21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vladmiír314 31.7.2008 11:33

Re: Pane Bárta

díky za pěkný článek, mál je jich v tomhle oboru, pane Starý, voliči tomu snad porozumí, jaký by asi měl být kurz koruny při přechodu na euro, jedny noviny 1,20 v A, u nás asi 11 CZK, poplatek u lékaře u nás 30 CZK v A 5 EUR, zkuste si to podělit. Mylsím, že když něco vyspraví inflace, tak by se na EUR mělo přecházet při kurzu asi 15 CZK/EUR jinak to bude výprodej a navždy zůstaneme evropským chudákem. (Co je to důchod 1.000 euro?? To byla moje podpora v nezaměstananosti v Rakousku, nic moc, řeknu vám)

vládík 31.7.2008 10:52

Ach ty počty

4 % z 30 Kč jsou 1,20 koruny, nikoliv 12 hal.  I tak souhlasím, že nárůst ceny by to zmírnilo minimálně. Navíc by byl řev stejný - cena by rostla relativně stejně.

hugo 31.7.2008 10:35

hodina pravdy....a ta také musí jednou nastat,..

někdo musí národu sdělit že předlistopadový sociálismus se nevrátí a že naše ekonomika není taková aby ufinancovala sociální stát typu německa či francie......

hugo 31.7.2008 10:32

kdy pochopíme i my...

bratři slováci již pochopili,že se nestanou stedoevropským korejským tygrem,ani že žádné reformy ekonomiku nezachrání.....cesta je jen jeddiná :rychle co nejvíce splynout s eu a nechat se unášet proudem,pokud možno na hladině,proto rychlé zavedení eu...kdy procitnou i naši odborníci????

Vlasta.on 31.7.2008 10:32

Re: Ztrátní budeme v každém případě.

Ale jdi ty troubo! ;-D;-D;-D;-D A pamatuj! Hlupákům peníze do rukou nepatří. Stejně o ně přijdou. Místo "tvrdé dřiny" jsi si měl k srdci vzít leninské "učit se, učit se, učit se". ;-D;-D;-D;-D

Starý J. 31.7.2008 10:30

Pane Bárta

.....zůstane zachován mimořádný zisk plynoucí z podhodnocení české pracovní síly v exportních podnicích a současně bude obětována výše dlouhodobých úspor obyvatelstva. Paroubkova rada ve skutečnosti navrhuje financovat zisky velkopodniků z úspor na stará kolena, včetně penzijního připojištění. Je to sice divné, ale oněch deset dolních milionů by si tohle mělo pamatovat......

Víte, to by museli Paroubkovi voliči nejprve porozumět tomu, co jste napsal, aby si mohli pamatovat, co jejich guru navrhuje a podle toho jej ocenit. Jenže mám obavy, že i kdyby porozuměli, jsou schopni Paroubkovi odpustit i to znehodnocení úspor a penzijního připojištění, jen když už nebude  těch 30 korun u doktora, co na ně vymyslela tahle "otřesná Topolánkova zlodějská vláda"!

Lucifer 31.7.2008 10:28

hezké

jenže je to zřejmě už s křížkem po funuse

Starý J. 31.7.2008 10:24

Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

Takže doporučujete k tomu "úročení hluboko pod inflací" přidat ještě Paroubkův přechod na euro s kurzem ne nepodobným kurzu nastavenému na Slovensku. Aby ta katastrofa byla vskutku dokonalá!

Rozumím tomu dobře? 

Martin 31.7.2008 10:19

Pablbek

Politikou ČSSD nikdy nebylo pomáhat dolním 10 milionům, nýbrž udržet stádo hloupých (tím nemyslím těch 10 milionů, ale jejich voliče) v relativní chudobě, aby je stále a stále volili v naději na lepší život. jak píšete v článku, měli by si toto pamatovat, jenže oni si to pamatovat nebudou, protože to ani nepochopí. Jejich způsob chápání světa a ekonomiky jsou kolchozy, velkopodniky, doly, hutě. Pokud se bude dařit dolům a hutím, bude se dařit i dělníkům. takhle uvažují. Takže pokud paroubek navrhuje cokoliv co pomůže hutím a dolům, popř.velkým nadnárodním korporacím, které tu krátkodobě ivestují, pak je to v očích socialistů spása a krok správným směrem. Ale možná je v tom taky trochu blbský parobkovský demagogie, protože když byl ve vládě, tak udával sílící korunu jako svůj úspěch, zásluhu.

