Sobota 18. 5. 2024Nataša polojasno10 °C

Diskuse k článku

FEJETON: To musím mít

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 44
  • Poslední: 28.11. 2019 8:59
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
D. Šimáček 27.11.2019 21:06

no mě napadá, že futuristický design cybertrucku je odpovědí návrhářů tesly na neschopnost výroby pořádně slícovat prostorově náročnější díly :-D

M. Pivoda 27.11.2019 19:34

Čeští zákazníci nemají peníze?

První mobil s ohebným displejem od Huawei je vyprodaný. Překupníci chtějí až 200 tisíc

Pouhých pár dní stačilo na to, aby se chytrý telefon Mate X, který je mimochodem prvním smartphonem od Huawei s ohybnou flexibilní obrazovkou, v čínských obchodech beznadějně vyprodal. Fanoušky neodradila ani vysoká cena pohybující se okolo 55 000 Kč.

B. Novacek 27.11.2019 19:31

Hořela Tesla hořela/rozfajrovaná do běla...dovolil jsem si parafrázovat Werichova Čochtana v souvislosti s nabouranou Teslou v Německu...hasiči ji nemohli uhasit 3 (!) dny!!

https://1url.cz/DMmvQ

J. Jurax 27.11.2019 15:24

Tak pěkně to začínalo, chcete progresivní, planetospasné, ekologické elektroauto zlotřilého kysličníku neemitující, sama Gréta by Vám za to pusinku dala ... ale poslední větou jste to, pane Neffe, těžce pohnojil. Cožpak nevíte, že atomová elektrárna je obrovské, neodpustitelné fuj? ... :-)

P. Zima 27.11.2019 13:37

Mně se líbí to jejich řešení 800 km dojezduhttps://www.tesla.com/xNVh4yUEc3B9/07_Desktop.jpg

P. Zima 27.11.2019 13:38

https://www.tesla.com/xNVh4yUEc3B9/07_Desktop.jpg

V. Kain 27.11.2019 17:17

Po halách jezdící el.vozíky beru.Městská doprava el.busy beru.Ale miliony os. el.vozů je jedna z největších blbostí které spatřily světlo světa.Samozřejmě podle těch zlených mišuge by byly napájeny z OZE.Jo a na dojezd 800 km zapomeňte čím dřív tím líp.Vůbec nemá cenu o takových nesmyslech diskutovat.To si jeden připadá jako ve zvláštní škole.

M. Pivoda 27.11.2019 18:40

Pro P. Zimu:

Mně se zase líbí předpověď inovačního guru, Profesora C.M. Christensena z Harvardu, který ve své knize (Innovator's Dilemma, z roku 1997) učinil předpověď vývoje elektromobilů, která se skutečně naplňuje. Tzn. že v těchto letech elektromobily začnou uspokojovat zákazníka v hlavním proudu zákazníků, a tedy začnou pronikat do hlavního proudu zákazníků. Což se děje.

Uspokojit zákazníka je důležitější parametr pro elektromobily, než se výkonem vyrovnat se spalovacími motory. Moji studenti (v předmětu Inovace) se o tom vývoji dozvěděli včas, aby se na tuto změnu mohli včas připravit.

M. Pivoda 27.11.2019 11:45

Dobíjení elektromobilů má vyřešit setrvačník.

... Cílem projektu má být vyvinout zařízení, které by umožnilo provoz rychlých nabíječek i v místech s nedostatečnou infrastrukturou. Laicky řečeno má zařízení velikost přepravního kontejneru. Jeho hlavním prvkem je setrvačník ve vakuové komoře, který díky magnetům, mezi kterými je držen nemá téměř žádné tření. Elektřina ho dokáže roztočit, čímž dojde ke změně energie na kinetickou. Když se následně k zařízení připojí elektromobil, dojde k aktivaci generátoru, který bude kinetickou energii ze setrvačníku převádět zpět na elektrickou a ta bude mířit právě do nabíjeného automobilu.

https://autozine.cz/dobijeni-elektromobilu-ma-vyresit-setrvacnik-skoda-spolupracuje-na-nove-technologii/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

P. Grigar 27.11.2019 18:03

..setrvačník bude mít minimální odpor, no budiž - s přimhouřením obou očí. Jak to bude s odporem generátoru, vodičů? Rozhodně nelze předpokládat, že výkon soustavy bude vyšší, než její příkon.

