29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 11.12.2007 8:00

Re: Re: Re: Ona pomalu prestava legrace...

Noví parazité většinou svého hostitelé zabíjejí a tím se sami odsuzují k smrti.  S postupem doby přežívají jen ti parazité, co se k svému hostiteli chovají šetrně. Dlouhodobě se parazité třeba nakonec stávají součástí hostitelova organismu. Například člověk má v sobě více buněk baktérií než buněk vlastního těla....;-P

Otázka je, v jakém stadiu jsou zelení.

honzak 11.12.2007 7:51

to je moc

pěkný článek! Silně mi to připomíná obor, ve kterém pracuji. Tam také hlavní slovo má powerpointová prezentace, kde úplně všechno krásně funguje. V realitě pak nastoupí zpátečnické fyzikální zákony a je průszer.

BuBu 11.12.2007 7:44

Zlaté Hurvínkovi představy o válce !

To, co článek popisuje, tak to není vůbec žádná vize - ale blud, jako vyšitý ! 35 let pracuji v energetice - rozvod a distribuce el. energie je mým "chlebem" . . . ale s takovými bludy jsem se nesetkal ani na podnikových večírcích - kdy byli všichni "na šrot" ! Nejhorší na tom všem ale je . . . že se takových nebetyčných krávovin chytí takoví Kreténi, jako jsou Stropnický, Pávek . . . atd. . . . a na svých sešlostech to dávají k dobrému - jako reálnou možnost - k čemuž jim jejich "vzdělaní posluchači" . . . tleskají a posílají je za to do vládních křesel !

Skutečnost je ovšem poněkud drsnější : Pokud neprodleně nezačneme stavět další bloky v Temelíně - budeme muset  energii ve velmi blízké budoucnosti kupovat ! A to velmi draze !!

A toto bohužel není vize - ani blud . . . ale holá skutečnost ! A navíc : Větrné a fotovoltaické  elektrárny v masovém měřítku = "těžké" zdražování el. energie. . . . . ale zároveň i  "těžké" peníze pro Zelené - do jejich kapes a kapes jejich kamarádů - bludařů, kteří na tom mají založený svůj byznys, za "naše" peníze !!!!

To je jediná jistota českého člověka !

Petr Nejedlý 11.12.2007 7:31

Drobná poznámka k číslování stran

Strana 27 (číslování dle stránkování originálu) se nachází na straně 16/22 souboru pdf. Jinak se omlouvám, připojuji se přes mobil v místech s velmi slabým signálem. Případné diskuze se budu moci zůčastnit až ve večerních hodinách.

abc 11.12.2007 7:04

Včera jsem na CNN sledoval "nobelovskou" diskuzi mírových laureátů

Al Gore by zasloužil dalšího Oscara,  za hlavní mužskou roli. Mimo jiné tam s nadšením hovořil o "gridu" a tak jsem si vzpomněl, kdy v Číně budovali v každé vesnici ocelárnu.  Posluchači nad jeho nápady jásali a odměňovali je potleskem na otevřené scéně.

mueller 11.12.2007 7:03

Takovehle vize mi vzdycky pripominaji dve veci,

jednak led c.9 (Armada se uz nechce valet v bahne. Dost bylo bahna ! Udelejte s tim neco) a co z nej poslo, jednak kouzelnou historku z Feynmana, jak mu - jako odbornikovi na atomovou energii - na jakesi konferenci poskytl nejaky general zadarmo ideu: energie je prece ve vsem. Proc tedy nepohanet treba tanky atomovou energii ? Na dne by mel tank takovou lzicku, kterou by obcas nabral trochu hliny, a ta by se pak premenila na pohonnou energii. Detaily mel vypracovat Feynman, pro nej to prece uz bude hracka.

