3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Martin Motyka 10.4.2009 14:37

Šrotovné

Nejsem příznivcem šrotovného, ale co to má znamenat, prospěch mají Rumuni a Češi. To je špatně nebo dobře? Šrotovné je příklad špatného a separátního řešení globálního problému. Fakt, že Němci pomůžou Rumunům, kteří jsou krizí zasažení víc beru jako projev nechtěné solidarity. Kdyby to Němci postavili tak, že šrotovné bude jen na německá auta, tak už tu unii můžeme nadobro rozpustit. Co říká sobotka jsou poslední dva roky jen krindy pindy podle toho jap píská jeho boss, ten jehož jméno se nevyslovuje.

David 8.4.2009 23:09

kamarád

Kamarád má 12 let starou Felicii. Udržuje ji,  ale rez je silnější. Taky řídící jednotka je na konci životnosti. Teď čeká na šrotovné, koupí si novou  Thalii.  OTÁZKA . 

Je vůl, že koupil tehdy české auto - podpořil domácí pracovníky a teď nemá na jiné než na z Turecka ?

Nebo je vůl, že si tehdy koupil  české a ne pořádné zahraniční, které by teď bylo v dobrém stavu a tudíž by se ho nemusel zbavit?

Profesor 8.4.2009 23:06

autore, ty jsi ale kosočtverec

bez německa je naše ekonomika v kopru ty z nich děláš voly,

koho volíš  ODS ?

Katka 9.4.2009 9:58

Re: autore, ty jsi ale kosočtverec

"vůl" jsi tady akorát ty ;-D když ani neumíš číst - že autor je předsedou Svobodných, tudíž asi těžko může volit ODS ;-D;-D;-D

Rezza 17.4.2009 9:34

Re: autore, ty jsi ale kosočtverec

Neznamena, ze kdyz je predsedou svobodnych, tak nemuze volit ODS... Jiste, bylo by to divne, ale klidne muze hodit hlas i KSCM :D

fanda 8.4.2009 20:22

poznámky

1/ životnost současných automobilů je při rozumné údržbě cca 15let i více.

2/ šrotování 10let starých ojetin v některých zemích přenáší důsledky budování nadměrných výrobních kapacit na daňové poplatníky. Výroba v nadměrně kapacitních automobilkách přináší zbytečnou spotřebu energie a materiálu , je tedy neekologická.

3) obměnu vozového parku zajistí nejlépe důsledné a neovlivnitelné provádění technických a emisních prohlídek. To nevyžaduje dodatečné nároky na státní rozpočet.

4/ Zavedení katalyzátorů snížilo emise  HC +Nox o cca 85%. Po zavedení katalyzátorů (cca1993-4) jsou automobily plnící limity Euro1popř.  Euro 2 (např. Škoda Felicia) ještě vhodnou alternativou zejména pro chudší občany. Zavedení poplatků 3000,- Kč a 5000,- Kč zbytečně tyto vozy zdražilo.

5/ pokud už šrotovné bude zavedeno  je rozumné ho vhodným způsobem omezit. Zajímavé jsou údaje o šrotovném v různých zemích EU. Nadměrně vysoké šrotovné přímo láká k jeho spekulativnímu využívání a zvyšuje nároky na zdroje ze státního rozpočtu.

Ladislav N 8.4.2009 22:37

Re: poznámky

Otázkou je, jaký smysl má neustálé zpřísňování emisních limitů, zvláště pak CO2, když existují jasná fyzikální omezení a zvyšování přísnosti pak přináší enormní plýtvání prostředky, u CO2 pak omezování max. výkonu motoru.

Na druhé straně ze zdravotního hlediska jsou nejškodlivější emise z dieselových motorů, na něž platí mnohem méně přísné požadavky a uplatnění limitů pro benzínové motory na diesely by je zcela jistě obchodně zlikvidovalo nebo výrazně prodražilo. Ostatně, stačí se podívat, jak kouří motory např. městské hromadné (autobusové) dopravy...

myde 8.4.2009 18:27

Hoďte na oranžovýho

Sobotku síť!!!!!!

Ypsilon 8.4.2009 19:30

Re: Hoďte na oranžovýho

stejně jako na "modrásky ", kteří prosadili změnu odpočtu DPH na auta. Obojí je nesystémové

ortelius 8.4.2009 19:34

Re: Hoďte na oranžovýho

Odpočet DPH na podnikatelská auta je zcela systémový (bez auta se většinou podnikat nedá) a běžný ve všech zemích na světě. Naopak šaškování s mřížkama bylo nesystémové.