M. Pivoda 27.11.2019 18:32

Zde je opět odkaz na informační zdroj:

https://autozine.cz/dobijeni-elektromobilu-ma-vyresit-setrvacnik-skoda-spolupracuje-na-nove-technologii/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

V. Kolman 27.11.2019 11:39

Neodsuzujme šmahem podivné názory - mohou být pravdivé.

Ocelová koule do prostoru automobilního vozítka nepronikla! Chauffér nezahynul - účelu bylo dosaženo.

J. Jurax 27.11.2019 15:25

Chauffeur se ale musel leknout!

J. Lukavsky 27.11.2019 10:22

"když se něco může podělat, podělá se" a co se podělat nemůže se podělá taky! No ale opravdu bych věřil, že to bylo schválně. Jak říkají héééérečky z Holyvůdu: "ať se o mě píše co chce, hlavně že se o mě nemlčí". Čili reklama všude - a zadarmo! J.L. end

P. Grigar 27.11.2019 9:44

..včera večer v TV zpravodajství zase bojovali proti dieselovým motorům v autech. Jeden nadšenec jásal.. lidi tato opatření donutí koupit nová, nízkoemisní auta. A hned nato jakýsi defétista ucedil.. a kde na to my obyčejní lidi vezmeme peníze?!!

.. ve 2. čtvrtletí 2019 činila průměrná hrubá měsíční nominální mzda í celkem 34 105 Kč.

.. 76% osob na tuto mzdu nedosáhne.

elektromobil Škoda Citigo-e iV ...479.900Kč

Hurááááááá!

J. Jurax 27.11.2019 14:59

Nebojte se. Řešení existuje.

Všem, tedy i těm, co nedosáhnou na průměrnou mzdu, se sebere na daních. Z nich pak se Škoda Citigo bude dotovat, aby si to koupili aspoň ti, co mají tu mzdu nadprůměrnou. Protože když už blbečkové z brusele donutili automobilky pod hrozbou obrovských pokut elektroauta vyrábět, musí zase jiní blbečkové zajistit, aby na tom Škodovka nebyla škodná a akcionáři VW neměli pokrácené dividendy.

Planeta musí být zachráněna!

P. Grigar 27.11.2019 18:04

..takže ten Kafka měl pravdu se svou úvahou o luxusu bohatých.

M. Hoblík 27.11.2019 9:30

Skla by takové auto mělo mít neprůstřelné, ale hlavně neprůhledné. Aby toho idiota za volantem nikdo nemohl vidět..

P. Pepax 27.11.2019 11:13

:-)

M. Pivoda 27.11.2019 9:24

Neff píše: "Začínají mě ta elektrická auta moc zajímat ..."

Mne dnes začíná spíše zajímat, jak si objednám budoucí dopravní službu a ta mne za rozumný peníz převeze tam, kam potřebuji. Takže koupi dalšího osobního soukromně vlastněného auta s manželkou už neplánujeme. V USA by taková situace měla nastat už po roce 2025 (což koinciduje s příchodem internetu 5G).

Samozřejmě, že dopravní služba na objednávku souvisí s elektromobily a systémy řízení automobilu bez řidiče. Ty auta bez řidiče fungují už výborně ve standardních dopravních situacích, nezvládají pouze výjímečné situace. Proč? Nemají dosud úroveň obecné lidské inteligence.

Takže řešení problému dopravní služby může jít po dvou kolejích současně: zvyšovat inteligenci samořídících automobilů, ale také zvyšovat standardy dopravních situací (cena elektonických senzorů totiž stále klesá a klesá).

Elon Musk s automobily Tesla světový technologický vývoj urychlil - a to je dobře. Má na to koule!

P. Grigar 27.11.2019 9:46

..hlavně ty ocelové.

V. Kolman 27.11.2019 11:44

Docela chápu vaše starosti pane Pivodo. Jedno z možných řešení je ale už na obzoru. Slyšel jste jistě o t.zv.: "pivních kolech". Jsou naprosto ekologická a ještě si při jízdě družně popovídáte s jinými přáteli těchto ekologických vozítek.