J.B.Marconi. 11.12.2007 6:58

Pro ZELENÉ dotace,

to je jejich romance. Bio-nafta, bio-líh, dotační je jejich štych. :-( Ukončeme dotace, nastane pak legrace, ZELENÍ dozrají vzteky, ;-D jak jim zmizí tučné šeky. ;-O Budou muset přestat žvanit, začnou za své hospodaři. Začne vzkvétat naše vlast až vykopnem je z vládních vtat. >-

rolandszewczyk 11.12.2007 6:18

Re: jo,

a pak bude 1Kwh=20euro,

rolandszewczyk 11.12.2007 6:17

jo,

to bude fungovat,proč by taky ne!

pozorovatel123 11.12.2007 4:00

no jo

Na komíně jim bylo zima tak slezli. Ale nadšení toho spíkra dole bylo zcela nehrané a jednoznačné. Nadšení je vždy snazší než skutečná realizace čehokoliv. Vědí, že za x desetiletí bude teplota taková a taková, ale nevědí, že na komíně to fouká.

Realista 11.12.2007 3:57

Nechci bejt sprostej ale musim

zelení i tahle cenzura, jděte do pr.ele, nezajdem na přehřátí, ale na cenzuru.

pozorovatel123 11.12.2007 3:55

Re: Re: Ona pomalu prestava legrace...

Správný parazit si svého hostitele nezabije, ale to musí být dostatečně inteligentní parazit. Někteří parazité však takoví nejsou.

křovas 11.12.2007 2:38

napadá mě...

nedobře se na to díváš, soudruhu..:-)

Šumavák 11.12.2007 1:44

Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasnojá tedanejsem fyzik, ani elektrotechnik,

ale mám pocit, že to s těmi supravodivými kabely nevidíte v souvislostech.

zelení teď v rámci globálního oteplování pracují na ochlazovacíh opatřeních. To se jim jistě povede. stejně tak jako decentralizace a rozbití energetické sítě. O zákazu pálení uhlí a ropy už ani nemluvím.

No a tak bude  postupně dosaženo tzv. kritické teploty , při které i ten skladovaný vodík bude tekutý sám od sebe a nebude se ani odpařovat a pak , logicky, skoro každý kabel ( a nemusí být jen se rtutí) dosáhne supravodivosti.

klimatologové označí nastupující dobu ledovou za lokální příznak globálního oteplování a budou požadovat každý svoji malou, kapesní JE aby mohli dále produkovat panely......

zalozak 11.12.2007 1:36

Re: Re: Ona pomalu prestava legrace...

Parazit hostitele obvykle nezabije ale casto ho oslabi a ucini cilem dalsich parazitu. Nekdy na nej take muze prenest nemoc (casto i smrtelnou).

Zakladnim problemem dne je...... v pripade maximalni podpory ( rekneme za krize zpusobene konstatnimi vypadky) muzete "mensi" naftovou elektrarnu postavit asi za rok, uhelku ci plynovou za 2-3 a jadernou ne drive nez za 5 let. A to za predpokladu ze nebudete mit proti sobe jediny podstatny problem (napr. povoleni, pozemky, nedostatek financi a pod)...

Jinymi slovy... energetika oslabena parazity se muze lecit min 3-5 let spise mnohem dele. ... mezitim muze take "natahnou brka"..... a vy s ni.;-D;-D;-D

Stanislav 11.12.2007 1:14

Re: Ona pomalu prestava legrace...

Správný parazit si svého hostitele nezabije, předpokládám, že kasičky větrníkářů a sluníčkářů budou přeci jen omezeny schopností  velkých elektráren to celé platit a že po pár dobrých black-outech se pokorně vrátíme k ošklivým jaderkám a k bručícím trafostanicím. Jen škoda těch peněz a času ... :-/

Stanislav 11.12.2007 1:09

Re: Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno

VN nevím, ale DC by se vyplatila, protože i supravodivý kabel má dielektrické ztráty, tedy zejména v zemi. VN možná kvůli omezení magnetického toku, byl-li by supravodič jeden ze současných vysokoteplotních, ale to už je vážně spíše záležitost sci-fi -- přesněji -- pokud by existovaly běžně použitelné supravodiče, civilizace by už byla stejně někde úplně jinde ...

Nevím, kdo tře ohon Liškovi, na to jsem málo informovaný, ale zdroj je to možná dobrý ... ;-D

zalozak 11.12.2007 1:06

Ona pomalu prestava legrace...

