5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janoryna 29.10.2009 15:04

lidé s malými platy těžko budou

velkými zákazníky. nízké mzdy předpokládají pro úspěch podnikání vývoz na cizí movitější trhy. a v době krize pak domácí nekupují a v cizině se taky neprodává.

es: 29.10.2009 14:40

zakaznik a zakaznik - neni to stejne i kdyz si pisatel mysli ze ano

Pilny: Jediný, kdo do vaší firmy přináší peníze, je zákazník.

es: Jo, teoreticky ano. Ale ten samy zakaznik, aby byl "spokojeny" me stoji tolik penez, ze je vlastne z fimy odnasi.

Takove zakazniky nechci.

oh 29.10.2009 15:48

Re: zakaznik a zakaznik - neni to stejne i kdyz si pisatel mysli ze ano

Fajn. Založte si luxusní manufakturu na kusovou výrobu čehokoli pro pár nejbohatších.

Jerome 29.10.2009 10:49

ale ne,

to platí tak akorát u řezníka, pokud není ve městě sám. V takovém Kauflandu se mohu spolehnout, že fronta včera dnes i zítra bude přibližně stejná. Pokud někdo platí pár korun i více kartou, bude to trochu delší. Jen ty pokladní jsou měsíc co měsíc obměňované a mají čas a chuť toliko na..dobrý den...a sumu  .. A jinde u dnes nakupovat nelze. Jen výjimky potvrzují pravidlo. Nakupování je už téměř stejně neosobní jako jízda po dálnici...

Miki 29.10.2009 10:22

2 extrémy

Díky za článek, je to důležité téma. Je potřeba hledat dobrou hranici mezi dvěma přístupy. Podle prvního z nich firma prokazuje zákazníkovi "laskavost", že mu něco prodává. Druhý přístup, typický pro podniky za atlantickým oceánem, je prodávající až příliš fixovaný na zanechání dobrého dojmu. Vrcholem toho jsou pak kontroly úsměvů. V České republice se více přikláníme k prvnímu extrému, ale nutno uznat ,ž se situace zlepšuje. Stačí, že zákazníci kladou na firmy (al i na veřejnou správu) větší nároky a že po negativní zkušenosti od nevrlých podniků přechází ke konkurenci. Tak to má být.

ranbow 29.10.2009 8:25

každý obchodník ať si to spočítá sám

Pěkné heslo, ale jestlipak ho někdo statisticky ověřil. Jakápak je četnost nákupu věrného zákazníka u dražších výrobků? Televize, ledničky, auta,...? Pět let, deset let. A kde je zaručeno, že po té době zákazník sáhne po stejné značce? Pokud tedy, za těch x let bude firma ještě na trhu, bude vyrábět podobné výrobky..Čili, opravdu se vyplatí na něm těch x pracovat, mít náklady na jeho reklamace, plnit jeho přání, komunikovat s ním přes call centra, nebo shrábnoiut zisk,a jít shánět další nové zákazníky co nakoupí dneska. Neříkám jestli ano, ne, spíš že si to každá firma musí spočítat sama. Když ještě vidím, že ona věrnost značce nefunguje ani u každodenních nákupů v potravinách na obou stranách . Na jedné straně se neustále mění majitelé a značky supermarketů Kdepak je dneska taková Delvita a v čích obchodech dnes prodávají pod značkou PennyMarket. A na straně druhé,vidím plné busy MHD důchodců, jak pendlují mezi jednotlivými hypermarkety podle toho kde mají zrovna v akci o pár korun levnější ty či ony produkty...

A.D. 29.10.2009 8:29

Re: každý obchodník ať si to spočítá sám

Věrný a spokojený zákazník má ještě jinou výhodu, než budoucí opakovaný nákup - reference. Takový spkojený zákazník předá svou dobrou zkušenost dál a přivede další zákazníky, kteří nákup teprve chystají.

