21.9.2020 | Svátek má Matouš


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 16.9.2020 17:15

Ano, nenařídil. Zatím.

Ale je celkem obtížné sehnat lepší auto bez těch obtěžujících fičur.

M. Šejna 16.9.2020 18:02

Já si v autě zásadně nepouštím rádio, ani muziku z CD. Jsem nekuřák.

Přesto nikde na trhu není auto bez zabudovaného rádia, bez zapalovače a popelníku.

Narozdíl od jiných si na to nestěžuji.

J. Jurax 16.9.2020 21:40

Tak popelník jsem už ve své nové oktávce nenašel. Ale dá se dokoupit ...

J. Jaroš 16.9.2020 18:05

Pane Šejno za jízdy se máte věnovat řízení. Pokud se bez asistentů neobejdete pak jste obyčejný řidič nikoli šofér. Řidičů je ale šoférů je málo.

J. Krynický 16.9.2020 23:30

Nějak jste nám opomněl sdělit, co že má být to dítě.

M. Krátký 16.9.2020 9:00

píšu to opakovaně - držet v ruce za jízdy mobil u ucha ( nedělám to ) je trestuhodné - ale brouzdat po dotykovém displeji "moderního" auta se může - denní svícení kde vám vepředu stačí dvě zablácené lampičky a vzadu nic, na kruháku mi zleva přijíždí dalí "moderní" auto a dává pravou blinknu, že odbočí tam, odkud já přijíždím - ale ouha - to se mu jen rozsvítí pravé světýlko do zatáčky - naštěstí jsem stačil zabrzdit - to všechno je ve své podstatě anarchie státem podporovaná - Octavia, která na baterky ujede celých 78 km není hodna ani posměchu - dekadence civilizace - hezký den R^R^R^

M. Šejna 16.9.2020 9:04

Pravé světýlko nebliká a není oranžové jako blinkr.

Pokud si pletete prisvětlování do zatáčky s blinkrem, pak jste na silnici dost nebezpečný.

M. Krátký 16.9.2020 13:05

já věděl, že se chytnete milý pane Šejno - ovšem kecáte kraviny - jako vždy. Drtivá většina českých řidičů a zvláště těch v drahých autech pokud možno blinkry doprava vůbec nepoužívá ( to je pod jejich důstojnost ) a když tak jedním kratičkým bliknutím až začne točit volantem. A druhá část vašeho osobního výpadu - ŘP mám od roku 1961 - kompletní celý orazítkovaný - po celou dobu bez jediného škrábnutí z mé viny - takže se kroťte milý vole !!!!!!

V. Kain 16.9.2020 14:03

Některé ty naprosto nepotřebné voloviny jdou ještě dneska vypnout,ale jak dlouho?Vloni na podzim jsme si koupili malého fiata Pandu který měl nainstalovaný start-stop.Toto po nastartování okamžitě vypínám.Ovšem prodejce nám řekl,že snad už letos u nových aut už toto vypnout nepůjde.Životnost baterie tak klesá na polovinu.

S. Donát 16.9.2020 15:03

Kde to žijete, že u vás řidiči nepoužívají blinkry? Nezávidím.

V. Kučer 16.9.2020 16:13

Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty. Kolik z vás toto dodržuje? Když jedu na kole tak nikdo. Když řídím auto tak jsem jediný.

M. Šejna 16.9.2020 18:05

Nemusíte dávat blinkr. Pokud máte dobře vybavený automobil, tak při změně směru jízdy se rozsvítí světlo pro zatáčení, takže pan Krátky hned pozná, že objíždíte cyklistu.

;-)

S. Donát 16.9.2020 18:59

Já to dodržuji, pokud za mnou jede vozidlo. Ale je fakt, že to vídám maximálně u poloviny řidičů. Nicméně pan Krátký tvrdil, že drtivá většina řidičů nepoužívá blinkr vpravo, což je lež.

M. Šejna 16.9.2020 9:11

Pokud jde o velký displej, tak tady s Vámi zcela souhlasím. Jenže zkuste ten displej zakázat, když si ho každý debil, který si plete jízdu autem s brouzdáním na internetu, přeje mít ve výbavě. A čím bude displej větší, tím je to pro debila lépe.

J. Bubik 16.9.2020 12:38

Nepřeje. Kdo si ho přeje, je fabrika. On je totiž výrobně i jednodušší a nákladově levnější, než sada tlačítek.

M. Šejna 16.9.2020 12:45

Dnes už asi ano. Před takovými pěti lety ještě ne.

Vývoj nezastavíme.

