Pondělí 3. 6. 2024Tamara polojasno10 °C

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 61
  • Poslední: 11.8. 2008 23:39
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Honza 31.7.2008 14:12

Re: Pablbek

Aka,tak proto ČSSD nezavedla placení v lékárnách a doktorů,školné,proto dávala rodičkám 7200.-,důchodcům jednorázově 6000.- k důchodu,proto zvedla minimální mzdu na 8000.- a t.d. ,aby je udržela v chudobě??? Nespletl jste si politické strany??:-D:-D

Didi 31.7.2008 15:19

Re: Re: Pablbek

ČSSD někdy něco někomu dávala ze svého ???

Vždy jen sebrala těm, co se snažili postarat se o sebe sami a těmito penězi si populisticky nakupovala hlasy.

berg 31.7.2008 22:34

Re: Re: Pablbek

to co napsal martin v první větě, tak to na vás sedí dokonale

liberal shark 31.7.2008 8:47

Dobrý článek

Měna není politický nástroj k řízení ekonomiky. Měna je měřítkem hodnot a také tržní komoditou. Vzájemné změny směnných kurzů jsou přirozeným ukazatelem relativních stavů jednotlivých národních ekonomik, impulzem pro konkurenci na makroekonomické úrovni a především indikátorem rozpočtové kázně vlád. Zavedení Eura tuto konkurenci odstraňuje a je tudíž pro evropské ekonomiky škodlivé. Posilování koruny je užitečné - vyrovnává mzdovou úroveň bez jejího nominálního růstu, zhodnocuje úspory, likviduje obory s nízkou přidanou hodnotou a vytváří tlak na zavádění pokročilejších. Žádné euro !!>-

sam 31.7.2008 9:01

Re: Dobrý článek

to bohuzel dnes uz plati jen u silnych men, koruna jako takova je mala mena z hlediska obchodovaneho objemu, takze spekulativni slozka ceny je u ni pomerne velka. V tuhle chvili koruna posiluje dle meho nazoru predevsim proto, ze investori-spekulanti hledaji zajimave prilezitosti mimo klasicke menove pary, nakupuji korunu ze spekulativnich duvodu. Viz bourliva reakce na ustni intervenci nasi centralni banky. Ale odhadnout budouci vyvoj lze tezko, kdyby to slo, clovek by byl snadno milionarem :D

Tino 31.7.2008 9:12

Re: Dobrý článek

Souhlasím s vámi, že měna nesmí být politický nástroj. Jinak ji totiž politické vlivy ničí.

S názorem, že žádné euro, však souhlasit nelze. Pokud se euro přirozeným vývojem stává dominující měnou a tím i výhodnější pro stát, pak jeho zavedení je jen logické.

Jsem také přesvědčený, že ekonomika státu by měla být ovlivňována měnou až druhotně, že měna by měla být odrazem ekonomiky státu a ne naopak. Proto souhlasím s autorem, že přílišné zasahování do měny státem je na škodu ekonomice.

čtenář zdrojů 31.7.2008 8:38

Bárta neumí počítat

Pokud by se zavedla DPH 15%, pak by nafta zlevnila podstatně víc. Zhruba o 1,10 Kč a nikoli o 12 haleřů. To je pak těžké věřit autorovi celý článek, když hned v úvodu se splete o desetinásobek.

Autor 31.7.2008 8:48

Re: Bárta neumí počítat

Ano, máte pravdu, mea culpa. Snížení ceny nafty a benzínu o korunu deset, či dvacet pro neplátce daně ovšem také nic neřeší, pokud se domníváte, že je potřeba přehodnotit ještě dlší tvrzení, pokračujte, argument je vždy lepší, než nadávka

jirka.s. 31.7.2008 17:11

Re: To se mi moc líbí....

...jak šejno - lejno řeší elegantně problémy globální ekonomiky a při tom jeho společníci v desetidoláčovém sekáči http://www.mccallpattern.com/list/dresses/page-1 mu nesvěří do ruky více než než 1000 dolarů !

