11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Zlaté dno řemesel

Koncem dubna Eurostat publikoval další sérii čísel o evropské nezaměstnanosti. Žádné skvělé zprávy. Nezaměstnanost v Evropské unii se drží na hladině 10,9 procenta. Nezaměstnanost v eurozóně vzrostla o další desetinku, na 12,1 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 10.5.2013 20:14

Problém je, že všechny absolventy nesmyslných

oborů lze v tomto zkorumpovaném státě zaměstnat ve státní spávě a neziskovkách, přisátých na státní rozpočet. A největší tragégie je to, že zbyteční úředníci pak přidělávají práci těm, kteří vytvářejí skutečné hodnoty.

Aby bylo jasno, sociologie i psychologie jsou skutečné vědy a nejsou o nic snažší, než vědy přírodní. Ale, ve všech společenských vědách lze dnes odbornost PŘEDSTÍRAT a nahradit vědu IDEOLOGIÍ. Zatímco "ryze německou fyziku" šlo pěstovat jen v Třetí říši a Lysenkovskou "biologii" jen ve Stalinově SSSR, lze "sociologii komixu" či "gender studies" učit třeba i dnes na Karlově Univerzitě...  

J. Kanioková 10.5.2013 17:43

Chmm... co se "studuje"...

DIPLOMOVÁ PRÁCE - Vnitřní význam folklorního tance - http://is.muni.cz/th/213869/fsps_m/DIPLOMOVA_PRACE.pdf

Magisterská diplomová práce - http://is.muni.cz/th/79563/pedf_m/Diplomka_1teorie.pdf

Indie - http://is.muni.cz/th/152930/pedf_b/Indie_-_bakalarska_prace.pdf

Osobnost papouška šedého a její stabilita v čase - http://jdem.cz/22ar8

BÝVALÝ PREMIÉR ŠPIDLA POVEDE AKADEMII - Směrem k vysoké škole ČSSD (sice staršího data) - http://jdem.cz/22as8  no a v podstatě si o Erasmu nemyslím nic moc jiného..

J. Kanioková 10.5.2013 17:15

Souhlas,

jen vidím problém v malé výrobní základně u nás, v malém počtu firem a firmiček, aby až se prosadí víc učńáků, měli tito absolventi uplatnění.  Docela se bojím, že u nás je průmyslová výroba dost malá, že spousta firem se živí spíš jen obchodováním, poradenstvím a podobnými profesemi..

V. Ondys 10.5.2013 16:26

:))))))) Jeden by si vsadil i na selskej rozum

kdyby to u nás skoro všude nebyl samej společensky příkladnej :))))) pacholek!

M. Prokop 10.5.2013 16:00

Re: A co hůř -

K tomu právu si zvolit by ovšem mělo patřit i právo si zvolené zaplatit. Ze svého.

Ž. Halabudová 10.5.2013 15:58

Re: A co hůř -

Máš pravdu.-- svoboda jednotlivce svobodně si zvolit školu--,to je tvoje právo.ALE, ZA SVÉ !!!---která spočívá v tom, že vzájemně si konkurující školy vycházejí zájemcům o studium maximálně vstříc a upravují podle toho své studijní obory a plány--- To už také udělaly,stačí se jenom zapsat a je hotovo.Shrnu, klidně studuj třeba deset škol a dvacet oborů, pokud máš čas a dostatek VLASTNÍCH peněz.

K. Kužel 10.5.2013 15:44

Re: A co hůř -

Konkurence mezi školami by byla realitou, kdyby se platilo školné. Pak by také mladí lidé zvažovali, které škole ho platit.

Z. Paldus 10.5.2013 12:08

Vzdělanost.

Myslím si že vzělanost není mít glejt, ale mít v hlavě rozum, kteho se každému sebevíc studovanému nedostává. Rozum zastíněný sebestředností je na nic.

Z. Paldus 10.5.2013 11:50

Re: A co hůř -

Ano pane Luboši, konkurenční boj by měl ale existovat i mezi absolventy škol. Měl by oddělit zrno od plev, kvalitního vzdělance od nekvalitního a tomu se musíme mnohde teprve učit. Pak teprve bude na místě otázka zda do učení nebo do škol. Nekvalitních úředníků máme hlavně ve státní správě dost a nejen na  tuctových zanedbatelných místech. Ještě pořád platí já na bráchu brách na mě.