R. Meišner 16.9.2020 12:57

...i kdyby dával pravý blinkr, nemůžete jet---dokud se nepřesvědčíte že opravdu odbočuje. jinak jste viníkem dopravní nehody vy, nikoliv on.

J. Jurax 16.9.2020 17:21

S tím dotykovým displejem máte recht. Čudlíky nahmatám i poslepu, na displej se holt musím čumět. A čumím-li na displej, na cestu jenom pošvidrávám.

Za chvilku bude díky pokroku obsluha auta dvoumužná. Řidič a operátor displeje a elektroniky.

T. Hraj 16.9.2020 8:56

Je to ještě mnohem horší. Ve vší tichosti jsou dnes u všech nových aut povinná SOS tlačítka. To vypadá celkem nevinně, ale znamená to, že každé auto má vlastní SIM kartu a je tedy 1) sledovatelná jeho poloha, 2) schopné odesílat a přijímat data.

Pandořina skříňka je tedy otevřena. A EU už také (opět bez veliké publicity) rozhodla, že všechna auta budou odesílat údaje o spotřebě! Co s těmito (a brzy jistě mnohými dalšími) daty bude EU dělat si můžeme představit. Orwell byl suchar bez kouska fantazie.

M. Šejna 16.9.2020 10:17

Pokud si sednete do auta s SOS a zároveň máte v kapse mobilní telefon, pak je komické, že si stěžujete na sledovatelnost Vaší polohy. ;-D

Dneska má každej frajer mobil se SIM kartou dřív, než si koupí auto se SIM kartou.

R. Langer 16.9.2020 11:40

Hm, tak proč je to povinné v tom autě, pane chytrý, když to "každý má"?

M. Šejna 16.9.2020 12:38

Protože to po havárii volá samo, pane blbý, zatímco frajer s mobilem v kapse (nebo u ucha) mnohdy po havárii ani neví, kde je, co se stalo, a mnohdy není ani při vědomí.

R. Langer 16.9.2020 16:14

Ano, a já bych právě chtěl, aby to samo nevolalo, v tom je ten vtip. Já nejsem takový chudák, aby někdo musel dělat něco za mě. Že vy ano, o tom už jsem se ovšem přesvědčil dokonale. ;-D

J. Bubik 16.9.2020 12:43

Ono ani tak nejde o polohu Vaši, ale o polohu Vašeho auta. Protože ve spolupráci s GPS se tak krásně otevírá danění podle ujetých kilometrů - x na kilometr po dálnuici, y na kilometr po okresce. Také lze krásně řídit rychlost auta - mimochodem to už se připravuje od roku 2022 - kdy GPS nahlásí, že jste na silnici, kde je 30, víc než 30 nepojedete.

No a u firemních jízd je to nádherný práskač pro finančáky - tak Vy tvrdíte pane Šejno, že jste jel služebně do Pardubic? Fakt? A že v tu dobu Vaše auto hlásilo polohu z Pece pod Sněžkou.........

Z. Lapil 16.9.2020 14:16

Zrovna u firemních aut bych "automatickou knihu jízd" tak úplně nezavrhoval.

Ledaže si na dlouhých cestách (máme každý svůj čip, takže auto ví nejen kde je, ale taky kdo řídí) musíte pohlídat, aby se povinné přestávky kryly s aktuální únavou (svého času jsme jezdili z Prahy na Ostravsko, osm zhruba hodinových průzkumů na osmi místech, samozřejmě s přejezdy, a domů).

R. Langer 16.9.2020 16:15

Tak u firemních aut je to snad věc majitele firmy...

Z. Lapil 16.9.2020 17:24

No však.

Počítám, že je normální to, co u nás: přepínač na soukromé jízdy. To paní účetní (komu? Jí.) nahlásí kilometry, ta mi to skrz nějaké papírování odečte z vejplaty a je hotovo.

Z. Lapil 16.9.2020 17:28

Naše firemní auta lze přepnout na soukromou jízdu. Paní účetní má pak v počítači čas jednoho a druhého přepnutí a kilometry mezi tím a je hotovo.

Leda že občas přijde rozhořčený mail, ať si to hlídáme; už se stalo, že jsme kolektivně rozplejtali 14 dní prohozeného přepínače.

S. Donát 16.9.2020 15:05

Mobil můžu nechat doma.

M. Šejna 16.9.2020 8:33

Autor asi nový vůz nemá, jinak by nepsalctakove debility. Ja nove auto mám. A dost vybavené.

Start stop systém se dá snadno vypnout. Brzdový asistent vypnete tím, že při předjíždění dáte blinkr. Asistent pro jízdní pruhy nebo adaptivni tempomat maji také vypínač.

Největšími kritiky nových výbav jsou majitelé starých aut.