potřebě aut

Šmankote, tak tohle snad už nemá cenu ani komentovat, to fakt vzdávám, tolik času prostě nemám.

bd 23.11.2009 14:47

Re: Top Gear

Tak kupříkladu v posledním TopGearu (českém tištěném) je celkem pochvalný článek na Priuse. Jinak je ovšem obsah TopGearu samozřejmě dán tím, že je určen pro lidi, jejichž touhou je vlastnit či aspoň občas řídit automobily poněkud jiné kategorie, než je Prius.

certik 23.11.2009 14:33

Re: Top Gear

Váš argument spíše ukazuje že agenti StB jako například agent Herman nemají smysl pro humor.

Milan 23.11.2009 14:20

Re: Taky cosi o té potřebě aut

To je ovšem čistě Váš názor. Já se do Vás taky nenavážím že jezdíte 60 tam kde se dá jet 90 a brzdíte provoz. Ostatní kteří nejsou tak šťastní a mají co na práci a spěchají kvůli Vám musejí předjíždět a riskovat život svůj a ostatních kvůli Vám. A aby bylo jasno, čím pomaleji se jezdí, tím méně aut za stejnou dobu na tu cestu vleze. Takže rychlost by se měla zvyšovat a ne naopak. Nezáviďte ostatním že mají velké auto. Kupte si ho taky. A jestli na to nemáte tak se tím zase nechlubte. Je to také os schopnostech a podobně.

certik 23.11.2009 14:17

Re: takze z toho vyplyva ze Prius je spatny...

No je ten argument naprosto zoufalá ubožárna. Kobyla je taky lepší než BMW M3 protože ji můžete podojit a to mlíko pít, kdežto kolem bavoráku sem slídil celej den a cecík sem nenašel.

Jinak BMW jsou velice úsporná auta a jejich inženýrům všechna čest. Ovšem to agenta Hermana nezajímá. Tady de vo to, že jeho nadřízení vlastní nějaké akcie rafinerií, tak potřebujou aby agent Herman psal proti věcem kerý šetřej na benzínu. Ten to dostane rozkazem, a protože je invalidní přes mozek, tek zplodí jen takovýhle nesmysl.

Na druhý straně, kdyby StB nebyla zevnitř rozleptaná takovýmihle pitomci, tak kdoví, třeba by byl komunismus eště pořád s náma.

Kyselý Sven 23.11.2009 13:56

Re: Top Gear

Ještě mě napadlo jedno vyvětlení: ekologisti nemají smysl pro humor ;-)

Kyselý Sven 23.11.2009 13:54

Top Gear

Jak tak čtu příspěvky, myslím, že nikdo z diskutujících Top Gear nikdy neviděl. Ten pořad je totiž nádherně ekologicky i politicky nekorektní. Čekal bych, že nechají Prius srazit s tankem Challenger a budou u obou zkoumat poškození karoserie :-)

Jejich přístup skvěle charakterizuje Clarksonovo (jeden z moderátorů) prohlášení: "Ekologičtí aktivisté nám stále píšou, že máme ukazovat více zelených aut. Toto je nejzelenější, které jsme sehnali..." a kamera se přesune na hráškově zelené Lamborghini ;-D

P. 23.11.2009 13:49

Prius ekologicky?

Krom toho ze se nehodi k zavodeni mi tu silne chybi informace, ze Prius je naprosto neekologicky vyrobek s ohledem k celemu vozu, ne jen okamzite spotrebe. Je davno prokazano ze vyroba takovehoto radobyekologickeho pojezdu je vice nez neekologicka diky ekologicke zatezi, kterou vyroba teto zrudnosti a baterii do ni je... Jenze to Boorseekum a spol. take do kramu nehodi...

certik 23.11.2009 13:40

Re: Amerika je take velmoci elektromobilu!

Nez začnete odpudivě kretensky krákorat, tak si ověřte reálie. Dotace na nákup Priusů (a jiných hybridů) byly nějakou dobu za Bushe, ale asi před dvěma roky skončily.

Kája 23.11.2009 13:32

Re: ekonomie versus ekologické nadšení

Huhu, to je pro vás moc složité. U vás se pokrok zastavil u parního stroje. Nesanžte se. 

Tino 23.11.2009 12:52

Re: Taky cosi o té potřebě aut

:-DNečilte se. Jde mi o nejen svou, ale i vaši bezpečnost, jde mi o nejen moje, ale i vaše životní prostředí a hlavně o to, aby sme se všichni na ty cesty vlezli.

