7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
matěj 11.9.2007 21:41

Havarijní zdravotní ,nebo povinné zdravotní ručení

s volitelnou spoluúčastí.Ne poplatky za otevření dveří.

JAPA 9.9.2007 11:20

to kleté socialistické zdravotnictví

fungolvalo naprosto bezplatně až někdy do 70 tých let (1 Kčs na zecept). Fungovalo. Např. před cca půl rokem vyšla zpráva, ře v r 1958 (mohu osobně potvrdit) byl celé generaci mladistvých v ČSR samozřejmě bezplatně poskytnut lék na prevenci proti obrně, jakožto prvnímu státu teď nevím zda ve světě či jen v Evropě. Jak se dnešní skvělá politická reprezentace stará o blaho národa! 

Pavel Kořenský 7.9.2007 23:50

Mimochodem,

ještě na okraj (a dnes již snad naposledy) taková drobnost k nebetyčně naivnímu povzdechu, který zde v diskusi proběhl.

Fascinuje mně, jak někteří lidé jsou stále ještě plni ilusí. Proboha, kdyby nedejbože stát převedl spotřební daň vybranou z alkoholu a cigaret do zdravotnictví nebo tuto daň dokonce zrušil a zavedl tržní zdravotní pojištění ve kterém by pojišťovny určovaly, že kuřák má X-krát větší pojistku, stane se jedna jediná věc.

Totiž ta, že stát uvalí jinou spotřební daň na jiné komodity. Z hlavy mně napadá elektřina, voda, sůl a pečivo.

To si fakt někdo myslí, že stát (resp. politikové a státní úředníci) se vzdá těch desítek miliard a možnosti provětrat je správným směrem jen tak ? A proč by to proboha dělal ?

Pavel Kořenský 7.9.2007 22:21

Mně se nejvíc líbí,

jak všichni nebetyčně blbnou kolem těch 30 Kč poplatku.

Nikoho to nezruinuje (je to cena jednoho piva v levné restauraci) a zdravotnictví na tom také nezbohatne. Ono ani  není cílem aby zrovna na tomhle bohatlo zdravotnictví, ale aby se lid prostý přestal věčně vrzat k doktorovi s rýmou nebo s takovou tou nemocí, která se popisuje "pane doktore, mně tady tak jako píchá v zádech" mezi jejíž symptomy patří nechuť k práci a kterou si člověk užene nejčastěji tehdy, když potřebuje doma vymalovat.

Když nic jiného, tak přínost těch poplatků je v tom, že většina lidí si při rýmě koupí Panadol za svoje (stojí 10 Kč) a nebude prudit doktora a následně s receptem na tentýž Panadol lékárníka.

Pavel Kořenský 7.9.2007 22:52

Re: Mně se nejvíc líbí,

Mimochodem, jen tak na okraj. Víceméně všem, kteří řvou proti zavedení poplatků u lékaře poněkud uniká jeden zásadní fakt. Dle statistik chodíme k lékaři zdaleka nejčastěji ze všech zemí EU a spotřebováváme v přepočtu na hlavu snad nejvíce léků. Vzhledem k tomu, že to nejspíš nebude tím, že bychom měli k nemocnosti nějaké genetické disposice (vzniklé třeba tím, že už po staletí se v naší totálně uzavřené kotlince křížíme jen mezi sebou :-)) ani tím, že by naše životní prostředí bylo 20 let po plyšáku nejstrašnější v Evropě, bude to nejspíš něčím jiným.

Tipoval bych, že to bude tím, že u nás chodí strašně moc lidí k lékaři zcela zbytečně. A jedinou rozumnou možností, jak tohle courání k doktorovi s každou prkotinou omezit, je zavést mírné "vstupné". Fůře lidí se to nebude líbit, ale ono se jim to ani líbit nemá. Na zdravotnictví máme omezené prostředky a je řádově rozumnější když si 100.000 lidí zacvaká ze svého Paralen na chřipku a ušetřené peníze se použijí na léčení jednoho dítěte s rakovinou.

