17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EKONOMIKA: EU reguluje a reguluje

Zřejmě další oblastí, na které se bohužel eurounijní potentáti rozhodli demonstrovat zhoubný vliv regulací, je nákladní automobilová doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 17.4.2018 13:41

O "nepochopitelné" důvěře v evropské instituce.

Ono se stačí podívat na naše čelní instituce - Hrad, vláda, soudy, policie a hned se ty chybami kypící evropské instituce jeví téměř rajsky.

K. Janyška 17.4.2018 13:40

BEZRADNOST LIDSTVA.

Lidé jsou obecně velmi bezradní z nevědění. Technologie kolem nich jsou velmi složité, řeči společenskovědních a tzv. sociálních a politických apologetů zmatečné a výsledky vědy prezentovány jen pro zasvěcené. A to ještě vědecké špičkové poznatky pouze pro velmi inteligentní zasvěcené. U mnohých to vede k frustraci a revoltě, která má mnoho podob.

Lidská mysl je prezentována jako řídící autorita lidského světa a organizující ho odkudsi shůry a ovládající ho. Jenže tak to není.

Lidský svět vznikl nekoordinovanou lidskou aktivitou a tak to pokračuje a bude pokračovat navždy. Lidská mysl je produktem tohoto procesu stejně, jako lidský rozum a oba mají hranice svých možností stanoveny právě vývojem a interakcí spontánních sil, které lidský svět modelují. Je to zejména civilizace obchodem a neustále se od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřující spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který nás svými pravidly ovládá a která jsou obsahem právě našich myslí. Lidská mysl je tedy vnitřním informačním a adaptačním uzlem a nástrojem lidského jedince k adaptaci na prostředí, na situaci a budoucí neznámé.

Za nerozšiřování tohoto fundamentu lidského vědění mohou konstruktivističtí racionalisté všemožného druhu, zejména rudí a černí socialisté, tedy náboženští fanatici všech druhů. Naházelo je totiž do jednoho pytle a má pravdu. Oni se prostě bez řídící autority ve svých představách, které bohužel realizují, neobejdou. To je jádro zla v lidském světě. Lidský svět je totiž člověkem neřididitelný.

No a u lidí toto zmatení vede ke zmateným krokům, u mnohých k velmi tragickým... Dzp.

Z. Lapil 17.4.2018 13:32

Re: Prázdný ideologický žvást pane Červenka

Nejde o čas, jde o peníze.

Spíš mi vrtá hlavou - trochu odskakuju od tématu - proč celou štreku musejí jezdit ti samí chlapi (i když dámy taky už nejsou úplně výjimkou). Kamión je docela drahej krám a musí ty přestávky dodržovat taky. Počítám, že nejmíň půlka dopravy má pravidelný jízdní řád typu Plechy z Ostravy do automobilky v Hannoveru (VW) - auta z Hannoveru do Španělska - pomeranče ze Španělska do Ostravy.

Když zvládne pražská (a nejspíš i kterákoliv jiná) MHD vyměnit řidiče, aniž by si toho cestující všimli, proč by to nemohli zvládnout dálkaři?

Z. Lapil 17.4.2018 13:21

Re: Jediný důvod, proč podporovat dopravu po železnici může

Otázka je, kolik by ta legrace stála a k čemu by byla. A druhá otázka - když se čtvrt století řeší organizační problém (pozemky, "zelení"...) postavit pár posledních kilometrů do krajského města (narážím na hradeckou D11), jak dlouho by se asi stavěla VR trať mezi těmi asi tak třemi městy (Praha, Ostrava, Brno), která jsou od sebe dost daleko na to, aby se vlak vůbec stačil rozjet? Jasně - to jsem trochu přehnal, ale snad mi rozumíte.

P. Vaňura 17.4.2018 13:19

Já Vám asi rozumím, ALE Vy říkáte jinými slovy to, že

Francie z vnitropolitických důvodů nemůže dodržet to, k čemu se v rámci EU zavázala. Takže, proč bychom to jměli dodržovat my???

ALE pokud bychom se zbavili VŠECH regulací EU, možná by se nám už vyplatil i Czexit...

P. Vaňura 17.4.2018 13:09

EU nám svoji ideologii, mimochodem naprosto šílenou,

VNUCUJE pořád.

Mimochodem, viděl jsem karikaturu z roku 1937!!!, tam se Hitler dívá přes hranici do Francie, tam je samé "stávka," "stávka" a říká si "dobré to je..." Ve válce se opravdu Frantíci "předvedli," škoda, že tam Amíci toho Hitlera nemohli nechat!

