5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Nerušme hotovost

Striktně odlišme termín „bezhotovostní platby“ (či placení) od termínu bezhotovostní společnost. To první patří do čistě technické diskuse, to druhé do diskuse politické a ekonomické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 19.10.2016 16:16

Průkopníkem ve směru regulace toho, za co mají

lidé správně utrácet byli nacisté!

P. Vaňura 19.10.2016 16:10

Ve středověku existovalo dosti rozvinuté peněžní

hospodářství. První historicky prokázané ražení mincí známe z 8 století před Kristem z Lýdie (dnešní západní Turecko).

P. Vaňura 19.10.2016 16:07

Ale také to umožňuje snadno lidem peníze prostě

sebrat ze dne na den!

P. Švejnoch 19.10.2016 16:07

Re: P. Švejnoha

Rád bych Vašemu sdělení porozuměl, paní Hejmalová...

Škoda že není v nějaké lidstvu známé řeči... :-D

P. Vaňura 19.10.2016 16:06

Václav Klaus má zde NAPROSTOU PRAVDU

Jedná se o snahu nejen regulovat, kolik lidé vydělají (v tomto mělo téměř bezprecentní primát komunistické Československo v rámci politiky "kdo neposlochá, ať nejí") ale také za co budou peníze utrácet. V tom utrácení vím o jediném explicitně vyjádřeném precedentu, a to v nacistické Třetí říši, kde byla snaha nasměrovat lidi ke spotřebování produktů, pro jejichž získání nebyl nutný žádný dovoz (Říše trpěla zoufalým nedostatkem volně směnitelných peněz).

M. Prokop 19.10.2016 15:55

Re: Trh prostě funguje

Říkají tomu "kvantitativní uvolňování".

J. Hanzlík 19.10.2016 15:40

Re: ???

Ano, máte pravdu, uvedl jsem pro to pro zjednodušení. Její další oborová "alokace" je jen teoreticky metodická a nemá nezpochybnitelné výsledky jako věda exaktní, která nepracuje s možnou “vývojovou” chybou prognózy. Ve Vašem případě pracuje jen s jednotlivými odbornými obory. Tedy nemáte pravdu, není to exaktní věda!

Z. Koutecký 19.10.2016 15:22

Re: Uvědomme si, že zatím,

Nikoliv, pane Stírský, dnes je to úplně jinak. Vedle hotovostních peněz vydaných Centrálními bankami, existuje mnohonásobně více fiktivních peněz, nepodložených žádnými hodnotami,které existují jen ve formě čísel na počítačích bank. Obvykle musí mít banka rezervu cca 10% toho, co půjčí. To znamená, má-li na svém účtu vklady (hotovostních, či fiktivních peněz) ve výši 1 milion, může půjčit fiktovních 10 milionů. Některé země nemají ani žádnou rezervu povinnou.

Pokud vás ten dnešní finanční systém, který by měl být zárukou nekonečného růstu HDP a moci finanční oligarchie, zajímá, doporučuji Vám shlédnout video https://www.youtube.com/watch?v=_aEQX0sbEzQ. Je to s českými titulky.

K. Dvořák 19.10.2016 15:00

Re: War on Cash

Dokazete neco jineho, nez lidi hloupe nalepkovat? K veci jste se vubec nevyjadrila.

K. Janyška 19.10.2016 15:00

Budou-li časem technické prostředky ke směně tak dokonalé,

že nahradí hotovost, obávám se, že jejímu zrušení nikdo nezabrání. A dokonce se domnívám, že je to jedno... Dzp.

K. Janyška 19.10.2016 14:59

Re: dodatek

A jéjej... Dzp.

J. Hejmala 19.10.2016 14:58

Re: P. Švejnoha

Copak Sejnoho Kombercovko? tlak do hlavy prasecek a hned nebo ti sejnoho praskne cevka

K. Janyška 19.10.2016 14:57

Re: dodatek

Nevěřte tomu, je nejsložitější a také nejrelevantnější vědou společenskou. Musíte ke Kontrarevoluci vědy od mistra Hayeka... Dzp

J. Chaloupka 19.10.2016 14:55

Jestli budou peníze zrušeny, tak se vrátíme ke směnnému

obchodu. Jako ve středověku: boty za pytel brambor.

P. Švejnoch 19.10.2016 14:32

Re: P. Švejnoha

Ale paní Hejmalová, proč jest opadla Tvář Tvá...? :-D

K. Frauknecht 19.10.2016 14:28

Re: ???

Ňákej naiva, né :-)?

Trh je pouze jedna z forem směny. Směna je pouze jeden z pojmů, se kterými ekonomie pracuje.

Nejčastěji je ekonomie charakterizována jako věda o efektivní alokaci vzácných zdrojů mezi jednotlivá alternativní využití.

