Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ENERGIE: Občasné zdroje ve stínu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Šejna 8.1.2024 16:38Vy platíte za své auto daň? Kolik? Elektromobily jsou u nás dotovány? Kde a jak? |
P. Diviš 8.1.2024 16:38Zaplaví-li Evropu čínská elektroauta, bude to jedině vinou soudruhů a soudružek v Bruseli, případně v Berlíně a jejich zeleného blbnutí, příkazů a zákazů. Auto se spalovacím motorem je totiž stále lepší, kromě speciálních příležitostí. |
V. Petr 8.1.2024 16:34Můžete mi napsat, co "zjednodušuji?" |
P. Diviš 8.1.2024 16:33Což ovšem znamená, že tam naleze někdo jiný. A klíčová otázka je, kdo? |
M. Šejna 8.1.2024 16:33Elektromobily už jezdí, jak jste si jistě ráčil všimnout. A většinou jsou výkonnější než čmoudi. Takže je nařízeno za 11 let něco, co už dnes funguje. Dokonce už BEV začínají konkurovat cenou. Viz například Tesla model 3 za 1,08 milionu s výkonem 209 kW a zrychlením z nuly na sto za 6,1 sec. Výbavu má na úrovni Superbu L&K. |
J. Majzlík 8.1.2024 16:31Zelení byli přijati do koalice s ODS jednak z nouze, jednak v liché naději, že se tímto smířlivým krokem poněkud sníží útoky ze strany navenek nepolitické P+L a vždy nepřátelsky naladěných médií. Tak masivní a dobře řízený desítky let trvající tlak na přesměrování politiky směrem k Bruselu nemohla ODS dlouhodobě ustát. |
J. Jurax 8.1.2024 16:12V historii, případně letmým zagúglenim se můžete přesvědčit, že natvrdlí konzervativci mnohé novinky, po nichž dnes už ani pes neštěkne, odmítali právem. |
V. Chrastina 8.1.2024 16:06Grýndýl je monstrózní tunel směřující z kapes daňových poplatníků do kapes klimaalarmických politiků a aktivistů. Nenechme si tuhle nelidskou zlodějnu líbit. Bojujme za své bytí a proti svému nebytí všemi možnými prostředky. Vyžeňme volbami tyhle bezostyšné politické zrůdy z parlamentu, senátu a vlády |
J. Jurax 8.1.2024 16:00Ale kuš - v době, i níž píšete, LED technologie fungovala technicky, nikoliv však ekonomicky. Poměr výkon/cena byl TEHDY horší než u klasiky. |
V. Petr 8.1.2024 15:59Elektromobily jsou uměle vnucovány třemi cestami. 1) Zdanění normálních aut. 2) Úmyslně likvidační "ekologické" normy pro normální auta 3) Dotace a zvýhodnění elektromobilů. |
V. Petr 8.1.2024 15:54Myslím si, že jste dost starý na to, abyste mohl pamatovat ropné šoky 70 let. |
J. Jurax 8.1.2024 15:52Poněkud nechytré je velmi diplomatické hodnocení. Pravdivější by bylo třeba grandiózně debilní, pyramidálně blbé, velkopeachoidní ... |
J. Kostelanský 8.1.2024 15:52Pochvalte se, jaké jsou ty vaše znalosti... |
V. Kolman 8.1.2024 15:51
|
V. Petr 8.1.2024 15:50Ale nelze spoléhat na technologie, které zatím vůbec neexistují. Mimochodem, Newcomenův parní stroj pochází z roku 1712, představte si, že by si tehdy nějaký stát vytknul za cíl do roku 1740 ukončit používání koňů v dopravě. A dnes někde ještě ani nemáme "ten primitivní parní stroj..." Musí se teprve vynalézt. Mimochodem, první parní automobil byl zkonsruhován roku 1770, jenže zdaleka nebyl sto nahradit koně. Takže by si nějaký stát mohl vytknout za cíl "nahradit koně do r. 1800..." |
V. Kolman 8.1.2024 15:48
|
L. Novák 8.1.2024 15:48Jak dlouho tady ještě budeš předvádět svou elektrotechnickou negramotnost, ty "jednosměnný" proude blbosti? |
M. Šejna 8.1.2024 15:47Tak to se mi ulevilo, protože jaderné palivo máme z mimořádně stabilního Ruska. A s těmi bateriemi je to tak, že začínaly v autech na 25 kWh, zatímco dnes je už baterie 150 kWh. |
J. Jurax 8.1.2024 15:44Vnímáte diskuzi velmi osobitým způsobem. |
L. Novák 8.1.2024 15:44ČT je v rukou ZELENÝCH ČT MAGORŮ... |
J. Jurax 8.1.2024 15:43Ano, zelení psi štěkají, ale karavana jede dál. Štěkotem elektřinu nevyrobíte. |
M. Šejna 8.1.2024 15:42Zjistěte si, jak se prosazoval jednosměnný a střídavý proud. To pochopíte, že běžely byly i tehdy. Kdo vám nabefeloval elektromobil a FVE? Už je máte, nebo jste disident a befel ignorujete? |
V. Petr 8.1.2024 15:41Uvědomujete si, že u nás by toto znamenalo volit z parlamentních stran jen SPD? Slepenec je eurohujerský a ANO tlakům Brusele také ustupovalo. A zelené nesmysly praktikovala i ČSSD. A voliči se nechali oblbnout médii že SPD je fuj... |
J. Jurax 8.1.2024 15:39No jo, ale na ČT tohle v prime time neříkají :-) |
M. Šejna 8.1.2024 15:39Já to tušil, že podle vás už všechno bylo vynalezeno a nic nového už lidstvo nevymyslí. |
M. Kocián 8.1.2024 15:36V devatenáctém století se to nové muselo prosadit a až když to fungovalo lépe a levněji se zrušilo to staré. Technika se nezaváděla befelem. |
V. Petr 8.1.2024 15:34Ropa je drahá a vozí se z nestabilních oblastí. Totéž plyn. A i uhelné elektrárny vyrábějí dráž, než jaderné a uhlí je též u nás málo. Pověstný výrok Francouzské akademie věd, že "Z nebe nemohou padat kameny, protože v nebi žádné kameny nejsou" pochází z roku 1790. Roku 1803 už se akademie chytla za nos a existenci meteorů přiznala. Spalovací motory a to všechny základní typy, byly poprvé zkonstruovány už v 19 století a na jeho konci byl už dokonce i automobil a motocykl. Pokud jde o fyzikálně chemické parametry baterií, "kapacitu" benzinové nádrže by dosáhly jen kyslíkovodíkové palivové články a to do auta zatím nikdo nenamontoval ze známých důvodů, ač je měla už kosmická loď Apollo. Možná někdo vynalezne palivové články třeba na benzin či methanol, ale zatím to není. Vůbec, zelení magoři často "spoléhají" na technologie, které zatím vůbec neexistují. Jinak, "zázračné baterie" jsou častým předmětem spisovatelů scifi, ale chemické baterie mají opravdu fyzikálně chemické meze a mamutí kondenzátory jsou na tom ještě hůře, než dnešní baterie (tam vývoj neumím odhadnout). |
R. Tesařík 8.1.2024 15:26To říkal Kajan hned tenkrát , že Fiala je proODS průser. |
P. Brich 8.1.2024 15:03Chodil |
M. Šejna 8.1.2024 14:58Zatímco ve 21.stoleti už je všechno vymyšleno a technologický pokrok už skončil, že? |