21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Trpí Německo doplácením na Řeky?

Někteří řečtí politikové a novináři hrubě (a zbytečně osobně) atakují kancléřku Merkelovou a Němcům připomínají II. světovou válku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 1.8.2015 15:13

Je tak trochu s podivem,

že Klaus nekritizuje takové měnové unie jako jsou Spojené státy, Rusko, Čína, Indie atd. Že jsou větší ekonomické celky nevyrovnané je přeci jasné. Takže v tom problém asi není a snad i těm Němcům je jasné, a taky se tak dělo, že část prostředků je nutno transferovat právě do těchto částí. Kurz sice může vyrovnávat určité přetlaky v ekonomice, ale přístup k penězům přeci taky. A sám Klaus to na začátku uvádí, tedy úrokové sazby. Je celkem každému jasné, že za jiný úrok si půjčuje prosperující firma a firmě v konkurzu zas nepůjčí nikdo. Takže to není ve společné měně, jak se nám snaží stále namluvit Klaus, ale v systému, jak byla tato měna zavedena a jak tato měnová unie funguje. Mimořádně důležitým faktorem pak je vůle jednotlivých států, společnou měnu mít. Ta, myslím, v tzv. Eurolandu docela chybí. Dříve se tato vůle vynutila vojenskou silou, např. za války Severu proti Jihu. Dnes je to složitější a tak se používají sofistikovanější nástroje. A tak nezbývá, než to lidem stále vysvětlovat. Někteří pochopí, někteří nikdy, ať už k tomu mají důvody jakékoliv.

J. Křivánek 1.8.2015 15:07

Re: Němci Klause nikdy nebrali

Co "ne"?

J. Řezníček 1.8.2015 14:35

Řecký krach

Takže za vše špatné v Řecku může měnový kurz , euro a Německo ? Co tak zodpovědnost politiků (řeckých, ale i ostatních evropských), výkonnost řeckého státu a obyčejná poctivost ve všem ? Svět se přece neskládá z peněz,měnových kurzů, úrokových sazeb, devalvací atp. Ale z lidí, jejich práce ( řečtí soukromníci, ne státní aparát a armáda), nápadů a schopností. Ty autorovy peníze jsou tak na 4.-5. místě. Zná to i arménské přísloví : "Peníze jsi ztratil ? - Nic jsi neztratil ! Čas jsi ztratil ? - Hodně jsi ztratil! Zdraví jsi ztratil ? - Všechno jsi ztratil! ".

I. Mertl 1.8.2015 14:15

Re: Němci Klause nikdy nebrali

Sorry, ne (viz jinde), sprosťáku.

I. Mertl 1.8.2015 14:12

Re: Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

Vy si s panem Friedrichem tykáte a znáte ho natolik, že mluvíte o hlouposti a zášti. Pokud ne, tak se bojím, že to je vlastní Vám.

Čím ti nafoukaní egoisti oblbnou tolik lidí - tím myslím Klase, Zemana, Ratha, Babiše? Zůstaňme u V.K.: Vy jste schopen jmenovat jediný příklad, kdy on v posledních 10 letech navrhl nějakou přijatelnou alternativu k tomu, co se u nás či ve světě děje?

J. Křivánek 1.8.2015 14:10

Re: a jen jeden MOUDRÝ muž ??????????

Jestli je TO co je tu pod nickem  "Z. BALDOVA" žena tak bych na TO nevlezl. Velká tupost se projevuje výrazem ksichtě a to bych při souloži nesnesl.

J. Křivánek 1.8.2015 14:09

Re: a jen jeden MOUDRÝ muž ??????????

Oh, ty si prase. Jestli je TO co je tu pod nickem  "Z. BALDOVA" žena tak bych na TO nevlezl. Velká tupost se projevuje výrazem ksichtě a to bych při souloži nesnesl.

J. Křivánek 1.8.2015 14:05

Re: Mám obavy, že teď má Evropa zcela jiný problém.

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom "kolaborant"?

