27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Diktát eura místo bankrotu

Sedmnáct hodin včetně neprospané noci trvalo politikům eura, aby dohodli, co s povstaleckou řeckou vládou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 19.7.2015 17:18

Dlužník a věřitel trochu z jiného úhlu.

Nevím, jaké přirovnání se na Řeky hodí nejlépe, snad by vyhovovalo: jsou opakem spořivých a promyšleně investujících entit. Jednoznačně v průběhu let vytvářeli a vytvářejí stále méně, než spotřebovávají. O důvodech lze jistě sáhodlouze diskutovat, leč to prostinké MáDáti - Dal nezvládli a nadále nezvládají. Být příslušníkem řeckého národa, měl bych spíše důvod ke studu, než k národní hrdosti. Řek to asi vidí jinak.

Jako obří dlužník je Řecko skutečně v dluhové pasti a bez nějakého racionálního postoje věřitelů se z toho nemá šanci vyhrabat. A splatit. Jediná možná cesta z bahna je přes vlastní měnu spojenou s odpisem dluhů. Jenže by to bylo natolik bolestivé, že to nemá reálnou šanci projít. Budou se plazit, žebrat a vydírat - a očekávat příchod Godota, prostě pokračovat. Jinou možnost nemají, svou budoucnost již probendili a můžou akorát meditovat, kdo z řeckých mocnářů a jejich voličů má  na tom krachu větší vinu. Tolik k dlužníkovi.

Zajímavější je uvažování věřitelů. Mají vůbec zájem situaci vyřešit ? Nebo jsou jako celá komise a aparát EU - řešit, to jo, dřít jako koně, ale probůh jen nic NEvyřešit !!! Celá ta agónie má nějaký skrytý důvod. MMF, ECB, banky - to nejsou neinformovaní finanční negramotové. Nejsou to blbci, kteří se spletli a půjčili !!! Ukončit tu agónii můžou vždycky. Odepsat dluhy a zlomit nad Řeckem hůl - to přece můžou vždycky. Stejně to jednou budou MUSET udělat. Ovšem hrůza bez konce jede dál. Dobrá, řeknete si - ty finanční instituce jsou jako kafemlejnek a ony nakonec to namleté kafe seberou. Mají to napsáno v popisu práce. Jenže, čí zrno do toho mlýnku sypou ??

Proč majitelé zrníček kávy mlčí a sledují ten cvrkot od svého hrnku s MELTOU ???

J. Kanioková 19.7.2015 15:42

Také výborný článek k tématu -

""Na úvod krátky komentár, prečo si myslím, že sa George Friedman mýli. Je to hlavne kvôli dvom otázkam. Z dlhodobého hľadiska je podľa mňa Grexit najvýhodnejším riešením aj pre Nemecko. Okrem toho suverenita Nemecka nie je čo bývala. Počas celej éry po druhej svetovej vojne a zvlášť posledný rok je koloniálny vplyv USA stále viditeľnejší. Odchod Grécka si v prvom rade nepriala americká vláda, kvôli hrozbe oslabenia NATO v geopolitickom súboji USA a Ruska.""

George Friedman: Impérium vracia úder -- http://medzicas.sk/george-friedman-imperium-vracia-uder/

B. Rybák 18.7.2015 20:19

Výborný článek!

Protože odchod Řecka z eurozóny by byl těžkou politickou prohrou současných EU-elit, ohrozil by i Španělsko a Itálii, které jsou na pokraji hospodářského kolapsu, protože sílí odpor Itálie a Francie proti "Německé" politice škrtů a k vůli tlaku USA nepřejících odchod Řecka z eurozóny z geostrategických důvodů bylo zřejmé, že k Grekexitu nedojde.

Protože ale premiér Tsipras neměl mandát k opuštění eurozóny, tahal v této hře za "kratší konec" a musel spolknout "hořkou pilulku" svého EU-mediálního pokoření, které mu (Syrize) ale bude po schválení nových podpor pro Řecko věřitelskými zeměmi silně oslazeno cca třicetiletým odkladem splátek dluhů, (tedy jejich podmíněným odepsáním). Na inovaci svého zruinovaného hospodářství ale Řecko dost peněz mít nebude, takže zůstane závislé na "bruselském" penězovodu".

Věřitelské státy bohužel neodolaly pokušení vynutit si jimi kontrolovaný výprodej řeckého státního majetku který získají za nepřijatelně malý zlomek jejich hodnoty, takže řecké drama zdaleka nekončí a v nejlepším případě (pokud si Tsipras svoje postavení udrží) je o několik let odloženo!

Německý ministr financí W. Schäuble zřejmě svůj boj o proti hegemonii USA koncipovanou, s Ruskem spolupracující dvourychlostní EU patrně definitivně prohrál!

