5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Kanál Dunaj-Odra-Labe

Propojení zmíněných tří řek se dostalo na pořad dne. Prezidentem propagovaný kanál je prý ekonomicky výhodný. Tvrdí to na základě nejnovější studie ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 14.11.2018 23:41

Re: Ten kanál podporuje Milouš Zemann !!!

Přesná diagnóza nejlépe placeného flákače ve státě... :-D

L. Novák 14.11.2018 23:40

Re: Máme dostatek vody,

Hehe, ale voda do kopce bez dodání energie neteče. A navíc, z kanálů by se mohla stát zasmrádlá vodní koryta v létě bez kyslíku...

L. Novák 14.11.2018 23:36

Re: V. Čermák 376

Babišův bolševický troll jsi tady odjakživa ty. A nebo už ti neslouží mozek a plácáš jen tak nazdařbůh hovadiny jednu za druhou...

L. Novák 14.11.2018 23:32

Takový nesmysl snad nikdo budovat nebude

A pitomce, kteří stavbu prosazují, zavřít do blázince! Jako by nám nestačil Bilionový tunel OZE...

L. David 14.11.2018 21:36

Především by bylo možno na stavbě tohoto průplavu zaměstnat

značnou část těch, kteří "nemohou najít práci", avšak berou sociální dávky jak na sebe, tak na tucty svých potomků.

P. Han 14.11.2018 21:24

Kdyby se ten kanál postavil

v době, kdy se o něm vážně uvažovalo, tedy před více než 100 lety (pomiňme, že se o něm zamýšlel už Karel IV. a po něm ještě několik vizionářů), byl by to jistě pro tehdejší velký přínos. Jenže - 1. světová válka, pak sice 20 let stability, ovšem špatné vztahy s Rakouskem, špatné vztaky s Maďarskem, špatné vztahy s Polskem a velice špatné vztahy s Německem. Potom okupace a válka. Hitler chtěl sice budovat dálnice, ale už to nezvládl. Potom 40 let za železnou oponou. Budování socialismu lezlo do peněz tak, že na budování čehokoliv jiného, a hlavně dopravní infrastruktury, už nebylo. A obávám se, že kdyby už ten kanál existoval, bolševici by s ním naložili jako s tím Baťovým. A v dnešní době jsme už trochu jinde.

P. Han 14.11.2018 20:34

Re: Za ty peníze nahradí hyperloop projekt Dunaj-Odra-Labe

No, to byste byl fakt frajer. Takže byste vlastně chtěl budovat tunel, odpovídající zhruba tunelu metra, a v něm přepravovat lodní kontejnery. Že to nenapadlo nějakého investora, když to vyjde tak levně?

L. Severa 14.11.2018 20:20

Re: Nekamenujte proroky

Hálek. Jsou i jiné levnější možnosti. Máme také dost větších starostí. Nebudu přece v zahradě stavět bazén, když mně padá barák na hlavu - viz můj příspěvek níže.

J. Ticháček 14.11.2018 20:11

Re: Máme dostatek vody,

Jenže kanál není řeka. On se dá dokonce vyprojektovat tak, že tu vodu na naše území naopak přivede.

J. Kanioková 14.11.2018 20:04

Ano

J. Kanioková 14.11.2018 20:00

Prokop má pravdu

J. Kanioková 14.11.2018 19:58

Přesně !

J. Kanioková 14.11.2018 19:56

:))))))))))))

J. Kanioková 14.11.2018 19:55

Nová geopolitika? Rusko, Indie a Írán chystají

konkurenta Suezskému průplavu - http://casopisargument.cz/2018/11/02/nova-geopolitika-rusko-indie-a-iran-chystaji-konkurenta-suezskemu-pruplavu/

J. Kanioková 14.11.2018 19:53

Naprostý souhlas

A. Jaroš 14.11.2018 17:19

Nekamenujte proroky

(a prognostiky) neb oni jsou jak ptáci, kdo po nich hodil kamenem, k těm se nenavrací.(tuším Hálek?,Sládek? Stárek? Mládek?- málo jsem v mládí memoroval)

Asi budu za vola, ale nějak jste vážení diskutéři zapomněli, že hlavní účel našeho kanálu D-O-L je přivést vodu z Dunaje na tu naši vyprahlou Moravěnku a též paradoxně ochrana před povodněmi to by byl záslužný počin, tak pravilo několik expertu v ČT a dopravní činnost nebude to hlavní ořechové. Howgh a "sorry jako"

A. Hrbek 14.11.2018 17:19

Re: Musím si rýpnout

1. Proto by jím mohly proplouvat i lodě o výtlaku 250.000 t.

2. Není to americký, ale čínský projekt.

M. Pivoda 14.11.2018 17:13

Za ty peníze nahradí hyperloop projekt Dunaj-Odra-Labe

A z projektu Dunaj-Odra-Labe se stane jen turistická záležitost.

L. Písařík 14.11.2018 16:10

Re: Labe bych do toho vůbec netahal.

Odra má ještě méně vody než Labe.