Beldor 31.7.2008 10:00

Re: Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

Jednoducha rada... , pokud nevydelavate v praze dost penez a mate vysoke naklady tak se z prahy odstehujte.Jinak R^dobry clanek..

Lišák FOX 31.7.2008 9:42

Re: DOBRÝ ČLÁNEK !!!

Připojuji se k poděkování. Článek obsahuje řadu dobrých postřehů pro ty, co jsou ochotni o věci přemýšlet.

Tino 31.7.2008 9:12

Re: Dobrý článek

Souhlasím s vámi, že měna nesmí být politický nástroj. Jinak ji totiž politické vlivy ničí.

S názorem, že žádné euro, však souhlasit nelze. Pokud se euro přirozeným vývojem stává dominující měnou a tím i výhodnější pro stát, pak jeho zavedení je jen logické.

Jsem také přesvědčený, že ekonomika státu by měla být ovlivňována měnou až druhotně, že měna by měla být odrazem ekonomiky státu a ne naopak. Proto souhlasím s autorem, že přílišné zasahování do měny státem je na škodu ekonomice.

sam 31.7.2008 9:05

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Tak tu krizi zpusobil predevsim Tosovsky tenkrat pokud se dobre pamatuji, tim destabilizoval vladu a za odmenu od Havla dostal premiera na rok :D Ne ze by v tom Klausova vlada nemela take prsty samoyrejme, ale nebyli primarni pricinou. Je k tomu na netu dost materialu, mrknete se. Pokud rozumite makroekonomii, velice rychle pochopite jak hosi Klause sundali :D

sam 31.7.2008 9:01

Re: Dobrý článek

to bohuzel dnes uz plati jen u silnych men, koruna jako takova je mala mena z hlediska obchodovaneho objemu, takze spekulativni slozka ceny je u ni pomerne velka. V tuhle chvili koruna posiluje dle meho nazoru predevsim proto, ze investori-spekulanti hledaji zajimave prilezitosti mimo klasicke menove pary, nakupuji korunu ze spekulativnich duvodu. Viz bourliva reakce na ustni intervenci nasi centralni banky. Ale odhadnout budouci vyvoj lze tezko, kdyby to slo, clovek by byl snadno milionarem :D

Autor 31.7.2008 8:48

Re: Bárta neumí počítat

Ano, máte pravdu, mea culpa. Snížení ceny nafty a benzínu o korunu deset, či dvacet pro neplátce daně ovšem také nic neřeší, pokud se domníváte, že je potřeba přehodnotit ještě dlší tvrzení, pokračujte, argument je vždy lepší, než nadávka

liberal shark 31.7.2008 8:47

Dobrý článek

Měna není politický nástroj k řízení ekonomiky. Měna je měřítkem hodnot a také tržní komoditou. Vzájemné změny směnných kurzů jsou přirozeným ukazatelem relativních stavů jednotlivých národních ekonomik, impulzem pro konkurenci na makroekonomické úrovni a především indikátorem rozpočtové kázně vlád. Zavedení Eura tuto konkurenci odstraňuje a je tudíž pro evropské ekonomiky škodlivé. Posilování koruny je užitečné - vyrovnává mzdovou úroveň bez jejího nominálního růstu, zhodnocuje úspory, likviduje obory s nízkou přidanou hodnotou a vytváří tlak na zavádění pokročilejších. Žádné euro !!>-

Autor 31.7.2008 8:45

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Vážený pane, závidím vám vaši víru v existenci vólstrýtského pavouka, v jehož temných službách jsou Číňani i spekulanti. Měna se obětí spekulace statne nejčastěji tehdy, když je narušen její zdravý základ. Proto varuji před manipulacemi s měnou. Varuji zvláště proto, že současná situace na peněžním trhu není dostatečně teoreticky popsána. Varuji i před tím aby koruna byla uměla udržována při životě, pouze jako symbol státní suverenity. Můžete sledovat, co s korunou udělalo prohlášení Tůmy, které znejistělo spekulanty, především krátkodobý spekulační kapitál - koruna proti euru spadla o korunu.

