16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EVROPA: Kdy přijde znárodňování k nám?

Čím dál víc vidím, že jsem tvorem devadesátých let: Zatímco třeba lidi z přelomu šedesátých a sedmdesátých let ovlivnila válka ve Vietnamu, a proto se přidali k hippies.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 24.6.2019 11:54

Re: "Německo

"Utajená smlouva"!

Ekonomka Šichtářová je pomalu stejně dobrá jako ekonom Václav Klaus ("konec EU a revize výsledků druhé světové války).

J. Jurax 24.6.2019 11:54

Zbytečně reagujete na trolla ...

V. Petr 24.6.2019 11:49

Migranti přednostně lezou do měst, to NEVÍTE?

"Levné peníze" samozřejmě znamenají dostupné peníze a dostupné peníze při KONSTATNÍ NABÍDCE, samozřejmě, znamenají nárůst cen nemovitostí. A rostoucí cena nemovitostí odráží vyšší nájmy (nebo jednodušejí, větší potřeba bytů odráží vyšší nájmy, které ovšem migrantům platí stát).

Elementary, dear Watson...

J. Horský 24.6.2019 11:47

Re:

V konečném důsledku za to ale zase mohou ti kapitalisté. Dotáhli produkci materiálních statků na takovou technickou a organizační úroveň, že umožnili vznik početné masy parazitů. Ta má zpravidla VŠ "vzdělání" na nějaké humanitní žvanírně a na trhu práce je neuplatnitelná. Přesto, v zájmu "sociálního smíru", jsou pro ni vytvářena placená místa (nezaměňovat s pracovními místy), odkud škodí tvůrcům hodnot.

Shrnuto: Pokud tvůrci hodnot nechtějí být otroky tzv. liberálů, musí sbubnovat politickou akci na ochranu svých zájmů. Neboť společnost již není rozdělena na pravici a levici, ale na tvůrce hodnot a jejich parazity.

V. Petr 24.6.2019 11:44

Východní Německo nechtělo pro výstavbu uvolnit zdroje

Rudozelené Německo výstavbu omezuje z ideologických důvodů.

Autorka ale nemá úplně pravdu v tom, že pokud rudozelení ukradnou byty, zprvu alespoň některé žadatele uspokojí. Pak se ale byty nebudou stavět a budou drahé/na pořadník/z protekce...

No a když ten milion migrantů naleze přednostně do velkých měst a byty jim platí daňový poplatník, MUSÍ to vést k nedostatku bytů už samo o sobě. Protože ty byty z nebe jaksi nespadnou! Proč jako rudozelená koalice v Berlíně nespustí masovou výstavbu levných bytů a nepronajímá je za "spravedlivé" nájemné?

M. Prokop 24.6.2019 11:35

Re: "Německo

Ano, jak jinak, EUgenossin.

A migranti jsou součástí problému, ne jedinou.

M. Prokop 24.6.2019 11:33

Re: No

A aby nejasné sliby (s)plnil. Švejnar a Švihlíková jsou bez debaty.

P. Sinclair 24.6.2019 11:22

Re: "Německo

Poslechněte si naší pop ekonomku na vlastní uši, je docela zábavná.

https://www.youtube.com/watch?v=9MMZpBPmvzU

J. Pavelka 24.6.2019 11:20

Re: Lidský svět je ......,

Kastovní systém v Indii vznikl zcela spontánně postupným vývojem, nevyprojektovali jej žádní sociální inženýři...jestli je to dobrá věc...

J. Fridrich 24.6.2019 11:06

Ano, souhlas.

P. Brich 24.6.2019 11:01

Re: Od zdi ke zdi, volný trh i znárodňování

A teď ještě tu o dvanácti měsíčkách, jak spekulantky vyhnaly v lednu Marušku pro jahody.

PB

S. Netzer 24.6.2019 11:00

Re: Do tohoto průšvihu spadneme také

Zajímalo by mě, co má tato prolhaná populistická mantra o nedemokratické liberální demokracii společného s trhem nemovitostí.

V. Pavelka 24.6.2019 10:59

No

Když jsem v neděli u Moravce,poslouchal Havlíčka ,Švejnara a Švihlíkovou tak spokojenost! jen aby dostal Havlíček a vláda ,dostatek času na realizaci.

E. Pawlica 24.6.2019 10:53

Re:

Malé upřesnění - svobodný, demokratický a kapitalisticky výkonný nelikviduje sám sebe. Likvidují jej novodobí levičáci, uvyklí žít v teplém smrádečku sociálismu bez osobní zodpovědnosti. Jak píše paní Š.

E. Pawlica 24.6.2019 10:49

Re: Od zdi ke zdi, volný trh i znárodňování

Taky Spekulanti, jak už z jejich označení vyplývá, nakupují nemovitosti ke spekulaci, nikoliv k bydlení. Zjednodušeno na dřeň: jak logika i zákony trhu praví, nevyjde-li taková spekulace, je nemovitost spekulantovi k ničemu a stane se neprodejnou. Což neznamená, že ji musí prodat, ale může mu posloužit k další spekulaci. Ovšem jen do té doby, než spekulant zůstane na huntě, přesněji než spekulanta k tomu trh odsoudí. Pak je taková zhuntovaná nemovitost prodejná, ovšem za zlomek ceny. Pokud ovšem spekulant včas zjistí, že mu hrozí bankrot a rozhodne se nemovitost využít jinak, než ke spekulaci, třeba k bydlení nájemníků, pak už nejde o spekulanta, ale o pana domácího, který nemovitost, byť s nižžším výnosem, využívá k tomu, k čemu byla původně určena.

