20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

FOTO: Airbus A380

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kdokoli 1.4.2007 20:15

větší, ještě větší, největší ?

Tak se mi zdá, že zase zvítězila gigantománie bez ohledu na ekonomiku.

Komantsch 1.4.2007 20:55

Re: Re: větší, ještě větší, největší ?

Byla stejne vysoka (kormidlo) 24,1 m. Prumer trupu a delka A 380 jsou vyrazne vetsi. K tomu letela pouze jednou jedinkrat (a to nizko nad vodou a tak vyuzivala povrchniho efektu). .

MRKEW 1.4.2007 21:06

Re: Re: Re: větší, ještě větší, největší ?

Nebyla stejně vysoká ale o pár cm vyšší, navíc nestála na kolečkách.

Jinak AN 225 je pořád o kus větší (včetně nosnosti) než tento europrodukt.

Komantsch 1.4.2007 21:48

Re: Re: Re: Re: větší, ještě větší, největší ?

Dulezita je delka a prumer trupu, zde jednozne vyhrava A 380. Podle mne neni spruce goose letadlo nybrz ekranoplan. Mrija je nakladni letadlo existujici v 1 exemplari. Nesrovnavejte nesrovnatelne.

ytry 2.4.2007 14:10

Re: Re: větší, ještě větší, největší ?

Velmi zajimave odkazy. Tohle letadlo jsem videl jenom jednou ve filmu si DiCapriem a tam me to nejak neoslovilo. Ale to bylo spis tim DiCapriem (nemam ho moc rad, ale uz se to zlepsuje) a celkove ten film byl takovej slabej.

Komantsch 1.4.2007 14:00

Otazka

Neni ten joystick pro pravoruke kapitany trochu nepohodlny?

Komantsch 1.4.2007 13:57

Je zvlastni

ze Lufthansa  nakoupila minuly prosinec 20 Boeingu 747-8 a Air France je jednim z nejvetsich uzivatelu Boeingu 777.

Kez by CSA nevzdali dlouhe trate a koupili nekolik Airbusu A 330. Uz i Polaci jsou lepsi (nakoupili nekolik Boeing 787)! Oni take nejsou protii radaru nebo raketam.;-D

antipolitik 1.4.2007 22:47

Re: Je zvlastni

Tak to se pleteš že nejsou proti radaru nebo raketám je jich tam dostRv!

Dave 1.4.2007 13:35

Proc ne

Pohodli jak v economy class tak i business class bude zhruba stejne jako dosud, pouze nacpane vetsim mnozstvim doplnku. Kazdopadne vetsi pocet cestujicich redukuje cestovni naklady, takze srovnani s Concordem neni na miste. Otazkou je, jak duveryhodny je udaj 2,9 litru na 100 km na jednoho pasazera. Coz tak jako tak neni nic prevratneho.

Pocet letist schnopnych prijmout toho obra je samozrejme omezeny, takze lze pocitat s vetsim mnozstvim pasazeru, ktery budou presedat na dalsi linky. Takze dalsi tety a dalsi spaleny kerosin. Uz ted Airbus planuje mensi A350.

Se stavajicim klasickym systemem vztlakovych, brzdnych a dalsich ploch se pri zvetsene velikosti stava A380 velkym zdrojem hluku.

Docela by me zajimala skutecna navratnost vsech subvenci. Pocitam zadna slava.

Tomas Bata 1.4.2007 5:55

Pokrok se neda zastavit....

Kdepak, neni nad pokrok. Ta letadla se budou stale zvetsovat, az jednou postavi letadlo, co bude dlouhe pres cely Atlantik. Pasazeri nastoupi zadnimi vratky v Londyne, projdou letadlem a vystoupi prednimi vratky v New Yorku. Bude to velmi bezpecne, ekologicky priznive a usetri se na palivu. Vydela na tom i fima Bata, protoze nez cestujici prejdou to letadlo tak prosoupou dva pary bot. Proto radim, uz ted kupujte aksice firmy Bata

Lucifer 2.4.2007 18:21

Re: Pokrok se neda zastavit....

Kdepak projdou, budou tam pohyblivé chodníky. Takových nejmíň deset vedle sebe podle rychlosti. Na jedné straně bude nejpomalejší, na opačné nejrychlejší. Cestující budou přestupovat směrem vyšší rychlost podle toho, jak si zaplatí. Nejlevnější bude "šourák" pro důchodce a starší homelesáky, nejdražší "ala Concord", s nadzvukovou rychlostí, pro celerbrity a mafiánské bosse;-D

J.G. Pašek 31.3.2007 19:22

Z jedoho extrému do druhého . . . ať to stojí co to stojí . . .