Obchodní firma: McCall Pattern Company Prague, spol. s r.o.

jednatel: Ing. Miroslav Šejna, dat. nar. 02.12.1958

Praha 10, Moskevská 70

K jednání jménem společnosti je oprávněn jednatel společnostiv tomto rozsahu:a) uzavírá bez omezení kupní smlouvy, v nichž společnost vystupuje jako prodávající  b) uzavírá kupní smlouvy, v nichž společnost vystupuje jako kupující s předmětem plnění nejvýše 15.000,- Kčs, nad tuto částku pouze se souhlasem valné hromady.

Ladislav N. :-))) Budovatel svět 31.7.2008 20:01

Re: Re: To se mi moc líbí....

;-D ... Šejna, to byl teda "expert", ale "ok" a spol. jej hravě trumfnou....

fox 31.7.2008 8:25

Koruna, zlatíčko i sviňa jedna

Parofico,to je hlava.

Eurorealista 31.7.2008 8:24

Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Tento článek je prosycen to typickou blazeovanou arogancí ekonoma , který si myslí, že rozumí všemu a ostatní jsou blbí. Zavál z toho duch 90. let , kdy takto hovořil a psal Klaus, než přišla v roce 1998 krize. Věci jsou, ale opět složitější než jak píše pisatel. Všichni se totiž shodnou na tom, že problémem není posilování koruny jako takové, ale tempo růstu, protože to způsobuje, že se exportéři nemohou adaptovat. Ale hlavně  že autor píše a píše ale zapomene psát o tom hlavním. Naše koruna neposiluje takto, proto že jsme dobří, ale proto že v globálním ekonomickém kasínu prostě přebytek kapitálu po hypotékové krizi prostě už neví kde ty peníze zhodnotit. Proto dnes se investuje do ropy a do exotických východoevropských  měn. Tak se uměle vytvořila v posledních měsících "poptávka po ropě" ve výši dvojité spotřeby Číny a poptávka po exotické koruně. Ale i cena  ropy , ale i kurz koruny jsou obyčejné bubliny,  které prasknou. Otázkou je kolik bude po tomto výbuchu ztrát a koho postihnou. Takže autor pouze tímto článkem obyčejně odvádí pozornost od podstatného. Tím podstatným je, že FED a podobné insituce chrlí peníze a znehodnocují měny a přebytek kapitálu tady pobíhá po světě a vytváří jednu investiční bublinu za druhou. Prostě se to tu změnilo v kasíno, "bublinovou" tržní ekonomiku. Á propos: až se globální elity rozhodnou že donutí Ćechy opusit korunu, tak se to udělá snadno. Prostě spekulanti několikrát rozkývou kurz k Euro tak, až to způsobí ekonomickou nestabilitu a každá vláda ráda Euro zavede pouze pro aby byla zvolena. Pane autore, na co je nám naše měna, když si s ní spekulanti dělají co chtějí bez ohledu v jaké kondici je naše ekonomika? Vím, že autor je z ODS a je mi známo, že ODS tvrdí, že umí u nás nejlépe řídit ekonomiku. V roce 1998 ODS své vládnutí zakončila ekonomickou krizí a já se modlím , aby  si ODS na toto dala podruhé pozor. Možná ze krize nemůže, ale může se o ní hovořit jako o straně, která krize přitahuje. 

Tino 31.7.2008 8:35

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Vám závidím to světélko ve vašem temném tunelu. Pro vás je jednoduché řešení - nejlépe zrušit ODS, navolit sociální stranu a je vymalováno. Prostě Paroubek s Filipem do čela, přimknout se k Socialistické Internacionále a je po bublinách.

Svatá prostoto!

ok 31.7.2008 8:35

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Nesmysl.

1. exportéři se budou adaptovat jen když k tomu budou DONUCENI.

2. růst koruny reague na REÁLNÝ stav. Koruna je klidný přístav - a klidný přístav má v dnešní době prostě VYSOKOU CENU.

liberal shark 31.7.2008 8:38

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Kristova noho, to je ale blbý příspěvek. (Y)

Autor 31.7.2008 8:45

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Vážený pane, závidím vám vaši víru v existenci vólstrýtského pavouka, v jehož temných službách jsou Číňani i spekulanti. Měna se obětí spekulace statne nejčastěji tehdy, když je narušen její zdravý základ. Proto varuji před manipulacemi s měnou. Varuji zvláště proto, že současná situace na peněžním trhu není dostatečně teoreticky popsána. Varuji i před tím aby koruna byla uměla udržována při životě, pouze jako symbol státní suverenity. Můžete sledovat, co s korunou udělalo prohlášení Tůmy, které znejistělo spekulanty, především krátkodobý spekulační kapitál - koruna proti euru spadla o korunu.