Pokud by se neosvědčil poplatek 30 Kč za návštěvu praktického lékaře, můžeme zkusit zbytečnou nemocnost řešit jinak. Třeba tím, že každý návštěvník praktického lékaře dostane mezi dveřmi ordinace pár facek od sestry a pak se ho teprve pan doktor zeptá, co ho bolí. Pokud bude pacient skutečně nemocný, tak ho těch pár facek neodradí.

Alternativně bychom mohli zavést to, že každý pacient (bez vyjímky) dostane automaticky u lékaře nějakou lacinou, zbytečnou, ale hodně nepříjemnou injekci. To by též mohlo fungovat jako prevence proti zneužívání lékařské péče. Podobně totiž funguje (a fungovala v dobách, kdy to bylo zdarma) zubní vrtačka u zubaře. Už v dobách mých studií za dávné totality se člověk občas hodil marod (před písemkou atd.) tím, že zašel k lékaři a nechal si předepsat nějaké blbosti na "chřipku". Kupodivu, neznám nikoho, kdo by se před písemkou chtěl spasit návštěvou zubního lékaře. :-)

Pavel Kořenský 7.9.2007 22:55

Re: Re: Mně se nejvíc líbí,

Tedy přesněji řečeno spasit před písemkou návštěvou zubního lékaře, kterému by řekli "Pane doktore, mně nějak bolí tady pětka vlevo nahoře, můžete s tím něco udělat ?". :-))))

Hawk 7.9.2007 23:14

Re: Re: Re: Mně se nejvíc líbí,

Študáci jsou vynalézaví, pamatuji jednoho dárečka ze širší rodiny, který míval  "vhodně načasované problémy" s rovnátky.

Hawk 7.9.2007 23:06

Re: Mně se nejvíc líbí,

Jo, poplatky se lze krásně mláti po kebulích a Julínkovi hoši jsou jistě rádi. Privatizace nemocnic, příprava přeměny pojišťoven na akciovky, nastavení léčebných standardů....tedy věci důležité a mnohdy ireverzibilní, zatím probíhají kdesi v tichu.

Nemyslím si, že by si dneska ještě lidi houfně  dovolili marodit aniž by jim opravdu něco bylo. Těm, co vydělávají víc, utíkají peníze a ti ostatní jsou zase lehko nahraditelní.  Nečas ,místo obskurních nápadů na hlídání malých dětí, by měl něco udělat s byrokratickým systémem neschopenek. 1 neschopenka minimálmě 2 návštěvy doktora a pak se všichni diví, proč tak obíháme lékaře. Dělňas z nějaké větší firmy by mu měl vysvětlit,  nelépe ručně, k čemu jsou jeho knížecí rady, aby si při chřipce koupil Paralen a vzal pár dní dovolené.

Pavel Kořenský 7.9.2007 23:38

Re: Re: Mně se nejvíc líbí,

Ale houby. U nemocnic je fakt jedno, jestli jsou akciovka nebo jestli patří "fšemu lidu". Pokud budou akciovka, budou nejspíš hospodařit o něco lépe, protože majitel si ohlídá zisk.

Nastavení (nebo lépe definování) léčebných standardů je chiméra, ke které nedojde za vlády žádné strany. Není na to v Kocourkovské kotlině nálada, muselo by se totiž natvrdo říct, že na něco holt prostý lid nemá a mají na to jen ti, co si to mohou dovolit zaplatit. A to by znamenalo jaký volební preference Kefalín ? Žádný hurva, žádný. Takže na tohle můžeme klidně zapomenout.