L. David 18.7.2015 12:02

Tak dlouho se chodí s džbánem pro vodu ......

........až se z lesa ozývá.

A tak není daleko doba, kdy to bouchne. A nejen nas...štvaní Řekové, ale i občané jiných členských zemí vezmou do ruky vidle a vytáhnou jak na Brusel, tak i na domácí zrádcovské politiky, zaprodané Bruseli a USA. Jako třebas nějaký Kalousek, Vondra .........

M. Foltyn 18.7.2015 18:25

Re: Tak dlouho se chodí s džbánem pro vodu ......

Vidíte, kdyby jste nenapsal nic, ani by člověk netušil, že jste trouba. Hrozně mám rád lidi, kteří pomocí řeší vše pomocí vidlí. Navíc, když si představují jak ty vidle nesou jiní a oni se na ně koukají z okna. Rád bych věděl, co s tím mají Kalousek a Vondra.

V. Kain 18.7.2015 18:51

Re: Tak dlouho se chodí s džbánem pro vodu ......

Že by už těm bruselským sejrům zvonila hrana? Nic krásnějšího už snad ani není,kdyby mohli být vykopnuti.

J. Václavíková 19.7.2015 17:10

Re: Tak dlouho se chodí s džbánem pro vodu ......

Tomu se říká přání otcem myšlenky.

K. Janyška 18.7.2015 9:41

Ano, diktát eura, ale pozor, v první řadě Evropské unie.

EU je socialistickým projektem a nic jiného, než násilí k dosažení cílů architektů EU není možné. Bez násilí není institucionalizovaného socialismu, ten skutečný je absolutně nerealizovatelný. Prostě proto, neboť ho nedovolí skutečná rostlá podstata lidského světa, tedy spontánní řád lidské interakce, o kterém lidé nic nevěděí. A už vůbec ne socialisté světa s tituly i bez... Dzp.

F. Lesniak 18.7.2015 8:47

Merkelová to nevymyslela špatně.

Celá EU zaplatí za záchranu německých bank, které v Řecku působí. Kdyby Řekové vyhlásili bankrot, tak to všechno můžou odepsat. Ale jestli si někdo myslí, že toto je řešení, když tam zase nacpou peníze, tak je vůl. A chemik  Kalousek je v čele toho stáda, který řekl, že je to v pořádku a i my se máme na "půjčce" také podílet. Koneckonců my si to můžeme po šafářování na ministerstvu financí tohoto ožraly dovolit.

Z. Rychlý 19.7.2015 16:36

Re: Merkelová to nevymyslela špatně.

To fakticky psali v Haló novinách ???? Tož to je zdroj !

P. Čech 18.7.2015 8:04

Padne-li euro, padne i Evropa????

Nevím kdo takovýto nesmysl mohl vymyslet. Nevěřím ani, že jej pronesla paní Merkelová. Ono totiž padne-li euro, nic se nestane. Evropa žila desetitisíce let bez eura a nyní by bez něj měla někam padat? Navrácením se k bývalým měnám, nejlépe krytým systémem zlatého standardu a zrušením diktátorské Lisabonské smlouvy je ještě možno souručenství evropských států  zachránit. Je ovšem nutno přitom dát skutečnou moc skutečně do rukou občanů jednotlivých států a tuto moc zásadně odebrat jejich vždy menšinovým spolkům - politickým stranám.  Politické strany v opravdu demokratické společnosti mají zcela jinou úlohu. Výkon moci nad občany jim neskluší, neumí to a občané s tím nesouhlasí. Tedy opakuji : Padne-li euro, nic podstatného se nestane, pouze se odstraní  příčina mnohých rozporů.

J. Kanioková 18.7.2015 18:13

Padne-li euro, padne i Evropa???? N A O P A K !

Máte pravdu, je to jen obvyklá taktika zastrašování.. A to nejen fanatickými utopisty s vizí jediného státu - Evropa, ale hlavně těch levičáckých národních politiků, kteří se "jak čert kříže" bojí, že by jen a jen na ně mohla padnout stoprocentní odpovědnost za osud jejich vlastní země. V houfu se cítí líp, a s vírou, že jim někdo kryje záda. Právě tihle nejvíc dští síru na Německo (i když má svůj díl viny) a dělají z Řeků oběti (i když i na tom je trošilinku pravdy).

Celý evropský finanční (nejen) systém je hluboce vadný. Doufám, že to konečně dojde všem, kdo umí aspoň trošku používat zdravý rozum. Např. citace "Francouzský prezident Francois Hollande řekl (slitovně), že řecký parlament by se měl během několika hodin svolat k přijetí reforem, zadané v plánu, a slavit pokračující členství Řecka v eurozóně. Ztráta Řecka, řekl, by byla blízká ztrátě "srdce naší civilizace."

