1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Nero 31.7.2007 22:09

Zkrachovala cestovka k ceskemu letu patrit nemusi...

Namiste je ochrana spotrebitele, tak aby bylo zajisteno, ze to co zaplatil v cene zajezdu take skutecne obdrzi. V zemich jako Kanada nebo v Kalifornii cestovni kancelare se musi registrovat a odvadet poplatek z trzby do kompenzacniho fondu pro pripad nepredvidatelnych okolnosti, kdy nektery z dodavatelu sluzeb cestovniho ruchu nesplni dane zavazky anebo zkrachuje. Jestlize cestovka nema takovou registracni licenci, zakaznik vi, ze podstupuje znacne riziko a i sebelakavejsi nabidka u rozumneho cestovatele zustane bez povsimnuti.

 Aby mensi cestovni kancelare mohly konkurovat pri stale se zvysujici koncentraci trhu tem velkym, sdruzuji se do vetsich organizaci pri zachovani vlastni individuality. Zvysena kupni sila, marketingova strategie, pouziti reklamy, profesionalni kurzy pro zvyseni kvalifikace v ruznych aspektech oboru atd. mnohdy prevysuji uroven i tech velkych cestovnich kancelari..  

A pak mne napada - jestlize nema cestovka dostatecny kapital k etickemu provozovani podnikani -  tak aby nemusela vytloukat klin klinem - nemela by existovat vubec. Podnikat za kazdou cenu je nesmysl. Navic, zalohy zakaznika na zajezd na pristi rok by mely byt ulozeny na zvlastnim uctu u banky a nikoli pouzity k zaplaceni dluhu v roce letosnim. Slysel jsem i o takovych pripadech, kdy majitel kancelare neproplatil pojistovne za zdravotni pojistku svych klientu, kteri ji zaplatili v cene zajezdu a ti pak zustali nepojisteni a pri hospitalizaci v cizine se ocitli v prekerni situaci.  

Na situaci ale neni mozne reagovat  rezignaci. Neverim,  ze zkrachovala cestovka k ceskemu letu patrit musi...

Předseda 30.7.2007 14:10

Exim vs SOS

Spíš mě zaráží útok Sdružení pro Ochranu Spotřebitelů na Exim.Viděl jsem je v televizní debatě, kde zdůvodňovali svojí žalobu tím, že základní katalogová cena neobsahuje povinné pojištění, letištní taxy a další věci, které Vám pak naúčtují. Jenomže já s Eximem letos cestoval. Pojištění samozřejmě povinné není, v katalogu byla napsána i výše letištních poplatků, takže bylo naprosto jednoduché si finální cenu spočítat na míru. Nevím, o to SOS jde, ale nemůžu se zbavit dojmu, že je to na objednávku. A pevně doufám, že Exim soud vyhraje.

Andyo 30.7.2007 19:24

Re: Exim vs SOS

není to na objednávku, stížnosti na zavádějící údaje o ceně zájezdů jsou dlouhodobé a velmi intenzivní. A zcela právem. Ono se to inzeruje, do Egypta na 10 dní za 6 000, dítě zdarma...ale realita je někde docela jinde. Je to totéž, jako byste viděl inzerci na kalhoty, cenu jen za jednu nohavici a půl kapsy.

vládík 1.8.2007 9:41

Re: Re: Exim vs SOS

Souhlasím s Předsedou. Pokud umím sčítat, výslednou cenu znám. Vtip je i v tom, že v době tisku katalogů nejsou spolehlivě známy letištní taxy a vůbec ne palivové příplatky. Takže pokud tyto poplatky budou mít (všechny) cestovky v ceně, budou to tam muset mít s velkou rezervou. Opravdu velkou.  Což se projeví v ceně. Chrání tedy SOS opravdu nás, spotřebitele, nebo se jen zviditelňuje?

Kecal 1.8.2007 14:19

Na ceně se to neprojeví

Tyto poplatky velkou rezervu obsahují. Jsou stanoveny na rok dopředu, určují se společně s cenami zájezdů na příští sezónu a kalkuluje se s nimi v té době stanovené výši. Navzdory mnoha různým názvům nijak nesouvisí s jednotlivými náklady. Zkuste se někde zeptat, jak závisí palivový připlatek na ceně leteckého paliva nebo ropy a měnovém kursu. Podobné to s letištními taxami, bezpečnostními taxami.

třetí 30.7.2007 14:05

No, pane Párale ?

Docela chytře napsaná reklama na velké cestovky. To jsem od Vás nečekal.

