3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Proč české příjmy zaostávají

Je to častá otázka v hospodských diskusích i na sociálních sítích: jestliže Česká republika dosáhla 66 procent výkonnosti Německa, proč české mzdy dosahují pouze 33 procent německého průměru?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kratochvíl 24.11.2018 13:26

Re: Toto je špatný výsledek tzv. Klausovy transformace,

Babiš hospodaří nejlépe se státním majetkem z polistopadových premiérů. Navíc to není žádný diletant jako Klaus nebo Kalousek. Ten kdo se dokáže starat o svůj majetek se většinou dovede starat i o majetek státní nebo cizí. Zatím viditelně dokáže lépe vybírat daně a snaží se digitalizaci státní správy. Co se týká kapitálu tak právě ten dokázali ti polistopadový Klausové pěkně rozfofrovat, to byla celá jejich tzv. transformace a nyní by chtěli, aby je občané arodovali.

V. Kotas 24.11.2018 16:30

Re: Toto je špatný výsledek tzv. Klausovy transformace,

To si stále mnoho lidí nechce přiznat, když Klausovi (ekonomovi teoretikovi ) tolik fandili.

L. Novák 24.11.2018 16:46

Re: Toto je špatný výsledek tzv. Klausovy transformace,

Oba s Kratochvílem blábolíte jenom samé hlouposti. Ekonomická negramotnost z vás leze po jednotlivých vstupech do komentářů...

J. Kratochvíl 24.11.2018 22:44

Re: Toto je špatný výsledek tzv. Klausovy transformace,

Vy zase lezete s Klausovy ř.ti a myslíte si, že rozumíte ekonomice.

D. Polanský 24.11.2018 10:56

Ono to nakonec vše bude o bezpečnosti

když tu bude lépe, bude více migrantů a méně bezpečnosti. Takže žádný kvalt. Dvě večeře člověk nesní, současně na dvou autech nemůže jet. Hlavně nám chybí duchovno, jak mnozí vykřikovali po roce 1989, už ne ten odporný materialismus.

M. Prokop 24.11.2018 11:00

Re: Ono to nakonec vše bude o bezpečnosti

Z duchovna jsou jen průsery ...

V. Církva 24.11.2018 9:26

Ruku na srdce

Mohlo to být s našimi platy a ekonomikou lepší, ale myslel si někdo že se to může být v současném světě výrazně jiné? V dnešním globálním světě. ČR není ani tak velká země jako Čína. A máme pracovní návyky jen mírně nad středem EU a touhu tunelovat taky mírně nad ním. Nejsme tedy Jihokorejci. Až tak moc zázraků nenaděláme. A hlavně celý svět podléhá doktrínám o skvělosti rozprodat vše zahraničnímu kapitálu. S Německem to bylo OK s Čínou už nikoliv. Hlavně je rozdíl když tu Hyundai postaví novou továrnu než když rozprodáme naše firmy Číňanům.

Aby to tu bylo přece jen trochu lepší musíme lépe demokratizovat naši zemi, zbavit jí komunismu a omezit zloděje a kmotry. Demonstrování prot Babišovi s TOP09(zrádci v zahraničních službách), Piráty (noví komunisté) a ČSSD, ODS (kmotři co to tu rozkradli) za zády tedy není řešením!!!

P. Lenc 24.11.2018 10:12

Re: Ruku na srdce

Těšíme mně, že vy jste nic nerozkradl oproti těm "kmotrům" z ODS.

K. Janyška 24.11.2018 9:19

Však ono se to vyrovná.

To chce čas. Jsem na nás, Čechy, kromobyčejně pyšný. Potvrzuje se to, co říkám celý život. Zlaté české ručičky a mozky... Dzp.

J. Vintr 24.11.2018 12:55

Re: Však ono se to vyrovná.

Ano, vyrovná se to, ale ne tak, že bychom my dohnali západ. Naopak západ spadne v nedaleké budoucnosti ještě pod naši úroveň. Jinak, pokud se nezmění dosavadní trend, kdy je každá další generace línější a víc se štítí práce, tak bude hůř a hůř.

