28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kajda 17.4.2009 9:52

Re: Šrotovné nejsou céčka

Vy si opravdu myslíte, že zavedením šrotovného 30.000 Kč si lidi, kteří tato stará a nebezpečná auta vlastní, protože nemají peníze na nové či novější, poběží koupit nové auto za minimální cenu okolo 200.000? Buďto jste naiva a nebo jen papouškujete socialistická moudra.;-O

Mirek F. 17.4.2009 9:49

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Nojo, 300 kkm, to je najeto hned:-)

Fleischer 17.4.2009 9:45

Re: Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

Ceny aut šly dolů

Mirek F. 17.4.2009 9:39

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Dohodě je to asi zbytečné vysvětlovat, to máte pravdu, ale třeba si to přečte i někdo jiný a pozmění svůj doposud pozitivní názor na šrotovné.

MLOK 17.4.2009 9:37

Re: hm

Arnale - moje moudrá babička na mojí námitku: "všichni ve třídě to už mají" říkávala: "Kdyby všichni skočili z mostu do Vltavy, taky bys skočil"?

       Moudrá to žena. Škoda jenom, že naši politici nejsou aspoň z 10% tak moudří a zodpovědní, jako byla moje babička a nechytali se hloupých nápadů jako h*v*o košile.

MLOK 17.4.2009 9:32

Re: Šrotovné nejsou céčka

No jo Fleischere, zní to hezky. Ale nové automobily bývaji většinou i úspornější - takže stát zase u nových aut vybere méně daní za benzin/diesel a nula od nuly pojde. Co Vy na to?

        Ale abych tady jenom planě neplkal, uvedu jeden konkretní příklad: "Nový automobil spotřebuje (držme se u zdi) dejme tomu pouze o 1l/100km méně benzinu nežli starý. Za dobu životnosti (15 let) ujede cca 150.000km. Za tu dobu uspoří 1.500l benzinu x 25,-Kč = 37.500,-korunek českých". Aha! A šrotovné je kde? ů

        No já vím. On se zase časem zdraží benzin - pumpaři a stát nemohou tratit a.............  historie se bude opakovat.

zm 17.4.2009 9:31

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

nene ne,ekologie jásá, je jasně prokázáno, že již po najetí 300 000 km, jsou emise CO2 vzniklé při výrobě nového auta eliminovány. A to není údaj od Kateřiny ,ale z AutoBildu.

Kajda 17.4.2009 9:31

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Namáháte se zbytečně. Dohodě je zbytečné cokoli vysvětlovat. On stejně bude ty své nesmysly  dokola omílat jako zaseklý kafemlýnek, i když mu strčíte pod nos horu argumentů.

zm 17.4.2009 9:27

kontrolní otázka

zprávy ihned  :duben 2010

šrotovné v Německu vyčerpáno. Análytici odhadují propad výroby v segmentu malých vozů o 3%

květen 2010    Análytici jsou překvapeni. Propad je větší než se předpokládalo. Odhaduje se propad o 20%

červen 2010    Análytici jsou překvapeni, poté ,co se segment malých vozů propadl o neuvěřitelných 90%, omezuje Škoda Auto výrobu. Výroba poběží každé liché pondělí od 8 - 12.30 hod

Kajda 17.4.2009 9:26

Re: Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

R^R^R^Asi tak.

Mirek F. 17.4.2009 9:26

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

No, kdyby vám logika šla stejně jako invektivy, tak bych se s tímto příspěvkem nemusel namáhat. Vaše naivní ekonomické myšlení mě sice přivádí k zoufalství, zvláště když si uvědomím, že lidé vašeho názoru také mají volební právo, ale pokusím se polopaticky:

Když si lidé nekoupí auta, utratí peníze za něco jiného. To by mělo být jasné. Čili, podpoří výrobu a zaměstnanost v těch oborech, které ty žádané výrobky produkují. Státní podpora automobilkám ale vede k tomu, že peníze utracené za auto už nemohou být použity k nákupu něčeho jiného, čímž se zvyšuje nezaměstnanost a klesá výroba zase v neautomobilních oborech. Nula od nuly pošla. Jenže k tomu ještě je nutno připočíst další negativum, rostoucí státní dluh, "díky" výdajům za šrotovné. A ten státní dluh budou muset platit i ti výrobci a zaměstanci, kteří nepracují v automobilovém průmyslu nebo v oborech s automobilkami spojených, výrobci a zaměstnanci, kteří jsou kvůli umělému preferování automobilek postiženi poklesem výroby a nezaměstností.  

