8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

GLOSA: Národní hrdost, nebo idiotismus?

Určitě jste to zaznamenali: Sněmovna schválila, že od r. 2022 má být v prodejnách nad 400 metrů čtverečních 55 % vybraných potravin z české produkce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Potoček 29.1.2021 16:38

Paní Šichtářová semlela,co se dalo. Nevím,zda na povel či je oblouzena svým ekonomickým pohledem.

První,co zařídila garnitura po roce 189,bylo zrušení ČSN. Ostudné přijetí podmínek přístupu a potom vstupu do EU! Vyrovnání dotací mělo být do konce roku 2013. Kdeže ty sliby jsou. Na západě potřebovali jen naše území /dnes přes 75% maloobchodu vlastní zahraniční řetězce/ ne výrobu. Celá privatizace byla jen o rozkádání.Nepovolila se výrobní družstva ve zpracovatelském segmentu potravin /ač fungovala již za císaře pána/.;-(

P. Milan 29.1.2021 16:43

Tak jste si zaplakal ...

ČSN s problémem dotací nesouvisí a nesouvisely, řetězce holt fungují a lidé v nich nakupují (české krachly), výroba celkem jede a vyhrabává se z podinvestovanosti a zastaralosti a privatizace byla zhola nezbytná ("o" rozkrádání je pohádka, rozkrádání nejvíc bují tam, kde je stát vlastník nebo tečou dotace).

Kdo nepovolil (kdyby "se", tak by se nepovolila družstva sama)?

J. Jurax 29.1.2021 19:23

ČSN ovšem souvisí s kvalitou. Naše potravinové normy byly, pokud vím, vesměs tvrdší; zamezovaly by tudíž svobodnému obchodu k nám dovážet méně kvalitní potraviny.

V. Čermák 29.1.2021 19:30

Ano, jejich zrušení bylo to úplně první, co Čs kapitalisti provedli...;-D

V. Mokrý 29.1.2021 19:40

!!!!!! R^ :-)

V. Mokrý 29.1.2021 17:21

Hlavně při privatizacích nedostali sedláci zpět podíly z zpracovatelských potravinářských družstev - jeden hlavních zločinů tehdejší doby.

L. Novák 29.1.2021 18:10

Na to, aby všichni dostali všechno, co komunisti rozkradli, zpátky, tady nebylo dost peněz ani majetku... :-P

V. Mokrý 29.1.2021 18:59

Hlavně nebyl zájem, špatně by se privatizovalo.

V. Franěk 30.1.2021 0:29

Mám dojem, že si pletete privatizaci s restitucemi.

J. Jurax 29.1.2021 19:24

No, pro církve bylo ...

V. Mokrý 29.1.2021 19:41

A víc než dost. V obojím mají prsty lidovci.

A. Nový 29.1.2021 15:54

J. John 29.1.2021 14:42

Tak hloupou, demagogickou reakci jsem skutečně nečekal. Paní Šichtařová opominula (asi záměrně) neférové podmínky, nastavené EUrovůdci, které se přijatý zákon snaží alespoň poopravit.

Četl jste ten zákon, který schválili parlament ČR? Asi ne, jinak byste nenapsal takovou krávovinu.

L. Novák 29.1.2021 16:00

Tím, že ten váš nesmysl budete vylepovat desetkrát za sebou, nebudete mít víc pravdy. Ledaže byste používal Goebbelsovu metodu tisíckrát opakované lži.

O. Uživatel 29.1.2021 16:09

Uživatel požádal o vymazání
A. Nový 29.1.2021 16:15

:-)

P. Milan 29.1.2021 16:33

Proč by nenapsal? Někteří lidé prostě píší krávoviny skoro pořád.

V. Čermák 29.1.2021 19:11

Třeba Vy....;-D

J. Moravec 29.1.2021 15:06

Ano, pan ministr zemědělství nás oblbuje jako ti šmejdi co zvoní u dveří.

