3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

FEJETON: To musím mít

Ke všemu, co se jmenuje Tesla, mám hodně pozitivní vztah. Nikola Tesla je fascinující postava ze světových dějin vynálezů. U nás bylo jméno Tesla spojováno s výrobky spotřební elektroniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Sláma 28.11.2019 8:59

MC600Q byl direct drive ...

D. Šimáček 27.11.2019 21:06

no mě napadá, že futuristický design cybertrucku je odpovědí návrhářů tesly na neschopnost výroby pořádně slícovat prostorově náročnější díly :-D

M. Pivoda 27.11.2019 19:34

Čeští zákazníci nemají peníze?

První mobil s ohebným displejem od Huawei je vyprodaný. Překupníci chtějí až 200 tisíc

Pouhých pár dní stačilo na to, aby se chytrý telefon Mate X, který je mimochodem prvním smartphonem od Huawei s ohybnou flexibilní obrazovkou, v čínských obchodech beznadějně vyprodal. Fanoušky neodradila ani vysoká cena pohybující se okolo 55 000 Kč.

B. Novacek 27.11.2019 19:31

Hořela Tesla hořela/rozfajrovaná do běla...dovolil jsem si parafrázovat Werichova Čochtana v souvislosti s nabouranou Teslou v Německu...hasiči ji nemohli uhasit 3 (!) dny!!

https://1url.cz/DMmvQ

M. Pivoda 27.11.2019 18:40

Pro P. Zimu:

Mně se zase líbí předpověď inovačního guru, Profesora C.M. Christensena z Harvardu, který ve své knize (Innovator's Dilemma, z roku 1997) učinil předpověď vývoje elektromobilů, která se skutečně naplňuje. Tzn. že v těchto letech elektromobily začnou uspokojovat zákazníka v hlavním proudu zákazníků, a tedy začnou pronikat do hlavního proudu zákazníků. Což se děje.

Uspokojit zákazníka je důležitější parametr pro elektromobily, než se výkonem vyrovnat se spalovacími motory. Moji studenti (v předmětu Inovace) se o tom vývoji dozvěděli včas, aby se na tuto změnu mohli včas připravit.

M. Pivoda 27.11.2019 18:32

Zde je opět odkaz na informační zdroj:

https://autozine.cz/dobijeni-elektromobilu-ma-vyresit-setrvacnik-skoda-spolupracuje-na-nove-technologii/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

M. Pivoda 27.11.2019 18:30

Pro Z. Rychlého: Nejprve vyřešme problémy pozemské, a pak teprve problémy nebeské.

1. Problémy pozemské: Informativní článek o nejnovějších dosažených výsledcích kvantových počítačů a nového přístupu k umělé inteligenci leží již druhý týden v redakci Neviditelného psa. Až si ten článek přečtete, budete (snad) informovanější a kompetentnější diskutovat o umělé inteligenci. Vyřešte nejprve pozemský problem se zveřejňováním článků.

2. Problémy nebeské. Začněme takto: Intelektuální špičky zde na Neviditelném psovi se domnívají, že Evropané by neměli řešit problémy “lidojedů” v Africe (kteří chtějí migrovat do Evropy). Proč se potom domníváte, že budoucí Superinteligence (která bude inteligentnější oproti lidem mnohem vice, než jsou dnes Evropané vůči “lidojedům” v Africe) bude ochotna pro nás (lidi z masa a kostí) řešit naši nebeskou dopravu? Pro sebe to Superinteligence určitě úspěšně vyřeší. Proč? Vždyť pro přenos software umělé intelligence slouží už dnes jiné dopravní cesty a prostředky, než cestování automobily pozemšťanů.

P. Grigar 27.11.2019 18:16

..pane Kolmane, srovnáváte nesrovnatelné.. jsou zásadní rozdíly mezi způsobem uchycení kol, technickou výbavou a počtem mechaniků při výměně kol formule F1 a osobního automobilu.

Já to sám zvládnu za 30 minut, se zvedákem a klíčem, dodávaným v příslušenství auta.

P. Grigar 27.11.2019 18:04

..takže ten Kafka měl pravdu se svou úvahou o luxusu bohatých.