K. Luboš 10.5.2013 10:37

Re: A co hůř -

A není čistě náhodou základní pravicovou hodnotou svoboda, tzn. i svoboda jednotlivce svobodně si zvolit školu?. A není čistě náhodou základní pravicovou hodnotou „konkurenční prostředí“, která spočívá v tom, že vzájemně si konkurující školy vycházejí zájemcům o studium maximálně vstříc a upravují podle toho své studijní obory a plány. A není náhodou základní pravicovou hodnotou trh a zákon nabídky a poptávky, který jedině může určit, které studijní obory vzniknou a které zaniknou. To se snad chce levicový mudrlant Schwarz vrátit do dob dávno minulých, pošlapat osobní svobodu jedince a pomocí směrných čísel někoho „nutit“  ke studium něčeho, co nechce, Ne, pane Schwarzi, socialistického plánování máme všichni opravdu už dost!

J. Kočí 10.5.2013 9:54

Dovolil bych si přidat ještě jeden aspekt

Doopravdy mě baví řev o jednotných maturitách. Jak všichni chtějí, aby maturitu udělal každý. Není to náhodou ta cesta, kudy naplnit učňáky? Jestliže bude maturita fraška, jako doposud, tak se nic nezmění. Jestliiže to bude vstupenka mezi "lepší" povolání, dosáhne se hned dvou věcí. 1. Ti slabší zjistí, že se daleko snáze zabezpečí poctivou prací rukama. 2. Ti lepší se budou muset hodně snažit, aby se dostali na skutečně lukrativní místa. Následky pro ekonomiku budou jistě blahodárné. Ubyde šéfíků, kteří se na dané místo dostali díky protekci/korupci, protože prostě nebudou mít vzdělání. Naopak bude zásobárna šikovných řemeslníků, kteří budou své řemeslo pozvedávat a konkurovat tak levným  gastarbaitrům.

Teď je to špatně.

J. Schwarz 10.5.2013 8:55

A co hůř -

většina z oněch "vzdělanců" bude volit levici, neb ta jim slíbí zaměstnání odpovídající jejich "kvalifikaci" i další nárůst "investic do vzdělání" - ergo do dalších zbytečných a neproduktivních úředníků a obskurních "služeb", které nikdo nepotřebuje a nechce - alespoň pokud by za ně měl cokoli zaplatit ze svého.

V. Ondys 10.5.2013 7:39

:))))))))))))) Vzdělanost u nás dostala zásadní ránu od komoušů

aby měli komplice zavázané :))))) úžasným papírem při vymejvání mozků a později, když to vzali do ruky především jejich potomci s vysokoškolskými diplomy, i získávání :))))) masy nejtupějších voličů pro levicové strany neochvějně setrvávajícími na socialistickém přerozdělování (včetně ODS) z nejpokleslejších úmyslů. :))))) Stále u nás platí: Kdo nekrade ze společného, šidí vlastní rodinu!

Ž. Halabudová 10.5.2013 7:24

Re: Celá.

Toto vědí a chápou všichni rozumní lidé.Bohužel ti, kteří mají možnost a schopnost změnit tuto skutečnost, jsou do tohoto systému výuky a produkce nepotřebných lidí, natolik vtaženi a svázáni s ním (finančně a požitky), že nemají absolutně zájem o jakoukoliv změnu.A jsou případy, kdy to naopak podporují a propagují. Těžko, přetěžko se budou změny prosazovat.

Ž. Halabudová 10.5.2013 7:17

Celá.