Doba, kdy se řidič mohl unášet krásou krajiny, cítit požitek z jízdy, kdy letěl s větrem o závod s vlasy a vousy rozevlátými a široko do kraje jiného auta nevidět, v řevu burácení motoru rozhánět slípky co se loudají vesnicí a chodci dávno dopředu uskakující protože řev motoru slyšící, tak ta doba je v nenávratnu!

CHCAČKY NECHCAČKY SE HOLT MUSÍTE PODŘÍDIT ZÁKONU MNOŽSTVÍ! Mějte si auto jaké se vám zlíbí a za kolik chcete. Jsem dalek závisti. Jen účelnost takového vlastnictví beru jako ekonomicky podstatnou. K čemu by mi byl Jaguar, Porsche s možností razantní jízdy i nad dvěsta/hod, když využít jej mohu max v Německu a nikde jinde, do Němec jezdíce raz za čas? Ale i tam platí jisté omezení při neomezené rychlosti. Nemůžete si jednoduše vynutit prostor pro svou rychlost. Žel pro vás, svět má svá pravidla, aby totiž lidi byli schopni přežít.

Můžete odejít do Turecka, či Arábie. tam ještě platí, že kdo je silnější vyhrává. Ale taky to není už vono. I tam už si vynutila civilizace kázeň a podřídění se vůli množství. Můj dotaz směřoval ku potřebnosti každého k silným a neekologickým autům. Když už je kdo trouba a koupí si z rozmařilosti sporťák s výkonem XXX, pak nemůže mít námitek proti svému omezování se v prospěch druhých. Jeho debilita totiž může druhé stát i život a v primitivních společenstvích by ho pozůstalí umlátili klackem. Buďte rád, že tu máme společnost, která nutně omezuje pro množství. To ani náhodou není o levicovosti, jak se tupci domnívají!

huhu 23.11.2009 12:50

Re: ekonomie versus ekologické nadšení

co je pro Vás pokrok ? nějaký ekonesmysl ? buďte si jist, že dnes se dobré a ekonomické věci šířejí díky svobodnému trhu velice rychle. Ovšem díky svobodnému trhu se nešířejí nesmysly. takže ten bus v Oerlikonu asi bude nesmyslem - co stojí, jaké má provozní náklady, další parametry ?

Marat 23.11.2009 12:18

Re: A hlavně nezapomeŇte, kdo je autor

To že autor snad byl estebácký spolupracovník, to je možné. Jenže udavaču a to i neregistrovaných bylo desetkráte více. Dobrovolných pomocníku jiných bezpečnostních složek bylo celá nesčetná stáda  a ti jsou všichni mravňáci kteří můžou soudit jen ty od jedné policejní složky?. Fízlovali celé rodiny od dědka, babky až k pravnukum. Většina mích kolegu se honosila legitimaci pomocníka a  opravduu jsem viděl fízlovat celé familie. V té době to byla přece čest, sloužit některé bezpečnostní složce.

RomanL 23.11.2009 12:17

Re: Taky cosi o té potřebě aut

To že vy "nemáte potřebu" je jenom vaše osobní věc. Nevnucujte ji ostatním. Běžně to mají ve zvyku pouze lidé s extrémně levicovým zaměřením.

messenger 23.11.2009 12:07

takze z toho vyplyva ze Prius je spatny...

p. autor z testu na zavodnim okruhu usoudil ze Prius je spatny protoze kdyz se ten ubohy 1.5litrovy motorek prinuti k zavodni jizde 180km rychlosti tak hodne zere...

jestipak panove z TopGear taky zkusili porovnat spotrebu obou aut pri mestske jizde, pri klidne jizde 90kou a klidne jizde 130kou?

Vse co ten vas slavny test dokazuje je ze Prius ze nehodi k zavodeni... :-P

Kája 23.11.2009 11:48

A hlavně nezapomeŇte, kdo je autor

Hermánek Jiří20.05.1948

Tajný spolupracovník

CentrálaDvořák

1753788

messenger 23.11.2009 11:40

Re: Ježíšmarjá, mě omejou!

co tady je sesumirovany prosim vas...

Kája 23.11.2009 11:40

Re: ekonomie versus ekologické nadšení

Ale jezděj Pavle, jezděj už dlouhá léta ve Švýcarském Oerlikonu. Jenže ono to díky Herménkům trvá strašně dlouho, než pokrok dorazí do zemí Českých.

hans hase 23.11.2009 11:26

Fofrníky neupadají

Fofrníky se rozpadají.