V kontextu "moderniho" vyzkumu a zejmena jeho prezentace politiky a novinari se ze slova vedec stava skoro nadavka. Po nadsenych, aktivistickych ale technikou nedotcenych eko... (doplnte si sami) prichazi velice nebezpecna skupina polo-vzdelancu kteri s nadsenim presentuji ruzne hovadiny na papir.  Smutne casto je ze prezentovana reseni, vykradena z futuristickych ale jednou realnych konceptu jsou manipulovana jen pro ucel zeleneho nabozenstvi.  Jeho protagoniste pak tyto pojmy prebiraji jako fakt a volne s nimi operuji ...

Zrovna v dobe nedavne, u klokanu, se byvala opozicni (nyni vladni) strana zaklinala rozvojem "cistych uhelnych techologii"... jako reseni pro energetiku (drobny fakt ze pri nejstrizlivejsim odhadu potrva nejmene 20 let nektere z potrebnych principu realizovat je nedulezity ... oni to ani resit nechteji... oni jen prihodi balik penez prislusnym smerem...

Podobne je tomu i u techto "gridovych" virtualnich elektraren. (O tom pricipu se hovori minimalne pul stoleti , energeticka soustava se jej snazi zrealizovat po stejnou dobu .. a zda se ze jeste chvilku potrva nez se to podari.  ) Jenze tady prece jde pouze o to aby jedni meli "klicove slovo" ke sklonovani a oblbovani a druzi ziskali na par let velice snadne zivobyti... A vysledek ... prece nikdo z tech lidi u toho za 30 let nebude 8-o;-D

slovan 11.12.2007 0:58

Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno

Na komine prunerovske elektrarny se jim vyjasnilo pomerne rychle, tam dost rychle pochopili ze zelene myslenky zahreji prabidne a tak proklamovane obsazeni komina podstatne zkratili

Nac VN DC kdyz se pouzije supravodivy kabel? Ze by nam ty lisky zelene chtely setrit nakvadrat? V budoucnosti bude samozrejme supravodivost fungovat bez nejakych energetickych naroku a nezavisle na proudove hustote.

Jeste ze do tech budoucich zpusobu neuvedli velmi perspektivni zpusob Vulpes-ebo-šustes , jedine v tomhle zpusobu vyroby ekologicke elektriny je nase budoucnost.

Roman Šula 11.12.2007 0:54

Re: Re: Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno

Ne, to je vyhnal vítr. Tak slezly, aby nedělali větrolam na Bursíkovo-Pávovské vrtule.:-D

Roman Šula 11.12.2007 0:52

Re: Re: Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno

Jo, to je vlastně pravda, bolševici taky měli všeho dostatek a dokonce i své vlastní krámy, kam běžný jedinec nemohl a musel se před vánoci spokojit s přídělem kilo pomerančů na osobu.

Stanislav 11.12.2007 0:51

Re: Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno

Mám dojem, že Greenpeacáky z toho komína v Prunéřově je vyhnala zrovna nefalšovaná reálná kosa ... ;-)

Frank Wood 11.12.2007 0:49

Re: Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno

No, tohle oni spíše připravují pro ostatní; někdo musí být tím předvojem za lepší zelené zítřky a pro svoji náročnou práci za záchranu planety musí mít patřičné materiální podmínky. Přece nebudou ty svoje recepty uplatňovat na sebe, kam by došli ...

kirast 11.12.2007 0:46

Tak teď už je třeba jenom definovat

energii z obnovitelných zdrojů jako pozitivní energii s léčivými účinky na organismus, kdežto energii z neobnovitelných zdrojů jako negativní, s nedozírnými následky na potenci a po teoretické stránce máme politickou ekologii hotovou.

Roman Šula 11.12.2007 0:38

Re: Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno

Třeba si zelení pak rozsvítí virtuální úspornou "žárovku", zatopí si ve virtuálních kamnech a budou mít virtualně pocit světla a tepla.

zlý kukuč 11.12.2007 0:10

Dokud nebude tma a zima, dotud nebude zeleným jasno