17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Za pádem koruny je asi opět ČNB

Koruna za poslední týden prudce oslabila a euro je opět asi o korunu dražší. Česká národní banka žádnou intervenci neoznámila, ale jsou důvody se domnívat, že za nynější devalvací stojí politika České národní banky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 17.1.2015 13:44

Re: Lepší argumentaci pro euro jsem ještě neslyšel

Já tedy  dluhy  bankrotářských zemí platit nechci !

Raději se vyrovnám se zmatky  zavíněné českým centrálním bankéřem.

On ten nízký kurz má také své výhody.

P. Čech 15.1.2015 18:58

Re: Tak se domnívám,

Pana Tošovského mi ani nepřipomínejte. On totiž vyměnil téměř veškeré české fyzické zlato za nějaké dluhopisy a to v době, kdy kurz zlata rostl.  To je typicky české "zhodnocení" našeho státního pokladu.. Za to by měl pan Tošovský být odsouzen na doživotí, poněvadž tímto krokem okradl stát a všechny jeho občany. U ekonomicky vzdělaného člověka ve funkci guvernéra ČNB nejde o nic jiného než o zlodějnu. Docela by mne zajímalo, kolik peněz pan Tošovský za to inkasoval do své kapsy. Fyzické zlato je totiž dlouhodobě podhodnocené v souvislosti s nadhodnoceným USD. Budeme se asi hodně divit, až se v plné míře rozjedou obchody států BRICS, mezi které prý chce vstoupit i Německo. Stoupne cena zlata a Euro spolu s USD půjdou do kytek. Nakročeno k tomu mají.

V. Halašta 15.1.2015 18:58

Re: Tady je veselo

Jakože jsem placený agent? To je dost urážlivé ale bez jediného argumentu takové sprosté obvinění vypovídá víc o autorovi než o mě.

P. Čech 15.1.2015 18:44

Re: Lepší argumentaci pro euro jsem ještě neslyšel

Souhlasím, pouze si dovoluji doplnit, že ten hlavní stan EU je nejen v Berlíně, ale i v Paříži. Dnes jsem se dočetl, nevím zda je to pravda, že kancléřka Merkelová  hodlá začlenit Německo mezi státy BRICS. Tam se ovšem eurem neplatí. Pokud je to pravda, tak potom zbytek EU, který má zavedeno Euro půjde do kytek spolu s USA.

Š. Hašek 15.1.2015 17:04

Re: Tak se domnívám,

Ale vždyť o kursu Kč/Euro nerozhodujeme u nás. A možná mikroskopicky ev. podle zájmů velkokormidelníků od Babiše až po jiné. Zjednodušeno.

Ale chápu pana Singera/Tošovského v tom smyslu, že varianta nepodepsat směrnici znamenalo/znamená padáka. Možná jen textilního.

Mně stačilo, když na nás Singer a Babiš (přidal se i nemehlo Dluhoslav) houkli v TV, že máme "použít svoje investiční prostředky nějak lépe (!!!!!!!!), odborněji. Tedy podle jejich plánů a představ.  To si snad ani Tonda Zápotonda nedovolil (ale byl to šíbr taky).

Š. Hašek 15.1.2015 16:55

Re: Lepší argumentaci pro euro jsem ještě neslyšel

Asi tak.

Nějak odmítám si vnutit "německobruselské válečné marky". Napsal jsem válečné, protože Euro je ve válce se selskou ekonomikou/psaným a podepsaným slovem!!!!!!! Napsal jsem marky, protože o nich rozhoduje hlavní stan v Berlíně.

Zjednodušeno.

Jsem patriot, platím daně, nemám dluhy a nehodlám dělat ze španělského vnitrozemí bavorský venkov ze svého (ale stejně asi budu muset). A čerpá se senkrovna nebo studna. Peníze se investují, nebo užívají smysluplně po rachotě. Už jen ty pojmy a kecy!!!!!!!!!

Velmi zjednodušeno, nechci zdržovat.

K. Janyška 15.1.2015 16:48

Re: Asi opět ? Jděte do háje, Machu.

To ovšem značí všemu... Dzp.

P. Čech 15.1.2015 16:28

Re: Asi opět ? Jděte do háje, Machu.

Není třeba jej nikam posílat. On totiž "rozumí" pouze spontánnímu řádu lidské interakce.

P. Čech 15.1.2015 16:26

Re: Tak se domnívám,

Docela bych tomu i věřil, po zkušenostech s krokem pana Tošovského, který vyměnil značně nevýhodně náš zlatý poklad za téměř bezcenné dluhopisy. Při cestě ke zlatému standardu, kterou nastoupily státy BRICS, tedy Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jihoafrická republika. Tyto státy totiž představují svým počtem obyvatel téměř a nebo skutečně většinu obyvatel planety Země.

P. Čech 15.1.2015 16:20

Re: Re "... euro je pro nás jediná spáse..."