J. Novotny 17.4.2018 13:03

Re: Máte pravdu v tom, že by to chtělo ODVETU, na kterou

Pokud by domácí řidiči ve Francii blokovali cesty z důvodu nekalé konkurence z východu, tak jim budou ostatní Francouzi nosit jídlo. Nějaké posílání armády by byla pro domácí politiky sebevraždou, možná i nejenom politickou.

Argument máme/nemáme trh je neprůstřelný pouze pro Vás, život je složitější a nemáte právo vnucovat svoji ideologii jiným zemím, navíc na to při velkosti ČR opravdu nemáte sílu, i kdybyste se nějakou náhodou dostal do vlády.

P. Vaňura 17.4.2018 13:02

Pokud bychom byli mimo EU můžeme klidně zavést

trojnásobné mýto pro ZAHRANIČNÍ kamiony a nulové mýto pro kamiony české. A protože k objetí ČR je tu dost překážek, tak bychom to mýto patrně dostali!

P. Vaňura 17.4.2018 12:51

Máte pravdu v tom, že by to chtělo ODVETU, na kterou

se naše zrádcovská politická garnitura NEZMŮŽE! Já bych to měl hotové hned, odmítl bych nějakou z direktiv EU s tím, že Francie porušuje pravidla společného trhu! V reálu jde o neprůstřelný argument, i když v EU se se zdravým rozumem jaksi nepočítá!

Ovšem, proti jakýmkoliv akcím odborů, které zasahují ostatní občany bych skutečně poslal armádu, i když Francie na to nemá. Protože, proč by potom totéž nemohl udělat KDOKOLIV. Jako příklad jsem už kdysi uvedl pracovníky energetického dispečinku, kteří by mohli odpojit od proudu celou republiku. Nebo zaměstnanci vodáren, kteří by zavřeli vodu ve všech krajských městech...

Ostatně, NEJDE o nekalou konkurenci, proč by měl zahraniční dopravce respektovat něco, co si s odbory dohodly domácí firmy? Buď máme společný trh nebo nemáme!

J. Macků 17.4.2018 12:39

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Vadí mi velmi svádět vše na pana prezidenta Klause, rozhodně nebyl a není omezený. Nikdo dnes nehovoří o nebožtíkovi hadovi na tři, o neblahém vlivu lidovců a jejich klonů za celou dobu od revoluce až dosud. O zločinech socanů, kteří částečně rozprodali, částečně věnovali celá průmyslová odvětví do zahraničí. Rozkradení IPB v režii tehdejšího premiéra Zemana, rozkradení OKD pod řízením pánů Špidla, Sobotky i Zemana. Je mnoho dalších příkladů působení socanů (tedy ne pan Klause a ODS už pod vedením jiných) vedoucí k rozkrádání a ztrátám.

J. Novotny 17.4.2018 12:33

Mimochodem, zrovna toto nařízení EK

paradoxně prospěje českým speditérům, neboť podtrhuje jejich výhodu danou polohou ČR a zároveň odstraňuje výhodu levnější pracovní síly konkurence na východ od nás.

M. Prokop 17.4.2018 12:25

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Kdyby jen to. Podobný případ byl Minor. Vyráběla ho sice Aerovka, ale byla to Jawa.

Fakt je, že naše před i poválečná výroba aut byla příliš roztříštěná a malosériová, ale to by byl trh vyřešil. Takhle to bolševíci dokurwili vše.

M. Prokop 17.4.2018 12:22

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Kdepak, moje argumenty pouze nechápete, maje hlavu buďto prázdnou, nebo plnou rudého balastu.

Až cca do šedesátých Československo žilo z toho, co zdědilo po předválečné ČSR. Pak už jste to vy rudobolševíci vyžrali do mrtě a nic nového pořádného nedodali.

Rudobolševíkem Pešatem výše zmíněná Korejská republika, Tchajwan, Singapur etc rostly tou kapitalistickou modrou cestou volné neregulované tržní ekonomiky. Kimovská KLDR tou vaší, můžete srovnat: http://www.reflex.cz/galerie/dokument/10713/severni-korea-zmizela-podivejte-se-na-fotografie?foto=0

Největší chaos způsobuje přemíra navzájem si protiřečících pravidel, jak nám názorně ukazuje EU.

