24.9.2020 | Svátek má Jaromír


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Milan 16.9.2020 8:39

Celkem zákonitě. Chtějí auto na ježdění a ne na vypínání různých 3,14čovin.

M. Šejna 16.9.2020 9:16

Stačí si tu výbavu nekoupit. Pak by Prokop nemusel vypínat různé 3,14čoviny.

R. Langer 16.9.2020 11:41

Jo? A jak se ta výbava u nového auta NEKUPUJE, když je v základní výbavě, pane chytrý?

M. Šejna 16.9.2020 12:43

Nemusíte si kupovat výbavou nabušená auta, pane blbý.

V dacii určitě nenajdete brzdový asistent, autopilota, tempomat atd...

Nenajdete to ani v základní verzi fábie.

V. Petr 16.9.2020 15:59

Pane Šejna pozor, Vy si, na rozdíl o minula, nemůžete nadiktovat co chcete a co ne. Chcete třeba 4x4, protože po polní cestě se jinak na chalupu těžko dostatnete. To NELZE pořídit v základní výbavě!

To 4x4 Bruselu obzvláště vadí...

R. Langer 16.9.2020 16:17

Jistě, nemusím kupovat to, co je v základní výbavě, a mohu chodit pěšky, pane Tupče. ;-D

T. Hraj 16.9.2020 8:47

Nekritizují se výbavy, ale jejich zákonná povinnost. Tj. "dobro" kydané shora.

M. Šejna 16.9.2020 9:07

Autopilot, adaptivni tempomat, start stop, brzdový asistent apod. jsou povinná výbava?

Děláte si srandu?

T. Hraj 16.9.2020 9:38

Start stop, SOS, a další.

M. Šejna 16.9.2020 10:12

Start stop není povinná výbava.

SOS povinná je, ale není to nic nákladného. A je záhadou, že tato bezpečnostní věc, která může zachránit život, Vám dělá takový problém.

co máte na mysli pod pojmem "další"?

T. Hraj 16.9.2020 10:59

Start stop je povinný.

SOS znamená možnost sledování polohy a odesílání a přijímání dat.

Dobrem se samozřejmě argumentuje vždy, jen si o něm nesmí rozhodovat každý sám.

T. Kočí 16.9.2020 11:14

Jste únavný. A ten ksicht taky.

R. Langer 16.9.2020 11:42

Inu, je to EUrobolševik.

J. Bubik 16.9.2020 12:46

Stat stop je ze zákona povinný. Navíc - viz Vaše replika výše - jeho vypínání se u nových aut stěhuje z tlačítka u volantu do menu na displeji (nová Octavia třeba). Je to proto, aby bylo učiněno právnímu předpisu požadujícímu vypnutí zadost, ale aby to nebylo tak jednoduché.

M. Šejna 16.9.2020 12:58

Právě jsem se koukal na základní výbavu Dacie Logan. Start stop systém tam není.

Asi se u nás Dacia prodává protizákonně. ;-)

J. Bubik 16.9.2020 13:16

Hmmm....žebřiňák pana Vonáska a fichtl paní Makovičkové taky ne........

Start stop milý pane Šejno je tam proto, aby motor prošel emisními limity. Pokud se výrobci podařilo splnit normu Euro 6d bez něho, třeba tím, že je výkonově sešlapán, takže má úchvatný výkon 54 kw/6300 ot. a krouticí moment 95 Nm, tak tam být nemusí.

Stejně jako u toho fichtla paní Makovičkové.

Všimněte si, že motor o stupíneček lepší, se kterým se už i dá jezdit po dálnici, jej má.

M. Šejna 16.9.2020 15:52

Takže start-stop povinný není.

Děkuji, že jste mi to potvrdil. ;-)

Ono by to bylo totiž dost dementní, kdyby povinná výbava byla v autě vypínatelná. A start stop se vypínat dá.

J. Kadeřábek 16.9.2020 11:23

Mobil lze také vypnout. Auto lze třeba tlačit. Prostě ne moc chytré argumenty včetně toho, že když se mě na desetinu vteřiny rozsvítí světlo tak asi nezkoumám jestli je oranžové nebo bliká. Zvlášť když je to kruháč typu ČR tj. průměr 5 m a výjezdy po třech metrech a na vše mám zlomky vteřiny.

M. Šejna 16.9.2020 15:59

Kouzlo nechtěného?

Já dávám na kruháku automaticky přednost řidičům zleva. A nekoumám přitom, zda blikají nebo si přisvecují. Prostě dávám přednost.