Ladislav N :-))) 8.4.2009 20:01

Re: Hoďte na oranžovýho ... Sobotka je rudej!

Ale ta závist komundírům s mřížkou nedá spát... ;-D

Hašek 8.4.2009 18:24

1 volič, 1 hlas, platím daně, ani den nezaměstnaný, 54.

Ani floka na šrotovné, ať si pan Sobotka vybere mezi svými, neb dá ze svého!!!

Jiřík 8.4.2009 18:02

Proč tolik rozhořčení

Nevybrané-odpuštěné DPH na osobní automobily Vám tak nevadí.Proč si má kupříkladu nenažraný ČEZ s rekordními zisky obměnit tak lehce vozový park,nebo jiní vepři uplatnit DPH na luxusní auta?U někoho to prostě nevadí,někomu se přeje.Viď Modrý svazáčku?Buď všichni,nebo nikdo.Ubezpečuji,že já nové auto nepotřebuji

Trotl 8.4.2009 18:16

Evropa začíná být rudá a velmi nespravedlivá.............

To skončí nějakou reformou.Lidi si  .rát  na hlavu dlouho nenechaj.

Ladislav N 8.4.2009 20:04

Re: Jiřík IP: 89.102.32.xxx

Ono je totiž přirozené, že když si někdo vydělá peníze, může si za ně koupit, co potřebuje. Komundírům se to samozřejmě nelíbí... oni si vydělat neumí nebo nechtějí, ale chtěli by mít taky. No tak se to pokusí těm druhým ukrást.... pokud jim někdo neurazí nenechavé pracky!!

Corsini 8.4.2009 17:33

Šrotovné není nic jiného

než drahá jízdenka do Maďarska...

Vilda 8.4.2009 17:36

Re: Šrotovné není nic jiného

s jistotou, že to je jediná jízda, která nebude mít spoždění:-(

Frank 8.4.2009 20:56

Re: Šrotovné není nic jiného

Jen jestli nejste zpožděn vy. Příště si to raději nechejte opravit. Jste vtipný, ale hloupý.

Minutus 8.4.2009 19:11

Re: Šrotovné není nic jiného

Pokud by se vztahovalo jen na auta vyrobená u nás, tak při hrozícím krachu automobilek - proč ne. V současnosti je to jen úlitba.

Míra 8.4.2009 17:29

Mach není ekonom, ale iluzionista ...

... pokr. do rekonstrukce bytu musím pro zachování jeho funkce investovat částku rovnající se ceně automobilu, stát mi nepřidá nic, ještě ode mne vyinkasuje 9% DPH, tj cca 25.000 Kč za stavební práce a kuchyňskou linku. Majitel bytu (bytové družstvo) mi nepřidá ani korunu, protože nemá peníze (musí je utratit za odstranění vad panelové výstavby).

Nevím, jak umí počítat vzdělaný ekonom, za něhož se pan Mach počítá, ale neslyčel, resp. nečetl jsem od něho názor, že je to stát, kdo musí začít šetřit. V zájmu úspor doporučuji p. Machovi, aby navrhnul snížení počtu poslanců na 30 a počtu senátorů na 15. Poslancům a senátorům nebudou z důvodu špatné ekonomické situace státu vypláceny žádné náhrady, stejně jako politickým stranám. Pro státní správní aparát vyčlenit ročně max. 1 mld. Kč včetně mzdových a provozních nákladů - prostě na víc nejsou peníze! Uskromnit se musí všichni! Ministerská auta jedině české výroby, ministři nechť cestují veřejnou dopravou - nejsou peníze a uskromnit se musí všichni!  Alespoň nebudeme muset tak moc dotovat veřejnou dopravu.

Příležitostí k šetření je nepřeberně, stačí se trochu zamyslet. Proto se obracím na všechny členy a příznivce politických stran - tlačte na svoje politiky, aby začali šetřit mými penězi, nemám totiž na rozhazování. Musím se postarat hlavně o svoji rodinu a politici i se svými podržtaškami nechť si najdou užitečnou práci! Provoz politiků a jejich zájmových klubů stojí moji rodinu přes 10.000,- Kč ročně, a to do toho nepočítám, co ti Vaši kulihráškové s Vaší pomocí rozkradli. Když k tomu připočítám ještě zbytečné dluhy a úroky z nich, mohl bych si za ty peníze pořídit výnosnou zemědělskou usedlost.

Miroslav Vojta, občan ČR; miroslav.vojta@volny.cz

King 8.4.2009 17:35

Přesně tak,zadlužit se umím sám a lépe.Politiky nepotřebuji!!!

