18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

FINANCE: Banky selhávají

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Punťa 12.8.2007 16:24

Znárodnit opět banky

Nelíbí se mi poplatky a to, že banky vykazují veliký zisk a proto je budeme muset ipět znárodnit. Nic lepšího nelze udělat.

Martin 12.8.2007 9:44

17165055

Tak zase jednou cenzůůůůra. No tak díky

Mejla 12.8.2007 9:20

Pane Rochu, poplatky přece nikdy nebyly určeny ke zvýšení spolehlivosti, ale proto, aby zvýšily bankám bezpracný zisk.

Jednak absolutní spolehlivost nezajistíte nikdy a u ničeho, tedy kromě vlastní smrti. Bankovní poplatky jsou nástrojem, jak vymlátit z lidí peníze, když je nechtějí vydat dobrovolně. Jejich enormní výše je výsledkem cílené likvidace a rozkrádání kampeliček a záložen, takže drobní střadatelé musí chtě nechtě mít účty u oligopolu cca 5 ústavů, což je světová rarita.

Punťa 12.8.2007 16:28

Re: Pane Rochu, poplatky přece nikdy nebyly určeny ke zvýšení spolehlivosti, ale proto, aby zvýšily bankám bezpracný zisk.

V Čechách máme krásnou tradici : DEFENESTRACI ! Takže je to jasné, no né ?

halďák 11.8.2007 21:19

Zlatý voči !

Objem investic, který konkrétní banka ročně vkládá do IT komplet (tedy nejen na zvýšení bezpečnosti ) se pohybuje okolo 5-10% částky vybrané na poplatcích (zde je uváděn objem 3 500 mil Kč).

petr 11.8.2007 20:22

eBanka

Nevím, jaké mají zkušenosti jiní klienti eBanky, ale mě se opakovaně v průběhu dvou let stává, že pokud jdu vybírat hotovost na výčetku, nemá eBanka v Plzni drobné kovové mince. Například tento měsíc neměli 21 ks dvacetikorun. Tak to snad má i pošta v Kotěhůlkách. Takže mě nezbývá nic jiného, než měnit banku. Raději ani nekomentuji ceník eBanky za hotovostní operace, který je snad nejdražší na této planetě....

Stanislav 11.8.2007 23:10

Re: eBanka

Používejte nějakou hBanku (hotovostní Banku), eB je zaměřená jiným směrem ... ;-)

Emil XX 11.8.2007 12:14

Jinak, jeden můj známý se zcela nerozumně spolehl na ujišťování

banky, že její kartou bude moci platit v cizině (Chorvatsko). Pak se chudák dostal do velkých problémů, neboť to nefungovalo a on neměl dost peněz v hotovosti.

I mě svého času Česká spořitelna řekla, že si ze sporožira mohu vybírat kdekoliv v ČR. Teď je to pravda, ale začalo to platit asi o dva roky později.

Martin 12.8.2007 9:20

Re: Jinak, jeden můj známý se zcela nerozumně spolehl na ujišťování

No vidíte a mě to v Mexiku fungovalo bez problémů. A v Anglii taky....

milada 12.8.2007 19:03

Re: Re: Jinak, jeden můj známý se zcela nerozumně spolehl na ujišťování

Fungovalo to i v USA, v Jihoafrické republice i v Thajsku.

Emil XX 11.8.2007 12:06

Bankovní karty jsou jen pro ostudu, já ji nemám a nehodlám si ji pořiyovat,

spíše by mě zajímala skrytá kartelová dohoda bank o bankovních poplatcích. Před 10 lety nebyly žádné bankovní poplatky a úroku činily několikanásobek dnešních. Privatizace bank znamenala změnu k horšímu a to výraznou.

balu 11.8.2007 15:26

Re: Bankovní karty jsou jen pro ostudu, já ji nemám a nehodlám si ji pořiyovat,

Na to jaké byly bankovní poplatky pře deseti lety si nepamatuji, ale mám za to že byly. Máte pravdu, že byly vyšší úroky, v době kdy jsem si založil účet ( podzim 1993-4 ), byl na kvartálním termíňáku úrok cca 16,75 % p.a., ale inflace byla cca 18% p.a. V praxi to znamená, že když jste si uložil na takovýto účet 1OO Kč, za rok jste měl dejme tomu 116 Kč, ale reálná hodnota peněz byla třeba 98 Kč.

 Mimochodem, já mám vedení účtu zadarmo, platím až za třetí výběr z bankomatu.