Šerlok Homeless 29.10.2009 15:54

Re: každý obchodník ať si to spočítá sám

Nó, to je sice pravda. Ale zdá se, že u některých činností na to p.dí. Obzvláště tam, kde to kupujete jednou za život. Klasickým případem jsou kuchyňáři. Ďábel je skryt v detailech (jako komunikace a doplňky). Tím nechci říct, že by měl těmto obchodníkům stát za zadkem ouřada. Po těch referencích je tím spíš nutno se píditi.

A.D. 29.10.2009 16:17

Re: každý obchodník ať si to spočítá sám

A to já se zase pídím, když mi jde o nákup něčeho většího. A neváhám dobrého prodejce doporučit dál, když už s ním mám pozitivní zkušenost. Stejně tak některé zboží raději koupím o trochu dráž v dobrém obchodě - např všechno, co se týká počítačů, tam se mi sakra vyplatí vědět, že v případě problémů se mám na koho obrátit a oprava či výměna proběhne rychle a hladce.

PPP 29.10.2009 11:24

Re: každý obchodník ať si to spočítá sám

Zákazník koupí v prodepřístroj a potom tam deset let chodí pro drobnosti. Pamatujete si ještě na TV reklamu, kde se prodavač otevřeně vysmíval zákazníkovi, který přišel s chlapcem pro dvě tužkové baterky?

ranbow 29.10.2009 14:57

Re: každý obchodník ať si to spočítá sám

Tomu  říkám věrnost až za hrob. Já bych to sice udělal jinak, že bych si složitý a drahý přístroj sháněl a vybíral v mnoha obchodech, porovnával cenu, kvalitu služeb, servisu,

(a ušetřil tím třeba i pár tisícovek  a dosáhl lepších podmínek),a baterky koupil v  prvním obchodě při cestě,ale když někomu na té věrnosti tolik záleží...

Co je ale horší, že se nám ten vztah zákazník - firma rozpadá. O věrnosti ke komu mluvíme? Ke konkrétní koncové prodejně, distributoru, výrobní firmě. značce? Pod koho patří ono call centrum, pod koho patří autorizovaný servis? Mají být nějak propojeni, nebo si každý hraje za sebe? Venkoncem, ten prodavač v prodejně může věnovat zákazníkovi jen ten vlídný úsměv, což mu může být na dvě věci, když výrobek bude šunt a opravna ho odmítne přijmout do záruční opravy...A nebo naopak ...

oh 29.10.2009 16:07

Re: každý obchodník ať si to spočítá sám

A taky se vám může stát, že narazíte třeba na e-shop, co má zboží tzv. skladem u dodavatele - což přibližně znamená: "myslíme si, že víme kdo a za kolik nám to dodá", na dodávku si počkáte místo slibovaných 3 dnů 3 měsíce a ještě vám přivezou něco jiného a nebudou to chtít řešit. Kvalitu servisu většinou ovlivňuje výrobce prostřednictvím záručních a autorizovaných servisů, obchodník vám může maximálně svou neochotou zkomplikovat reklamaci. Call centra vystupují jménem konkrétního podniku a zákazníka nezajímá, že k němu vlastně nepatří, tedy ten podnik se musí starat (i když to sám nezajišťuje a někoho si nato najal) aby call centrum fungovalo jako zákaznický servis a ne jako způsob, jak zákazníka v co nejkratším čase co nejvíc naštvat. A stejně se musí chovat i u značkových servisů a prodejen. Když to dělat nebude, dříve či později to pocítí na odbytu. Nic se totiž nešíří tak rychle  jako negativní informace.

PT 29.10.2009 1:54

To jsou jistě...

...obecně platná moudra. No a co??? Jaký je účel článku?

karas 29.10.2009 9:02

Re: To jsou jistě...

Pro vás zřejmě žádný.

Šerlok Homeless 29.10.2009 15:56

Re: To jsou jistě...

A pro vás?