28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Tak chudneme, nebo nechudneme?

Ve svém článku jsem uvedl shrnutí ČSÚ, které se věnovalo postavení Česka v EU v poměrně dlouhém časovém období. Většina článků k tomuto tématu vyšla s bombastickými titulky o tom, že chudneme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 6.8.2013 20:51

Zajímavý a potřebný článek

J. Novotný 4.8.2013 22:44

Je to jasné:

jsme velmi bohatá země! Vezměme například případ těch pár "švýcarských" miliard korun. Myslím ty propírané peníze, jak se Švýcaři ptali, jestli je nechceme. Co řekl tehdejší (pravicový) ministr financí? Že ve státní kase žádné takové peníze nechybí! A co řekl bývalý (levicový) předseda vlády, za kterého proběhl prodej MUS? Že stát nejenže neutrpěl žádnou ztrátu, ale ještě na celé věci úžasně vydělal! Jsme-li na tom takto, musíme a budeme zákonitě jen a jen bohatnout, to je naprosto jasné i bez komplikovaných analýz!!

M. Urban 5.8.2013 13:29

Re: Je to jasné:

Nachudneme jenom si nemůžeme dovolit utrácet tolik co dříve. Já mám stále stejný majetek, půjčky si neberu a tak to tlačím pře sebou, ale jde to.

M. Bílý 4.8.2013 22:36

NECHUDNEME!!! Zítra si jdu do banky pro 13. důchod. Tak říkám každoroční dividendě z akcií ČEZu z kuponové privatizace. Kdybych se spoléhal na ČSSD utřel bych nos.

P. Pokorný 4.8.2013 20:36

Verlmi dobrý článek, problém nastane u těch, co mají natažené ruce

V době krize se sahá do zásob. Kdo v době hojné neudělal zásoby? Stačí zjistit, kdy byly roky úrodné, tudíž, kdy vznikla obrovská světová (západní) krize. A dopoledne diskuze také byla na hlavu. Kolik brali učitelé za bolševika a dnes? Jaký nárůst měli horníci, švadleny, dělníci a jaký učitelé, lékaři... A zadlužení státu dělají především mandatorní výdaje. Kdo nejvíce odebírá peněz z našich daní?

P. Pokorný 4.8.2013 20:40

Re: Verlmi dobrý článek, problém nastane u těch, co mají natažené ruce

kdy byly roky úrodné a kdo neušetřil, tudíž promrhal a kdy nebylo kam sáhnout (kdy vznikla západní krize. (opravuji)

J. Sládeček 4.8.2013 19:27

Bartoni, ty pravicový darebáku, raději

nepiš.

M. Vojtíšek 4.8.2013 13:29

Marně přemýšlím o čem ratlík Bartoň píše.

Kalousek za 5 let vytvořil dluh jako předcházející vlády za let 15. Nezaměstnanost roste a úspory lidí se tenčí. Pokud ekonomika neroste, tak chudne každý. Každý majitel nemovitosti nebo pozemku, přišel  až o 30% její hodnoty - dle lokality. KUpní síla plošně klesla atd atd.

Před 4 lety jsem australský dolary kupoval za 12,50 , před rokem za 21.

A to ke všemu ČR ještě není na dně pomyslného dna recese.

Nezaměstnanost mladých dohopsala skoro na 20%, některé regiony jsou před kolapsem průmyslu, tzn s velkou pravděpodobnsti přijdou o velké zaměstnavatele. Tzn Bartoň žvaní.

J. Slanina 4.8.2013 14:23

Re: Marně přemýšlím o čem ratlík Bartoň píše.

Proboha, ČÍM ??? Nepřeháněj.

J. Jurax 4.8.2013 14:31

Re: Marně přemýšlím o čem ratlík Bartoň píše.

No a dnes koupíte AUD za cca 17,90 - co z toho vyvodíte?

A průměrný kurz AUD před čtyřmi lety byl 14,994 Kč - detail po měsících viz http://www.kurzy.cz/kurzy-men/historie/AUD-australsky-dolar/2009/ 2000

Průměrný kurz AUD v roce 2000 byl 22.429 Kč - detail po měsících viz http://www.kurzy.cz/kurzy-men/historie/AUD-australsky-dolar/2000/

A kurz eura byl v roce 2000 cca 36 Kč,  kdežto 31.7.2013 25,860 Kč. Co odvodíte z tohoto?

:-) :-)

M. Vojtíšek 4.8.2013 15:56

Re: Marně přemýšlím o čem ratlík Bartoň píše.