Martin 12.8.2007 9:27

Re: Bankovní karty jsou jen pro ostudu, já ji nemám a nehodlám si ji pořiyovat,

Emílku, ty šprýmaři, že ty jsi spal s rukou v nočníku. Tohle je dobrý deševní úse_r. Poplatky byly a mohl bych se podívat do starých výpisů jaké (ale nechce se mi zvedat). Je škoda, že nemáš kartu. Je to docela pohodlné. Navíc ty, takový všeználek a štramák, chm,chm.;-)

Punťa 12.8.2007 16:27

Re: Bankovní karty jsou jen pro ostudu, já ji nemám a nehodlám si ji pořiyovat,

Je lepší si koupit karty na mariáš.

ortelius 11.8.2007 11:05

banky

Myslím, že by každá klient ČS měl prostě spořitelně napsat (jejich ombudsmanovi) a požádat o odpuětění té 1/30 poplatků. Sice by to byla zanedbatelná suma, ale jako pošťouchnutí by to podle mě bylo fajn - adresa je: ombudsman@csas.cz

BOMBON 11.8.2007 11:00

dementni autore,

zjevne take patrite k tem, kteri presne vedi, co maji delat ostatni, ze? vy urcite, kterou sluzbu by vam meli ostatni poskytnout, stejne tak jako to, kolik za to zaplatite, ze? a doporucuju k tomu pouzit pomoc statu, moc se to osvedcuje...

prosim, hlasujte penezenkou (tim, ze si vyberete to, co se nejvice priblizuje vasemu idealu), pripadne si zalozte vlastni banku, ktera bude poskytovat levnejsi a kvalitnejsi sluzby nez kdokoliv jiny (nejlepe vsechny sluzby zadarmo a pujcovat s urokem neprevysujicim inflaci), nebo dostante rakovinu (prestanete se trapit ptakovinama)... ale hlavne prestante prudit!!!

Rudolph 11.8.2007 11:30

Dementní bombóne

Ano, i když je to neuvěřitelné, v této zemi opravdu žijí lidé typu profesora Klause a podobných bombónů, kteří mají na všechny problémy jednoduché řešení: okrádá tě jediný automechanik ve městě? Založ si svojí autoopravnu! Všechny banky ve státě si počítají poplatky? (btw podívej se do Anglie, de*ente). Založ si svojí banku a neúčtuj poplatky! HLAVNĚ DRŽ HUBU A NECH NAŠE KAMARÁDY A UTOMECHANIKY A BANKÉŘE NAPOKOJI.

Takže milej bombóne (i když typuju, že ten tvůj výlev je na 90% provokace), just držet hubu nebudeme. Aspoň se tě v tom tvým neprůstřelným autě bude něco trochu tlačit ;-D

Martin 12.8.2007 9:18

Re: Dementní bombóne

Ale no tak Rudy. Takhle se vztekat. Nerozčiluj se, praskne ti žilka a budeš tahat nohu. A víš jak úspěšně reformoval náš pan bývalý ministr s.Ráth zdravotnictví. Vodvezou tě a je s tebou konec. A kdo by nám tu potom kázal z učebnic M.L.

BOMBON 12.8.2007 11:57

Re: Dementní bombóne

nemam neprustrelne auto, ani nejsem nijak zazobany, pokud vas tohle trapi. spravnou vec clovek muze podporovat i kdyz je treba v rozporu s jeho bezprostrednimi ekonomickymi zajmy.

mozna jsem to napsal spatne - muzete samozrejme vyjadrovat svoji nespokojenost a je to v poradku, ale nesmite chtit nikoho nutit k tomu, aby se choval dle vasich predstav.

kdyz se vam nelibi jediny automechanik ve meste, mate moznost volat "ze nekdo by mel...", nebo si tu autoopravnu otevrit sam, kdyz vas to tolik prudi. ja totiz opravdu neznam jine ciste reseni. a nakonec byste mozna zjistil, ze to neni zase az tak jednoduche...

Pavel 12.8.2007 11:01

Re: dementni autore,

Každý má právo na vlastní názor. I autor. Rady typu "založ si vlastní banku" nejsou korektní. Lepší rada je najdi si lepší banku. Mám tři účty, které fungují (přes net) kvalitně a levně, takže to jde i v ČR. Jedná se o ING a Poštovní spořitelnu (konto pro důchodce a neziskový sektor). Známá je taky FIO nebo WSPK, které jsou levné nebo zcela bez poplatků. Vaše "hlasování peněženkou" je přesně ten správný přístup.

BOMBON 12.8.2007 11:50

Re: Re: dementni autore,

samozrejme ze chapu, ze neni mozne si zalozit vlastni... vsechno. jenomze lide jako autor vytvareji dojem "masoveho nesouhlasu" a jakoby vyprovokuji stat, ze zacne do volneho trhu zasahovat... a to je prusvih. nutit pomoci statni moci nekoho jineho aby se choval podle nasich predstav je proste prasarna.

samozrejme, ze hlasovani penezenkou je jedine spravne, koneckoncu to praktikujeme kazdodenne vsichni.

xyxyxyxy 12.8.2007 15:34

Re: Re: Re: dementni autore,

Bankovní služby není tak úplně volný trh. Když budete chtít dělat taxikáře, prostě prokážete odborné předpoklady a na povolení máte nárok. Banka ale musí dostat od státu licenci a je čistě na jeho libovůli, komu ji přidělí. Tedy, přesně řečeno licenci od nás, občanů, protože my jsme stát a ti úředníci nahoře a potažmo banky nás musí poslouchat. Tolik teorie. Praxe je samozřejmě někde jinde, řekl bych tak o 180 stupňů. Přesto však situace, kdy někomu (státem kontrolovanému)  půjčuji své peníze a ještě mu za to musím platit je poněkud.. no, to slovo pr..... jste řekl vy.