J. Křivánek 1.8.2015 13:58

Re: Němci Klause nikdy nebrali

Pěkně sis zaplival na Klause?  A teď si rozeberem tvoje bláboly, jo?

Relativizuješ neobyčejně poklidný a povedený rozchod se Slováky, v době kdy o pár set kilometrů na jih se začínala rozjíždět válka mezi taky slovanskými národy, taky národy co si zažili diktaturu. Líbilo by se ti kdyby tu proběhlo pár přestřelek, vražd, nucených přesídlování? Určitě by to tu nebylo tak ostrý jak na Balkáně, ale existovala velká skupina Slováků, kteří měli velkou nenávist vůči Čechům. Dnes se s nenávistí nepotkáš. Vztahy se Slováky jsou idilické.  Tobě by se konflikt líbil? Nejsi vypatlaný?

Co si chtěl říct tím že "...pozdějiší politka byla nejméně sporná... " To jako si chtěl říct že to Klaus dělal blbě, ale napsal si to naopak? Logika dělá hloupým lidem problémy. To je známo. Možná by si měl začít s jednoduššími větami.

Nečas byl Klasem protěžovaný? A proto se Klaus o Nečasovai dost nelibě vyjařoval a  nechtěl ho? A hodnotuil ho jako slabého politika? Jak Nečas skončil? Neskončil náhodou jako otrok v rukách bloňdaté dominy? Nebyl náhodou Klausem preferovaným princem následníkem v jisté době spíše Zahradil? Nepopletl sis to trochu? No nic. Pro hloupého člověka, který chce na někodo slintat jedno jetle je to černé nebo bíle.

Připouštíš, že zavedení EURA bylo předčasné a ne všichni co dnes platí měli do Eurozóny vstoupit. Plně tedy souhlasíš s názorem Klause. Nicméně hned v zápětí ho osočuješ že je destruktivní, když tuto svoji myšlenku (a tedy i tvůj názor)  prezentuje, vysvětluje opakuje a prosazuje. Nekálíš si na svoji vlastní hlavu tíhle útokem? Trvdíš že Klaus je po bitvě generálem, což ukazuje, že si zcela mimo, protože Klaus naprosto stejné věci říkal ještě před vznikem Eurozóny a v době vzniku Eurozóny o tom "mlel" pořád. Pamatuji si to velmi dobře, protože jsem býval hloupým zastáncem EURa a Klaus mě tím prudil. Je neuvěřitelné kolik zášti, hlouposti a nepravd obsahuje tvůj příspěvek.

M. Vondráček 1.8.2015 13:23

Re: a jen jeden MOUDRÝ muž ??????????

O krásných ženách se říká , že jsou blbé. Pokud to platí obráceně , pošlete mi Vaše telefonní číslo prosím :-)

M. Vondráček 1.8.2015 13:21

Re: Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

Jak jste na to přišel , co stovky milionů Evropanů chtějí ?? Já se domníváme , že je EU štve , stejně jako mě .

J. Křivánek 1.8.2015 13:20

Re: Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

Společná měna zajišťuje bezpečnost? Můžeš vysvětlit jak?

Bez společné měny není možná spolupráce? Proč? Moje celoživotní zkušenost s obchodování s USA, Čínou, Německema Itálií před zavadením EURa, ukazují že vliv měny je minimální, násobit umím a mám kalkulačku.

Máš něco kromě své hlouposti a zášti?

Závidíš člověkovi, který přesahuje svým logickým a kritickým uvažováním schopnosti 99,99% lidí. Urážíš člověka jehož většina myšlenek a předpovědí se splnila - stala se skutečností. Mě až děsí jak Klausovi jeho předpovědi vycházejí. Často mu nerozumím a třeba s ním nesouhlasím. Za pár let až pochopím-zjistím, že jsem se zase mýlil a Klaus zastával a předpovídal budoucnost daleko lépe než já. Osobě a lidsky je mi Klaus velmi protivný, nicméně doufám že jsem menším hlupákem než ty a že jsem schopen více ovládat své emocinální frustrace z toho, že on měl zase pravdu, že byl zase chopen lépe analyzovat skutečnost a vyvodit správnější závěry a přepovědi.

