22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Jak velkou katastrofou by bylo opuštění EU?

Nevím sice tak docela proč, ale vypozorovala jsem, že v poslední době se začaly povážlivě množit dotazy novinářů na téma: „Jak velkou ekonomickou katastrofou by pro ČR bylo opuštění EU?“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 29.10.2015 11:04

Re: Slyšel jsem,

stane se to, že za přístup do EHP budeme platit, že budememe muset s EU vyjednat podmínky v nerovnocenné pozici, nebo vstoupit do EFTA, která je už má vyjednané - země EFTA ale za přístup platí a pravidla EU jsou závazná i pro ně - bez možnosti o nich hlasovat.

V. Mlich 29.10.2015 16:46

Re: Slyšel jsem,

Včetně kvót na uprchlíky?

J. Václavíková 29.10.2015 21:18

Re: Slyšel jsem,

Ano, o ty asi 2 000 utečenců budeme bohatší! No,nekup to!

L. Šarina 29.10.2015 19:41

Re: Slyšel jsem,

To je blbost, ale nejsme pupkem světa, až vystoupíme z EU a odejde VW, a další, můžeme potom vyvážet soubory písní a tanců do Ruska a líbat Rusku ruce když budou odebírat zboží s českých továren a Rusové si budou klást podmínky to pak bude tsunami.

M. Pivoda 29.10.2015 10:30

Souhlas

Asi jste přece jen ty schopnosti ekonomky Markéty Šichtářové přecenil.

Jinak souhlas.

K. Janyška 29.10.2015 10:24

Žádnou, vůbec žádnou. Však oni, euzločinci, by si zvykli.

Jenže takový příklad nebudou chtít připustit a budou se mstít různými sankcemi a tak... Dzp.

J. Novotny 29.10.2015 10:20

Problém ČR není EU,

ale neefektivní instituce, špatné zákony, zoufalá vymahatelnost práva, korupce, cena práce apod. (nedávno viz diskuze o ztracené dekádě).

To všechno je Made In Czech Republic. Ne Made in EU. Stačí srovnání se Slovenskem.

V tomto kontextu by opuštění EU bylo buď katastrofou, nebo katarzí změny, jako tomu bylo na Slovensku po Mečiarovi. Bohužel jsem v tomto spíše pesimistou.

J. Chaloupka 29.10.2015 11:22

K tomu Slovensku: jen by mě zajímalo, proč tolik Slováků

studuje a pracuje v Česku? Že by masochisti?

J. Novotny 29.10.2015 12:09

Re: K tomu Slovensku: jen by mě zajímalo, proč tolik Slováků

Lepší školy, pro ně zdarma. Bez problému s jazykem. ČR je trochu větší, takže je snadnější se chytit po škole i bez známostí. Plus kontakty / praxe získaná při studiu.

A ostatně je na tom Slovensko v absolutních číslech lépe pouze poslední rok, to na velký pohyb stačit nebude.

V. Mlich 29.10.2015 16:49

Kus pravdy na tom bude

Brusel ještě tak hluboko neklesla, aby nařizovala EET nebo Kontrolní hlášení atd, to je všechno fantasie našich domácích kazisvětů.

J. Rechnovský 29.10.2015 10:18

Hodně slabé...

Jen velmi jednoduše. Vystoupíme z EU a budeme chtít zachovat pouze ekonomické vztahy. Předpokládejme optimisticky, že ostatní členské státy s tím budou souhlasit. Zachováme i legislativu týkající se společného trhu?

1. ANO, a tím pokračujeme v praxi přijímání některých zjevných euronesmyslů. Ovšem bez jakékoli možnosti je ovlivnit. 2.NE, a bude jen otázkou času kdy se dostane do konfliktu národní a EU legislativa. Co bude mít pak přednost? EU?! No to jsme v bodě 1. Národní právo? Během chvíle bude následovat sankce EU v podobě daně, poplatku či jiného znevýhodnění na České zboží či službu...

Jinými slovy. Ekonomická provázanost na úrovni společného trhu podmiňuje politickou integraci. Speciální postavení si nemže dovolit ani ekonomika o velikosti Britské (viz mj. její trapas z EFTA) natož Česká.

Takže. Článek je na úrovni žvanění nacionalistického intelektuála. Nikoli ekonoma. A už vůbec ne rozhledu a schopností Markéty Šichtářové.

M. Pivoda 29.10.2015 10:31

Souhlas

Asi jste přece jen ty schopnosti ekonomky Markéty Šichtářové přecenil.

Jinak souhlas.

M. Pernický 29.10.2015 19:25

Re: Hodně slabé...

Pane RECHNOVSKÝ,PROSÍM O nějaký příklad kdy naší zástupcí v EU pro nás něco zařidilí nebo něco ovlivnilí.

J. Rechnovský 29.10.2015 21:15

Re: Hodně slabé...

Pane Pernický, myslím, že nic moc. A je to tak správně!

Je mi líto, ale jevně jste vůbec nepochopil roli Evropského parlamentu. Ale netrapte se tím. Je vás většina. Zkuste se připravit na příští volby a prostudovat si alespoň základní informace. http://europa.eu/about-eu/institutions-bodies/european-parliament/index_cs.htm

J. Kočí 29.10.2015 9:00

Čirá demagogie

Operovat s Norskem a Švýcarskem je hodně mimo mísu. Jestliže seberete Norům ropu, zůstane vám chudina. A ta se přicucne k EU a nebude se chtít pustit. Švýcarsko? Historická záležitost, funguje proto, že jí to EU dovolí.