Ondyno to ukazovali v TV.

To jen tak na okraj :o)

bd 23.11.2009 11:23

Re: Taky cosi o té potřebě aut

Na dohlížení nad dodržováním dopravních předpisů si vydržujeme polici (to jak ve skutečnosti pracuje je na jinou diskuzi). Všechny Vaše ostatní úvahy pak směřují k tomu, přikazovat lidem, co si mohou či nemohou za svoje peníze koupit. Když jim zakážete silná a velká auta, tak co jim tedy dovolíte? Ono totiž jakékoli utrácení peněz má nějakou negativní eokologickou stopu.

Bereniké 23.11.2009 11:07

Re: Taky cosi o té potřebě aut

Napsal jste to krásně, něco podobného si myslím taky. Není mi jasné, proč má být do městského provozu určeno těžké auto s výkonným motorem. Navíc i na dálnici, při optimálním způsobu jízdy, člověk nepotřebuje mít auto, které extra žere. Ovšem problém spíš bude v tom, že části populace slouží auto nejenom jako přibližovadlo přemísťující lidi a náklad, ale hlavně jako prostředek na zvýšení prestiže, jako důkaz "že na to mám", jako drahá hračka, jako babolapka, jako...... zajisté jsou i další důvody. Záměrně píšu "lidské populace, protože se to netýká jen mužů. ;-)

MartinN 23.11.2009 10:55

Re: Amerika je take velmoci elektromobilu!

Obama možná, ale Priusů tam jezdilo mraky už za dob Bushe. A o dotacích nic nevím. A že by si je Američané kupovali proto, že "jsou ekologické"? Tomu snad nevěříte! Mluvil jsem s jednou majitelkou Priusu v Denveru a tuze si to auto pochvalovala. A to v době, kdy tam jezdí možná polovina aut "normáních", tedy nikoliv obrovských pick-upů se spotřebou 18l/100 km.

Tino 23.11.2009 10:47

Taky cosi o té potřebě aut

Z nutnosti jsem odepsal diesel Citroen 1.9 turbo, protože už sedmiletého jsem koupil chechtáků nemaje a šest let mi draze sloužil pro nákladnost náhradních dílů. Pilně šetříc jsem si letos mohl zakoupit Fabii 1.2, celkem mladou z 2004 r. po prvním majiteli z Belgie a se servisní knížkou. No, co mám povídat - Citroenův výkon to není ani náhodou a stotřicet je pro Fabii úprk. Spolehlivě se ale přemisťuji z bodu A do bodu B, odvezu s ní co třeba a hlavně z rachoty do rachoty mě vozí nepoměrně levněji. Je ekologičtější už v tom, že nesmradí co Citron, není tak akcelerační, oplatí se v ní držet rychlostní předpisy ap. Je prostě užitná bez možnosti zamachrovat.

Může mi kdo zdělit, proč by všeobecně lidstvo nemohlo jezdit předpisově, úsporně, ekologicky? Proč by se měli jedinci předhánět v porušování předpisů a ohrožovat nejen sebe? Proč by mělo být znamením luxusu vlastnit skoroautobus čtyřkolku, která nevejde ani do normální garáže či parkování? Proč by se mělo na dálnici jezdit nad stotřicet co to dá? Proč by se v městech mělo riskantně kličkovat, akcelerovat, prudce brzdit a vůbec se chovat jako nervózní pako?

Nic proti limuzinám, co mají manažery, velkokapitálové finančníky, ministry a podobné nadlidi dovézt v potřebném čase do jejich hnízda. Ale proboha proč by měly mít sporťáky s obrovskými výkony, když se přece na cestách stejně jako druzí mají chovat předpisově už kvůli vlastní bezpečnosti i bezpečnosti jiných? Jasně! Když prachy jsou, pak je i objednávka na mimořádné mašiny. Jen lidí je hodně a prostě se musí omezovat. Jinak těch mrvol na cestách bude jen přibývat.

Jsem už postarší a tak nemám potřebu se ukájet razantní jízdou. Připadá mi ale, že valná část řidičů, co mají výkoné stroje, nemá sexuální výkon a tak si nahrazuje svou nedostatečnost agresivní jízdou výkonými auty. Mě to ještě slouží dobře. Nemusím dokazovat světu na cestách, jaký že jsem to chlap. A tak Fabie fakt stačí a doufám, že vydrží aspoň pět let, než na nějakou ekologičtější ojetinu vydělám.