M. Vondráček 1.8.2015 13:19

Re: Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

Schválně , kolik je 2+2 :-)

J. Křivánek 1.8.2015 12:59

Re: a jen jeden MOUDRÝ muž ??????????

A něco k věci soudružko?

S. Donát 1.8.2015 12:31

Re: Zase jako vzdy jsou vsichni mimo

Ano.

S. Donát 1.8.2015 12:29

Re: Němci Klause nikdy nebrali

Jsem ten poslední, kdo by Vám chtěl něco zakazovat :). Čtěte si co libo. Já zase, když zjistím, že mi nějaký autor nemá co říct, jeho tvorbu (ať už články, nebo knihy) ignoruji. A máte pravdu, mluvení za "rozumné lidi" bych opravdu nevzal. Kdo je rozumný a kdo ne, je podle mého názoru velmi subjektivní. Přesto oceňuji, že jste schopný slušné a rozumné diskuze, i když se naše názory diametrálně rozcházejí.

V. Javora 1.8.2015 12:14

Re: Zase jako vzdy jsou vsichni mimo

Holt je na světě příliš mnoho Baldových a málo Klausů.

Z. Baldova 1.8.2015 12:12

Re: Zase jako vzdy jsou vsichni mimo

Odpovim kazdemu odpovim i okurce  Je zajimave ze kovani komuniste jako vy maji ve zvyku nadavat druhejm do bolseviku zato vase nazory a zpevy o kolaborantovi s ruskem a komunisty Klausem jsou spravne podle Vas komunisto  vokurko

I. Mertl 1.8.2015 12:11

Re: Němci Klause nikdy nebrali

Milý pane DOnáte, už 73 let čtu kdeco, mezi tím i to, s čím nesouhlasím. Některé věci čtu i pro vlastní pobavení - a to je případ i článků p. Klause. (Na knihu bych si opravdu netroufl.) Zatím mi nikdo žádné čtení nezakázal, možná rodiče nějakého Pittigrilliho v dětství, bolševici mi kdeco odepírali, ale explicitně nezakazovali.

Mluvím za sebe a všechny (s jednou výjimkou) své známé. CHtělo by se mi napsat za "rozumné lidi", ale to byste asi nevzal. Ale povšimněte si, že jsem napsal, že někteří Klausovi stále naslouchají. Tak už to bývá, takže naslouchejte. Já zase čtu, i když mi nemá co říci, i když má semtam svou pravdu. Zdravím

Z. Baldova 1.8.2015 12:05

Re: Mám obavy, že teď má Evropa zcela jiný problém.

Pan Klaus je kolaborant a Vy taky!!

Z. Baldova 1.8.2015 12:03

Re: Němci Klause nikdy nebrali

Proc ctes Donate  prispevky ktere ti nevoni? Nikomu nerad aby neco necetl Jednani tveho guru bije primo do oci a odezva musi byt  Ani jednou jsem treba od Vas kteri uznavate Ruskou agresi na Krymu necetla ze Klaus je rusomil a zradce naroda podle jeho sprosteho chovani a jeho prednesu jak v Rusku tak i doma proto zavri klapacku a drz krok dilino

Z. Baldova 1.8.2015 11:58

Re: Zase jako vzdy jsou vsichni mimo

copak  sesrate mate zase novej nick to Vam nekdo poradil urcite od tygra kde Vas nalevaji tim metakem ze? Prosim piste sem jedine ve striziivem stavu stale je poznat ze jste pod obraz

Z. Baldova 1.8.2015 11:53

a jen jeden MOUDRÝ muž ??????????

Jasne  to je jen ten mudrc sveta Klaus  na co je moudry uz vi 80% CR  shrabnout 600.000.000  za propusteni zlodeju a podvodniku neni zadna stokoruna. Jenze kolaborant Klaus na to je mazanej aby to vse co nakradl  zametl

Z. Baldova 1.8.2015 11:48

Re: Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

Donate ty se dotoho neplet ty rozumis akorat kolik je dve a dve  trubicko  z venkova

S. Donát 1.8.2015 11:36

Re: Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

On někdy někde Klaus snad řekl, že by evropské země neměly spolupracovat?