A jestli jste si všiml, tak před "řízením" ekonomiky varuji

Eurorealista 1.8.2008 11:21

Re: Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Vážený pane autore. Je úchvatné sledovat vaše myšlenkové toky. Vůbec nejste schopen pochopit můj text. Na Wall Steetu nepotřebují být nějací číňani nebo imperialističní vrazi, jakmi tu podsouváte. Tam bezpečně vznikají problémy činností těch co tam jsou. Ani Rusové, ani komunisti ani Chavez nevymysleli ty nové sofistikované finanční instrumenty  do kterých zabalili hypotéky. Nebyli to zlí levičáci ale GB který přispěchal s intervencí 25 mld. USD v posledních dnech na záchranu bank Freddie Mac a Fanny Mae, kde průšvihy soukromníků zachraňují daňoví poplatníci a vláda USA ( prokazatelně pravicová ) "intervenuje". Jak je toto možné? Svět se zbláznil? Nejsem to já ale GB který před týdnem v Texasu kritizuje nezodpovědný Wall Steet. Řeknete, ale to s námi nemá nic společného,ale mýlíte se. V USA se teď rozhoduje o nás. Já tvrdím že FED systematicky vyráběním peněz znehodnocuje svoji měnu a vytvořil přebytek peněz ve světové ekonomice. A protože je kapitálu mnoho tak si hraje s naší měnou. Já tvrdím že je to katastrofa ,když o kurzech přestávají rozhodovat tržní síly na základě třeba obchodní bilance státu, ale kapitál , který centrální banky celá desetiletí vyráběly. Kde je v tomto názoru něco levicového nevím.

sam 31.7.2008 9:05

Re: Autor odvádí pozornost od hlavního problému

Tak tu krizi zpusobil predevsim Tosovsky tenkrat pokud se dobre pamatuji, tim destabilizoval vladu a za odmenu od Havla dostal premiera na rok :D Ne ze by v tom Klausova vlada nemela take prsty samoyrejme, ale nebyli primarni pricinou. Je k tomu na netu dost materialu, mrknete se. Pokud rozumite makroekonomii, velice rychle pochopite jak hosi Klause sundali :D

Tino 31.7.2008 8:19

Ztrátní budeme v každém případě.

Jde jen o to, jak moc ztrátní budeme. Zatím to vypadá tak, že my normálně pracující v padesáti a více letech doplácíme na ekonomiku státu průběžně od revoluce nejvíc. Mám na mysli ty, co neměli krom svých rukou a ochoty pracovat nic jiné. Tedy neměli na počátku ani ty elementární informace nutné pro přechod k lukrativnější činnosti, než je tvrdá dřina.

Dalo se průběžně vyhýbat ztrátnosti vyplývající z ekonomické mizérie státu, ovšem to znamenalo se tvrdé dřině na hony vyhnout a věnovat se obíhání pracáku a sociálky, přičemž souběžně provozovat podnikání v rámci svých schopností. Rozhodně špatně bylo a je, přiznávat státu co jeho jest.

Tímto se omlouvám všem chytrákům, že jsem jim nezajistil se sobě podobnými dostatečně ekonomicky příznivou budoucnost. Žel pro naši neschopnost pracovat ještě tvrději než dosud, čeká nepracující chytráky těžký osud!

Vlasta.on 31.7.2008 10:32

Re: Ztrátní budeme v každém případě.

Ale jdi ty troubo! ;-D;-D;-D;-D A pamatuj! Hlupákům peníze do rukou nepatří. Stejně o ně přijdou. Místo "tvrdé dřiny" jsi si měl k srdci vzít leninské "učit se, učit se, učit se". ;-D;-D;-D;-D

hus 31.7.2008 15:40

Re: Re: Ztrátní budeme v každém případě.

Ja bych to  trochu modifikoval na krást, krást,krást

a nebo na oblbovat, oblbovat, oblbovat atd

ok 31.7.2008 7:39

DOBRÝ ČLÁNEK !!!