402 23.11.2009 10:45

Re: Ježíšmarjá, mě omejou!

Pohadka na dobrou noc: http://www.youtube.com/watch?v=ZkPQU3UDBM0 .

402 23.11.2009 10:44

Amerika je take velmoci elektromobilu!

Mimo jine protoze je tam dotace na jejich nakup. A tato dotace je stejne vysoka jako cena elektrickeho golfoveho voziku. Ktery muze byt registrovan jako vozidlo. A na nektere dava prodejce 2.000,- USD slevu.

Zeleny Obama tak venuje komukoliv elektromobil (= golfove vozitko) a jeste mu da dva tacy. To je podpora ekologie, jako z Brusele!

toogood 23.11.2009 10:34

Re: technik?

OK, tak proč se ale o priusu hovoří jako o ekologickém voze, když je to jenom symbol hypotetického budoucího pokroku?

bd 23.11.2009 10:31

Re: technik?

No, zrovna v tý Americe je to klasická ekologistická ikona, ze které uživatel vyskakuje rovnou do svého alespoň desetimetrového odkrytého vyhřívaného bazénu.

Saul 23.11.2009 10:04

Výborný článek ...

.. ale marné volání. I tak: Dík, autore. R^

MartinN 23.11.2009 10:04

technik?

Autor se snaží již dlouho vzbudit dojem, že je technikem. Snad je, ale v tom případě by měl začít používat svůj technický rozum i ve výpadech proti čemukoli co je, resp. snaží se být  "ekologické". Každá věc má svůj účel. Městský autobus taky nenasadím na dálkovou dopravu abych pak nekřičel, že je to úplně blbý takovej autobus, že žere a má nepohodlný sedačky. A mimochodem, že mají některé klasické automobily nižší spotřebu než Prius, to je možné, ale tady jde o vývoj, věřím, že pokud se budou hybridy hodně používat, jejich vývoj předběhne "klasiku".  A např. u vysokozdvižných vozíků jeden světový výrobce hybridy používá už hodně let a dneska mají suveréně nejnižší spotřebu, nehledě na to, že práce s nimi je mnohem komfortnější než  s klasickými vozíky.

A ještě jedna poznámka - nejvíce Priusů jezdí v Americe. A že by tamější trh byl nějak skromný ve vztahu k automobilům, to bych neřek. Ostatně i autor se rád chlubívá vlastnictvím "Ameriky". A tak si myslím, že to nebude tak špatný řešení.

Tino 23.11.2009 10:02

Ježíšmarjá, mě omejou!

Ne že bych nevěděl tyhle fakta, ale když si to přečtu takhle sesumírovaný, pak jsem na mrtvici nad tím šlendriánem komunistickým. Samozřejmě že komunistickým, protože takhle přesně plánovali komunisti naši šťastnou budoucnost dětí našich dětí. Protože až jednou prý se to vrátí v dobrém, co dnes trpíme za zlo. Z této logiky pak byl SovětSvaz zemí, kde včera už bylo podle nich zítra. Jen škoda, že zítra už nikdo nepozná, protože se komunisti z toho plánovaní pos/rali a spolek "šťastné budoucnosti budoucích budoucích" se jim rozpadl na prach, co nás ještě dnes po dvaceti letech nepříjemně svědí.

Jinak, Klaus to s námi myslel dobře. ALE! - pamatuji na jeho doporučení zavést v domácnostech vše na elektřinu, protože to měla být ta nejlevnější energie a hlavně nejčistší a to už před oteplovači. Kdo uposlech, brečí nad ztrátami ještě dnes! Nemálo lidí si zavedlo přímotopy, zbourali komíny i kamna, zrušili i plyn co byl hodně levný, ale elktřina byla modernou. Pak přišel šok zdražování elektřiny. K pláči. Statisíce prošustrovali nejrůznější majitelé baráků.

Já moc dobře vím, že Klaus není Bůh. Nemohl tedy vědět úplně všechno, ba i to, že do té doby elektřina levná půjde cenově prudce vzhůru(ikdyž prognostik...?). Ale od té doby beru s rezervou nadšení pro každou doporučovanou verzi čehokoliv a oplácí se mi to.

A tak si myslím, že voltaické články na střeše nejsou až tak na houno, že teplo ze zemního vrtu je taky fajn, nebo třeba obrácený efekt ledničky není marný na dotápění. Od všeho trochu. Tak nějak s rezervou. A tak by se mělo podle mě i plánovat. Pořád mít rezervy a nejít na doraz.