Další moment - solidarita. Když jsme byli rozvíjející se ekonomika, to nám byla EU dobrá. Teď když máme přispět na rozvoj Bulharska a pod., tak nám to hrozně vadí.

Vystoupení Británie - z krátkodobého hlediska určitě ušetří. Z dlouhodobého hlediska upadne do nicoty. Navíc když se tím rozjede rozklad Británie, Skotsko už je na spadnutí. Po vystoupení Británie zjistí, že vlastně platí EU daleko více než před tím. Dopadne to tak, že Británie zmizí a zůstane jenom EU a Anglie. A to vše jen díky finančnímu sektoru.

A největší důvod - velikost jednotné ekonomiky, nikoliv ekonomického prostoru. Které státy nejvíce ovlivňují světové dění? Spojené státy (povšimněte si slova spojené), Rusko (nukleární surovinový přívěšek EU), Čína. V druhé brázdě se snaží být velmocemi Británie, Francie, které na to už ale nemají. Německo by mohlo, ale nechce. Kdyby byla jednotná EU, světové rozhodování by bylo jen v trojúhelníku USA, EU a Čína.

Vystoupením z EU bychom krátkodobě možná ušetřili, dlouhodobě bychom se dostali na výspu nicoty. Naši milovanou korunu bychom dále devalvovali a devalvovali, až bychom se prodevalvovali k poznání, že ta utlačovatelská EU měla přece jen nějaký smysl.

K. Frauknecht 29.10.2015 9:13

Re: Díky

načerpal jsem notnou dávku energie a optimismu. Nic veselejšího (blbějšího) jsem dnes na NP nečet. Teda, s výjimkou příspěvku páně Jelínka.

P. Dvořák 29.10.2015 9:56

Re: Díky

:-))

M. Moravcová 29.10.2015 10:59

Re: Díky

:-)

J. Jílek 29.10.2015 11:06

Re: Díky

méně reálného obsahu k diskusi už asi nikdy nenabídnete....

I. Mertl 29.10.2015 9:43

Re: Čirá demagogie

A to ještě zanedbáváme důsledky politické. Uvolněné území ve střední Evropě, malý slabý stát oddělující se od svých hlavních odběratelů! Který Putin by takovou příležitost nechal ležet! Ne nějakým přímým zásahem, ale je tady spousta Klausů, Hájků, Zemanů, Frauknechtů, Šichtářových, Vlků, Falmerů. Jistému Burešovi by se nejspíš taky líbilo, Rusko je odbytiště paštik lepší než Západní Evropa - a tam na miliardáře-ministra financí v enormním a permanentním střetu zájmů beztak zahlížejí. Ano, EU je zatím nepříliš funkční byrokratický moloch, ale dávám mu přednost před Putinovou monarchií.

M. Moravcová 29.10.2015 11:01

Re: Čirá demagogie

a ti Jandové, Zagorové, ti berou statisíce, miliony ......

I. Mertl 29.10.2015 15:48

Re: Čirá demagogie

Omlouvám se, že jsem na Vás zapomněl, paní Moravcová. Tedy dodatečně. Mimochodem něco k věci kromě citace M. Jakeše nemáte?

J. Hejna 29.10.2015 11:41

Re: Čirá demagogie

To musí být smutný život, pane Mertle, že.

I. Mertl 29.10.2015 18:15

Re: Čirá demagogie

Bude nesporně hůře, když vám to vyjde.

J. Chaloupka 29.10.2015 11:24

Tak dlouho jsme se rozvíjeli, až jsme rozvojová země,

to se říkalo už za minulého režimu. A také dohnat a předehnat. To jen vzadu jeden soudruh byl proti tomu předehnat, prý aby nebylo vidět, že máme holou řiť.

E. Solnař 29.10.2015 6:03

Národ sobě

Budme konečně Českým soběstačným národem bez cizáků a zrádců.Stále lezeme někomu do pr..le.

P. Scheck 29.10.2015 2:06

Nejdřív jsem chtěl...

Nejdřív jsem chtěl s vámi, paní Šichtářová, polemizovat a poukázat na mnohé protimluvy. Ale nezlobte se za moji povýšenost a ironii -  asi to nestojí za to. Prostě co takhle tam dát více cibule, hezky zamíchat, přidat česnek, pozor ať se paprika nepřipálí a potom vaříme až mrkvička změkne a rychle podáváme na tallíři...

K. Pavlik 29.10.2015 2:57

Re: Nejdřív jsem chtěl...

Mate pravdu. Kdyby se napriklad VW, ktery je momentalne v pruseru, rozhodl ze ma dost tech ceskych pitomosti, a presunul vyrobu na Slovensko tak se Cesko polozi.

E. Erat 29.10.2015 7:01

Re: Nejdřív jsem chtěl...

To říkají eurohurvínci.Samozřejmě nepoloží.Nepoložilo se ani po krachu RVHP, a to byl daleko větší problém. Eurohurvínci straší podobně jako strašili komunisté. Není divu, jejich ideologie je velmi podobná.

S. Netzer 29.10.2015 7:55

Re: Nejdřív jsem chtěl...

"... jejich ideologie je velmi podobná" :-))))