2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

EVROPA: Další peníze jsou vyhozené

Taky jste si všimli, jak jsou některé pohádky hororové? My jim zaobaleně říkáme třeba „České pohádky“ nebo „Pohádky bratří Grimů“. Ale ve skutečnosti kam se na ně hrabe Drákula v originále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vyšata 2.12.2014 0:20

Nesnáším lidi co ještě než procítím pohádku

vykecají jak to dopadne. Snad se paní Šichtářová neurazíte. Máte sice pravdu že to je špatné a hloupé od počátku, ale je to pohádka, né? V dalším pokračování už ty penízky nebudeme vybírat od plátců daní, ale pohádkově je vytiskneme. To bude pohádka o letadélku, až spadne bude konec a zazvoní zvonec.

R. Brzák 1.12.2014 21:39

Re: Rezonuje zde otázka, "proč lidé volí (věří) socialistickým

Zejména s Vaší poslední větou naprostý souhlas.

J. Kanioková 1.12.2014 21:00

chichichi,

stopro souhlas

K. Janyška 1.12.2014 21:00

Civilizace jednotlivců obchodem vyvinula jejich

prostřednictvím rostlý spontánní řád Evropy, složený z národních států, které si časem neorganizovaně skupiny, ve kterých vládl duch sounáležitosti, založily. A nedá se s tím zvenčí hnout, jen násilím. Věčná touha socialistů, tedy lidí přesvědčených, že lze lidský svět zorganizovat k obrazu svému, naráží na tuhle nezměnitelnou podstatu lidského světa a přináší zmar, zkázu a smrt. SSSR, Hitlerovské Německo, KLDR, ČSSR, Kambodža, Čína a další a další příklady této zvrácené a nivní představy každému soudnému napoví, že to není možné. Ne však socialistům. Oni budou vždy tvrdit, že udělali chybu, ale že tentokráte, když se do toho pustí znovu, prý už to vyjde. A tak založili Evropskou unii a radují se, jak to konečně klaplo. Neklaplo však. Pro znalce teorie spontánních řádů je EU principiálně stejná, jako jmenované režimy. Jen zatím není šroub dostatečně utažen a důsledky z něho málo krvavé. Ale ono to přijde. Bohužel... Dzp.

P. Čech 1.12.2014 20:30

Re: Rezonuje zde otázka, "proč lidé volí (věří) socialistickým

Živit se jako OSVČ tedy česky řečeno živnostník, není žádné podnikání.  To je jen česká, hloupá specialita, považovat a vyhlašovat každého ševce za podnikatele. Poslední švec, který byl zároveň skutečným podnikatelem byl pan Baťa. Skutečnost, že ne každý musí nutně být úspěšný (stane se podnikatelem a začne vydělávat miliony) je známa, ovšem uživit se sám svou prací může každý. Jde jen o to, zbavit se vlastní lenosti a být ochoten pracovat i víc než 8 hodin denně. Takovéto lenosti se však lidé nezbaví, pokud jim budou přerozdělovány peníze ze státního rozpočtu formou všelijakých socialistických dávek.

K. Pavlik 1.12.2014 18:58

Re: Kéž by se tak lehce vytvářely pracovní příležitosti!

Je zvlastni ze vam neutekl. Problem je ze to uceni musi nekdo zaplatit.

R. Brzák 1.12.2014 18:49

Re: Rezonuje zde otázka, "proč lidé volí (věří) socialistickým

Nevyvracím, jen lenost považuji za vlastnost každého člověka - tedy že každý děláme jen to, co cítíme nutně, že dělat potřebujeme, abychom přežili (či žili tak, jak si přejeme). Vámi popsané bych přejmenoval na strach, že nebudu v podnikání úspěšný, zkrachuji a pak - co? Půjdu na pracák? Jak tristní, když už tam stejně jsem...

