4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Euro má značné vady. Nenálepkujme jeho odpůrce

Ruský šváb. Agent Kremlu. I tak jsou mnohdy častováni odpůrci přijetí eura. To proto, že přece v ruském zájmu je rozdrobená Evropa. Taková, ve které Moskva bude moci snadno uplatňovat metodu „rozděl a panuj“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Pavlik 30.12.2017 19:30

Re: ........

No ono0 to pridani v procentech asi neni zase tak kor moc.

J. Kanioková 30.12.2017 19:19

Přesně !

J. Kanioková 30.12.2017 19:16

Re: ........

VÁNOČNÍ překvapení - Zvýšení platů pro Eurokraty! - http://www.bild.de/politik/ausland/europaeische-union/gehaltserhoehung-fuer-alle-eu-beschaeftigten-und-politiker-54248066.bild.html

EUROKRATI v Bruselu si zajistili veselé Vánoce zvýšeným příjmem, který zajistí, že komisaři a poslanci EP nyní budou mít téměř o 450 liber měsíčně více. - https://www.express.co.uk/news/world/894572/meps-commissioners-payrise-eu-taxpayers

J. Kanioková 30.12.2017 19:15

........

"musela by vzniknout bankovní a posléze i fiskální a zřejmě i politická unie. Tedy jakési Spojené státy evropské." NE, NE, NE, NE, NE !

Inflace Německa stoupá na nejvyšší úroveň za pět let, což pro ECB vyvolává hlavní dilema - https://www.express.co.uk/news/world/897842/Germany-Angela-Merkel-economy-Eurozone-euro-European-Central-Bank-finance

V Itálii jsou nejvíce euroskeptičtí mladí lidé: data podkopávají vyprávění, že euroskeptici jsou pouze staří lidé - https://twitter.com/LScazzieri/status/943118445301960704

Během 10 let se svět nemusí uživit - https://www.weforum.org/agenda/2017/09/in-10-years-the-world-may-not-be-able-to-feed-itself/

NEJEN Euro má vady. Celý ten šílený spolek je na prt !

K. Pavlik 30.12.2017 18:50

Re: No nevim

No nevim ja uz jsem v Recku dlouho nebyl. Ze ty pujcky jdou do nemeckych bank je fakt, to ze zisky z ceskych bank jsou vsude krome Ceska je tez fakt. Pred Eurem na tom Recko zase tak kor moc dobre nebylo - no to je fakt nebot jsem tam byl.

K tem statistikam - za meho mladi jsme dohaneli USA milovymi kroky - dnes si uvedomuji ze se to merilo v milich a ne v kilometrech aby to ti imperialisti lepe pochopil.

Z. Koutecký 30.12.2017 18:31

Re: No nevim

Pane Pavlíku nesmíte brát v úvahu jen příjem, nýbrž i cenovou hladinu. Podle Eurostatu si Řekové dost pohoršili. Od roku 2003 do roku 2014 klesl medián jejich reálných příjmů o 21% a byl v roce 2014 o 14% nižší než u nás. Novější čísla v Eurostatu nejsou, ale ten rozdíl se pravděpodobně zvyšuje. Jinak půjčky jdou z největší části na sanaci bank a splátky těchto dluhů. Řekové se dostali prostě do začarovaného kruhu půjček na splátky jako cca 3/4 milionu lidí u nás.

J. Schwarz 30.12.2017 18:20

Re: Bez ohledu na všechno ostatní

Vy jste se nejspíš "chemtrailsu" rychlým odskočením vyhnul - bohužel pod náklaďák a vaše psaní pak nese neklamné známky vážného úrazu hlavy...

J. Schwarz 30.12.2017 18:14

Re: Nálepkováni nejsou pouze odpůrci eura

A jakou nálepku dostávají? Příznivci EURa? To není nálepka, ale fakt!

J. Schwarz 30.12.2017 18:12

Re: Zatím vše naznačuje tomu

Ano. Pokus, omyl. Jak to soudruhu Rudolfe děláte že se stále pokoušíte jen o omyly?

K. Pavlik 30.12.2017 17:09

Re: Kdekoliv

Jiste Slovaci chteji potesit. Ja jsem tez sliboval mati ze se polepsim.

J. Heincl 30.12.2017 17:00

Re: Nenálepkujme?

Tak to chápou jen rozumní lidé, a těch je poměrně málo.

J. Ševčík 30.12.2017 16:12

Re: tak nevim, soudruzi

Ctu a vidim ze ani nevite kde America je.Neumite ani napsat zemi jmenem pisete Emerica co to je ? .... vy fuj mrzky ruble!

M. Prokop 30.12.2017 16:05

Re: Očekával jsem více...

Kvalitní argumenty najdete u pana Mundella.

M. Prokop 30.12.2017 16:04

Re: Problém není Euro jako takové,

V případě Řecka jen mimořádné duševní nemehlo může nevidět přehnané platy i důchody.

https://www.penize.cz/svetova-ekonomika/301393-atheny-vs-sofie-recko-trikrat-bohatsi-nez-bulharsko

M. Prokop 30.12.2017 16:02

Re: Problém není Euro jako takové,

Problém je, že eurozona není optimální měnová zona - viz pan Mundell.

M. Prokop 30.12.2017 16:01

Re: Zatím vše naznačuje tomu

Cit pro jazyk bohužel mizí i u těch, kteří se jím živí.

Viz "vtutochvílijetootom", případně "být rád za ..." nebo jezdící lodě.

M. Prokop 30.12.2017 15:59

Re: Kdekoliv

Mám stejnou zkušenost.

