28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 17.4.2009 11:40

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Jojo, zpívalo se zítra se bude tančit všude a osmašedesátém přijely tanky ...

lerak 17.4.2009 11:40

Re: K článku

Další hlupák, totiž volič levice.

Kecal. 17.4.2009 11:40

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Na ty dva chudáky nemá cenu reagovat.

Jura Jurax 17.4.2009 11:39

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

jojo - jen aby to vozíček vydržel ... ;-)

lerak 17.4.2009 11:38

Opakuji,

levici volí lůza, která je zneužívána o něco více chytrými jejími protagonisty. (Y)

Jura Jurax 17.4.2009 11:38

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

No, opravdu ale úplně alternativně inteligentní - počtěte si tady, kolik procent malých aut u nás vyrobených zůstává doma a koupilo by se tedy za šrotovné - to nepomůže zaměstnanosti automobilek - ty jsou závislé na trhu mimo ČR, ale odčerpáním peněz položí jiné, co na trhu uvnitř ČR závislí jsou. Proč třeba ne nábytkovné - nemýlím-li se, nábytku u nás vyrobeného zůstává v ČR řádově víc než aut, ergo jeho výrobci jsou víc závislí na vnitřním trhu, takže by se zaměstnanosti pomohlo víc.

V MF byla vypočítána auta, co by se za šrotovné dala koupit - z cca dvaceti bylo  5 tuzemských - nejslabší Fabia a Octavia II 1,4 (ovšem ta za cenu přes 400 000) a 3 vozíčky z TPCA - ostatní byla z ciziny.

Fleischer 17.4.2009 11:29

Re: Šrotovné nejsou céčka

Když se sníží počet nezaměstnaných v automobilovém průmyslu, který je tahounem českého hospodářství, tak se současně zvýší počet lidí, kteří mohou kupovat produkty z jiných hospodářských odvětví, které následkem toho také budou moci udržet více pracovních míst. Co je na tom nejasného?

Jura Jurax 17.4.2009 11:28

Re: K článku

Ad 1 - bude-li krize i tehdy, pak průser bude odložený a o to větší

Ad 2 - přelijí-li se prachy nárazově do aut, budou zákonitě chybět jinde, jiní nebudou mít co utržit a dostanou se do potíží - občan nemůže dělat dluhy jak stát za socanů, zfendovali by ho ... ;-) ...

Jura Jurax 17.4.2009 11:21

Re: K článku

Jo, zdroje jsou - v peněženkách daňových poplatníků ... :-/

Jura Jurax 17.4.2009 11:19

Souhlas

ale šrotovné bude, i když je to u nás blbost do nebes bijící - budou volby a tohle je obdoba pastelkovného ... voliči se za něco holt nakoupit musí, ... :-(;-(;-€;-O

yx 17.4.2009 11:04

Re: Já to vidím pozitivně

které nadělaly vlády socanůRvRv

zm 17.4.2009 10:42

Re: celá kauza šrotovného

ODS preference ztrácí, protože pokud bych měl soudit podle činů, tak bych nemohl uvěřit, že už nevládnou socani.

vládík 17.4.2009 10:34

Re: K článku

Jak se vypořádáte s argumentem, že

1. Auto se šrotovným si koupí lidé, kteří by si ho stejně koupili za rok či dva (pak bude tato produkce automobilkám chybět. A jste si jist, že v té době nebude po krizi ani památky?

2.Pokud si auto koupí (tak málo majetní, že mají dosud auto starší 10 let) - který nákup odloží?  Který výrobce a prodejce bude propouštět?  Který řemeslník zavře živnost?

Mirek F. 17.4.2009 10:31

Re: Šrotovné nejsou céčka

Když lidé neutratí peníze za auta, utratí je za jiné výrobky, čím podpoří výrobu a zaměstananost zase v jiných oborech. Co je na tom nejasného?

fox 17.4.2009 10:27

Re: celá kauza šrotovného

Máte úplnou pravdu.To je cesta slabého státu.Měla ji v programu ODS.Jak dopadla,nic neprosadila,ztrácí preference.V USA je vývoj opačný-silný stát,vše řídí,vše platí= vysoké daně ,socialismus.Perspektivy chmurné.

bd 17.4.2009 10:26

No holt

teda asi není slušný a inteligentní.

zm 17.4.2009 10:26

Re: kontrolní otázka-snad mají v automobilkách dobře placené

hlavně by se měli zamyslet experti co vymýšlej šrotovný. Zatím se všichni ke krizi stavěj jak feťák k fetu. Zvyšujou si dávky. Jsem zvědavej, jak dlouho to játro a ostatní orgáni vydržej.

zm 17.4.2009 10:14

Re: K článku

propad výroby v segmentu, kterého se šrotovné netýká je 40-60% (možná to nesedí s údaji v novinách, ale sedí to s tím co ve fabrice vyrobíme.) Jak si myslíte,že bude vypadat segment malých aut po vyčerpání šrotovného v západní Evropě?