J. Krásenský 1.12.2014 18:44

Nazývejme věci pravými jmény - je to zločin socialistů

běžně se nazývá podvod a je to podvod, ať už tak činí pán nebo poddaný či otrok. Zločin který zaplatíme všichni, kdož máme své jmění deponováno u evropsko unijních finančních domů a v západní měně.

P. Čech 1.12.2014 18:41

Re: Rezonuje zde otázka, "proč lidé volí (věří) socialistickým

Ano, strach, ale strach z vlastní lenosti a neschopnosti se živit jinak než než tím, že se nechám zaměstnat. Zajímavé je, že na Úřadech práce je v evidenci mnoho vyučených instalatérů, elektrikářů, strojařů všeho druhu, pokrývačů, zedníků a pod. a vedle toho existuje zoufalý nedostatek živnostníků těchto profesí. Z toho také plyne nesmyslný údaj o nějaké nezaměstnanosti. Pokud budou existovat lidé líní se živit jinak než zaměstnaneckým poměrem a pokud budou tito lidé počítáni do údajů o nezaměstnanosti a z tohoto titulu budou dokonce brát socanské nikoliv sociální dávky, potud se nehneme z místa

P. Čech 1.12.2014 18:30

Ano, ambiciózní socialistická blbost.

Stejná blbost, jako téměř vše, co pochází ze socialistické Evropské unie po schválení Lisabonské smlouvy. Pokud se totiž úředníci EU nezbaví nesmyslné ideje, že takovéto společenství je možno řídit systémem dotací (zmiňovaný návrh ničím jiným není), bude celá EU přinejmenším přešlapovat na místě, ale pravděpodobněji bude pomalu ale jistě krachovat. Na socialistických základech totiž nelze nic smysluplného budovat. Škoda jen, že to mnoho lidí nechce pochopit a myslí si, že systémem státního a dokonce i mezinárodního přerozdělování prostředků lze něčeho dosáhnout.

R. Brzák 1.12.2014 17:38

Rezonuje zde otázka, "proč lidé volí (věří) socialistickým

komceptům".

Není to nic zvláštního. Odpovědí je strach.

Strach z toho, že nebudu schopen se o sebe sám postarat (či o své blízké, případně bližní). Strach, že nebude-li někdo dohlížet nad mými bližními, oni mne nějak ochudí, či omezí. Strach, že pokud se nevzchopím k hrdinským činům (a nedonutím k tomu i další lidi), planeta se "vymkne ze své osy". Strach, že nebudu dost moderní (ve smyslu "ne jako naši konzervativní dědové"), že nebudu nahlížen jako dost vzdělaný (protože užívám jen selský rozum), že nebudu považován za toho, co miluje sám sebe míň, než svého bližního a já tak nebudu dost cool.

Ale když nemiluji sebe, nemohu vědět, co to znamená milovat svého bližního - a v důsledku ubližuji jemu i sobě. Když se spolehnu na stát a odevzdám mu svou svobodu, zbavuji se tlaku na svou vlastní odpovědnost (všichni se měníme jen pod tlakem) a stávám se tak závislým, což stát potřebuje k potvrzení své potřebnosti. Když hodnotím své šance ve světě klimatických změn (tedy v tom, který tak funguje po miliony let) se strachem v duši, v úzkém tunelu vhodném pro reakce typu útok/útěk přehlédnu další, možná racionálnější řešení.

Opakem strachu je láska.

J. Sinnreich 1.12.2014 17:23

Obamuv priklad

Obama nalil to t.zv. stimulace hospodarstvi stovky bilionu dolaru. Tyto penize jsou pryc, statni dluh stoupl na nepredstavitelnych 18 trilionu dolaru, v USA jsou stale desitky milionu nezamestnanych, nebo polozamestnanych, pouze federalni a statni sprava expandovala. Priklad hodny nasledovani.