Celá dlouhá desetiletí, zde byla práce rukou druhořadá a degradující. Začali s tím komunisti( nepůjdeš s námi, půjdeš k lopatě), po roce 1989 se tento trend, ještě urychlil.A pak přišla různá doporučení a směrnice z EU, ohledně vzdělanosti.Kolik % populace, má mít střední(jakoukoliv)školu, kolik vysokou (jakoukoliv)školu.A začaly vznikat nové studijní obory a začaly vznikat nové školy. Začala masová produkce nepotřebných a v konečném důsledku, pro společnost zbytečných a neupotřebitelných lidí.Mají sice papír na hlavu, ale neumějí nic. Jsou na podpoře,nebo v tom nejlepším případě pracují mimo vystudovaný obor. Ale mají papír. Dalším problémen je jejich nadprodukce. Proč? V důsledku špatného systému financování škol, je skvělý kšeft mít školu, dostávat státní dotace,takzvané sponzorské dary a ještě vybírat školné(u soukromých škol) a nemít žádnou odpovědnost za naučené výsledky. Tím pádem, každá škola aby si udržela klientelu, snižuje náročnost výuky a výsledky jsou tristní a zoufalé.

J. Kanioková 10.5.2013 2:24

Ještě - "lokomotiva Evropy" přilákal rekordní počet přistěhovalců

http://www.presseurop.eu/fr/content/news-brief/3756981-la-locomotive-de-l-europe-attire-un-nombre-record-d-immigres

J. Kanioková 10.5.2013 2:19

Řemesla jsou samozřejmě potřebná a

moderní vzdělávací systém v tomto uhnul víc, než bylo zdrávo. Zruční praktici z dřívějšího  systému pomalu odchází do důchodu a dochází na generace, ve kterých je technicky schopných minimum. Už teď jsou slyšet nářky z průmyslových firem.

Německo díky velmi rozvinutému průmyslu takovým trendům nepodlehlo a jeho duální vzdělávací systém je výborný. Prakticky "plná zaměstnanost" mladých v Německu je i vlivem vysokého počtu malých firem...  Prostě "učňák" s praxí ve firmách,  kde většinou pak budou zaměstnáni. Týdenní rozvrh : 2 dny lekce, 2 dny praktický výcvik v různých dílnách v renomovaných společnostech a v odborné škole jeden den. Bere se to jako něco nezvykle výborného, Německo tuto "zkušenost vyváží". Problém je v jediném, ovšem základním - počet takových pracovních míst. I toto závisí především na vstřícnosti a vlídnosti státu vůči podnikatelům, k možnosti začít podnikat i s malými firmami - minimum regulací, nízké daně.. 

Německo, nedostižný šampion - http://www.presseurop.eu/cs/content/article/3758361-nemecko-nedostizny-sampion

Článek výborně popisuje možnost, jak posílit lokality s velkou nezaměstnaností.  Mám pocit, že ta bude čím dál větším problémem. Všude..

čtvrtina planety bojuje se stoupající nezaměstnaností mládeže - http://www.zerohedge.com/news/2013-05-07/generation-jobless-quarter-planets-youth-neither-working-nor-studying?page=4

V. Ondys 10.5.2013 1:28

:))))))))))) Zlaté dno je pracovitost bez snahy fušovat i jinak vyhazovat cizí peníze oknem

Jsem už důchodce, živil jsem se podle možností rukama i hlavou, prošel jsem si nejrůznější možnosti od nádeníka, přes řemeslníka, až po šéfa a nejúspěšněji jsem se živil jako OSVČ. Bez chuti pracovat kvalitně jsou všechny snahy marné a jednomu vždy dojde, jaké úsilí stojí realizace malinkého činu proti záplavě nejkrásnějších slov, které pouze praxe spojená s fakticky nevratnými náklady k uskutečnění :))))) úžasných představ od stolu nekompromisně pošle do autu. :)))) Největší problém je ale s tím, že řídit ostatní u nás a socialisticky přerozdělovat se hrnou největší fušeři s nechutí tvrdě pracovat, aby mnohem snadněji mohli odklánět i rozhazovat :))))) cizí peníze.

T. Pansky 10.5.2013 0:48

Velmi dobre napsana. V realite: nejdrive stat ...

... zaplati vzdelani pro vsechny a potom zaplati rekvalifikace.  Reseni: vzdelani po stredni skole plati studenti sami a usetrene penize dat na snizeni dani pro rodiny s detmi.  ...