23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

EVROPA: Byrokratické slivky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
viktor 2.6.2009 16:56

příliš mnoho úředníků

Z té plejády předpisů EU o zakřivení banánu, výrobě vína a jiných nesmyslů velmi produktivně plozených EU vyplývá jeden fakt:  Je přebyrokratizováno a na veškerý život si byrokrati nárokují vytvořit  normy posléze vpravené do zákonů. Elegantní řešení v ponechání na výrobci a spotřebiteli zda akceptuje nějakou technologii je pro byrokrata nepřijatelné. Co by mělo být normou, to je informace o tom co spotřebitel kupuje obsahem a jakou metodou je výrobek vyroben. Zdá se že jsme sami na čele snažení v rámci EU, na všechno se tu vypracovávají zákony. Zákony, o kterých všichni předem ví, že se nebudou dodržovat. A tak občan který jde metr od přechodu, jede o 1 km rychleji a pod. nedělá nic jiného než přestupuje zákon. Stejně tak když odhodí PET láhev do netříděného odpadu, nebo se zpozdí s hlášením či platbou o 1 den. Zákonodárci asi nepochopili, že právě v tomto soustavném vědomém porušování zákona se občan stává k zákonnosti imunní. Zejména, když sami zákonodárci mají pro svoje obcházení zákona plejádu výjimek ze zákona. A okázale to plebsu dávají najevo např. tím jak s majáčkem na střeše Vás vytlačí ze silnice, kde zřejmě vy nemáte na rozdíl od vyvoleného co dělat. V poslední době už nestačí obcházení zákona a tak se nyní tvoří účelové zákony na obcházení ústavy. Jako by to byl cár papíru.  Že kvalita zákonů je více než nevalná a že existují stovky novel a dodatků k zákonům ve kterých se ani sami poslanci nevyznají je prostě fakt.  Pol. strany se snaží vnutit dojem své nepostradatelnosti , na kterou občan po zkušenostech už dávno rezignoval. Nechme se překvapit, které volené kukaččí poslance coby potencionální přeběhlíky si strany ve volbách připraví do dalšího období kdy budou potřebovat jen sami sebe a občan jim opět bude ukradený. Volební heslo všichni dobře známe: Dej nám hlas a běž...no až tam. Neslyšel jsem dosud, že by někdo zůčtoval se svým volebním programem a že by se takovou blbostí před volbami vůbec zabýval. Jestli jsem něco pominul, předem se omlouvám.

Jakub 2.6.2009 16:46

Re: Můj ty Bože

ať si míchá kdo chce co chce ale nesmí to současně vydávat za něco čím se to prostě nestane.

mp 2.6.2009 16:33

automaty na mléko

ono už se to nějak řeší, a to automaty na mléko,  viz například: http://kramlik.blogspot.com/2009/01/automat.html

Hnyk 2.6.2009 16:24

Čechům se nikdo nezavděčí

Pořád brečí, že EU přiliš mnoho reguluje a zakazuje a když chce EU jeden zákaz odvolat, tak začnou brečet, že v budoucnu něco nebude zakázané.;-D;-D;-D

Schumacher 2.6.2009 15:47

Déle než třetí den nevydrželo.

Bylo prohnáno trávicím traktem ;-)

Schumacher 2.6.2009 15:46

voni vosum hodin denně obskakují krávy, a snídají ajdam a odtučněné mléko z krabice.

R^;-D;-D;-D No, voni ne, ale lufťáci z Práglu jo.Ouřad to hlídá aby se, zvyklí na vápennou vodu, nepotento. Krom ouřadu ještě monopolní odběratel na celou nasmlouvanou produkci. Někteří dávají do smluv, že jakmile prodáte jinému jakékoli množství, je to důvod k vypovězení smlouvy. Mají monopol a jinému neprodáte a jste na huntě. Příčinou toho, že není místní produkce je stát chránící monopol. Samozřejmě, pro občanské blaho, jak jinak.

Schumacher 2.6.2009 15:38

Mléko nekupuju na skladování ale na pití a papání.

Na skladování ho kupují obchodníci překupníci. Vím, cesta za městským zákazníkem je dlouhá. Jenže to neznamená, že čerstvé mléko nemůže být k mání v místě výroby. Nebo hůř, dokonce nesmí být. Chápu, že chtějí-li v Briseli naše mléko podle EU norem aby se tamní nepotento, mají ho mít tamní zákazníci podle EU norem. Jenže to neznamená, že takové ho musejí mít všichni. Nechtějí-li ho tady, nemusejí sem jezdit, nikdo jim ho nevnucuje. Můžou si  Euromléko podle euronorem dopřát doma. Ale ať nebuzerují místní.

fg 2.6.2009 15:28

Re: Proboha

právě že chtějí vydávat míchanici za rosé

JJ. 2.6.2009 15:19

Re: Bruselsky na ceskeho urednika nema

V principu je to jedno. Proste by se vedla stejna debata, jde o politiku a lobying, urednici v tom tentokrat nejedou.