A. Jaroš 1.12.2014 17:11

Re: Paní Šichtařová

Paní Šichtařová,omlouvám se, ale podle vaší metodiky bych doma nechtěl rodit ani za nic,

ale když píšete o eknomice ,

tak se mi to páčí převelice

J. Brunner 1.12.2014 16:07

Re: Máte pocit, že nám k volbám nabízí něco jiného?

Souhlas.

J. Kavalír 1.12.2014 16:01

Re: podpora dopravy

Pokud se vám zdá 6,6 mi. Kč na jedno pracovní místo hodně, měl by ste si uvědomit, že žijete v 21. století a zaměstnanci nestačí jen lopata a krumpáč, ale potřebuje bagr. Na stejnou práci systémem LK 40 C (lopaty, krumpáče, 40 cikánů) by náklady na jedno pracovní místo byly čtyřicetinové, ale, ale celkoný výkon v lepším případě stený. A stejné je to i při jakékoli výrobě, kde práci lidí nahrazují "drahé" stroje.

M. Josovič 1.12.2014 15:48

Re: Máte pocit, že nám k volbám nabízí něco jiného?

Pane Chaloupko,

on ten Klaus obětoval svou pověst na ajznboňáky a doktory proto, aby se mu povedla transformace ostatních odvětví do kapitalistické podoby. Tak chytrej von byl. Vy jste si nevšimnul, že u ajznboňáků a doktorů zuří reálný socialismus dosud? A že bez dotací nás všech, by oba obory v dnešní podobě zkrachovaly? Že dodnes na ně doplácíme my všichni?

To je mi opravdu líto.

M. Josovič 1.12.2014 15:33

Re: Paní Šichtařová

neuvěřitelné jak dobře jste to metaforicky popsal. Jen nerozumím tomu, že to nechápou v Bruselu. Nebo chápou a tváří se co objevného vymysleli. Pravdu měl ten Klaus, když jim v europarlamentu říkal, z jednoho socialismu jsme vylezli, do druhého zapadli.  Bože můj, kdy už to občané EU konečně pochopí a udělají něco co udělá tomuto konceptu spojené Evropy přítrž. Jen se bojím se slovy W.Churchilla "bude to tvrdý, bode to bolet a bude to dlouho trvat".

hezký den

P. Joch 1.12.2014 13:59

podpora dopravy

Už to vidím, budou se stavět další železniční koridory a možné dojde i na kanál O-D-L. Co na tom, že po železnici se realizuje jen zlomek dopravy a naše dálniční síť je v plenko/troskách? Zajímavý je i přepošet nákladů na jedno vytvořené pracovní místo, vyšlo mi to na 6,6mil korun (pokud opravdu ten soukromý sektor dá 315mld). To je celkem polacinu, že jo? Je vidět, že páni v Bruselu nejsou žádní troškaři.

J. Kavalír 1.12.2014 12:00

Co podporovat?

Proč by EU měla podporovat podnikatele? Které podnikatele a v kterých zemích? Kdo by rozhodoval o tom, která investice bude nejvýhodnější?

Pokud chce EU nějaké investice podporovat, pak by to měly být celoevropské projekty, ze kterých bodou mít užitek všechny členské země. Nělaký příklad? Jsou problémy s dálkovým přenosem el. energie z míst kde zrovna fouká nebo svítí slunce tam, kde je jí momentální nedodtatek. Co takhle výstavba nějaké páteřní celoevropské vysokonapěťové sítě? Proč si nevzít příklad z Číny nebo Japonska a nepropojit evropské země skutečně vysokorychlostní železnicí, která by konkurovala letecké dopravě?

Užitečných nápadů by jistě bylo víc než dostupných peněz.