J. Ziegler 29.1.2021 14:46

Děkuji paní Šichtářové za vynikající komentář. R^

J. John 29.1.2021 14:42

Tak hloupou, demagogickou reakci jsem skutečně nečekal. Paní Šichtařová opominula (asi záměrně) neférové podmínky, nastavené EUrovůdci, které se přijatý zákon snaží alespoň poopravit. "Západní" státy EU poskytují vyšší "dotace" svým zemědělcům a ti navíc dostávají vyšší "dotace" i z EU (ty jim doplácí i český daňový poplatník). Při vstupu do EU slibované srovnání "dotací" nebylo splněno. Tedy již zemědělec na "západě" je zvýhodněn.

Cenovou politiku ale dělají prodejci, tedy i řetězce se zahraničními vlastníky. Ti nasadí marži dle svého úsudku a tak znevýhodní české výrobce, že jejich zboží nikdo nekoupí. Když zkrachují, tak je někdo levně koupí a řetězec marže upraví. Marže jsou často vyšší než 100%.

Paní Šichtařová by měla celý problém popsat komplexně a nevytrhávat pouze jeho nepatrnou část.

L. Novák 29.1.2021 14:53

Všichni nasazují marži dle svého úsudku. Ale že by nasazovali marži kvůli tomu, aby neprodali, to mi přijde jako pitomost.

Zkuste na obhajobu těch levicových komunistických nesmyslů použít rozumnější argumenty, pokud vůbec existují... ;-)

J. John 29.1.2021 15:30

Je smutné, že nejste schopen komplexního pohledu na tento problém a vaše intelektuální nedostatky balíte do hloupých frází. Marže v potravinářství jsou i 150%.

To např. Kauflandu umožňuje prodávat Kostelecký uherák za cenu mezi 79 a 149 Kč za 380g. Jistě ani na jedné ceně neprodělává. Nicméně svou cenovou politikou může také přinutit dodavatele, aby akceptoval velmi nízkou cenu, za níž prodává.

L. Novák 29.1.2021 15:39

Zkuste si spočítat, co stojí jenom provoz obchodního domu Kaufland a kolik lidí tam každý den pracuje. Až se dopočítáte, dejte nám vědět. Základní znalost trhu říká, že není problém cokoliv vyrobit, ale důležité je umět to prodat. Kdyby to producenti dokázali sami bez obchodníků a jejich know-how, určitě by si ty vysoké marže nenechali jen tak přelít do cizí kapsy. Ale to je úvaha na vás asi příliš komplikovaná, že? ;-)

J. John 29.1.2021 15:50

Nejste schopen pochopit, že tržní mechanismy jsou zdeformovány štrasbruselskými diktátory a že ve velkém se dá nakoupit levněji a v velkém obchodu jsou nižší náklady?

L. Novák 29.1.2021 15:57

Melete o vysokých maržích, ale jaké náklady a ztráty ze znehodnoceného zboží se z nich musí uhradit, vás nezajímá. Tak do toho přestaňte hloupě kecat, znáte jen pár frází a nic víc.;-)

J. John 29.1.2021 16:03

Na takovou hloupost se ani nedá slušně odpovědět.

P. Milan 29.1.2021 16:35

To bych taky řekl, že na ty vaše hlouposti se nedá slušně odpovědět a přesto se pan Novák snaží.

J. John 29.1.2021 17:18

Nezkusíte argumentovat věcně? Přečtěte si odkaz, napsaný zemědělským odborníkem a pak napište.

L. Novák 29.1.2021 18:08

Vy si zkuste přečíst třeba tohle:

Klíčová je dostupnost, ne soběstačnost. Experti vysvětlují, proč kvóty nic neřeší

https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/klicova-je-dostupnost-ne-sobestacnost-ekonomove-vysvetluji-p/r~d2cf261e5cac11ebb115ac1f6b220ee8/

J. John 29.1.2021 19:14

Řešit pokřivení trhu způsobené nespravedlivým přidělováním "dotací" Bruselem dalšími dotacemi ;-D;-D

To skutečně mohl navrhnout jen "odborník" - komik: "Podporovat české farmáře lze podle odborníků i bez povinných kvót na potraviny - například dotacemi, omezením byrokracie, investicemi do technologií a především osvětou zákazníka.".