A to jsou ty zákony trhu.

Z. Lapil 24.6.2019 10:28

Re: Znárodňování má smysl!

Ano, tak vypadá socialismus v kostce. A největší kraviny se nejhůř vyvracejí :-).

Z. Lapil 24.6.2019 10:26

Re: Od zdi ke zdi, volný trh i znárodňování

Námitka: je to JEHO nemovitost.

Mezi námi: máme barák z restituce. Teoreticky nic špatného - takový ten maloměstský barák, něco jako ten Bajzovic z Bylo nás pět, obchod a tři byty. Už se to několik měsíců pokoušíme prodat a nedaří se. Ne že by bylo divu - nebytové prostory bez nájemce (relativně nedávno tam fungovala pekárna a cukrárna), jak s (několika málo) byty nevím, jen vím, že jedna paní neplatí a nedá se ani vystěhovat ani donutit k placení. Tedy - ona nejspíš opravdu nemá, ale než řeknete, že jí to mám odpustit - přispějete jí vy? Pravidelně, měsíc co měsíc.

Takže: jaký zákon si představujete? Že to MUSÍM pronajmout? Že to MUSÍM prodat? Připomínám: provoz a hlavně údržba něco stojí, takže existuje minimální cena, při které má smysl NEnechat to spadnout.

S. Netzer 24.6.2019 10:26

Re: "Německo

Samozřejmě, jak jinak všeznalý Ad-rem-Prokope.

Že za tou berlínskou mizérií vězí dlouholeté zanedbávání výstavby dostupného bydlení zase nepochopila autorka, posedlá čecháčkovskou obsesí imigranty.

J. Fridrich 24.6.2019 10:15

Souhlas - Zapad, ten svobodny a demokraticky a vykonny, ke kteremu jsme desitky let VZHLIZELI za vlady bolsevika se sam LIKVIDUJE... Je to neradostne konstatovani, ale realne... Bohuzel.

M. Prokop 24.6.2019 10:11

Re: "Německo

To jste jen zase něco nepochopila.

M. Prokop 24.6.2019 10:11

" Nebo snad na čekačku nebyl...?"

Všechno bylo na pořadník, i Trabant.

S. Netzer 24.6.2019 9:36

"Německo

potřebuje přestat ubytovávat imigranty" a za všechno může Merkel, protože byla v FDJ.

To se mi snad zdá, co tahle osoba píše.

R. Langer 24.6.2019 9:33

Re: Kdy?

A to nejsou? A co tedy jsou? Milující lžinenávistnící? :-D

R. Langer 24.6.2019 9:31

Re:

Oni by tomu nevěřili. ONI by to přece dělali jinak, a hlavně SPRÁVNĚ! Tohle prostě levičákům z hlavy nevyženete. :-(

A. Alda 24.6.2019 9:20

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Z EU k nám přichází samé zlo. Dotace, genderismus, ekoterorismus, odzbrojení, multikulturalismus, imigrace barbarů...

V. Braun 24.6.2019 8:48

Re: Kdy?

Zatímco nyní jsou demontrující onálepkováni jen jako nenávistní pravdoláskaři.

V. Braun 24.6.2019 8:46

Kdepak data, ideologie.

Paní Šichtařová se prezentuje jako ekonomka a finanční expertka, čekal bych tedy, že svá tvrzení bude mít podpořená daty. Zaujalo mne, že jeden ze dvou důvodů růstu nájmů v Německu uvádí "nesmyslnou imigrační politiku" díky níž "poptávka převyšuje nabídku". Žádné důkazy pro toto své tvrzení neudává. Snažil jsem se toto tvrzení tedy ověřit z dostupných zdrojů. Zjistil jsem, že výrazný růst nájmů se v Německu skoro výhradně týká ceter měst, více třeba zde https://www.thelocal.de/20190220/where-in-germany-rents-are-rising-rapidly-report, ve většině Německa nájmy rostou jen mírně. Pochybuji, že migranti jsou ti, kteří zvyšují nájmy v Berlíne nebo Mnichově tím, že si tam pronajímají drahé byty.

I druhé tvrzení paní Šichtařové, že za vysokými nájmy je nízká cena peněz, je podivné. Při nízkých úrocích si lidé spíše berou hypotéky a nemovitosti nakupují, těžko si berou půjčky jen aby mohli platit vyšší nájemné.

K. Janyška 24.6.2019 8:42

Lidský svět je odpradávna spontánním řádem lidské interakce,

tedy kapitalismem, a selhat nemůže. To by lidi už dávno nebyli. Lidský rozum však, je jeho produktem a na jeho řízení tedy nemá. Lidé jen spravují věc veřejnou. A špatně, nevzdělanci... Dzp.

M. Rozbořil 24.6.2019 8:36

Od zdi ke zdi, volný trh i znárodňování

Přesně popsáno, čím se "ekonomové" zasloužili o to, že považuji ekonomii za pavědu. Zápornou úrokovou sazbu nepochopím, i kdybych žil sto let. Ale v jedné věci s autorkou nemohu zcela souhlasit. I u nás se objevilo množství spekulantů, kteří nakoupili nemovitosti, které nechávají chátrat až k nutnosti demolice. Ekonomické uvažování nekorigované zákonem (morálkou by to korigoval jenom pitomec), vede ke zvlčení ekonomiky, které vyvolává pochopitelné reakce "chudiny". A teď, babo raď, jak říkávala moje maminka.

P. Dvořák 24.6.2019 8:16

Kdepak znárodňování.

To bude jenom navracení majetku do rukou lidu.