L. Písařík 14.11.2018 16:08

Kanál Suez

má zcela jiný význam než kanál Odra Dunaj Labe. Na porovnání by se spíše hodil kanál Dunaj Rýn. A ještě by bylo třeba zjistit tonáž zboží, které se u nás pohybuje ve směru sever jih, podle mých zkušeností je hlavní transport spíše ve směru východ západ - píši jen o ČR. A ještě mě vrtá hlavou, kde se vezme voda k provozování, ledaže bychom ji naučili téci do kopce. To můžeme provést čerpadly, ale pak je nutno porovnat potřebu energie na dopravu po silnici a dopravu po vodě + všechny náklady kolem. Naposled - za jak dlouho se vrátí náklady na stavbu, jestli se vrátí vůbec.

A. Hrbek 14.11.2018 15:26

Re: Labe bych do toho vůbec netahal.

Kanál Dunaj-Odra by měl stát 280 mld. To je jako dva nové bloky Temelína. Co je pro ČR prospěšnější?

Majetek pana Kellnera je 310 mld., pana Babiše 90 mld. Ale do výstavby "ekonomicky výhodného" DO kanálu se nehrnou.

Pokud si zpracovatelé projektu za svými výpočty skutečně stojí, tak by měli přistoupit k baťovskému řešení - založit akciovou společnost na výstavbu kanálu a každý by měl si zakoupit její akcie nejméně za 10 miliónů.

L. Severa 14.11.2018 14:23

Je neuvěřitelné,

že se takovým nesmyslem zabývají i odborníci. V době kdy by bylo velmi prospěšné rekonstruovat nebo postavit desítky mostů, dobudovat či opravit kilometry dálnic i silnic, nebo železnic. Autoři jaksi neuvažovali o potížích s výkupem pozemků (na pár kilometrů stačila jedna selka), nebrali v úvahu ty aktivisty, kteří mají vždy "dobré" úmysly. Jako třeba v Brně, kde byla oddálena stavba části obchvatu, protože si pouze JEDEN(!) mimobrněnský člověk založil spolek, stačil vymyslet nějaký důvod k oddálení- zřejmě s cílem výstavbu zabrzdit(nebo vydírá?). Směšný je i vyčíslený rozpočet, když je známo, že se vždy najdou objektivní příčiny aby se realizace finančně zdvojnásobila. Navíc nevíme kam až technika za čtyřicet let dospěje, zda ta lodní doprava nebude pasé.

V. Čermák 14.11.2018 14:09

Re: Labe bych do toho vůbec netahal.

Jo, jo, je to hlava Prokopnutá. Z jedné strany Zemanem, z druhé strany Babišem a z třetí strany Putinem....

D. Rucker 14.11.2018 13:11

Re: Labe bych do toho vůbec netahal.

Bože vy jste hlava Prokope. To se jen tak nevidí...:))))

M. Prokop 14.11.2018 12:34

Re: Labe bych do toho vůbec netahal.

Když něco neexistuje, tak to nejspíš není potřeba nebo by se to těžko vyplatilo.

M. Prokop 14.11.2018 12:33

Re: Přejme si, aby Zemanovy fantasmagorie

S hyperloopem bych počkal, až se to někde vyzkouší v praxi.

Nám by bohatě stačilo dostavět dálniční síť a několik páteřních železničních rychlotratí. Jenže, jak to postavit, když jsou všude křečci a žabičky? A hlavně zákony na hovno.

E. Pawlica 14.11.2018 11:54

Re: Musím si rýpnout

Patrně je v Panamském průplavu poněkud jiný ruch.

Jabka s hrušky budou vždy každé jiné, stejně jako jiný bude vždy Suezský a Panamský průplav, víme?

E. Pawlica 14.11.2018 11:52

Přejme si, aby Zemanovy fantasmagorie

Přejme si, aby Zemanovy fantasmagorie zvětraly a vyčichly jako Zeman sám.

Spíš se soustřeďme na to, co nám uniká, to jest železniční dopravu. Tím nemyslím slavné české koleje, stavěné na maximální rychlost 160 km/hod., na které se zakoupily italské soupravy, dosahující běžné rychlosti 230 km/hod., nýbrž klidně i ekologicky vyhovující hyperloop.

Ve srovnání s pomalou hovadinou typu kanál D-O-L není hyperloop záležitost pro "velké oči", ale pro takový kapitál, který je odpovídající zhruba nákladům D-O-L.

A. Alda 14.11.2018 11:32

Labe bych do toho vůbec netahal.

Stačí kanál Dunaj-Odra. Labe stejně už skoro není splavné (kvůli ekoteroristům) a z Dunaje se lze do Severního moře dostat i německými kanály (https://cs.wikipedia.org/wiki/Pr%C5%AFplav_R%C3%BDn-Mohan-Dunaj).

Ovšem cesta z Černého moře do moře Baltského by využívána byla dosti hojně, ta zatím neexistuje v žádné variantě.

M. Prokop 14.11.2018 10:56

Re: Musím si rýpnout

Čísla hovoří ...

Můžete to okecávat, případně zkreslovat, ale nakonec se finanční efektivita stejně ukáže. V případě tohohle kanálu zaručeně k naší škodě.