P. Grigar 27.11.2019 18:03

..setrvačník bude mít minimální odpor, no budiž - s přimhouřením obou očí. Jak to bude s odporem generátoru, vodičů? Rozhodně nelze předpokládat, že výkon soustavy bude vyšší, než její příkon.

V. Kain 27.11.2019 17:17

Po halách jezdící el.vozíky beru.Městská doprava el.busy beru.Ale miliony os. el.vozů je jedna z největších blbostí které spatřily světlo světa.Samozřejmě podle těch zlených mišuge by byly napájeny z OZE.Jo a na dojezd 800 km zapomeňte čím dřív tím líp.Vůbec nemá cenu o takových nesmyslech diskutovat.To si jeden připadá jako ve zvláštní škole.

J. Jurax 27.11.2019 15:33

No jo, jenže ta baterka má dobře půl tuny i víc. Ne že by to nešlo, ale umístit ji v autě tak, aby byla lehce vyměnitelná, by nebylo jednoduché. Z hlediska bezpečnosti, deformačních zón, těžiště a vůbec rozložení hmotností etc.

J. Jurax 27.11.2019 15:25

Chauffeur se ale musel leknout!

J. Jurax 27.11.2019 15:24

Tak pěkně to začínalo, chcete progresivní, planetospasné, ekologické elektroauto zlotřilého kysličníku neemitující, sama Gréta by Vám za to pusinku dala ... ale poslední větou jste to, pane Neffe, těžce pohnojil. Cožpak nevíte, že atomová elektrárna je obrovské, neodpustitelné fuj? ... :-)

J. Jurax 27.11.2019 15:14

A což nulová transportace podle bratří Strugackých? Ti ji vymysleli již před cca půl stoletím a Pivoda furt propaguje ta samořiďná auta na elektriku ...

J. Jurax 27.11.2019 14:59

Nebojte se. Řešení existuje.

Všem, tedy i těm, co nedosáhnou na průměrnou mzdu, se sebere na daních. Z nich pak se Škoda Citigo bude dotovat, aby si to koupili aspoň ti, co mají tu mzdu nadprůměrnou. Protože když už blbečkové z brusele donutili automobilky pod hrozbou obrovských pokut elektroauta vyrábět, musí zase jiní blbečkové zajistit, aby na tom Škodovka nebyla škodná a akcionáři VW neměli pokrácené dividendy.

Planeta musí být zachráněna!

Z. Rychlý 27.11.2019 14:43

Od vás bych pane Pivodo očekával vyšší level dopravy, než ubohými elektroauty. Co třeba telekineze, nebo "Beam me up, Scotty!" Kdy to bude?? Pro AI to nemůže být problémem!

Z. Rychlý 27.11.2019 14:29

No jo, nicméně digitální přehrávání odsunulo analogové do společnosti fanoušků a staromilců. Velikost trhu se smrskla na promile promilí. Teď mě napadla inovace - vybavit současné přehrávače tlačítkem dodávajícím nahrávce šum a praskání - třeba by to byl hit :-))

Z. Rychlý 27.11.2019 14:15

Děkuji, pane Kolmane, děkuji, ale zájem nemám. Zigbee, IoT, Arduino - to je nyní přece jen zajímavější svět pro mě i pro mé vnoučky, než staré TV. Doma bych si také mohl otevřít muzeum Commodore.

Časy mládí byly téměř vždy časy krásné. Při této příležitost si vždy vzpomenu na svou tchyni, která budovala v blátě a špíně NHKG - a vždy se jí zaleskly oči. Inu v 17 letech, ti kluci, ten spolek (dnes bychom řekli gang), v těchto telecích letech bylo vše krásné. Nevěřícně kroutím hlavou. Jak šla léta, nakonec prozřeli všichni, někdo dřív, někdo později.

Na druhé straně, tehdejší (téměř) tragédie, by mi dnes přišly jako úsměvná, hravě překonatelná štrapác. A pokud jste alespoň trochu zdravý, je i tento svět stále krásný i bez té fyzické krásy, která nás tak sprostě opustila.