Z. Rychlý 30.12.2017 15:46

Re: tak nevim, soudruzi

To je asi o tej Emerice pravda, jenže v diskusi o euru to pak vypadá, že by mnohé státy unie měly zavést euro namísto dolaru, a rázem jsou z problémů venku :-) Proč něco tak poctivého, pevného a nerozborného jako je euro nezavedou?

S pozdravem: Fuj ty mrzký dolare!

J. Chaloupka 30.12.2017 15:45

Kdysi se mluvilo o hlasování nohama.

Tak mi vysvětlete, když se Slovensko eurem tak zmohlo, proč tolik Slováků pracuje v ČR a tak málo Čechů na Slovensku?

Z. Rychlý 30.12.2017 15:40

Re: Myslím, že EURo ano-nebo ne, není ten nyní podstatný

Pane Fridrichu, když už nás to Slovensko dotáhlo, proč sem pořád Slováci emigrují?? Proč to není masově naopak?? Nejspíš to s tím dotažením nebude tak žhavé.

Euro je podstatný problém naší doby. Eurosezóna roste pomaleji, než zbytek světa a euro na tom má lví podíl, díky snaze zachraňovat své neefektivní členy. To není altruismus, ale ekonomická blbost řízená šílenou politikou federalistů.

Z. Rychlý 30.12.2017 15:32

Re: Zavedení Eura byl práskaný, vychytralý

Jak dlouho bude eurozóna mrhat prostředky. kterými zachraňuje země, které totéž euro ničí nesplatitelným dluhem? Kdyby ony země měly vlastní měnu, tak by devalvací udržely dluh v mezích. Takhle mají dluh nesplatitelný. Jednou ho někdo bude muset zaplatit, nebo odepsat. Stačí tento argument?

Jak dlouho bude ECB tisknout inflační peníze, pardon překlad do newspeaku - kvantitativně uvolňovat eura? Jak dlouho takové "letadlo" vydrží? Nebo věříte na perpetuum mobile? Co vy na to. Teda prosím mimo argumenty o ideologické lásce k EU. Přeji krásný sluníčkářský den, plný pravdy a lásky.

P. Rudolf 30.12.2017 15:23

Re: Zatím vše naznačuje tomu

Rozumím tomu, že bez konzultace s pravidly českého pravopisu nepustíte do světa ani řádku. Jen škoda, že tak nepostupujete i v otázkách věcnosti a obsahu vašich příspěvků.

O. Zuckerová 30.12.2017 14:55

Re: Zatím vše naznačuje tomu

Naznačovat NĚCO, nasvědčovat NĚČEMU. Čeština je jazyk těžký...

M. Pesat 30.12.2017 14:46

tak nevim, soudruzi

tak nevim, soudruzi, pokud by si autor dal trochu prace, tak zjisti, ze v USA jsou dramaticke rozdily v zivotni urovni a ekonomicke vykonnosti jednotlivych statu/regionu. Stejna kosile/Dollar nepasuje vsem a take tam plati, ze kosile je blizsi nez kabat, takze ruzna mesta/staty maji problemy s fiskalni disciplinou, viz bankrot mesta Detroit nebo pravidelne problemy California s cash flow pri schvalovani/financovani rozpoctu. Mississippi je definitvne nejchudsi v ramci USA, ovsem porad daleko bohatsi nez neoficialni 51 stat USA-Puerto Rico . A Recko, tam nam historie pravi, ze zeme si rada pujcovala a nerada platila prakticky porad. A pokud ma nekdo dluhy/hluboko do kapsy a soucasne zbroji jako sileny, potom je neco spatne.

Takze, pokud nekdo porad Recku pujcuje, na ECB garantovane statni dluhopisy, potom jsou to ti stejni co Recku soucasne prodavaji zbrane . Cest :)

"For instance, it has a long-standing habit of borrowing vast sums of money with painfully large interest rates, only to fork it right back over by buying various goodies from the West—primarily weapons."

https://www.vice.com/en_us/article/5gjdb8/the-history-of-greek-debt-and-bankruptcy-8876

M. Mikulec 30.12.2017 14:35

Re: Nenálepkujme?

Nazývat dnes někoho populistou je už spíše chápáno jako doporučení.:-))

M. Mikulec 30.12.2017 14:33

Kdekoliv

vidím diskuze o ekonomice a euru, slovenští přispěvatelé nám píší- Nenechte si v Čechách vnutit euro. Čistě ze zkušenosti- Slováci chodí pracovat z eurozóny do Čech. Ani ty Ukrajince nepotřebujeme...

M. Mikulec 30.12.2017 14:30

Re: Problém není Euro jako takové,

To:Čermák: slyšel jste někdy o vánočních důchodech? Příplatcích k důchodům na konci roku? Jistě že v Čechách ne! Ale v Řecku ano.

M. Mikulec 30.12.2017 14:28

Re: Zatím vše naznačuje tomu

Proč by eurozóna musela? Eurozóna jede jako parní válec, kterému dochází pára. Neschopen flexibility, neschopen ničeho!

P. Rudolf 30.12.2017 14:25

Zatím vše naznačuje tomu

že Euro byla cesta správná. Věci se však vyvíjí a tak i Eurozóna bude muset leccos změnit a posunout. Na tom jeden Stiglitzův názor nic nezmění. To je přirozený vývoj věcí, pokus a omyl.

J. Svoboda 30.12.2017 13:32

Re: Problém není Euro jako takové,

V Řecku si z deficitů taky dlouho dělali bžundu a skuhrali na drahotu ...