Jděte od válu...............................

Apea 8.4.2009 17:18

Ach ty počty

Šrotovné 25 000; dostupné pro toho, kdo zlivkidoval deset a více let staré auto a pořídí si nové (či nejvýše rok staré, jak kde) - většina těch, kdo využíjí šrotovné by si jinak nové auto nekoupila (Mají auto starší deseti let, je krize atd. Když by pořizovali jiné, budou kupovat lepší ojetinu, protože se tak nevydají z posledních úspor. Z těch se naopak ochotně vydají, pokud k nim získají státní bonus). Dejme tomu, že je těch, co by jinak autto nekupovali, polovina z těch, kdo využijí šrotovné. Při hodně sražené ceně pořizovaných aut, řekněme na průměr 170 000, bychom pak museli z každého šrotovného odečíst částku 16150 Kč , protože každý nákup nového auta,, který se realizoval jen zásluhou šrotovného, přinese do státní pokladny v průměru 32 300 Kč na dani z přidané hodnoty - vycházím-li z výše uvedených předpokladů, bude to každé druhé auto koupené se šrotovný, počítejme tedy polovinu daně. Stát pak nepřijde na šrotovném  o 2.5 miliard na sto tisíc aut, jak tvrdí pan Mach  (jeho odhad aut se šrotovným je absurdně vysoký), ale 885 mil. Kč.

Těch 885 miů. je půsté hausnumero a jako podklad pro rozhodování bych ho hodila předkladateli na hlavu, jenže je pořád mnohem realističtější, než ten páně Machův nesmysl. Nemá rád šrotovné - jeho věc. Neví nic o veřejných financích - taky jeho věc. Ale proč to míchá dohromady?

josef krouman 8.4.2009 17:27

Re: Ach ty počty

nejde o výši, ale o to, že veřejné peníze se nemají selektivně přerozdělovat podle populistických kritérií ...

King 8.4.2009 17:34

Jaký počty-taková kouzla se dají vymyslet-ale automobilky přece

mohly začít zlevňovat samy.

JJ 8.4.2009 22:59

Re: Ach ty počty

R^

Ing. 8.4.2009 17:11

Už to šrotovné schválili-dělá se mi zle.

Politici jsou nezodpovědní hovada.

Nemo 8.4.2009 17:12

Re: Už to šrotovné schválili-dělá se mi zle.

nezodpovědná,ale o to větší.....

Míra 8.4.2009 17:03

Pan Mach není ekonom, ale iluzionista.

Obratně manipuluje s čísly tak, aby dostal jím požadovaný výsledek. Tedy

1. Aby stát mohl "rozdat" šrorovné ve výši 2,5 mld. Kč, musí si tyto peníze nejdříve půjčit. Budeme-li se na věc dívat střízlivě, pak si tyto peníze půjčí na dobu cca 10 let, protože dřív je nemá z čeho splatit. Vzhledem k tomu, že ČR si už teď půjčuje na splátky starých dluhů, můžeme reálně počítat s úrokem 10%. To máme dohromady 5 mld. Kč.

2. Ani tato částka nemusí být konečná. Při střízlivě odhadnuté roční inflaci 5% stoupne dlužná částka v čase na 8 mld Kč.

3. Vzhledem k tomu, že ČR bude nucená žádat o odklad splátek současných dluhů, přičemž bude splácet jen úroky, bude si muset půjčovat další peníze, takže původní částka 2,5 mld se vyšplhá na řádově 10 mld Kč.

4. Částka 10 mld Kč představuje cca 1 tis. Kč na obyvatele, tedy 4.000 Kč na průměrnou rodinu. Řekněte mi, která rodina se dobrovolně vzdá 4.000 Kč, aby si 100.000 zámožnějších spoluobčanů mohlo koupit nové auto o 25.000 Kč levněji? Kdo si chce pořídit levnější auto, nechť si pár týdnů počká, než automobilka sníží cenu a bude na svých. Já bych si také rád koupil nové auto (nyní jsem bez auta), ale musím investovat do rekonstrukce družstevního bytu částku rovnající se ceně

Nemo 8.4.2009 17:10

tTAK VIDÍTE-A UŽ JE TO DOMLUVENO.-ti gauneři z ČSSD

to nyní domluvili a donutili k tomu vládu v demisi.Hrůza se dostáva do Česka.

josef krouman 8.4.2009 17:24

Re: Pan Mach není ekonom, ale iluzionista.

ale on píše PROTI šrotovnému ....