27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Uber jako diagnóza dneška

Služba Uber už hýbe světem nějaký čas, ale poslední dny, co se rozhořel boj pražských taxikářů za její zákaz, lze v našich médiích na její jméno narazit prakticky denně. Proto jsem se rozhodl si o celé věci udělat obrázek a došel jsem k poměrně překvapivému závěru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 10.10.2017 10:57

Re: UBER je šedá ekonomika schovaná za mobilní aplikaci.

Dokola tvrdíte, že UBER je legální a voláte po kontrole. Výsledek kontroly je jasný a vy zase nevěříte, že je UBER nelegální. Nemá to smysl, jste zacyklený v nějaké své představě.

O. Uživatel 10.10.2017 11:30

Uživatel požádal o vymazání
L. Písařík 10.10.2017 14:01

Re: UBER je šedá ekonomika schovaná za mobilní aplikaci.

Odkud máte tu informaci. Napište zdroj.

H. Gene 10.10.2017 15:06

Re: UBER je ekonomika jako každá jiná

Zase lžeš. Nedostali pokutu, ale zaplatili kauci. Kam na ty nesmysly chodíš?

H. Gene 10.10.2017 15:01

Re: UBER je šedá ekonomika schovaná za mobilní aplikaci.

Kecáš blbosti na Uberu není nic šedého. Na rozdíl od běžného taxikáře...

P. Zinga 10.10.2017 7:52

Autorovi bych přál.

aby jel s blbcem, kterému kiksne navigace.Co dělá taxikáře taxikářem, je znalost města. Jako kapitán lodi jsem měl k dispozici řadu navigačních přístrojů, které byly velmi dobrým pomocníkem, přesto jsem musel skládat zkoušky bez navi. A pak jsem měl na lodi "moderní" mládež, která byla v pr*eli, když jsem ) v rámci havarijního cvičení) vypnul pilota.

V čem má autor pravdu: v žádném případě se nejedná o "sdílenou ekonomiku". Tou by byla, kdyby řidič např. v Ruzyni vystoupil z letadla a nabídl mi za úplatu menší, než jsou náklady na jízdu, svezení do místa, které je na trase cíle řidiče (majitele).

V. Hošek 10.10.2017 8:00

Re: Autorovi bych přál.

To se dá zařídit mít autoatlas a mapu města v autě.

O. Uživatel 10.10.2017 8:37

Uživatel požádal o vymazání
M. Vondráček 10.10.2017 10:45

Re: Autorovi bych přál.

Nikdo Vás nenutí , vezměte si "normální" taxík :-)

J. Tachovský 10.10.2017 11:38

Re: Autorovi bych přál.

To jste tu lod navigoval sextantem a papirovou mapou ? A to je takovy problem ?

P. Dvořák 10.10.2017 3:25

Tedy argument

"Zkvalitnění a zlevnění taxislužby vede k jejímu širšímu využívání, snížení počtu aut ve věčně ucpaných městech a tím nejen ke zlepšení jejich průjezdnosti, ale i k menšímu množství exhalací, a tedy ke zlepšení prostředí, v kterém žijeme."

mně připadne jako argument typu "Zklidnění dopravy a tím i zlepšení životního prostředí dosáhneme i tím, že věčně ucpanou tříproudovou silnici pomocí betonových bloků zúžíme na dva pruhy. Na dalších silnicích, kde se dosud jezdilo šedesátkou, se bude jezdit třicítkou."

Nejsem si jist, jestli "snížení počtu aut ve věčně uspaných městech" dosáhneme tím, když místo stanoviště, kde stojí vozy klasické taxislužby, "brázdí mapu v mém okolí hned několik aut Uberu připravených mne během několika minut naložit a odvézt".

L. Písařík 10.10.2017 3:52

Re: Tedy argument

Dvořáku, když si neumíte představit, nepředstavujte si, to je vaše právo. Avšak přes vaše názory Uber funguje a já, aniž bych se složitě dotazoval, zda pro mně někdo přijede, mávnu, táhnu, jedu. Tak že mně to na rozdíl od vás docela vyhovuje.

P. Dvořák 10.10.2017 4:36

Re: Tedy argument.

Písaříku, naučte se číst. Nic jsem nepsal o tom, že si něco neumím představit, nic o tom že to nefunguje, ani jestli to někomu vyhovuje nebo ne.

L. Písařík 10.10.2017 7:54

Re: Tedy argument.

Ale naozaj to tak vyzerá.

R. Langer 10.10.2017 12:58

Re: Tedy argument.

Ne, vy si jenom nejste jist. :-)

J. Strakoš 10.10.2017 6:02

Re: Tedy argument

Taky mi ten argument přijde podivný - tím, že bude jezdit více dostupných taxíků mi počet aut v systému nějak neklesne.

Snad by to mohlo pomoct, pokud by to u významné skupiny lidí, kteří teď parkují na ulicích, vedlo k nepořízení vozu.

A ještě by to částečně mohlo mít pozitivní vliv používáním zahřátých motorů místo startování a běhu studených na kratší vzdálenosti.

Nicméně u obou výše uvedených argumentů si nedovedu představit, jak moc jsou významné ani to, zda je autor měl na mysli při psaní článku.

J. Šimek 10.10.2017 8:34

Re: Tedy argument

Pokud by se jednalo o spolujízdu, tak to platí.

Ale UBER žádná spolujízda není.