Rok 2000 je irelevantní.  Má smysl řešit období 2007 až sem. Do 2007 většina indikátoru a benchmarků hovořila pro pozitivní posun ČR. OD té doby šlo všechno do kopru.

A určitě nelze vše přisuzovat krizi.

To, že teď je AUD na 17,49 bude asi tím , že proběhlo douho očekávaní snížení úrokových sazeb a posunul se pár AUD-USD.

Tzn na oslabení AUD byl vytvořen velký spekulativná tlak, již od přelomu unor/březen v očekávání změny sazeb. A následně se i tak stalo. 

Teď se pravděpodobně vrátí AUD na hladinu nezi 18,80 -19,30 ke koruně, typuju to tak v horizontu 3 měsíců tzn tak k AUD-USD 1,02.  Tzn aktuální změna je dána čistě AUD-USD..  CZK-USD je stále +- tam kde je už asi rok a  je výhled oslabení CZK do 3měsíců.28.11 2008 byl kurz AUDCZK cca 12,50.

J. Jurax 4.8.2013 23:24

Re: Marně přemýšlím o čem ratlík Bartoň píše.

OK, rozumíte tomu zjevně víc jak já - jen to euro moc  neštymuje ... :-)

M. Vojtíšek 5.8.2013 13:51

Re: Marně přemýšlím o čem ratlík Bartoň píše.

Neni to nic komplikovanýho , když si necháte zobrazit měnový páry, tak podle vývoje lze vypozorovat, jaký významný páry následuje CZK vs něco. CZK je natolik nevýznamná měna, že vždycky následuje a koriguje je jen ČNB, občas nějaká spekulace nebo vyjímečně nějaká politikcká nebo hospodářská taškařice.

J. Sládeček 4.8.2013 19:28

Re: Marně přemýšlím o čem ratlík Bartoň píše.

Přesně tak.

I. Kudrnová 4.8.2013 12:05

Přečtěte si článek od p.Tomáše Březiny Ekonomiku jsme odložili k ledu

Vyšlo v MF  Dnes   dne 26. července 2013. Vyvrací některé mýty, které pan Bartoň  píše.Takovým lidem bychom měli naslouchat, těm co  něco vytvořili a prodali.

J. Blažek 3.8.2013 20:01

Zajímalo by mě .....

..... jak se živí autor pan Bartoň, jak mu roste plat, když při neustálém zdražování nechudne. Většině obyvatelům ČR platy nerostou tak, jak rostou ceny. U takových důchodců asociální TOP zapříčinila systématické snižování životní úrovně, když 3 roky po sobě se valorizují důchody jen z 1/3. Naprosto logicky jim tedy klesá životní úroveň.

J. Slanina 3.8.2013 20:30

Re: Zajímalo by mě .....

Ani mne nepřekvapuje, že se staráš o to, čím se živí pan Bartoň a jak mu roste plat. To byla svého času první a poslední starost naší domovnice, pardon, domovní důvěrnice, jinak to předsedkyně uličního výboru ksč. Závist, závist a jenom závist, základní to předpoklad člena ksč.

J. Blažek 3.8.2013 21:02

Re: Zajímalo by mě .....

Mýlíte se pane Slanino, já jen reaguji na tvrzení pana Bartoně, že obyvatelé nechudnou. Soudí tak zřejmě podle sebe, proto se táži, jak jemu rostl plat. Možná, že ani Vy, podobně jako pan Bartoň, nechudnete. A jak známo, existuje přísloví, že "sytý hladovému nevěří".

Nevím jak Vy, ale já se obvykle setkávám s obyčejnými lidmi, kterým plat či důchody zaostávají za zdražováním, takže se jim snižuje životní úroveň a oni logicky chudnou.

A nějaké povídání o domovní důvěrníci mě nezajímá, neboť já jsem nikdy nebydlel v nějakém činžáku, kde byla jakási domovní důvěrnice. Takže Vaše slova v tomto směru nemohu ani potvrdit ani vyvrátit.

L. Hrušková 3.8.2013 21:42

Re: Zajímalo by mě .....

Pane Blažku,to "sytý hladovému nevěří" je sice hezké ale moje maminka vždycky říkala " když nenajdeš u stejskala,u vejskala nehledej".

J. Slanina 3.8.2013 21:48

Re: Zajímalo by mě .....

Moc hezké. Tak ty prý jen reaguješ na tvrzení pana Bartoně, že v Česku obyvatelé nechudnou. V tom případě by mne docela zajímalo, co je ti po tom, čím že se se pan Bartoň živí potažmo jaký že má plat. Nemělo by ti být celkem po tom howno? Právě tak jako mně je howno po tom, zda-li ty jsi bydlel někde na hradě či spíše na Orlíku.