S. Donát 1.8.2015 11:35

Re: Němci Klause nikdy nebrali

Já bych naopak řekl, že president Klaus je ve svých názorech velmi konzistentní a některé věci kritizoval už v dobách, kdy taková kritika byla považována za tabu. S tím Řeckem je to také tak. Ápropos, když Vám Klaus nemá co říct, proč to čtete? A za koho ještě mluvíte, když píšete, že "nám Klaus nemá co říct"?

M. Moravcová 1.8.2015 11:34

Re: Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

ne hlupáků, ale ovcí.

M. Moravcová 1.8.2015 11:33

Re: Němci Klause nikdy nebrali

a vidíte, pořád se ho novináři ptají, pořád ho zvou do TV, pořád má příznivce a zase má pravdu. On ho ten západ jak říkáte moc nebral, protože mu chtěl svými návrhy řešení bořit ty umělé pískové bábovičky, které se dnes rozpadají sami. Vyschly.

J. Fridrich 1.8.2015 11:32

Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků

Že by bylo v Evropě několik stovek milionů hlupáků - a to i ve významných státech, kteří spolupracující země Evropy chtějí ( také - a hlavně z důvodů bezpečnosti a spojené síly v dnešním nebezpečném světě, tedy nejen z důvodů ekonomické spolupráce )

a jen jeden MOUDRÝ muž ?????????? On je o tom zcela výhradně přesvědčen............... Nějak v té své velikosti zapomněl na Svatoplukovi pruty..............

V. Vaclavik 1.8.2015 11:29

Problem neni Euro

problem je socialismus statu EU.

Pan Klaus chce, aby Rekove meli svoji menu, a stejne tak kazdy stat dnesni Eurozony, aby si tyto mohly, kazdy na svem pasaliku, tisknout papirky, tedy konfiskovat svym obcanum hodnotu jejich penez, kterymizto socialistickymi zasahy by se dnesni problemy, dle neho, zrejme vyresily.

Pan Klaus je ze stare skoly, veri ze stare poradky by fungovaly. Chce tyto poradky bytostne i jako konzervativec, coz je jinymi slovy to same, co ta stara skola, ci struktura.

Problem je, ze ty stare poradky nefungovaly, i kdyz jeste byly zavedene. Nepokladam napriklad nesi zemi s jeji Korunou za fungujici, tedy fungujici jak by fungovat mela. Fungujici ekonomiku si predstavuji jako lepsi, nez tu co tu uz ctvrt stoleti mame - ekonomiku haprujici, skomirajici, vysoce problemovou, receno velmi mirne a slusne. 

Hodnotu meny ma urcovat trh, nikoli bankovni papalasi dosazeni do svych funkci prezidentem. To neni nic jineho, nez bankovni socialismus, tedy znarodnena mena. A kdo ji hlasa, kdo se k ni chce uchylovat? No prece echt pravicak, nominalne volnotrzni byvaly aktivni politik, ktery by si nyni mohl dovolit podporit spravnou vec, ale to by musel prekrocit svuj stin. Fakt, ze Euro neni jine, neni protiargument. Euro vzniklo mimo jine i prave proto, ze i dnesnim ekonomum a politikum bylo jasne, ze to predhaneni, kdo vice znehodnoti svou menu, je kontraproduktivni a k prosperite nevede. Ze se to zase zvrhlo v tisteni papirku, tentokrat eurovych, je jina vec. Slo o stejnou motivaci, jako kdyz si Argentinci rekli, ze uz maji dost te sve inflacni meny a jako hraz proti jejimu tisteni si uzakonili jeji pevny kurs k americkemu dolaru, coz zabilo jejich ekonomiku a ten pevny kurs museli zrusit, ale ekonomiku to stejne nejak zazracne nezachranilo, protoze ozdraveni ekonomiky neni vec nejakeho sibrovani s menou, at uz takove, nebo makove.