A jestli jste si všiml, tak před "řízením" ekonomiky varuji

liberal shark 31.7.2008 8:38

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Kristova noho, to je ale blbý příspěvek. (Y)

čtenář zdrojů 31.7.2008 8:38

Bárta neumí počítat

Pokud by se zavedla DPH 15%, pak by nafta zlevnila podstatně víc. Zhruba o 1,10 Kč a nikoli o 12 haleřů. To je pak těžké věřit autorovi celý článek, když hned v úvodu se splete o desetinásobek.

ok 31.7.2008 8:35

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Nesmysl.

1. exportéři se budou adaptovat jen když k tomu budou DONUCENI.

2. růst koruny reague na REÁLNÝ stav. Koruna je klidný přístav - a klidný přístav má v dnešní době prostě VYSOKOU CENU.

Tino 31.7.2008 8:35

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Vám závidím to světélko ve vašem temném tunelu. Pro vás je jednoduché řešení - nejlépe zrušit ODS, navolit sociální stranu a je vymalováno. Prostě Paroubek s Filipem do čela, přimknout se k Socialistické Internacionále a je po bublinách.

Svatá prostoto!

fox 31.7.2008 8:25

Koruna, zlatíčko i sviňa jedna

Parofico,to je hlava.

Eurorealista 31.7.2008 8:24

Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Tento článek je prosycen to typickou blazeovanou arogancí ekonoma , který si myslí, že rozumí všemu a ostatní jsou blbí. Zavál z toho duch 90. let , kdy takto hovořil a psal Klaus, než přišla v roce 1998 krize. Věci jsou, ale opět složitější než jak píše pisatel. Všichni se totiž shodnou na tom, že problémem není posilování koruny jako takové, ale tempo růstu, protože to způsobuje, že se exportéři nemohou adaptovat. Ale hlavně  že autor píše a píše ale zapomene psát o tom hlavním. Naše koruna neposiluje takto, proto že jsme dobří, ale proto že v globálním ekonomickém kasínu prostě přebytek kapitálu po hypotékové krizi prostě už neví kde ty peníze zhodnotit. Proto dnes se investuje do ropy a do exotických východoevropských  měn. Tak se uměle vytvořila v posledních měsících "poptávka po ropě" ve výši dvojité spotřeby Číny a poptávka po exotické koruně. Ale i cena  ropy , ale i kurz koruny jsou obyčejné bubliny,  které prasknou. Otázkou je kolik bude po tomto výbuchu ztrát a koho postihnou. Takže autor pouze tímto článkem obyčejně odvádí pozornost od podstatného. Tím podstatným je, že FED a podobné insituce chrlí peníze a znehodnocují měny a přebytek kapitálu tady pobíhá po světě a vytváří jednu investiční bublinu za druhou. Prostě se to tu změnilo v kasíno, "bublinovou" tržní ekonomiku. Á propos: až se globální elity rozhodnou že donutí Ćechy opusit korunu, tak se to udělá snadno. Prostě spekulanti několikrát rozkývou kurz k Euro tak, až to způsobí ekonomickou nestabilitu a každá vláda ráda Euro zavede pouze pro aby byla zvolena. Pane autore, na co je nám naše měna, když si s ní spekulanti dělají co chtějí bez ohledu v jaké kondici je naše ekonomika? Vím, že autor je z ODS a je mi známo, že ODS tvrdí, že umí u nás nejlépe řídit ekonomiku. V roce 1998 ODS své vládnutí zakončila ekonomickou krizí a já se modlím , aby  si ODS na toto dala podruhé pozor. Možná ze krize nemůže, ale může se o ní hovořit jako o straně, která krize přitahuje. 

Tino 31.7.2008 8:19

Ztrátní budeme v každém případě.