A pokud se týká marodění, stačí se porozhlédnout v přeplněných čekárnách. S těmi neschopenkami je to fakt, s tím souhlasím. Neschopenka by se měla vystavovat až na nemoc delší než pět pracovních dnů. Pokud je to kratší, lze si skutečně koupit Paralen a vzít si pár dnů dovolené. Takže krátkodobé neschopenky zrušit a u delších zavést možnost kontroly revisním lékařem pojišťovny, kterou může iniciovat zaměstnavatel. Fixlování s neschopenkou by měl být důvod k okamžitému rozvázání pracovního poměru.

carda 11.9.2007 17:49

Re: Mně se nejvíc líbí,

Co to melete,naučte se násobilku.Měli jsme teď s manželkou 13 položek na receptech a jen na doplatcích platili 1300,-Kč.Takže si připočtěte 60,-Kč za návštěvu a 390,-Kč za položky receptu.Je to na cca 2 měsíce.Asi jste zdravý,mladý,ale blbý!

cesar 7.9.2007 22:02

nenasytné pojištovny

ten šef pojištoven je trchu mimo mísu, prý korunka ke korunce, hlavně že se nemluví o tom kolik stojí danového poplatníka provoz všech těch pojištoven

nepolitik 7.9.2007 17:03

Pokud se pamatuji, tak v době před "Vítězným únorem"

vlastnily nemocenské pojišťovny nejen ordinace odborných lékařů, ale i nemocnice. Myslím, že je třeba se podívat i trochu do historie našeho zdravotnictví, tj. do doby před "Vítězným únorem", snad by se tam i něco dobrého našlo. :-)

doktor 7.9.2007 19:36

Re: Pokud se pamatuji, tak v době před "Vítězným únorem"

Máte pravdu, a dodnes to platí i v zemích našich západních a jižních sousedů. Tam všude mezi desítkami zdravotních pojišťoven suverenně panují "Allgemeine (Orts) Krankenkassen", kterým patří jak zdravotnická zařízení, tak hojné domovy důchodců (Phlegeheim). Jsou samozřejmě nevýdělečné. Proč podle kolegy Ratha není legislativně možné, aby zdravotní pojišťovna nevýdělečného typu provozovala i zdravotnická zařízení nebo pojišťovala lidi i ziskově - nadstandartně, jak to chce současný tým ministra Janulíka, mi není jasné. Snad by nám odpověděl nějaký legislativec nebo ekonom.

janoryna 7.9.2007 14:14

pane páral, s těmi poplatky se najednou odvoláváte

na socialistickou eu. nechci napodobovat eu-socany.

Fafa 7.9.2007 17:12

Zkuste nesocialisticke Staty,

spolucast 20 %, 35 $ za navstevu specialisty, prvnich 1500 $ nepokryto pojistenim.  

Evropan(original) 7.9.2007 13:57

ad stredni trida

IMHO mam dojem,ze stredni trida by mela byt okolo tech 50 tis. mes. Co je to potom ted ?

baci 7.9.2007 13:09

pro všechny

hlavní problém ve zdravotnictví je aby se jednalo o rovnocený vztah mezi lékařem a pacientem-u nás přetrvává paternalistický přístup některých lékařů a zbytečně submisivní postoj pacientů.Bohužel ufinancovat zdravotnictví při jeho inovacích je problém mnohem bohatších zemí prostě zdravotnictví nemůže býto zadarmo-pro všechny a nejlepší vždy jedno z toho musíte vyškrknout

 nemůže bytí zadarmo a pro všechny-pak není nejlepší-nemůže býti zadarmo a nejlepší pak nemůže být pro všechny,a pokud je nejlepší a pro všechny tak nemůže býti zadarmo-strý vtip z radia Jerevan

Stredocech 7.9.2007 12:56

Šedovousi, nepochopil jste v tom kvaltu mou nadsázku

vláda se zastropováním zdravotní daně vzdala části existujících příjmů do zdravotnictví. Proto nejsem v současné době ochoten poslouchat její kecy jak je třeba platit za recept.

Šedovous 7.9.2007 13:03

Aha,

takže omluva, nemám nechat vášně cloumat mým majestátem.;-)

MaR 7.9.2007 13:04

Re: Šedovousi, nepochopil jste v tom kvaltu mou nadsázku

My více vydělávající zase nejsme ochotni poslouchat kecy jak máme platit pojištění i za lidi co si chodí k lékaři jen povídat.