Ten čas, to je vskutku úžasná proměnná :-)

P. Zima 27.11.2019 13:38

https://www.tesla.com/xNVh4yUEc3B9/07_Desktop.jpg

P. Zima 27.11.2019 13:37

Mně se líbí to jejich řešení 800 km dojezduhttps://www.tesla.com/xNVh4yUEc3B9/07_Desktop.jpg

S. Hejda 27.11.2019 13:01

Jen trapně připomínám, že elektromobilita se historicky deklarovala právě jako městské či nejvýše příměstské dopravování se; je tomu cca 10 - 15 let. Žádné dálkové trasy. Dnes se jaksi zapomíná... Tož tak.

V. Kolman 27.11.2019 12:09

Ametyst - ještě ho mám schovanej! Kdybyste měl pane Rychlý zájem........

To byly krásné časy - byl jsem mladý a krásný;-D;-D;-D

V. Kolman 27.11.2019 11:56

Když dva dělají totéž, není to pane Grigare totéž. Specializovaní mechanici mají například všechna kola formule F1 vyměněna za méně cca 7 vteřin. Vám trvá stejná práce cca 1 hodinu.

Pokud by byly baterie e-mobilu výměnné, jistě by se k nim mechanici nemuseli dobývat autogenem a časy výměny by byly "rozumné". Problém výměnných baterií vidím jinde nežli v čase jejich výměny.

P.S. - Nefandím teorii "benziňák/diesel - versus e-mobil". Soudím ale, že vedle sebe mohou žít v symbioze. "Smraďoch" k jízdě na velké vzdálenosti, e-mobil jako městské vozítko. Ale aby každý měl 2 auta???????

M. Pivoda 27.11.2019 11:45

Dobíjení elektromobilů má vyřešit setrvačník.

... Cílem projektu má být vyvinout zařízení, které by umožnilo provoz rychlých nabíječek i v místech s nedostatečnou infrastrukturou. Laicky řečeno má zařízení velikost přepravního kontejneru. Jeho hlavním prvkem je setrvačník ve vakuové komoře, který díky magnetům, mezi kterými je držen nemá téměř žádné tření. Elektřina ho dokáže roztočit, čímž dojde ke změně energie na kinetickou. Když se následně k zařízení připojí elektromobil, dojde k aktivaci generátoru, který bude kinetickou energii ze setrvačníku převádět zpět na elektrickou a ta bude mířit právě do nabíjeného automobilu.

https://autozine.cz/dobijeni-elektromobilu-ma-vyresit-setrvacnik-skoda-spolupracuje-na-nove-technologii/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

V. Kolman 27.11.2019 11:44

Docela chápu vaše starosti pane Pivodo. Jedno z možných řešení je ale už na obzoru. Slyšel jste jistě o t.zv.: "pivních kolech". Jsou naprosto ekologická a ještě si při jízdě družně popovídáte s jinými přáteli těchto ekologických vozítek.

P.S. - "Pivní kola" jsou i bezpečná! Zatím jsem nečetl o dopravní nehodě jimi způsobené;-D.

V. Kolman 27.11.2019 11:39

Neodsuzujme šmahem podivné názory - mohou být pravdivé.

Ocelová koule do prostoru automobilního vozítka nepronikla! Chauffér nezahynul - účelu bylo dosaženo.

P. Pepax 27.11.2019 11:13

:-)

J. Lukavsky 27.11.2019 10:22

"když se něco může podělat, podělá se" a co se podělat nemůže se podělá taky! No ale opravdu bych věřil, že to bylo schválně. Jak říkají héééérečky z Holyvůdu: "ať se o mě píše co chce, hlavně že se o mě nemlčí". Čili reklama všude - a zadarmo! J.L. end

J. Hajský 27.11.2019 10:17

Tesla Holešovice v sedmdesátých letech vyráběla v závodě v Králíkách 55 milionů žárovek ročně. Skoro 50% šlo na export. A nejen do Maďarska a NDR, ale většina šla do Anglie, Francie, NSR, Jižní Ameriky a Iranu. Nesvítící šmejdy by tam asi nekupovali.