Co se nižších emisí týče, na to stačí důkladnější technická kontrola. Pominu-li fakt, že i výroba nového auta produkuje znečištění.

Kajda 17.4.2009 9:25

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Rv;-DVy a Zima nikdy nezklamete(Y)

tich@dohoda 17.4.2009 9:04

Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

viz titulek, modry bolsan, soudruh Mirek F/. Drahy modry soudruhu, predevsim ti lide musi mit praci a dostavat vyplatu, aby mohli ty penize utratit eventualne za neco jineho , = to "srotovne" pomaha udrzet zamestnanost a to nejen na linkach automobilek, nybrz take u subdodavatelu, podobne je tomu napr. pri dotovanem zateplovani domu. Jde o krizovy ekonomicky nastroj, nikoliv bezne systemove opatreni v dobe hosp. rustu. Navic je nutno vzit v uvahu i ekologicky prinos , = nove male vozy maji nizsi emise, zateplene domy nizsi spotrebu tepla , bila technika nizsi odber el. energie. Je significant, ze vy modri bolsevici vzdy za vsim vydite ideologii, stejne jako vasi rudi brachove. Cest :-)

Antonín Hrbek 17.4.2009 8:46

Šrotovné je nemravná podpora jednoho odvětví na úkor jiných

Pokud by vůbec mělo být realizováno, tak nejméně až za jeden rok, až opadne současná odbytová vlna. A s podstatně nižší státní podporou, za podmínky výrazného snížení ceny automobilů (ať automobilky taky ze svého zisku něco obětují)a na protiúčet starého automobilu u prodejce. Ten ať si s ním dělá co chce - může ho likvidovat na šrot, může z něho něco využít nebo jej může i dál prodat. To je zcela na něm. Povinná likvidace výrobku, který by ještě mohl dál sloužit je ekonomický nesmysl.

Jinak stále platí, že i když jsou jinde "blbci", tak my jich máme ještě víc.

kritik 17.4.2009 8:44

poznámky

1/ životnost současných automobilů je při rozumné údržbě cca 15let i více.

2/ šrotování 10let starých ojetin v některých zemích přenáší důsledky budování nadměrných výrobních kapacit na daňové poplatníky. Výroba v nadměrně kapacitních automobilkách přináší zbytečnou spotřebu energie a materiálu , je tedy neekologická.

3) obměnu vozového parku zajistí nejlépe důsledné a neovlivnitelné provádění technických a emisních prohlídek. To nevyžaduje dodatečné nároky na státní rozpočet.

57/ pokud už šrotovné bude zavedeno  je rozumné ho vhodným způsobem omezit. Zajímavé jsou údaje o šrotovném v různých zemích EU. Např. Holansko a Dásko šrotovné rozumným způsobem omezilo (od 15 let stáří auto a nižší částky). Nadměrně vysoké šrotovné přímo láká k jeho spekulativnímu využívání a zvyšuje nároky na zdroje ze státního rozpočtu.

 

vladimír314 17.4.2009 8:42

celá kauza šrotovného

mně přivádí na jedinou myšlenku: Je potřeba podstatně snížit daně, tedy odvody do veřejných rozpočtů, aby různí chytráci v exekutivách nemohli naše peníze rozhazovat na nejrůznější blbosti a přihrávat je za tučné obolusy svým kamarádíčkům. A bude po krizi, protože si budeme moct koupit daleko víc daleko dražších věcí a ekonomika se rozeběhne.

j 17.4.2009 8:28

Re: Párale, rady a opatření vyspělých kapitalistických zemí neuznáváte,

Vždy když se něco rozdává tak se levičáci bijí v prsa jak je to správné ale jen do té doby když chtějí udělat úlevu i pro někoho jiného co se jich netýká( odpis DPH na os.auta to už je zlodějna)

Mirek F. 17.4.2009 8:25

Re: celkem souhlasim

Ne, není. Další otázky?

Petr B. 17.4.2009 8:12

Párale, rady a opatření vyspělých kapitalistických zemí neuznáváte,

co byste tedy sám navrhoval? Co s tím má co dělat levicový volič, když vy sám jste byl dlouhá léta levicovým novinářem?

