19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

EVROPA: Horší potraviny pro „horší“ obyvatele

Diskuze o dvojí kvalitě potravin v EU se vede léta. EU nejdřív nechtěla pochopit, že je možné, aby na východě byly potraviny horší než na západě. Když to pochopila, začala o dvojí kvalitě aspoň mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 6.5.2019 9:56

Re: Jakoby dost nekvalitních potravin

ano, stále platí, že cena je nejdůležitější faktor pro většinu zákazníků a čím víc to někdo popírá, tím víc se tím sám řídí

A není na tom nic zavrženíhodného

I. Mertl 6.5.2019 14:10

Re: Jakoby dost nekvalitních potravin

Pardon, pane, to je přece blbost! Cena je nejdůležitější faktor výběru až ve chvíli, kdy je k dispozici soubor alternativního zboží vyhovujících parametrů. Kdyby tomu tak nebylo, nakupujte v bazaru a ve zlevněném zboží, u podvodníků; s velkou pravděpodobností kupujete šmejd. Naopak - při výběrech z velkého výběru se doporučuje automaticky vyřadit nejlevnější a nejdražší zboží, říkají učebnice marketingu a project managementu.

J. Schwarz 6.5.2019 7:08

Nestačilo by zrušit

povinnost označení výrobku v místním jazyce? Kdyby se u nás mohly prodávat potraviny s německými popisy, hned by se německo-rakouský trh rozšířil i o ten český / pokud by český distributor mohl takové zboží koupit /. Jaký normální důvod mohou mít Kauland, Lidl, Albert aby prodávali "na východě" jiné zboží než v Německu? Vždyť kdyby se něco neprodávalo v Čechách, mohli by to prodat třeba v Bavorsku úplně stejně jako to udělají když něco nefrčí třeba v Sasku.

B. Baron 6.5.2019 6:01

P.o.l..s.k.é š.m.ejdy

B. Baron 6.5.2019 5:44

Běžte do P.Rdele.. Když napíšu pravdu tak si redakce nepřeje zveřejnění. Redaktoři jsou H.ovada

J. Kombercová 6.5.2019 7:58

Re:

Ale jděte...

J. Strakoš 6.5.2019 5:23

Jasná pravidla

V článku byly opět zmíněny pravidla rozpoznávání dvojích potravin. A jako vždy se u podobných článků ptám - nemáte je někdo k dispozici? Opravdu by mě zajímalo, jak tato "jasná pravidla" vypadají.

P. Dvořák 6.5.2019 4:33

Dodnes jsem nepřišel na to,

jak píše paní Šichtařová,

" . . . jak příště volit, aby mě europoslanci a eurokomisaři znovu nevyšplouchli."

A. Hrbek 6.5.2019 2:38

Vážená paní Šichtářová

přece podle Vámi propagovaných teorií rozhoduje trh. A trh potravin v ČR rozhodl, že zákazník dává při nákupu přednost levnému šuntu před kvalitními, ale dražšími potravinami. Kdyby tomu bylo naopak, tak je ČR zaplaveno kvalitními potravinami.

Co je na tom nepochopitelné?

A jakékoliv administrativní regulace jsou jen populistickým nesmyslem.

J. Schwarz 6.5.2019 7:11

Re: Vážená paní Šichtářová

Jenže těch administrativních regulací už tu máme tolik, že žádný svobodný trh neexistuje. Kdyby existoval, pak by vyřešil. Když tu naopak namísto rthu máme administrativně regulovanou distribuci, musí pomoci administrativa.

J. Dostál 6.5.2019 7:43

Re: Vážená paní Šichtářová

Máte pravdu. Stejně ale lidi kupují málo kvalitní potraviny za levno, a někdy i za vyšši cenu, bez rozmyslu jako ovce. To je ten trh pod regulací ...

A. Hrbek 6.5.2019 7:59

Re: Vážená paní Šichtářová

Kdo Vám brání kupovat kvalitní potraviny? Alespoň některé?

Pokud jde o tu "regulaci", tak poděkujte těm, kteří zrušili kvalitní ČSN na potraviny. Jinak skoro nikde na světě zcela svobodný trh z řady ekonomických i neekonomických důvodů neexistuje, skoro vždy jsou nějaká omezení. Je to teoretická ekonomická fikce. Skoro stejná jako je svoboda jednotlivce.

I. Schlägel 6.5.2019 8:54

Re: Vážená paní Šichtářová

Vtip je v tom, že řada potravin zakoupených v Německu je nejen kvalitnějších, ale i levnějších, což je při německé kupní síle docela podnětná informace. Výroba nekvalitnějšího výrobku s nižšími náklady na výrobu a následný prodej za vyšší cenu se rovná vyšší zisk. Na západě umějí počítat, na východě se neumějí chovat jako sebevědomí zákazníci. Neplatí to absolutně, nicméně častěji než je zdrávo.

F. Kodera 6.5.2019 9:01

Re: Vážená paní Šichtářová

Jezdíme pravidelně nakupovat do Bad Schandau, v mnoha případech za vyšší kvalitu platíme výrazně méně než zde (např. sýry) a někdy stejný výrobek (vč. kvality) se u nás prodává ve stejném obchodě výrazně dráže, až o 50 %. To kdyby mi někdo vysvětlil...

J. Dostál 6.5.2019 9:44

Re: Vážená paní Šichtářová

Nojo, ale jezdit do Bad Schandau z Jeseníku se trochu prodraží ...

K. Pavlik 6.5.2019 1:27

Kaja Marik

Pani Marikova rikala:, s Vojtou se Kajo nemuzes merit. on je ze statku.

Tez citat meho kamarada: Tady delas machra a doma se hadas s prasetem kdo bude spat u zdi.

Konstatovani starsne chyteho emigranta: Pokud si nekdo mysli ze v Kanade musi byt v balicku se stejnym obalem to co je v USA je na drogach.

Co je na tom nepochopitelneho?

J. Holíček 6.5.2019 5:18

Re: Kaja Marik

Otázkou ovšem je, jak pevně propojenou Unii má Kanada s USA.

V principu jinak souhlasím, ale pořád je to o tom, nakolik si to děláme sami a tudíž zasloužíme. Ostatně, už zapadla ona aféra s výrobky firmy Hamé, která pro export do Rakouska dělala ve stejném obalu konzervy s větším obsahem masa než pro náš trh?

Jestliže v principu souhlasím (sic), tak nemám nic proti tomu, že se oficielně snažíme zavedenou praxi minimalizovat, když už v praxi nedokážeme sami méně kvalitní zboží bojkotovat.

J. Schwarz 6.5.2019 7:25

Re: Kaja Marik

"Pro export" se v česku dělaly kvalitnější věci už za komančů. A když se dostaly do místní distribuce, pak většinou v Tuzexu.

J. Holíček 6.5.2019 8:06

Re: Kaja Marik

A to je správně, když u našich "dovozců" je to opačně?

R. Tesařík 6.5.2019 9:13

Re: Kaja Marik

A v prodejnách Esso...