Vlad 7.9.2007 15:53

Re: Re: Šedovousi, nepochopil jste v tom kvaltu mou nadsázku

Jo, jo. A kolik že to dělá ta tvá sociálka, MaR?

Bruno 7.9.2007 13:09

Re: Šedovousi, nepochopil jste v tom kvaltu mou nadsázku

Stropy na odvody jsou v celé Evropě a poplatky za návštěvu u lékaře a recept taky. Opusť představu,  že ti někdo druhý bude věčně něco platit

Stredocech 7.9.2007 13:32

Re: Re: Šedovousi, nepochopil jste v tom kvaltu mou nadsázku

1) já sám platím dost velké daně i pojištění.

2) pokud bude zavedena "rovná daň" s níž více méně souhlasím znamená současné zastropování "zdravotního pojištění," de fakto též daně, degresivní daň.

A Vy pro změnu opusťte představu, že někdo druhý bude věčně bránit Váš majetek. Chce to jen přečíst si něco z historie. Nebo třeba vidět nedávný TV film Nibelungové. Připomínám výrok vrchního padouch "kdo se přidá na mou stranu dostane ode mne podíl z pokladu."

balthasar 7.9.2007 14:01

Re: Re: Re: Šedovousi, nepochopil jste v tom kvaltu mou nadsázku

Však už se taky přidali .. kromě černejch i zelený a dva nezávislé politické body ;-)

Stredocech 7.9.2007 14:55

Re: Re: Re: Re: Šedovousi, nepochopil jste v tom kvaltu mou nadsázku

Tak jsem to sice nemyslel, ale máte pravdu.

vládík 7.9.2007 12:17

...

Podle komentářů k reformě by měl být příjem lékařů snížen (alespoň částečně) o očekávané příjmy z poplatku /není jasné zda jen za návštěvu, či i za recept/. Příjem by měl být  (při cca 15 pacientech denně) 9 až 10 tisíc měsíčně.  Udivuje mě, že netřeba vydávat potvrzení. Pokud je lékař zaměstnancem zdravotního zařízení, jedná se o příjem tohoto zařízení. Zařízení jistě vede podvojné účetnictví. Na příjem hotovosti je třeba vydat pokladní doklad. Nebo se bude jednat o další příjem lékaře (?) (jak bude registrován na daňovém úřadě), příjem třeba zdanit a odvést zdravotní a důchodové pojistné.  Nebo ne?  Ale výjimku z obecné povinnosti jsem v "balíku" (konkrétně ve změnách zákona o dani z příjmů) nenašel.

Jak soukromí lékaři (zejména jak povedou bez potvrzenek přehled příjmů a pohledávek).  Zdá se, že nám zde supergeniové dělají zákonný zmatek (a tedy i zmetek).

To prosím není o závisti k příjmu lékařů.  To je jen o bord*lu, který nastane za rok či dva, při podávání daňových přiznání.

tris 7.9.2007 13:27

Re: ...

Ono je zakazano vydavat potvrzeni? Pokud ne, tak asi zdravotnicke zarizeni muze vydat smernici, ze jeho lekari vydavat potvrzeni budou...

www racek 7.9.2007 12:01

ovšem, přátelé,

jestlipak víte, ž osvč nebude nadále uznáváno zdravotní a sociální pojištění jako daňový náklad?

vládík 7.9.2007 12:20

Chybně

Nebude uznáváno nikomu - daň bude ze superhrubé mzdy. Tedy i z částek pojistného, placeného zaměstnancem (dosud se odečítalo), OSVČ (rovněž se odečítalo) a zaměstnavatelem (o těch většina zaměstnanců neměla ani páru).

Arab. 7.9.2007 13:29

Re: ovšem, přátelé,

Divil bych se kdyby racek měl nějakýho přítele.