Máte naprostou pravdu, pouze bych si dovolil jednu malinkou opravu velkého významu. Bylo by totiž lépe napsat  nikoliv "gaunery     z     ČNB, ČSSD, ANO, KDU ČSL, KSČM a TOP 09", ale  "gaunery      v      ČNB, ČSSD, ANO, KDUČSL, KSČMa TOP 09".

P. Čech 15.1.2015 16:15

Re: Lepší argumentaci pro euro jsem ještě neslyšel

V EU nejsou chyby kontrolovány žádnými občany, pouze evropskými úředníky. Občané musí držet hubu a skákat tak, jak pískají jejich vládnoucí politické strany (ve většině států EU).Ti úředníci však dělají více chyb než kdokoliv jiný, protože se jedná o lidi, kteří téměř ničemu nerozumí a proto jsou vybaveni obrovskou pravomocí. Euro je pro nás jediná spása? Všiměte si laskavě, jak s Eurem zamával krok Švýcarské národní banky. Kurs Eura ke švýcarskému franku klesl okamžitě o 30%.To je úspěch eura, že? Osobně jsem rád, že jej nemáme. Pro jeho zavedení u nás totiž neexistuje žádný racionální důvod kromě toho, že líní lidé si nemusí při cestách po Evropě měnit peníze.

J. Krásenský 15.1.2015 15:24

Re "... euro je pro nás jediná spáse..."

Ano Řekové můžou povídat,... a Italově, Španělé, Portugalci dokonce i Francouzi. Euro je hrob, bez ohledu na gaunery z ČNB, ČSSD, ANO, KDU-ČSL, KSČM a TOP 09.

Š. Hašek 15.1.2015 15:01

Re: Lepší argumentaci pro euro jsem ještě neslyšel

A nebude problém spíš v tom, že někdo ("s vševědoucí chytrostí") si zamane, ovšem samozřejmě podle zákona, s "tím zahýbat"? Proč? Proč vytahuje z relativně (relativně!!!!!!!) stabilní pyramidy spodní kostku s tím, "že zlepší stabilitu"??????? Už někdo viděl hospodářství, měny, počasí, náladu, objem tuku kolem pasu jako vodorovnou přímku? Cukernatost hroznů kol Velkých Pavlovic jako přes kopírák plánovací tabulky? Pouze b-b. Lepší takový ten graf nahoru a dolu. To lze vošetřit, náladu/pletichy EU/Singera nikoliv (kromě vyvolených). Furt stejné.

EU tvořiči různých eurovalů (drze si říkají bankéři, finančníci, moje maminka měla v penězích větší Orgnung) proti průšvihům (rozuměj sypačům peněz do různých děr na příkaz EUsockomisařů ) jsou jen asi tak stokrát horší než Singer. Dle mého. Nikomu nevnucuji.

P. Čech 15.1.2015 14:58

Re: Jediná cesta? Jediné řešení?

Vždyť jsem neřekl nic jiného. Jakkoliv pana Putina nesnáším (agent KGB) chytrost mu nemohu upřít.

E. Erat 15.1.2015 13:14

Re: Lepší argumentaci pro euro jsem ještě neslyšel

Ano,ta důsledná občanů kontrola je vidět třeba v Řecku,Portugalsku,Španělsku,Itálii atd.Euro je cesta do pekel.

J. Kočí 15.1.2015 13:11

Lepší argumentaci pro euro jsem ještě neslyšel

Tady to máte, Klausovci. To nám chtěl bývalý tatíček president sdělit. To hnusný euro nám zablokuje dělání naší vlastní české cesty. A teď to vidíme v praxi. Jeden člověk, o jehož schopnostech a úmyslech se můžeme jen dohadovat, nás ožebračuje. Jen mě to utvrdilo, že euro je pro nás jediná spáse. Tam totiž jsou chyby kontrolovány cca 300 mil. občanů, na rozdíl od 10 mil. posránků u nás.

J. Chaloupka 15.1.2015 12:19

Spustí-li se opravdová inflace, znamená to pro

hospodářství katastrofu. Osobně jsem to viděl v 80. letech min. století v bývalé Jugoslávii. V samoobsluhách tehdy zaměstnávali lidi, kteří jen přepisovali ceny. Než jste došel od regálu k pokladně, bylo to dražší. I na kabát si lidé brali úvěr a v podnicích lidé žádali výplatu týdně, protože za měsíc z ní měli polovinu. Skončilo to samozřejmě válkou. Škoda, že pan Singer neměl nějakou takovou osobní zkušenost, ta je k nezaplacení. Ostatně soudím, že bychom se měli podívat do příbuzenstva dotyčných pánů v ČNB, jestli mezi nimi nejsou ti podporovaní exportéři? Jak je možné, že si vyberou malou skupinu a tu se rozhodnou podporovat tak, že znehodnocují úspory všech? Komu je vlastně ČNB zodpovědná?

P. Selinger 15.1.2015 12:07

Re: Asi opět ? Jděte do háje, Machu.