Z. Švrček 1.12.2014 10:06

Paní Šichtařová

popsala nikoliv tu malou pohádku o Junckerově šméčku na obyvatele EU, což je jen jedno z mnoha EU-šméček, ale tu hlavní a nejškodlivější pohádku o tom, jak lze centrálně uřídit a naplánovat život celého kontinentu zvaného Evropa. Jak dotacemi něco zlepšit, jak regulacemi něco urychlit a učinit svižnějším, jak byrokracií vylepšit životy lidí a jak moudře v malé "kolektivu" rozhodnout o použítí daňových peněz na věci, o kterých páni komisaři a jejich adláti všech zemí nemají ve skutečnosti ani potuchy. Tahle pohádka nás provází v různých vydáních již léta a my jí jako ty malé děti stále a znova věříme a i když jsme v poslední chvíli sami jen taktak sesedli zlé čarodějnici z komunistické lopaty a utekli před její pecí, opět nadšeně na tutéž, jen trochu přelakovanou lopatu sami nasedáme. Že to dělají přežraní  ovčané západních sousedů, terým se kapitalismus již nezdál dost pohodlným a ta lopata jim připadla tak neotřelá a polstrovaná, to se nedivím. Že to ovšem děláme (a ještě s nadšeným hýkáním) i my, ovčané postkomunistických zemí, aniž bychom se vůbec pozastavili nad tím, že se jedná o tu stejnou čarodějnickou lopatu, která nás nemůže šoupnout nikam jinam než zase do nějaké té rozpálené pece, to už není dětská víra, ale snad stařecká demence.

J. Chaloupka 1.12.2014 9:30

Máte pocit, že nám k volbám nabízí něco jiného?

Co byla tzv. naše pravice? Jen žvásty a socialistické recepty. Když Klausovi teklo do bot s doktory, nebo ajznboňáky, měl jediný socialistický recept. Nasypat jim ze státního rozpočtu, ve kterém rozpouštěl naši "odloženou spotřebu", tj. rozprodával státní majetek. Od tzv. revoluce můžeme volit jen levici nebo levou levici. Pravice tady nebyla u moci žádná.

J. Chaloupka 1.12.2014 9:27

Je přece tak snadné utrácet cizí peníze!

To je neuvěřitelné, kolik lidí věří tomu, že z cizích peněz vznikne prospěch pro ně. Ten socialismus z východu přešel na západ. No a pan Juncker prostě chce zakrýt vlastní průšvih se zdaněním nadnárodních firem v Lucemburku, kde vedl vládu. Budeme se bavit o investicích a zapomeneme na lucemburské daně. To je zřejmé.

O. Uživatel 1.12.2014 9:21

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 1.12.2014 9:00

Re: Ale co chceme jineho? My si socialisty volime ...

Protože věří, že blahobyt lze ukrást a přerozdělit jim.

Na uvědomění toho, že sice dojde k okradení, ale všech, včetně jich, holt voliči socanů nemají dost rozumu.

R. Tichý 1.12.2014 8:51

Re: Ale co chceme jineho? My si socialisty volime ...

Jsou hloupí (a tím opravdu myslím nižší než průměrné IQ) a myslí maximálně dva měsíce dopředu.

P. Lenc 1.12.2014 8:02

Re: Ano,

Když pohádky jsou tak krásné.A Karkulka má přece plný košík.

P. Lenc 1.12.2014 7:59

Re: Ale co chceme jineho? My si socialisty volime ...

To je jednoduché.Protože věří pohádkám.

I. Schlägel 1.12.2014 7:46

Ano,

proinvestovat se z krize. Socialistický blábol nad bláboly. A natěšený všeholid tleská.

D. Polanský 1.12.2014 6:49

Kéž by se tak lehce vytvářely pracovní příležitosti!

jenomže ty se tvoří zcela jinak. Hlavně kvalifikací, ale tu nezískáte v žádné škole, to musí být člověk v praxi a ještě tam o něj musíte pečovat. Kdysi jsme vzali pracovník neprogramátora na programátorské místo, předtím nikdy neprogramoval. Půl roku jsme se mu věnovali. Dnes produkuje a bohatě vše investované do něj vrací. VoVo tom to je.

D. Polanský 1.12.2014 6:45

Re: Ale co chceme jineho? My si socialisty volime ...

Proč jen ti lidé volí socialisty?