J. Hejmala 19.10.2016 14:07

Re: P. Švejnoha

Koberncovko hlavne ze to po me prectes Klausuv pucfleku

J. Hanzlík 19.10.2016 13:56

Re: dodatek

Opět dogmatický omyl! Ekonomie není vědou, je oborem s algoritmem výpočtu prognózy vývoje trhu. Nevysvětluje žádný nesmyslný a nelogický "spontánní řád", ale dodatečně napravuje chybu, vzniklou nevypočitatelným vývojem, který má sice své přirozené příčiny, ale z hlediska jejího systému se nutně jeví jako chaotický.

M. Moravcová 19.10.2016 13:54

Re: War on Cash

I vy jste se na stará kolena dopracovala k demenci. Ještě před časem jsem si fakt myslela, že spolu sice máme protichůdné názory, ale že jste docela vzdělaná a chytrá ženská. To už si tedy opravdu nemyslím, nebo vás tady pod vaším nickem zastupuje nějaký dement.

J. Kombercová 19.10.2016 13:52

Re: P. Švejnoha

Hejmala. Ani číst, ani psát to neumí - a pořád píše.

L. Severa 19.10.2016 13:41

Re: Pana Rudolfa, stejně tak jako paní Netzerovou nečtu ...

Dík a pozdrav pane Bílý. Abych to trochu odlehčil, tak karbaníci tu pitomost určitě nedovolí. Platit každou hru přes banku ? Mám ovšem pro pana Schwarze pochopení. Jeden z mých četných strýců byl komunistou (když zkrachoval jako mlynář a později jako autodopravce). Když k nám přišel na návštěvu tak moji rodiče nikdy nedodrželi svoje předsevzetí, že nebudou strýcovy výroky komentovat. Ovšem vždycky to skončilo hádkou.

J. Hejmala 19.10.2016 13:36

P. Švejnoha

Asi jste se spletl rusofile Jmenuji me Sohorva a Baldovka tak ze uz jsem i Hejmalova?? Trubicko tolik nicku co mate vy na obranu zlodeje a kolaboranta Klause to zde nema nikdo Šejnoho (Šejhylzno)

R. Gramblička 19.10.2016 13:29

Re: Radeji nam vysvetlete proc

jemu vyhovuje ale o její účinnosti mám vážné pochyby

R. Langer 19.10.2016 12:20

Re: Samozřejmě, že

Jistěže náklaďáky hotovost převážejí, ale zcela nezávisle na tom, jestli já hotově zaplatím někomu, nebo někdo mě. S tím to fakt nesouvisí. ;-)

R. Langer 19.10.2016 12:16

Re: pane Hrbku

No, ale je pěkné, jak pan Šejna jako obvykle odklání - napřed se ukáže, že o existenci toho zákona nemá ani ponětí, a když mu na něho dáte odkaz a uvedete konkrétní příklad toho, kdy vás ten zákon omezil, dočkáte se blábolu o tom, že tak to vlastně vůbec není, a kdybyste místo normálně zaplatil natřikrát, tak je to tak vlastně v pořádku, nikdo vás nijak neomezuje a blbec jste vlastně vy, protože ten zákon tady není od omezování, ale od něčeho úplně jiného. Inu, od pana Šejny nic překvapivého. :-)

R. Langer 19.10.2016 12:09

Re: pane Hrbku

Páni, a to ti, co perou špinavé peníze neví? Místo 1 mega stačí 10x vložit sto táců, a je vymalováno! Hm, když se tak zamyslím - tak na co ten zákon vlastně ve skutečnosti je? :-D

Obávám se, pane Šejno, že jako obvykle to nebude tak jednoduché, jak vy si to představujete. Tedy jako Hurvínek válku. ;-)

P. Švejnoch 19.10.2016 12:08

Re: pane Hrbku

No, tak tohle je už naprosto dokonalý!!! :-D :-D :-D

Takže, podle Vašeho ekspertního názoru, pane Šejno, zákon o omezení plateb v hotovosti vlastně není způsobem, jak omezit platby v hotovosti.

No, myslím, že dnes už jste své znalosti dokonaleji předvést ani nemohl. Kdoví, jestli tenhle výkon ještě někdy někdo překoná...? :-D

R. Langer 19.10.2016 12:04

Re: War on Cash

Je to muslim, a chlap. Blbej. Hodně. :-)

R. Langer 19.10.2016 12:01

Re: Drahý Ex

Teda lidi, kam vy na ty "ekonomické moudrosti" chodíte, to je mi fakt záhadou. :-D

R. Langer 19.10.2016 11:59

Re: Pokrok, ať už vypadá jakkoliv se zastavit nedá.

Ehm, kde prosím v článku Klaus srovnává nakupování v obchodě s šedou ekonomikou? Mám pocit, že jste to zřejmě nějak špatně přečetl, zkuste to pro jistotu ještě jednou... ;-)