BOMBON 12.8.2007 18:25

Re: Re: Re: Re: dementni autore,

bankovni sluzby nejsou tak uplne volny trh... BOHUZEL!! v tom je prave to... autor nebroji proti tomu, aby si kazdy kdo chce mohl zridit "banku" a zalezelo by na nas, spotrebitelich, zda by nas presvedcil o sve solidnosti... misto toho je licencni rizeni v rukou statu, povinne pojisteni vkladu (zadny dement se tedy nemusi zase tak moc bat, rpotoze vetsinu svych penez dostane zpet, a nehrozi, ze by byl nucen nejak uvazovat kam sve penize vlozi..), urednik se boji, ze krach banky by znamenal prusvih v ekonomice, proto nevaha a spatne hospodarici bance vypomuze nasimi penezi....

prusvih vsech politiku, uredniku a podobnych dementu je v tom, ze oni chteji, aby stat neco garantoval (licencemi napriklad), ale vlastne zase nikdy nenese nikdo odpovednost (bankovni socialismus 90.let). reknete - pres vsechny povinne certifikace, licence, elektrotechnicke zkuksebni ustavy, statni ustavy kontroly leciv, ceske obchodni inspekce, zemedešlskopotravinarske inspekce a ja nevim koho vseho - kdyz se nekde nakazite nejakou chorobou, nebo vas zabije probijejici proud, dostanete neco od statu? od urednika, ktery spatne certifikoval co kontroloval? ani houby. ten jenom doji obchodniky a zadnou odpovednost nenese. neni tedy nahodou zbytecny?

to same v bankovnictvi - stat se svym slavnym bankovnim dohledem byl schopen nas tak akorat vsechny pumpnout o stovky miliard na sanaci rozkradenych bank.

a dementi chteji jeste vetsi regulaci a dohled... :-(

Abonent 11.8.2007 10:48

Správně ! Banky do dělnických rukou !!!

Blahopřeji autorovi ! Tomu se říká leninské uchopení problému ! Jak už napsal soudruh B.Brecht : "Je větší zločin banku založit nebo vyloupit ? (Was ist der Einbruch in eine Bank gegen die Gründung einer Bank?)

Přirozeně, z dialektického rozboru plyne, že větším zločinem je založení banky, neboť to dělník nedokáže, zatímco vyloupit banku dělnická třída dovede skvěle. A dělníci jsou přece nositeli nové mravnosti, jak nás učí nesmrtelný Marx-Engels-Lenin-Stalin.

Takže předpokládám, že soudruh Vyskočil bude pokračovat v záslužné osvětové práci (pokud bude kapitalisty za pravdu šikanován, Strana mu pomůže), aby masy po dějinně nevyhnutelném návratu socialismu byly připraveny opět převzít banky do svých rukou, samozřejmě prostřednictvím nejlepších synů dělnické třídy.

MÍR CHÝŠÍM, VÁLKU PALÁCŮM !

Abonent 11.8.2007 10:57

Omluva

Hmm, tak chybička se vloudila. Moje provolání k podpoře leninského vyloupení bank patří do jiné diskuze.

Emil XX 11.8.2007 12:09

Re: Správně ! Banky do dělnických rukou !!!

Založení AB banky nepochybně zločinem bylo a jen podplacená či mocensky zainteresovaná Centrální banka mohla něco takového schválit. Banka neměla žádný vlastní kapitál a založily ji předlužené podniky, aby si měly od koho půjčovat.

Pro nepamětníky, byla to téměř "průkopnická" banka, druhá v pořadí, která u nás zkrachovala.

beran 11.8.2007 8:23

Ti, kdo platí v obchodě kartou

zdržují celou frontu i bez výpadku v České spořitelně.

Lubomír Ptáček 11.8.2007 8:26

Re: Ti, kdo platí v obchodě kartou

To nemusí být vždy pravda. Záleží, jak je šikovná Mařenka u pokladny a jak rychlé připojení si platí hyperhokynář.

Pavel 12.8.2007 10:51

Re: Re: Ti, kdo platí v obchodě kartou

Platba kartou je vždy o něco pomalejší než hotovostí a to i při rychlém připojení. Horší je to s bezpečností. Zadávaný PIN většinou sleduji v zrcadle nad kasou. Proto platím hotovostí. Nikdo mě nemůže ukrást víc než mám v peněžence a navíc nezdržuji.

AAA 11.8.2007 8:45

Re: Ti, kdo platí v obchodě kartou

Zato babicka co vysype z penezenky hrst drobaku se slovy vyberte si co potrebujete, ja na to nevidim, to je ficak!