J. Blažek 3.8.2013 22:46

Re: Zajímalo by mě .....

Z jednoduchého důvodu pane Slanino: Hledám důvod na základě čeho tvrdí pan Bartoň, že lidé v Česku nechudnou, když já vidím u většiny Čechů a Moraváků opak. A taky si pouze chci potvrdit známé přísloví, že podle sebe soudím tebe.  Na Vás to přísloví platí pane Slanino rovněž. Předpokládáte, že když Vy jste sprosťák a používáte v diskuzích neslušná slova a nadávky pro neznámé lidi a neomaleně jim tykáte (i když  jsou třeba  starším), tak že tím svým hulvátstvím dokážete pravdivost svých slov. Mýlíte se. Sprostota a nadávky nejsou argumenty.

J. Sládeček 4.8.2013 19:29

Re: Zajímalo by mě .....

Slanino, ty jsi piiiiččččaaa k pohledání.

M. Vondráček 3.8.2013 22:40

Re: Zajímalo by mě .....

Pane Blažku, chudnete-li , hledejte chybu především u sebe a ne u státu .

J. Blažek 3.8.2013 22:54

Re: Zajímalo by mě .....

To mně prosím vysvětlete, jak má důchodce, který má průkaz ZTP (zdravotně těžce postižený) hledat příčinu u sebe, když asociální Kalousek zavedl po 3 roky valorizaci důchodů jen z 1/3 a chudinka Nečas (termín Kalouskův) mu to odkýval.

Jak má učitel hledat chybu u sebe, když má zmrazený plat a 3-krát došlo ke zvýšení DPH na potraviny, vodu a energie? Ty daně přece zvyšovala vláda spolu s pravicovými poslanci.

J. Schwarz 4.8.2013 6:47

Re: Zajímalo by mě .....

tak zrovna s těma energiema jste do něčeho šlápl, Genosse Blažek... nebyla to snad jakási vase moudrá hujerská poslankyně z ostravska, která navrhla změnu zákona o podpoře fotovoltaiky zaručující majitelům maximální pokles podpory o 5% ročně? I když ceny panelů padaly jako meteor? Ta dáma spolu s ostatními hujery hrábla věru pěkně do do kapes všech odběratelů elektřiny, nejed důchodců s průkazkou ZTP.

J. Blažek 4.8.2013 9:49

Re: Zajímalo by mě .....

Vážený pane (ne Genosse ani tovaryšč - nemám ve zvyku "argumentovat" osobními urážkami lidí, které neznám). Nevím, která poslankyně navrhla změnu zákona o fotovoltaice. Ono je to skoro jedno, neboť většina poslanců to (bohužel) schválila. Ta fotovoltaika je samozřejmě průšvih, k takovému svinstvu nemělo nikdy dojít. Nejenom kvůli penězům, ale i kvůli tomu, že ta monstra vyrostla mnohde na nejkvalitnější půdě. .... Ovšem na druhé straně za zvýšení cen elektřiny nemůže jen fotovoltaika, ale i zvýšení DPH. A neustálé zdražování vody tu také je a za to mohou zejména daně privatizace vodních zdrojů.

J. Slanina 4.8.2013 11:47

Re: Zajímalo by mě .....

Takže shrnuto: Víš o tom kulový, kdo že to to svinstvo navrhl a schválil, ale osočuješ z toho ty, kteří byli proti. No, konec konců, proč by mne to u takového rudého ksindla mělo překvapit, že?

P. Vaňura 4.8.2013 18:07

Elektřinu zdražily ČSSD+KSČM+Pravda a láska

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-kdo-nam-zdrazil-elektrinu-due-/p_politika.asp?c=A101003_121803_p_politika_wag

A pak platí totéž, co případě heren či exekutorů. Jakmile v tomto státě někdo nějaký tunel VYTVOŘÍ, je téměř nemožné, díky zkorumpovanosti našich politiků, ho zlikvidovat.

J. Slanina 4.8.2013 9:16

Re: "Ty daně přece zvyšovala vláda spolu s pravicovými poslanci."

Tož to jsem zvědavý, jak budete soudruzi řvát o těch daních, až to tady vezme do ruky třeba ozubená pleš:

http://ekonomika.idnes.cz/bohuslav-sobotka-chce-vyssi-dane-dos-/ekonomika.aspx?c=A121025_1845272_domaci_skr

J. Blažek 4.8.2013 9:37

Re: "Ty daně přece zvyšovala vláda spolu s pravicovými poslanci."

A bez té nadávky "ozubená pleš" by to říci nešlo?