I-Worm 17.4.2009 8:08

Re: celkem souhlasim

naproti tomu navracení DPH za všechna osobní auta plátcům, které vláda zavedla, je patrně akce výdělečná?

I-Worm 17.4.2009 8:00

Re: Já to vidím pozitivně

pravounům se to stalo již dnes, protože se topí v dluzích.

I-Worm 17.4.2009 7:59

No, jestli při řádění krize

si řada lidí koupí auto tak jako tak letos, či příští rok, tak to s tou krizí nebude tak hrozné. Jistě se tedy ministr Kalousek s tím prvním odhadem ekonomického růstu trefil! Jen mi je líto těch našich slovenských bratří, kteří netušili, že se chystají fronty na auta a neprozřetelně okradli rozpočet zavedením šrotovného! Nebo snad tam to bylo jinak a to jen u nás máme svoje "špecifiká" ?

Mirek F. 17.4.2009 7:55

Re: celkem souhlasim

Pro stát to bude akce prodělečná. Protože jinak by si lidé koupili něco jiného, za což by byla odvedená DPH v plné výši.

Mirek F. 17.4.2009 7:54

Re: Šrotovné nejsou céčka

Vy s těmito socialistickými blafy chcete jen provokovat, co:-)?

Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného. Umělým preferováním jednoho odvětví se poškozují odvětví jiná, udržuje se nadvýrobas, což stejně jednou skončí průšvihem a navíc se zvyšuje státní dluh. Socík, prosím, opravdu už ne.

Milan 17.4.2009 7:50

Komu pomůže šrotovné v Česku?

Firmě Kia a jejím zaměstnancům v Bratislavě.

Vilda 17.4.2009 7:33

Já to vidím pozitivně

Rozházíme-li peníze dnes, nikdo už nám zítra nepůjčí a levouni u moci se z toho po.erou, neb nebude čím uplácet opakovaně voliče!!

certik 17.4.2009 7:23

Re: souhlasim

No jo, ucty stran maji byt verejne, ale nemuzu je najit. Byl jsem na ministerstvu vnitra, ale nenasel jsem to ani v chlivku organizovany zlocin, ani v chlivku terorismus, and v chlivku zbrane a strelivo. Kdo poradi? Ale nebude to tak jednoduche, protoze sponzori muzou byt snad jen fyzicke osoby.

Fleischer 17.4.2009 7:08

Šrotovné nejsou céčka

České automobilky mají v současné době zřejmě opravdu zakázek dost. Ovšem ty zakázky mají původ právě ve šrotovném (v Německu a třeba i na Slovensku). Počkejme tedy se zavedením šrotovného, až bude odbyt automobilů polevovat, ale zaveďme ho! Když jedou automobilky na plný výkon, jedou i jejich dodavatelé (ocel, sklo, guma, elektronika.......). Daně platí firmy velké části národního hospodářství, daň ze mzdy pak velká síla zaměstnanců. Tito, lidé, kteří mají díky šrotovnému dostatek peněz, budou tyto peníze utrácet za jiné zboží nebo služby a další firmy a zaměstnanci budou mít práci a stát daně. Stát bude mít větší příjem nejen z daní, ale uspoří také značné částky za nevyplácené podpory v nezaměstanosti.

Nezanedbatelná není ani náhrada starých neekologických a mnohdy i provozně nebezpečných vozidel za nová a moderní vozidla.

Tomas Pansky 17.4.2009 6:23

Re: souhlasim

Ja jsem totiz jeste od nikoho neslysel zduvodneni, proc bychom to zavadet meli !   Pan Paroubek nam nastinil, ze bychom meli byt solidarni s jinymi staty okolo (jiny duvod neni, protoze uz ted vidime, ze srotovne je opatreni kratkodobeho charakteru zalozenem na statni intervenci ve prospech jednoho odvetvi na ukor jinych).  To je naprosty nesmysl !  Nikdo nikoho ke srotovnemy nenutil; je to pouze ulitba auto prumyslu.  A tady muze existovat napojeni CSSD na tento prumysl.  Urcite je mozne nahlednout do ucetnictvi, jak je CSSD sponzorovana auto prumyslem.  top0625top@hotmail.com 

Jiří Heincl 17.4.2009 6:21

Re: hm

Nikdo Němce nenutil, aby zaváděli tak ekonomicky nesmyslné a nekoncepční opatření, jako je šrotovné.