Jde jen o to, jak moc ztrátní budeme. Zatím to vypadá tak, že my normálně pracující v padesáti a více letech doplácíme na ekonomiku státu průběžně od revoluce nejvíc. Mám na mysli ty, co neměli krom svých rukou a ochoty pracovat nic jiné. Tedy neměli na počátku ani ty elementární informace nutné pro přechod k lukrativnější činnosti, než je tvrdá dřina.

Dalo se průběžně vyhýbat ztrátnosti vyplývající z ekonomické mizérie státu, ovšem to znamenalo se tvrdé dřině na hony vyhnout a věnovat se obíhání pracáku a sociálky, přičemž souběžně provozovat podnikání v rámci svých schopností. Rozhodně špatně bylo a je, přiznávat státu co jeho jest.

Tímto se omlouvám všem chytrákům, že jsem jim nezajistil se sobě podobnými dostatečně ekonomicky příznivou budoucnost. Žel pro naši neschopnost pracovat ještě tvrději než dosud, čeká nepracující chytráky těžký osud!

ok 31.7.2008 7:44

Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

Článek je hodně dobrý, nicméně mám stejný problém jako Jirka - díky poskytování hypoték na 40 let jsme my starší ZCELA vytlačeni z hypotéčního trhu - dvacetiletý si pořídí hypotéku 3 000 000 na 40 let za 10000 měsíčně - což splatí hravě každý pražák - my starší dostaneme hypotéku 3 000 000 na 20 let s měsíční splátkou, kterou si může dovolit jen manager. V Praze to znamená růst cen nemovostí na takovou úroveň, že jsou pro střední třídu nedostupné. Cenu nemovitosti totiž určují ti dvacetiletí, kteří hodlají splácet 40 let (a ješkě k tomu počítají s inflací). Také jsem plánoval pořízení další nemovitosti, trh mi ale "ulít".

ok 31.7.2008 7:39

DOBRÝ ČLÁNEK !!!

Děkuji autorovi za přesný a výstižný článek.

Ale 31.7.2008 7:12

Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

To je muška zlatá proti tomu, co by bylo, kdyby bylo euro předčasně

Posel 31.7.2008 6:22

Ceskej ekonom vul jak andel.

 Jiří Paroubek zachrání korunu tím, že ji sváže s eurem, tím poručí nejen větru a dešti, ale i tržním silám, Vlastimil Tlustý by korunu oslabil razantnější formou reforem, než je kalouskokoaliční kosmetika a ještě by tím zlevnil naftu. Jezismarja zachranovanim meny je pro tohohle hlupaka snizeni jeji hodnoty? Cechacek "ekonom'. Vul jak vidle.

jirka 31.7.2008 5:13

Za drobné střádaly to vidím jináče

Jako důchodce jenž si na důchod něco naspořil, nemohu souhlasit s názorem, že v současnosti střádalové poškozováni nejsou. Vidím to tak, že nízkoúročené hypotéky velebené jako výdobytek silné ekonomiky, jsou placeny právě z tajících úspor, jejichž  úročení (zdaňované navíc jako příjem) je hluboko pod inflací. Navíc takto protěžovaní hypotékáři tlačí drasticky  ceny nemovitostí nahoru, takže můj druhdy reálný  sen, že bych mohl koupit  na stáří dvě sousedící garsonierky  (zatím se nic takového, až na výjimky nestaví) bude za chvíli z výše uvedených důvodů nereálný. Tolik k Vašemu článku. Jinak jsem si dobře vědom, že ceny nemovitostí jsou též důsledkem švejkovské představy  establishmentu o tom, co je to sociální bydlení, jakož i dalších přehmatů v bytové politice.

Ladislav N :-))) 31.7.2008 1:56

"...Vlastimil Tlustý by korunu oslabil razantnější formou reforem, než je kalouskokoaliční kosmetika a ještě by tím zlevnil naftu...."

To taky jde, oslabit korunu a současně zlevnit naftu? ;-D Ten Tlustý, to musí být ale umělec! Nebo že by snad razantně (proti nařízení EU) snížil spotřební daň z paliv a maziv?8-o