VaclavC 2.6.2009 14:38

Proboha

stat/unie necht kontroluje, jestli vyrobce neuvadi nepravdy a neklame tim spotrebitele, tedy jestli jestli ono michane vino nevydava za opravdove rose. To je maximum (dovedl bych si to predstavit i bez teto kontroly). Jinak at se laskave do niceho nemota, jestli se najdou kupci pro michanici, tak at si ji kupuji, co je komu potom ...

Jenda 2.6.2009 14:25

Re: A co takhle

Neboli jestli odstrani nejaky zakaz.

Jiste je pitome, ze je co odstranovat, ale co uz se da delat.

Cricket 2.6.2009 14:25

Nepochopila

EU nám přikazuje, co máme dělat. To je socialismus. Oč pevněji by Evropa fungovala, kdyby ji vázal jen společný trh, kde by bylo smlouvou jednoznačně řečeno, co se nesmí, nikoliv co se musí. Včetně toho, co udělá EU, když nám do toho někdo hodí vidle- tedy nás ohrozí. Nebylo by to na tisících stran smlouvy a bylo by to jednodušší. Socialisti se ale raději drbou levou rukou za pravým uchem.  Autorka nepochopila a nikdy nepochopí, jak funguje společnost.

Jenda 2.6.2009 14:24

Re: Výkupní cena pět, výrobní osm...no a ?

Jasne. Krome tuku se nic neubira. Co takhle vitaminy rozpustne v tucich? Nic?

Jenda 2.6.2009 14:21

Re: Moc mastné ?

Kdysi byla vynalezena pasterace jako zpusob jak sterilizovat mleko a pritom ho prilis nezmenit.

Az dodatecne se na to nabalil prumysl, ktery nejdriv mleko poradne prefiltruje a zbylou neprefiltrovatelnou mirne zabelenou vodu pod obchodnim nazvem Mleko prodava. Ono by stacilo vratit se ciste jenom k te pasteraci.

Jenda 2.6.2009 14:18

Re: Jednoduché, žádné dotace,žádné kvoty, žádné problémy.

Vy jste zvykly!

Jenda 2.6.2009 14:17

Re: Jednoduché, žádné dotace,žádné kvoty, žádné problémy.

Nedprodukce s tim nema nic spolecneho. Staty uz davno taji lidem kolik skutecne stoji potraviny.

Jenda 2.6.2009 14:16

Re: Tohle je velmi cenný článek,

Tak tak. Ze se tomu v techhle koncinach rika rum uz takovych sto let to je uuuuplne jedno. Mimochodem, vsiml jste si, ze si v obchode nemuzete koupit marmeladu? Ono totiz nejakeho imbecilidiota napadlo, ze marmelada se prece dela z pomerancu. Nekde. Kdesi. Ochutnal jste to nekdy? Hnus velebnosti! Ze se tady marmelada desitky let rika necemu uplne jinemu? Nezajima! Sjednotime! ZkEUrvime!

R 2.6.2009 14:10

Re: Moc mastné ?

No, první den bylo nadojené mléko čerstvé. Druhý den bylo na vysbírání smetany a na konzumaci. Třetí den bylo jako kyška poslední vhodný den na konzumaci nebo poslední vhodný den na převaření a získání konzumovatelného tvarohu a syrovátky. Čtvrtý, pátý den byla na povrchu sytě žlutá vrstva másla a smetany s nahořklou až intenzívně hořkou chutí a pod ní byla vrstva silně kyselého zkysaného mléka a ostře kyselé syrovátky a to všechno dohromady začínalo docela smrdět po zkaženém mléku. Jako jídlo to bylo velice průjmotvorné. Když se to nechalo ještě pár dní, smrad se stal nesnesitelný a na mléku se objevil penicilín.

Takže ono se tady krásně básní o čerstvě nadojeném mléku, ale v reálu se obávám, že to čerstvě nadojené mléko kvůli své velice krátké době trvanlivosti by dneska jako zboží pro masovou spotřebu neobstálo.

R 2.6.2009 14:00

Re: Výkupní cena pět, výrobní osm...no a ?

Rozdíl je minimální. Kromě tuku se z mléka nic neubírá a taky se do něho nic nepřidává. Ta trvanlovost rok nebo kolik má UHT mléko ovšem zase někde jinde zákonitě ubere. Zkuste půl roku skladovat nadojené mléko, co z něho bude.