Brusel/Berlín tvrdě preferuje bezradnou, ale o to „posvátnější“ politiku před ekonomikou, k čemuž stačí prosté součty či zdravý selský rozum. Jak dobře to známe z „totáče“, a pamatujeme, co se dělo poté, když to padlo "na hubu".

Už jednou provždy by měli i levičáci pochopit, že řídit se na základě emocí je proklatě riskantní. Že nejen člověk, ale i státy - každý si hlídá a upřednostňuje SVÉ zájmy. Že vždycky je košile bližší než kabát. A že jak si kdo ustele, tak si i lehne..

Nigel Farage ve Spojených státech - https://www.youtube.com/watch?v=3BQgpRZxtsc

P. Čech 18.7.2015 19:47

Re: Padne-li euro, padne i Evropa???? N A O P A K !

Také máte pravdu. Pouze místo slovního spojení "v houfu" bych použil výstižnější "v davu" či " ve stádě". Doporučuji k přečtení velice zajímavý rozhovor s prof. Zeleným, otištěný v České pozici. Zde je adresa :   http://ceskapozice.lidovky.cz/milan-zeleny-neprozivame-krizi-ale-zmenu-ekonomickeho-systemu-psz-/tema.aspx?c=A150717_123221_pozice-tema_lube

P. Urban 18.7.2015 7:57

Jen klid

V příštím kole řecké slibotechny i jižní státy pochopí, že další pumpování peněz do Řecka poškozuje i je. A pak se ukáže, že některé nemyslitelné věci mohou být docela jednoduché, jakmile se do nich jednou pustíme.

M. Mýval 18.7.2015 10:12

jaktože v Řecku nefunguje státní správa

Předpokládám, že to bude tím, že tam nemají služební zákon

J. Kanioková 18.7.2015 3:24

EU - demoralizace poctivých, povzbuzení levice.

Evrope Original Sin - http://jdem.cz/bspmx5

Boj o moc s Merkelovou: Schäuble mluví o rezignaci - http://jdem.cz/bspnz9

Tragédie Řecka - to ztratí oba, záchranáři a zachránění - http://www.misesde.org/?p=10467

Itálie a Francie navazuje spojenectví proti Německu - http://jdem.cz/bspny4

Finsko: 53 procent občanů proti novým úvěrům pro Řecko - http://jdem.cz/bsppe7

B. Rybák 18.7.2015 17:40

Re: EU - demoralizace poctivých, povzbuzení levice.

Díky za velmi zajímavé odkazy. Spor Schäubleho s Merkelovou je mnohem hlubší než jsem čekal. Je to spor dvou protikladných koncepcí integrace EU!

J. Kanioková 18.7.2015 19:34

On je obrovský eurohujer,

sjednocená Evropa je jeho absolutní priorita. On sní o Fiskální Unii, pak už hned Politické Unii. "Jeho tvrdá odmítnutí nedbalosti v eurech a prosperita na úvěr je vlastně milostný dopis do Evropy. Jeho Evropa poctivosti, že zanikne, pokud nikdo se drží pravidel."

Takže ho moc nemusím, ale za to, že lpí na dodržování pravidel, a preferuje spíš tu logiku, tak to mi sedí. A docela mě štve, jak mu levičácká část evropanů nadává a dělají z něj monstrum. Havěť levičácká..

Schäuble plán: Německo se má dostat ven z této eurozóny - http://jdem.cz/bsntw7

Ifo šéf: "Peníze budou vyhozeny z okna" - http://jdem.cz/bspuw6

T. Pansky 18.7.2015 2:01

Co ted? 1) Finove jako prvni deklarovali nazor, ze ...

... dalsi socialisticke rozhazovani v Evrope z penez Finska (a dalsich euro statu) uz tolerovat nebou a pri slibu dalsich pujcek pro Recko, Finska vlada v pristich volbach padne.  "Pomoc" Recku byla schvalena.  Otoci Finove v pristich volbach?  2) Uz otaci i Britove a referendum na setrvani v Unii je na spadnuti.  3) Recka situace se nevyresila, pouze se odsunula na pozdeji.  Mnoho ekonomu dokazuje, ze recke pujcky jsou nesplatitelne a povedou k dalsimu upadku Recka. ...  Mozna melo Nemecko a Francie eminentni zajem na "zachrane" Recka, nebot z prvni pomoci Recku byla predevsim vyplaceny nemecke a francouzkske banky a jejich investice do Recka.  Mozna ted prave Nemecko a Francie nechteji, aby Recko padlo a ukazalo se korupcni jednani v Eurozone.

P. Čech 18.7.2015 8:10

Re: Co ted? 1) Finove jako prvni deklarovali nazor, ze ...