Děkuji autorovi za přesný a výstižný článek.

Lišák FOX 31.7.2008 9:42

Re: DOBRÝ ČLÁNEK !!!

Připojuji se k poděkování. Článek obsahuje řadu dobrých postřehů pro ty, co jsou ochotni o věci přemýšlet.

Posel 31.7.2008 6:22

Ceskej ekonom vul jak andel.

 Jiří Paroubek zachrání korunu tím, že ji sváže s eurem, tím poručí nejen větru a dešti, ale i tržním silám, Vlastimil Tlustý by korunu oslabil razantnější formou reforem, než je kalouskokoaliční kosmetika a ještě by tím zlevnil naftu. Jezismarja zachranovanim meny je pro tohohle hlupaka snizeni jeji hodnoty? Cechacek "ekonom'. Vul jak vidle.

jirka 31.7.2008 5:13

Za drobné střádaly to vidím jináče

Jako důchodce jenž si na důchod něco naspořil, nemohu souhlasit s názorem, že v současnosti střádalové poškozováni nejsou. Vidím to tak, že nízkoúročené hypotéky velebené jako výdobytek silné ekonomiky, jsou placeny právě z tajících úspor, jejichž  úročení (zdaňované navíc jako příjem) je hluboko pod inflací. Navíc takto protěžovaní hypotékáři tlačí drasticky  ceny nemovitostí nahoru, takže můj druhdy reálný  sen, že bych mohl koupit  na stáří dvě sousedící garsonierky  (zatím se nic takového, až na výjimky nestaví) bude za chvíli z výše uvedených důvodů nereálný. Tolik k Vašemu článku. Jinak jsem si dobře vědom, že ceny nemovitostí jsou též důsledkem švejkovské představy  establishmentu o tom, co je to sociální bydlení, jakož i dalších přehmatů v bytové politice.

Ale 31.7.2008 7:12

Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

To je muška zlatá proti tomu, co by bylo, kdyby bylo euro předčasně

ok 31.7.2008 7:44

Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

Článek je hodně dobrý, nicméně mám stejný problém jako Jirka - díky poskytování hypoték na 40 let jsme my starší ZCELA vytlačeni z hypotéčního trhu - dvacetiletý si pořídí hypotéku 3 000 000 na 40 let za 10000 měsíčně - což splatí hravě každý pražák - my starší dostaneme hypotéku 3 000 000 na 20 let s měsíční splátkou, kterou si může dovolit jen manager. V Praze to znamená růst cen nemovostí na takovou úroveň, že jsou pro střední třídu nedostupné. Cenu nemovitosti totiž určují ti dvacetiletí, kteří hodlají splácet 40 let (a ješkě k tomu počítají s inflací). Také jsem plánoval pořízení další nemovitosti, trh mi ale "ulít".

Beldor 31.7.2008 10:00

Re: Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

Jednoducha rada... , pokud nevydelavate v praze dost penez a mate vysoke naklady tak se z prahy odstehujte.Jinak R^dobry clanek..

ok 31.7.2008 13:16

Re: Re: Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

No chtěl jsem jen upozornit na to, že situace se dost rapidně mění. Před pár lety jsem naskočit na hypotéku v pohodě mohl, ale věnoval jsem se tehdy něčemu jinému, říkal jsem si "je to dobré, hypotéka mi neuteče". Nepočítal jsem s vývojem "papundeklový domek v hodnotě 2 000 000 je v Praze prodáván za 6 000 000"

Starý J. 31.7.2008 10:24

Re: Za drobné střádaly to vidím jináče

Takže doporučujete k tomu "úročení hluboko pod inflací" přidat ještě Paroubkův přechod na euro s kurzem ne nepodobným kurzu nastavenému na Slovensku. Aby ta katastrofa byla vskutku dokonalá!

Rozumím tomu dobře? 

Ladislav N :-))) 31.7.2008 1:56

"...Vlastimil Tlustý by korunu oslabil razantnější formou reforem, než je kalouskokoaliční kosmetika a ještě by tím zlevnil naftu...."

To taky jde, oslabit korunu a současně zlevnit naftu? ;-D Ten Tlustý, to musí být ale umělec! Nebo že by snad razantně (proti nařízení EU) snížil spotřební daň z paliv a maziv?8-o