K. Janyška 25.11.2018 10:02

Re: Však ono se to vyrovná.

Ano, může za to socialismus EU, tedy napojení možnosti přežít na cizí aktivitu, ne na svoji vlastní... Dzp.

J. Novotny 24.11.2018 8:21

Máme se tak dobře, jako nikdy, ale problém je,

že existuje někdo, kdo se má lépe.

P. Lenc 24.11.2018 10:12

Re: Máme se tak dobře, jako nikdy, ale problém je,

Jo a v tom je jádro pudla...

J. Hejna 24.11.2018 11:37

Re: Máme se tak dobře, jako nikdy, ale problém je,

Už koncem padesátých let moje maminka říkala, že se nikdy tak dobře neměla. Vývoj je vývoj.

Oponoval jsem tím, že bychom se mohli mít, už v padesátých letech, podstatně lépe.

Z. Rychlý 24.11.2018 7:54

Sugestivní titulek ... a

na závěr konstatoání, že řešení je třeba hledat jinde. Ten titulek se tedy nepovedl.

Jinak jsou úvahy správné, hlavně o tom českém a zahraničním kapitálu. Pokud bych já hledal příčinu rozdílů, pak bych ji především hledal v nadměrném zdanění práce.

Jak jinak ovšem financovat český model sociálního státu v rozsahu, který si nemůžeme dovolit?

L. Novák 24.11.2018 10:52

Re: Sugestivní titulek ... a

Přesné!

J. Bruner 24.11.2018 0:32

kde hledat řešení?

v euru to nebude. Tak kde tedy? Čím se ještě lišíme od SRN? Organizací státu. Pojďme prozkoumat stav, že jsme další spolkovou zemí. Hned máme německou úroveň. Ale taky německé problémy, že nebudeme jediní, kdo se chce připojit. Stojí nám německý blahobyt za ztrátu co utrpíme (jazyk, imigranti)? Toť otázka.

V. Kotas 24.11.2018 6:02

Re: kde hledat řešení?

Samozřejmě že ta ztráta za ten blahobyt za to nestojí a ztratili bychom toho mnohem více. Tu organizaci státu, jsme mohli hned po sametu/šmirglu hned začít zavádět a nejen tu německou. Pár věcí by se našlo i jinde po světě. Novodobí svazáci modří, neměli zájem. Takže těžko můžeme dohánět západ/Německo, když každoročně odchází z ČR ve formě dividend tolik miliard ( stovky už více jak 25let ).

J. Kulheim 24.11.2018 9:02

Re: kde hledat řešení?

V NDR převzali ze západu zákony, ekonomy, atd. a transformace dopadla hůře než než u nás.

P. Lenc 24.11.2018 10:14

Re: kde hledat řešení?

Ano, ale o tom se nemluví.

Z. Lapil 24.11.2018 12:11

Re: kde hledat řešení?

Čím podstatným se liší organizace státu českého od organizace státu německého? Nevím, ptám se.

L. Novák 25.11.2018 11:15

Re: kde hledat řešení?

Přinejmenším diskontinuitou režimu nastoleného po II. sv. válce, zvl. pak po roce 1948 období komunistické totality a nesvobody, který zastavil přirozený svobodný vývoj až do roku 1990. To, co jsme zameškali za více než 40 let komunistického totalitního režimu a důsledky ideologického výplachu mozků občanů nás nyní nutí nejdřív napravovat blbosti, které jsme po komunistickém režimu zdědili včetně části parazitujícího obyvatelstva, kteří berou peníze a nic užitečného za ně zaměstnavateli nebo daňovým poplatníkům neodvádějí. Pro Německo (západní) byl rok nula 1946, pro Československo až 1990. A to se během jednoho života dohnat nedá.

A to nemluvě o pitomcích, kteří tady bolševický totalitní režim dodnes oplakávají, jako je místní komunistický troll "Kratochvíl" a spol...

Z. Lapil 25.11.2018 12:14

Re: kde hledat řešení?

Rozumím a děkuji za vysvětlení. Sice by mě naprosto nenapadlo říkat tomu organizace státu, ale budiž, já bývám první, koho rozčiluje slovíčkaření.