J. Jurax 16.9.2020 17:42

To děláte dobře. Ono se to totiž musí ... :-)

Nemusíte ovšem a nejspíš taky nedáváte přednost těm, kdož vyjíždějí z kruháče na cestu, na níž jste, signalizujíce svůj záměr blinkrem. Záměna toho blinkru za nějakou automatickou přisvěcující fičurku pak může být zajímavá.

M. Šejna 16.9.2020 18:13

Přisvěcující fičurka se rozsvítí až poté, co otočíte volantem. Nesvítí to předem, jako blinkr.

Takže pokud někdo čumí na přisvecujíčí fičurku tak čumí na vůz, který už dávno zatáčí.

Rozdíl mezi blinkrem a tou fičurkou je tedy dost zásadní, a to v čase.

A. Pakosta 16.9.2020 11:29

Je vidět, pane Šejno, že jste na své nové auto plné pitomých hraček velmi pyšný. Právě o tom, autor psal, že všechna ta hejblata jdou sice vypnout, ale musí se to provést při každém startu "systému". A to Vámi zmíněné vypnutí brzdového "asáka" blinkrem je podle mě pěkná blbost. Umím si představit situaci, kdy přede mnou jedoucí auto náhle brzdí - nejlepší je objet je volným levým pruhem, ale ve spěchu není čas na blinkr, jen to strhnu doleva a dupnu na plyn, protože v levém pruhu se taky cosi blíží. A co se stane? Můj geniální "asistent" mi auto zabrzdí a ten zezadu mne přinejmenším prokleje, ale ještě spíš mě nabourá a možná odhodí i na toho vpředu, co jsem se ho původně pokoušel objet. Rozmluvte mi to, jestli můžete. Podotýkám, že jezdím skoro padesát let a vystřídal jsem desítky aut, ale těm novým "oplechovaným počítačovým hrám" se budu do smrti vyhýbat.

M. Šejna 16.9.2020 12:50

Vy se tem počítačovým oplachovaným hrám budete do smrti vyhýbat?

Jaké máte auto, když se do smrti vyhýbáte?

A. Pakosta 16.9.2020 17:46

Tuto informaci Vám mohu poskytnout, pane Šejno. Jedním z rodinných aut je Škoda Octavia II z roku 2009 s naftovým motorem 1,9 TDI. Má najeto 325 tisíc km a minimálně do půl milionu jistě vydrží. Poslední STK loni ten vůz absolvoval přímo z ulice a bez závad. Druhým vozem v domácnosti je kupé Peugeot 406 rovněž s nafťákem, 2,2 HDI, rok výroby 2001. Ten používáme spíš k jízdám pro radost, takže má "nalítáno" jen 180 tisíc. Oba vozy mají pouze "hloupý" tempomat, který umí pouze držet rychlost a do řízení se neplete, a Škodovka má ještě ultrazvukový hlídač couvání. A do třetice jako oko v hlavě střežím veterána Renault 4CV z roku 1957. Ten nemá v sobě ANI JEDNU polovodičovou součástku. Dokonce nemá ani diody v usměrňovači, je totiž vybaven dynamem, pokud vám to něco říká. A pokud bych si dnes měl koupit nové auto, byla by to patrně Lada NIVA.

Přeji hezký den! A.P.

Z. Lapil 16.9.2020 14:23

Nerad vám oponuju, protože "váš" problém opravdu může nastat, ale přeci jen - slyšel jste něco o dostatečném odstupu?

R. Čtvrtníček 16.9.2020 14:11

doufam,ze s tim novym autem nejezdite po ceskych silnicich, jestli vam to neni znamo veskera nova auta jsou delana pro silnice v zapadni Evrope. Zvlaste bych byl opatrny,na silnici Ivancice Moravske Branice. Silnice je v havarijnim stavu asi 10 let a kdyby jste si toho nevsiml RSD tam unistilo ceduly, ktera to ridicum sdeluje. :-):-)

V. Petr 16.9.2020 16:05

No, třeba u auta s elektricky stahovanými okénky nelze okno otevřít, pokud máte vypnutý motor. Dost velká vada, dal bych přednost oknům, stahovaným ručně.

J. Kraus 16.9.2020 8:14

Kolega si koupil nové Volvo, jízda s ním je prý nebezpečná a vyžaduje stálou pozornost. Stačí prý na asfaltu nějaká po opravě zapomenutá čára a auto se hned samo vrhá do protisměru nebo do škarpy. Vypnout to nedokážou ani v servisu.

M. Šejna 16.9.2020 8:35

Řekněte kolegovi, že autopilot má v každém autě vypínač. Pokud to váš kolega netuší, ať jezdí radši na třikolce.

J. Kombercová 16.9.2020 9:50

"Vypnout to nedokážou ani v servisu."

Tak nevim...