A pane Janyško, kam máme poslat Vás?

P. Selinger 15.1.2015 12:04

Tak se domnívám,

že úmyslné oslabování koruny je příprava na přijetí EURA ze velmi nevýhodných podmínek, které ovšem budou znamenat značné zisky pro připravené spekulanty, kteří tu přípravu na přijetí EURA mají na svědomí..

K. Janyška 15.1.2015 9:56

Asi opět ? Jděte do háje, Machu.

To je vyjádření docenta ekonomie ? Dzp.

Z. Švrček 15.1.2015 9:48

Re: Jediná cesta? Jediné řešení?

Putin, ať je jaký chce, dělá věci správně, státnicky. I své nerostné bohatství prodává Rusko jen za "fyzické" zlato (tedy ne za papírové, virtuální). Dělá tedy vše pro to, aby se nakonec smál on. Čína mocně sekunduje.

M. Mýval 15.1.2015 9:26

ČNB zajišťuje růst, v korunách

Přepočítejte si Babišův zázrak na dolary. A jsme v pr.. jak říkají Pražáci nebo po chacharsku v pi..

M. Mýval 15.1.2015 9:23

Česká republika?

Tošovský prodal. Dostal za to eurokoryto. Singer taky ví pro koho to dělá

J. Jílek 15.1.2015 9:13

Re: Tady je veselo

vám nikdo nemusí za to žraní trhlého Macha platit. Proč asi? :-)

J. Jílek 15.1.2015 9:11

to je všechno? :-))))

jsou důvody se domnívat..... jsou důvody se domnívat.... jsou důvody se domnívat.... jsou důvody se domnívat.... jsou důvody se domnívat..... jsou důvody se domnívat.... jsou důvody se domnívat

P. Čech 15.1.2015 8:20

Re: Nejsem ekonom a problematice okolo

Je to jednoduché. Tištěním ničím nekrytých papírových peněz roste inflace. Ta může teoreticky růst tak dlouho, až se celý systém zhroutí. Pokud toto státy nepochopí (zvláště USA) dojde zákonitě ke zhroucení celého systému, který je založen na dolarovém obchodě. Zdá se, že tuto skutečnost pochopily pouze státy BRICS .

P. Čech 15.1.2015 8:15

Jediná cesta? Jediné řešení?

Znovuzavedení "zlatého standardu".Obecná politika v téměř celém světě pod vedením USA - tištění ničím nekrytých peněz ,je cestou do pekla. Zdá se, že že tento neoddiskutovatelný fakt pochopily pouze státy BRICS, které jsou ovšem ve vleku Putina. Zvláště ekonomická politika Ruska, Číny a Indie, zemí, které mohou prodávat za uměle nadhodnocené dolary a nakupovat za to podhodnocené fyzické zlato a vzájemné vyrovnávání závazků zemí BRICS zase zlatem je jedinou cestou, jak ven z nezodpovědné ekonomické politiky většiny zemí, v čele s USA. Stále je ještě čas tomuto trendu se vyhnout. Bohužel Česká republika nezodpovědně prodala v době raketového růstu cen zlata téměř celé zlaté zásoby a vyměnila je za bezcenné cizí dluhopisy. Jako obvykle na to zase doplatí.

F. Lesniak 15.1.2015 7:51

Re: A co kdyby se hospodarolo bez dluhu,

Troufám si tvrdit, že většina českých rodin tak hospodaří a připadá jim to normální. Dluhy dělají jenom zoufalci a pitomci, kteří si myslí, že tím něco vyřeší. Naši politici se chovají jako ti, kteří si půjčují na vánoční dárky a dovolené.

E. Vašátko 15.1.2015 7:42

Nejsem ekonom a problematice okolo

znehodnocování měny moc nerozumím, ale mám zato, že v touze ČNB po větší inflaci může být ještě něco jiného. Prostě je zapotřebí, aby inflace byla a pokud možno ještě daleko větší, než banka proklamuje. Ono to totiž podle mého soudu souvisí s tím vládním rozhazováním a přidáváním na platech. Platy se totiž dají jenom zvyšovat, snížit někomu plat je velice nepopulární, proto nemáme rádi Kalouska. Takže se všem přidá a úměrně tomu se zvýší ceny, to je ten inflační cíl. No a protože se to stále nedaří, tak se hodnota koruny stále snižuje, protože jednou to přece vyjít musí. Že se tím také snižují úspory všem, kdo ještě nějaké mají, to přece nikoho nezajímá. Samozřejmě vím, že tomu nerozumím a určitě se to z případných komentářů dozvím, ale zdá se mi, že je to jediné logické vysvětlení, proč pan Singer po větší inflaci tak touží.

B. Hamáček 15.1.2015 7:34

To by v tom byl čert, abych tu českou

To by v tom byl čert, abych tu českou ekonomiku nezlikvidoval.... Singer.

Už dávno měl bručet, to ale bohužel nejde.