Hupsne to dolů taky minimálně o půlku, bojím se že o víc. Co potom? Budete ta auta rozdávat zadarmo?

Já vím, zdroje jsou;-(;-(;-(;-(;-(;-(

Peta 17.4.2009 10:10

Re: K článku

Vzhledem k tomu, že pouhých 8% produkce Škoda Auto zůstává v ČR a jen 1% celé auto produkce v ČR, je šrotovné opravdu mohutnou podporou českého autoprůmyslu.

Jediná možné odůvodnění šrotovného u nás je solidarita s Německem. Jenže, jak už bylo řečeno níže: "Kdyby všichni skočili z mostu do Vltavy, taky bys skočil"?

Fleischer 17.4.2009 10:09

Re: Šrotovné nejsou céčka

Když se při novém automobilu sníží spotřeba benzínu, sníží se také zatížení životního prostředí, budeme dýchat o něco čistší vzduch. To já na to! A že benzín opět zase podraží na můžete vzít jed!

Fleischer 17.4.2009 10:07

Re: Šrotovné nejsou céčka

Nezaměstnaní lidé si nekoupí ani auto ani něco jiného. Protože prostě nebudou mít peníze. Šrotovné nepreferuje jen jedno jediné odvětví a tedy zaměstnanost jen v jednom odvětví. Automobilkám dodávají (a sice ve velkém množství) ocelárny plechy na karoserie, ocel pro výrobu např. motorů, gumárny gumu na pneumatiky, spojovací materiál (šrouby), dále jsou nutné umělé hmoty (přístrojové desky, interiér karoserie, nárazníky), textil, svělomety se žárovkami, elektronika, laky a spostu dalších drobnějších položek. Na investicích do automobilového průmyslu jsou závislí další dodavatelé: výrobci strojů (lisy, pece, stříkací zařízení, mechanizace, montážní přípravky a zařízení, měřící zařízení). Pro automobilky pracují také papírny, chemický průmysl, výrobci a dodavatelé energií.

Nadvýroba nehrozí, automobilky dnes určitě nevyrábějí na sklad. To by totiž byla drahá legrace. Automobilky vyrábějí jen pokud je odbyt. Když odbyt není snižují stavy zaměstnanců, stejně tak to dělá veškerý dodavatelský průmysl.

Was 17.4.2009 9:59

Krize může napomoci odstřihnout nemohoucí odvětví-tak to je jen konzervujeme.

Automobilový průmysl jde do útlumu.Hovadiny politici odsouhlasit umí,ale dát podporu dobrým projektům budoucnosti-na to jsou pitomí.

lada_sf 17.4.2009 9:57

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

nevěřím, že neznáte krásné přísloví "házet perly sviním" ;-P

Peta 17.4.2009 9:57

Re: celkem souhlasim

Milý I-Červe, nastudujte si princip DPH a nebudete takhle blábolit. Uplatnění DPH u osobních vozů je cesta k normálu. Nebo Vám také vadí odpočet DPH u pohonných hmot, PC, nábytku, soustruhů, energií, telefonních hovorů...?

Otka 17.4.2009 9:56

Re: kontrolní otázka-snad mají v automobilkách dobře placené

experty na vývoj trhu???Tak ať začnou dělat  dětské kočárky.To množství aut je nesmyslné!

A je to 17.4.2009 9:55

K článku

Šrotovné zas taková blbost není vzhledem k tomu ,že ČR je automobilová velmoc ve střední Evropě.Bylo by dobré ho zavédst až v příštím roce po skončení šrotovného v Německu a na Slovensku.Jako protikrizové časově omezené opatření ,které by překlenulo cca 1rok krize.Nezvýšila by se nezaměstnanost  jak z automobilek tak převážně ze subdodavatelských firem ,které jsou rozsety po celé české kotlině.Leckde tím živí celý region.Ale to asi modrým pionýrům je asi jedno,že pokud atomobilky pojedou bude dobře pokud půjdou ke dnu bude tuze zle a všem i těm instalatérům.

King 17.4.2009 9:54

Snad si lidé uvědomí-že EU začíná být celá nemravná.

Šrotovné proběhne a problém zůstane-co dále EU i Obamo?Snad si lidé už nenechají kálet na hlavu:viz Novinky:Guvernér Texasu che stát odpojit od Unie.odmítá Obamovy dotace.

zm 17.4.2009 9:54

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

jistě, majitelé stodvacícítek, kterých se šrotovné převážně týká ,to natočí v průměru za 7 měsíců.

Kajda 17.4.2009 9:53

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

:-D

Luboš 17.4.2009 9:52

Re: Pořád platí základní princip, že když si nekoupí auta, tak lidé peníze utratí za něco jiného.

Sleduji jak bolšánům krásně zní slova jako zadarmo, příspěvek a pod. Škoda, že se nikdo nezajímá o to, co bude zítra. P.S. Nemám tak docela pravdu, protože se u nich zpíva : Zítra se bude, tancovat všudeRv