Zajímalo by mne, proč již konečně někdo kompetentní a zejména odborně fundovaný (žádný politik ani politolog) neřekne na rovinu, co by se asi tak stalo, byla-li by zrušena Lisabonská smlouva a celý systém Eura. Podle mého názoru by se nestalo nic tak zásadního, co by mohlo bolet občany evropských států. Ono totiž tento socialistický experiment neměl nikdy naději na dlouhodobější platnost.

T. Kočí 18.7.2015 8:29

Re: Co ted? 1) Finove jako prvni deklarovali nazor, ze ...

A co např. takový Václav Klaus?

P. Čech 18.7.2015 9:59

Re: Co ted? 1) Finove jako prvni deklarovali nazor, ze ...

Václav Klaus??? Ten propásl jedinečnou příležitost, když jako zastánce moci politiků a jejich politických stran nad občany, podepsal Lisabonskou smlouvu. Ústava mu dovoluje takovou mezinárodní smlouvu nepodepsat a ta by potom nemohla vstupit v platnost.. Podepsal-li ji, a on ji skutečně podepsal, znamená že s ní souhlasí. Podepsat něco a následně žvanit o tom, že stím nesouhlasí umí buď nedospělý jedinec a nebo hlupák.

Z. Rychlý 18.7.2015 14:36

Re: Co ted? 1) Finove jako prvni deklarovali nazor, ze ...

Tak jednoduché je to jen pro prosťáčky. Klausovi hrozili i odsunutím do blázince. Kdo ví jestli jste to taky nepodepsal.

P. Čech 19.7.2015 8:46

Re: Co ted? 1) Finove jako prvni deklarovali nazor, ze ...

Pane Rychlý, prezidentovi ve státě, který si chce říkat demokratický nelze ničím hrozit. Nedovoluje to ústava. Tím ovšem nechci říci, že by dotyčný do blázince nepatřil (pro mnoho jeho jiných skutků). Neřekl jsem nic, co by jinými slovy neříkala naše ústava. Je-li někdo nejvyšší hlavou státu, nese obrovskou zodpovědnost vůči občanům a podle toho se má chovat. Nikoliv jako 8 předešlých prezidentů, kteří se ze zbabělosti báli dodržovat text ústavy. Dva z nich, Beneš a Klaus se dokonce několika svými činy dopustili vlastizrady.

V. Kain 18.7.2015 18:47

Re: Co ted? 1) Finove jako prvni deklarovali nazor, ze ...

Čechu sice nejste jediný,ale to vaše žvanění o tom jak Klaus podepsal Lisabon je už vážně trapné.Můžete si vytáhnout dobové materiály a tam byste se přesvědčil,že Klaus byl snad jediný z těch politických tlučhubů který to podepsat nechtěl,protože věděl jaká je to sviňárna.Bylo mu vyhrožováno takovým způsobem,že ten nápor prostě nebylo možné vydržet.

J. Kanioková 18.7.2015 19:44

Ano, a ještě pár senátorů,

dali to dokonce k ÚS, ten to ale snad ani pořádněji nečetli, smetli se stolu..

A P&L plus média do něj bušili jak šílení..

Kompletní rekonstrukce kauzy “lékaři vs. Klaus”: Nové maily. Víme, jak to bylo - http://jdem.cz/w9c93

A kecy, že měl tedy odstoupit - to je taky taková kráčovina. To už by neměl skoro žádnou šanci cokoliv ovlivnit.

P. Čech 19.7.2015 8:57

Re: Ano, a ještě pár senátorů,

Šance   n  i  c    neovlivňovat měla být panu Klausovi dána hned v roce 1989. On totiž na co sáhl to pokazil. Privatizací počínaje ( k privatizovanému majetku se zhusta dostávali podvodníci a zloději), rozbitím společného státu Čechů a Slováků (vlastizrada jako vyšitá) pokračujíc a podpisem Lisabonské smlouvy konče.

E. Erat 19.7.2015 10:33

Re: Ano, a ještě pár senátorů,

Tak s Vámi je opravdu jakokoliv diskuse na téma V.Klaus zbytečná.Prostě za vše negativní zde může Klaus, on je něco jako čert či ďábel.Kdyby nebylo Klause,byl by ČR ráj na zemi.A pokud jste takový "znalec" ústavy proč jste nedal podnět k jeho trestnímu stíhání za vlastizradu,dokonce ji spáchal (no fuj) podle vás dokonce 2x.

J. Kanioková 19.7.2015 15:48

Naprostý souhlas,

tím jste u mně, pane Čechu, propadl.

Z. Rychlý 19.7.2015 16:39

Re: Naprostý souhlas,

Trvalo vám to. Jste asi moc tolerantní.