P.S. - "Pivní kola" jsou i bezpečná! Zatím jsem nečetl o dopravní nehodě jimi způsobené;-D.

Z. Rychlý 27.11.2019 14:43

Od vás bych pane Pivodo očekával vyšší level dopravy, než ubohými elektroauty. Co třeba telekineze, nebo "Beam me up, Scotty!" Kdy to bude?? Pro AI to nemůže být problémem!

J. Jurax 27.11.2019 15:14

A což nulová transportace podle bratří Strugackých? Ti ji vymysleli již před cca půl stoletím a Pivoda furt propaguje ta samořiďná auta na elektriku ...

M. Pivoda 27.11.2019 18:30

Pro Z. Rychlého: Nejprve vyřešme problémy pozemské, a pak teprve problémy nebeské.

1. Problémy pozemské: Informativní článek o nejnovějších dosažených výsledcích kvantových počítačů a nového přístupu k umělé inteligenci leží již druhý týden v redakci Neviditelného psa. Až si ten článek přečtete, budete (snad) informovanější a kompetentnější diskutovat o umělé inteligenci. Vyřešte nejprve pozemský problem se zveřejňováním článků.

2. Problémy nebeské. Začněme takto: Intelektuální špičky zde na Neviditelném psovi se domnívají, že Evropané by neměli řešit problémy “lidojedů” v Africe (kteří chtějí migrovat do Evropy). Proč se potom domníváte, že budoucí Superinteligence (která bude inteligentnější oproti lidem mnohem vice, než jsou dnes Evropané vůči “lidojedům” v Africe) bude ochotna pro nás (lidi z masa a kostí) řešit naši nebeskou dopravu? Pro sebe to Superinteligence určitě úspěšně vyřeší. Proč? Vždyť pro přenos software umělé intelligence slouží už dnes jiné dopravní cesty a prostředky, než cestování automobily pozemšťanů.

M. Krátký 27.11.2019 8:32

Samozřejmě, že pokrok nelze zastavit, ale nevidím rozumný důvod proč by si občané měli kupovat takové předražené voloviny, které mu nezajistí klidnou jízdu z Prahy do Bratislavy a zpět bez nutnosti tankování = nabíjení toho nesmyslu. Dokud tato auta nebudou umět na jedno nabití ujet i v mrazech 1000 km a tam za 5 minut nabít - vyměnit baterie a to vše za cenu nyní obvyklou - tak se to nemůže uchytit. Mě stačí už jen ty voloviny, které jsou nyní montovány do aut - jako je denní svícení, dotykové displeje a řadící automaty atd velmi, ale velmi nebezpečné zbytečnosti - za mě RvRvRv

P. Grigar 27.11.2019 9:51

..vyměnit baterie u elektromobilu je pro odborný servis práce na několik hodin, doma v garáži to neuděláte ani když budete mít v regále záložní nabitou sadu. U některých modelů už jsou sady baterií v podlaze.

V. Kolman 27.11.2019 11:56

Když dva dělají totéž, není to pane Grigare totéž. Specializovaní mechanici mají například všechna kola formule F1 vyměněna za méně cca 7 vteřin. Vám trvá stejná práce cca 1 hodinu.

Pokud by byly baterie e-mobilu výměnné, jistě by se k nim mechanici nemuseli dobývat autogenem a časy výměny by byly "rozumné". Problém výměnných baterií vidím jinde nežli v čase jejich výměny.

P.S. - Nefandím teorii "benziňák/diesel - versus e-mobil". Soudím ale, že vedle sebe mohou žít v symbioze. "Smraďoch" k jízdě na velké vzdálenosti, e-mobil jako městské vozítko. Ale aby každý měl 2 auta???????

S. Hejda 27.11.2019 13:01

Jen trapně připomínám, že elektromobilita se historicky deklarovala právě jako městské či nejvýše příměstské dopravování se; je tomu cca 10 - 15 let. Žádné dálkové trasy. Dnes se jaksi zapomíná... Tož tak.

J. Jurax 27.11.2019 15:33

No jo, jenže ta baterka má dobře půl tuny i víc. Ne že by to nešlo, ale umístit ji v autě tak, aby byla lehce vyměnitelná, by nebylo jednoduché. Z hlediska bezpečnosti, deformačních zón, těžiště a vůbec rozložení hmotností etc.