R 2.6.2009 13:57

Re: Jednoduché, žádné dotace,žádné kvoty, žádné problémy.

To jsou jen řeči. Supermarketové mléko ošetřené UHT záhřevem je stejné mléko jako to přímo od krav. Je jen na odstředivce trochu zbavené tuku a trochu je tam cítit ten UHT záhřev. Rozhodující je, čím jsou ty krávy krmeny a v jakém prostředí žijí. Dokud to bylo podle hygienických předpisů, prodávali chlazené mléko přímo od krav i v našem kravíně. Ze stejné nádrže, z které plnili cisterny odvážející mléko do mlékárny. Bylo mastnější, jinak chuť byla téměř stejná. Další rozdíl byl pak ten, že z toho mléka od krav se mnohem ochotněji odlučovala smetana a mléko na zakysání na tvaroh a syrovátku se nemuselo očkovat jako mléko ze supermarketu. Cena byla o několik korun vyšší než balené mléko v supermarketu. Rozhoduje, jako vždy, výrobní cena. Zrušte kravíny a siláže, krávy nechte na pastvě, případně ještě rovnou na nějakých podhorských loukách s různými aromatickými bylinkami a budete mít mléko, o kterém tady básnite. Ale taky budete muset zdvoj, zečtyřnásobit náklady na litr.

míra 2.6.2009 13:38

Re: Zrusit regulace

Ach jo, mohl byste si můj příspěvek přečíst, než na něj budete reagovat? Známkové víno je jistě něco jiného než víno růžové, nicméně znovu- i smícháním mohu vyrobit "barevně" i chuťově růžové víno, ovšem musí být deklarováno jako známkové, co je na tom k nechápání? Spotřebitel není klamán, má to na lahvi jasně napsáno a můžese rozhodnout dle libosti.

Děkuji za poučení, nicméně reagujete opět úplně mimo mísu, takže ještě jednou. Pravé růžové šampaňské se vyrábí tak, že scelím červené a bílé a já se tedy jedovatě ptám- i to bude zakázáno?

zk 2.6.2009 13:21

Re: Zrusit regulace

No, neznalý budete spíše vy, protože známková vína je něco jiného než víno růžové, které se nevyrábí smícháním červeného a bílého, ale vyrábí se pouze z vína červeného, kdy se bobule nechají určitý čas vylouhovat, aby měl vinný mošt růžovou barvu. Pravé šampaňské je vyráběno pouze v kraji Champagne, jinde je to vždy víno šumivé. 

zk 2.6.2009 13:13

Re: Bruselsky na ceskeho urednika nema

Jo, severské země? Naopak Italové, protože jim víno přebývá, takže vymysleli "růžové". EHS a EU se nedá srovnávat.

zk 2.6.2009 13:12

Re: Bruselsky na ceskeho urednika nema

EU nezakazuje míchání červených a bílých vín, ale právě naopak. Všechno, co EU reguluje, nařizuje, zakazuje, přikazuje, je špatně.Rv

honzak 2.6.2009 13:09

Re: Tohle je velmi cenný článek,

Zcela mimořádný souhlas.

mol 2.6.2009 13:07

Re: A co takhle

Ne, článek je o tom, jestli eurobyrokrati něco povolí nebo ne.

JJ 2.6.2009 12:58

Re: Bruselsky na ceskeho urednika nema

vedly ..

JJ 2.6.2009 12:57

Re: Bruselsky na ceskeho urednika nema

To vi kazdy, ale nemuze za to Brusel. Severske zeme chteji michat, frantici a snad cesi jsou proti. Proste se nemuzou dohodnout, stejne diskuze by vedli i kdyby nebyla EU, ale pouze EHS.

Nakonec se to snadno resit jasnym oznacenim ci popisem zpusobu vyroby, az se dostatecne pohadaji.

Mila_N 2.6.2009 12:55

Re: Můj ty Bože

Základ je aby to bylo viditelně označeno - kdo to pak bude chtít koupit je jiná věc.

zn. České pivo - taky se povolilo vařit silnější a pak ředit na nižší stupně, buhužel to na láhvi uvedeno není, protože je to povoleno a není součástí povolení toto uvádět.

Richard III. 2.6.2009 12:45

Re: Můj ty Bože

Václave, máte naprostou pravdu, ale vysvětlujte to těm stádům zabedněnců v Bruselu, kteří nejspíš nemají do čeho píchnout a tak si krátí čas pitomostmi.

Ale vážně: celá akce je asi iniciovaná jižními výrobci vín - nepříliš kvalitních bílých i červených - kteří nemají odbyt. Tohle je ta pravá lobby, která může Evropu utopit v nekvalitě dnes rosé vína, zítra třeba pohonných hmot pro automobily.