30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EVROPA: Jízdenková loterie

Zkoušeli jste někdy dojet vlakem dál než na Kokořín? Dejme tomu do sousedního státu nebo třeba až za jeho hranice? (Mimochodem: z Břeclavi jsou Maďarsko, Slovinsko i Chorvatsko pořád blíž než ten Kokořín.)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vavruška 8.8.2017 9:22

Re: To je Váš problém,

A samozřejmě podívejte se na privátně operované mezinárodní spoje: Regiojet, Leo Expres, všechny mají na celou trasu spoje jednu četu. Proč by taky pouštěli do rozjetého vlaku uprostřed cesty tým lidí, kteří nevědí co se ve vlaku po cestě dělo, co si kdo objednal, kolik tam jede lidí a podobně.

Systém mezinárodních spojů (ko-)operovaných kvazimonopolními národními dopravci je do nebe volající stupidita, a byla už v devadesátých letech. Jenže nikdo nic nedělá...

J. Vavruška 8.8.2017 9:19

Re: To je Váš problém,

Jenže v té výměně celé vlakové čety po přejetí hranic je právě ta největší stupidita. Jedete v "mezinárodním rychlíku", ale posádka se neustále mění a připadáte si jak někde v dobytčáku, jako krabice se nějakým zbožím. Aspoň by si snad na tyhle spoje mohli "národní dopravci" založit nějaké joint-venture sróčko, aby nemuseli neustále měnit personál na hranicích.

Současný systém, který používá už stovky let ČD, ÖBB, MÁv a jejich předchůdci, pochází z doby Rakouska-Uherska a Německého císařství, kdy území pokryté monopolním přepravcem bylo veliké a ve většině spojů na celou trasu vystačila jedna četa.

Jelikož sousední státy (Německo, R-U, Itálie) byly často v konfliktech, a také z důvodu monopolizace jednotlivých státních železnic, pochopitelně se na hranicích vystřídaly posádky.

Ale dneska, v roce 2017? Nebylo by náhodou na čase tento systém trochu inovovat? Proč to může fungovat v letecké dopravě, ale ne na železnicích?

A. Trick 8.8.2017 9:09

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Jestlipak víte mudrlante proč se současné zabezpečovaní systémy jednotlivých železnic nesjednocují?

A. Trick 8.8.2017 9:07

Máte naprostou pravdu

Ministerstvo dopravy žalostně selhává. MD se rozhodlo, že rychlíky Most - Plzeň místo ČD bude provozovat soukromník GWTR. Ten jízdenky ČD neuznává. Jezdí s vyšším tarifem. Nakoupil v Germanistánu vyřazené motoráky, které mají již najeto miliony kilometrů. Takže tam kde to jde místo těchto rychlíků cestující používají jiné vlaky ČD.

Výsledek? Dražší a horší služby. No hlavně, že máme konkurenci!!!

M. Prokop 8.8.2017 8:58

Od EU pomoc radši nečekejte.

Ta na to zřídí úřad, komisařku, a jízdenky budou ještě nedostupnější.

Technické systémy železnic ani třeba domácích elektrických rozvodů nejsou kompatibilní dosud, dopravní předpisy taky ne, to je na EUrošlechtu moc práce.

A. Trick 8.8.2017 8:40

Oprava omly

Tento příspěvek patří k p. Braunovi.

A. Trick 8.8.2017 8:39

To je Váš problém,

že si vyberete noční vlak EN476 Metropol Budapest - Berlin. V soupravě převážně lůžkových a lehátkových vozů je pouze JEDEN vůz k sezení do Prahy a Berlína. Do Břeclavi jede na rychlíku EN406 Chopin, Wien - Warszawa. Vůz je povinně místenkový. Pokud se místenka prodává pouze do konečné stanice (nikdy a nikde jsem se s tím nesetkal), tak je to problém rakouských železnic, nikoliv ČD. Český průvodčí z Vídně? Tak to jste byl notně rozespalý. Vagon patří MAV (maďarské železnice). Při změně průvodčích se znovu kontrolují jízdenky. To platí u všech železničních správ. Maďarské vagony jsou ty nejhorší, které se v mezinárodní dopravě po síti SŽDC pohybují. Mezi Vídní a Prahou ČD provozují vlaky RailJet. To je to nejlepší co po ČR jezdí.

Takže jako obvykle. Čím méně se o něčem ví, tím lépe se o tom žvaní.

Takže v tomto případě na ČD nenadávejte.

J. Schwarz 8.8.2017 8:12

Obávám se

že žádáte kozla aby vám vypěstoval zelí. Většina evropských drah je státních, je dotovaná a podléhá byrokracii. Tady se vám EU angažovat nebude, kdepak! Té přece záleží na zvýšení byrokracie a vlivu úřadů, a tak se vloží do problému roamingu - který jistě byl s logikou a jednotným evropským trhem na štíru, ale provozován soukromými společnostmi - kdyby byly telekomunikace státní nehnula by EK prstem.

J. Prikner 8.8.2017 5:32

I v Česku je to problém, mám sice in50 kartu , ale ta platí jen pro vlaky ČD. Jízdenky ČD neplatí na RegioJet či jiných dopravců, jedu-li například do Ostravy s ním a chci přestoupit na ćasově navazující osobní ČD vlak, musím si koupit v pokladně jízdenku nebo s příplatkem u průvodčí ve vlaku. Tady má MD co vymýšlet, nehledě na to, mam-li koupenou jízdenku na Regio a vlak mi ujede, mohu si s ní jen... A koupit si ji. Na rychlík ČD. Nehledě na to, že mám-li okolo Prahy !jízdenku PID na 3.okruh a do Kralup jezdil privát, pak ten ji neuznával a já si nevšiml že to není ČD , tak jsem musel platit a více jsem si příště dával pozor, myslím že už ani nejezdí. Mimo ČD dopravci nedojde-li k cenové a platební integraci jen vyžírkové na výnosných tratích.

V. Braun 8.8.2017 2:24

Můžu potvrdit

Moc vlakem běžně nejezdím, nicméně právě tuto sobotu jsem jel na rychlo z Vídně do Prahy, odjezd kolem jedenácté v noci, příjezd kolem čtvrté ranní. Pominu cenu 70 EUR, vem to čert, ale co za tu cenu ČD nabízejí to je tedy dílo.

Místenka Vídeň Praha, nemožná, prý jen do Berlína. Když jsem se zeptal, jak poznám, že na místo je místenka do Berlína vystavena, tak jen tak, že někdo přijde a řekne že je to jeho místo. Vagóny staré a bez zásuvek 220. V kupé jely dvě holčiny studentky. Po odjezdu z Vídně nás český průvodčí zkontroloval i holčiny se uložily ke spánku, aby je ani ne za hodinu po přejetí hranic jiný český průvodčí vzbudil, rozsvítil a znova zkontroloval. Když odešel tak jedna nevěřícně řekla (původně anglicky) "proboha, tady kontrolují jízdenky dvakrát. To je tedy specificky mizérie ČD. Složitost s kupováním nějakých náročnějších mezinárodních jízdenek je ještě k tomu.