Robin 31.7.2007 22:40

Re: No, pane Párale ?

Napište stejně chytře reklamu na cestovky malé.

rtytryt 30.7.2007 10:30

jeste mensi cestovka...

A jeste mensi nez male cestovky jsou takove "cestovky", kde se po meste a z mesta pres zname do jinych mest roznese, ze tamhleten jede tehdy a tehdy tam a tam a potrebuje zaplnit autobus a bude to za tolik.

Paťa 30.7.2007 7:29

Co nabízí typicky česká malá cestovečka?

Typicky Česká a malá cestovka nabízí tuzemsko, maximálně Slovensko či Polsko. Na pobyty v mořských letoviscích si netroufne. A to je i odpověď na to, proč krachují "České" cestovky s pobyty u moře. Nejsou totiž v podstatě České. Mají majitele zpravidla z exotických zemí. Jako třeba z Tunisu, Egypta ap.

 Takže, pokud k moři, tak s velkou cestovkou, pokud levně v tuzemsku, Slovensku, Polsku, pak s malou skutečně Českou cestovkou. Nedožijete se zklamání. Ikdyž vyjímka může potvrdit pravidlo. :-)

Heinz Guderian 1.8.2007 8:26

Re: Co nabízí typicky česká malá cestovečka?

Takže Egypťané neumějí podnikat nebo jak jsi to myslel?

Fafa 30.7.2007 4:28

Charles Ponzi

letošní dluhy u hoteliérů platí z peněz za prodané zájezdy v roce příštím. Tahle praxe je zcela běžná a funguje, dokud rostou tržby a kumulovaná ztráta není moc vysoká.

Tedy Charles Ponzi by z Vas mel redost. Ale pozor, soukromym subjektum je tento postup zakazan. Povolen je pouze statu ve forme tzv. duchodoveho pojisteni pripadne statnich dluhopisu.

Stanislav 30.7.2007 9:25

Re: Charles Ponzi

Proč byste si pls. nemohl smluvně odložit platbu?

tris 30.7.2007 10:39

Re: Charles Ponzi

A jak je zakázán??? To je přece nesmysl, nic takového zakázáno není.

Heinz Guderian 1.8.2007 8:24

Re: Re: Charles Ponzi

Letadlové hry jsou skutečně zakázané. Taky má trestní zákon pár hezkých paragrafů o zvýhodňování věřitele a předlužení. Cestovka fungující na principu letadla by je mohla porušit poměrně snadno. V praxi ovšem stačí, když si majitel firmy jeden večer odnese z neznámých důvodů kompletní účetnictví do zaparkovaného auta, odkud je neznámým pachatelem ukradeno. Vím o jediném případu, kdy toto dotyčnému neprošlo, a to byl fakt hrozný vůl, ale i tak ho soud první instance dvakrát osvobodil a dal mu flastr, až když to druhá instance potřetí vrátila zpět.

Jan 30.7.2007 4:13

Je zajimave, ze jako na potvoru ty ceske cestovky krachuji vzdy

zrovna, kdyz ceske zemi vladne parta neschopnych nymandu z ODS. Posledni vlna krachu cestovek byla v lete 1996 (za vlady vedene ekonomickym nedoukem Klausem) a ted zase znovu. Je to nahoda, neni to nahoda?

Jaroslav 30.7.2007 5:57

Re: Je zajimave, ze jako na potvoru ty ceske cestovky krachuji vzdy

Správně. Klaus a trafikanti můžou za všechno.

AndyO 30.7.2007 6:38

Re: Je zajimave, ze jako na potvoru ty ceske cestovky krachuji vzdy

vzhledem k tomu, že ty "české" cestovky nejsou nikdy české, ale turecké, egyptské a kdovíčí, tak je to samozřejmě zajímavé. Asi komplot ODS s Ankarou. Proč, to nám poví Jan.

Alfred 30.7.2007 8:59

Re: Je zajimave, ze jako na potvoru ty ceske cestovky krachuji vzdy

Za vlád ODS jezděte, Jene, s rodinou vlakem do Prčic a nic Vám nehrozí.

Stanislav 30.7.2007 9:27

Re: Re: Je zajimave, ze jako na potvoru ty ceske cestovky krachuji vzdy

R^ ... ;-D

honzak 30.7.2007 13:17

Re: Re: Je zajimave, ze jako na potvoru ty ceske cestovky krachuji vzdy

Do Prčic je lepší autobusem, nemajíť železniční spojení:-D. Jinak souhlas.