Concord? . . .  1. let 1969 . . . 1. pasažéři letí za a 7 let  r. 1976 . . . poslední? Za 27 let později r. 2003 šlus .  . . původní investice, údržba a provoz? Nikdy na sebe nevydělal co to všechno stálo . . . 

A380? . . . 1. pasažéři?  . . . Obdivuji jako jsem obdivoval Concord . . . jestli to je budoucnost a za rohem ještě větší Airbus gigant-aeroplány?

stan 31.3.2007 15:05

To je cudliku.....

:-D

Magid 31.3.2007 16:53

Re: To je cudliku.....

Že jo a pěkně barevný!;-D

vladimirekk 31.3.2007 13:39

nelíbí se mi

Nevím, mám z toho husí kůži a budu se mu vyhýbat... asi je to iracionální, ale prostě mi přijde moc velký...

Siola 31.3.2007 13:31

Moc velké,

na vlastní oči jsem to spatřil loni v říjnu na předváděčce v Düsseldorfu. Úchvatné, velkolepé, po konstrukční stránce teda nic moc (teda alespoň co do avioniky), žádné progresívní prvky, prostě dolnoplošník, křídla konzervativně spojena s centroplánem 680 šrouby (jak se to u Airbusu vykonstruovalo v šedesátých letech a ještě se to nezměnilo-asi není důvod), ale všechno je to nějaké velké, obrovské. Když vedle stála A310, tak byla nějaká prťavá, no a Boeing 737 proti tomu bylo něco jako sportovní Piper. Nelžu, 737 by asi mohla A380 podjet! alespoň opticky to tak vypadá. No a tak jsem si vzpoměl na ten písemně uchovaný výrok jednoho námořníka, který v krčmě v Londýně, když vyplouval Titanik a všichni ho obdivovali, tak prohlásil: "To je štráchů s jednou lodí, stojí to za prd, je moc velká, do něčeho narazí". No myslím, že tato letecká, gigantománie u Airbusu je typický Cimrmannovský "úkrok stranou". Už mimo jiné proto, že to jako občané EU částečně platíme ze svých daní. No a výrobní personál V Toulous, co ho teďka propouštěj z práce z toho taky není celej jurodivej.

Jura Jurax- 31.3.2007 11:45

No, docela mne fascinuje

ten skleněný cockpit - a taky fotka číslo 10 - pohled z okének pilotní kabiny. Ty tahače dole jsou nějak malé ... :-D

Kanuk 31.3.2007 8:58

Airbus 380

To bude špek pro Al Kajdu. Šest set ďaurů jedním vrzem.

JirkaB 31.3.2007 7:21

Listování mezi zvětšenými fotografiemi

Kdy už se LN a NP naučí funkčnost jako na IDnes, tj. listování mezi zvětšenými fotkami. Dost z nás je už daleko za obdobím vytáčeného spojení. Prosím Naučte se to!!!

Kolda 31.3.2007 3:00

Pekne...

... ale jsou to vsechno interiery z business tridy, ne-li z first class. Ja poletim zase jako sardinka.

Magid (jednatel IKM) 31.3.2007 3:07

Re: Pekne...

Asi jo co s tím budete dělat Koldo!

david 31.3.2007 8:19

Re: Pekne...

Nevím, ale někdo přišel s nápadem, že by v letadle mohly být i místa ke stání. To by potom byla turistická třída.

KirovReporting 31.3.2007 18:24

Re: Re: Pekne...

turisticka trida .... nemela by to byt spis mista k chozeni?

VL 1.4.2007 8:42

Re: Re: Re: Pekne...

Za doby SSSR běžná praxe na místních linkách Aeroflotu. V roce 1989 jsem letěl na lince Mineralnyje vody - Moskva a do Il86 nabrala posádka 20 lidí na stojáka - pravděpodobně platili letušce v hotovosti u dveří ;-)

Il 86 2.4.2007 17:16

Re: Re: Re: Re: Pekne...

Předpokládám, že na oplátku za to, že stáli, tak dostali jako první legendární digihry "Elektronika" "Visjólyj póvar", které se v Il86 tehdy půjčovaly -na 350 cestujících jich bylo asi 15 a pasažéři měli právo hrát asi čtvrt hodiny. :-D:-D

Borek@Exil 31.3.2007 0:29

No, teda........................