M. Pesat 17.4.2018 11:53

tak cca 30-35 let zpet, soudruzi modrobolsani

tak cca 30-35 let zpet, soudruzi modrobolsani, byla South Korea/Taiwan, nemluve o China, bud na stejne urovni jako CSSR, resp. u China daleko zaostalejsi.South Korea byla montovnou levne elektroniky/Gold Star/ ci vyrabela licencni auto Daewoo Racer/Opel Kadet, Taiwan/Singapore podobne. Dnes tyto zeme maji v CR sve tovarny, kde cehuni pracuji jako levna pracovni sila a je otazkou casu kdy sve fabriky v CR otevre Vietnam. Pravicovy soudruh=protestnantska moralka/diciplina/utahnout opasek=tah na branku. Cesky "pravicak"=modrobolsan=pravicove kecy a bolsanska "moralka", cehunsky "pravicak", ten porad breci a stezuje si, tu na Moskvu/komunisty, tu na Brusel, tu na vsechny. Drtiva vetsina tech modrobosanskych blabolistu tady na Psu, ti nikdy nepodnikali,nikde ve svete nezili a mimo cestinu neumi jiny jazyk. OVSEM KECU maji jako holic v sobotu :-). Take to podle toho "vypada".

Cest :-)

M. Krátký 17.4.2018 11:53

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

nebyli jsme zaostalí, ale žili jsme z podstaty, která tady zbyla po válce, včera zrovna jsem koukal na zánik naše auta, které mělo světový náskok 10-15 let - jmenoval se T600 - TATRAPLÁN z Kopřivnice - komunisti rozhodli, že se to bude vyrábět v Mladé Boleslavi - zahraniční zástupci měli rozjeté reklamy po celém světě - ale když jim začaly chodit ( omezené ) dodávky z MB, tak stornovali objednávky, protože to bylo extrémě poruchové - v MB nebyli na takovou výrobu vůbec připraveni a komunisti byli rádi, že to můžou zrušit - vyrábělo se to auto necelé 2 roky a konec

J. Kratochvíl 17.4.2018 11:39

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Hlavně, že zmiňujete ten dluh, je vidět, že vám došla argumentace. Dotaz: Jak je to snaším dluhem v současnosti. Zkrátka vaši modrobolševici jsou stejní jako rudoši, nic jiného neznají než ideologie. U současných modrobolševiků to je volný neregulovaný tržní ekonomika a nejsou schopni vnímat fakta. Z chaosu nikdy nic dobrého nevzniklo.

M. Mikulec 17.4.2018 11:38

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Protože oni na tom Západě regulují hlavně ten náš trh: který není bez přívlastků. Tržní hospodářství v socialistické EU má vždycky přívlastky: nesmí být volné.

M. Prokop 17.4.2018 11:22

Re: Železnice by byla dnes určitě konkurence schopnější,

Kdepak. "Modrobolševíci" jsou vaše a Pešatova fikce k zakrytí zločinů vás rudobolševíků.

Vlečky zrušily podniky, které pod vedením vás rudobolševíků krachovaly.

M. Prokop 17.4.2018 11:21

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

"Drželi jsme krok" na dluh. Oni budovali, zde jsme pod vedením komunistů ničili zděděné. Infrastrukturu i morálku. Napravit to trvá nejméně tak dlouho, jako zkurwit. Ovšem, za předpokladu oné volnosti, kterou minimálně od dob přípravného období pro vstup do EU a po vstupu už vůbec, nemáme.

Nebýt tehdy Klaus bržděn nejen lidovci, ale i celkovou strvačností socialismu v lidech jako vy, byli bychom přece jenom o kousek dál.

J. Novotny 17.4.2018 11:16

Re: Jenže tím potvrzujete jen to, co píše autor, celé toto

Myslím, že to ty země chápou jako nekalou konkurenci - tedy jako obcházení jejich domácí regulace. Ale bič to na takovou konkurenci je a zcela jasně mířený na částečné narovnání podmínek. Na druhou stranu ty země nemohly problém ignorovat a reagovaly by obdobně i bez EU.

J. Kratochvíl 17.4.2018 11:11

Re: Železnice by byla dnes určitě konkurence schopnější,

Modrobolševici, Klausové a jim podobní, jako jste vy.

J. Novotny 17.4.2018 11:10

Re: Prázdný ideologický žvást pane Červenka

Pane Lapil, ze Sofie do Nantes je to 25 hodin, takže za 2 dny dojedou kamkoli. Mají na otočku 6 dní. Estonsko - Lisabon bude asi na hraně, ale jinak to velký problém nebude.

M. Prokop 17.4.2018 11:08

Re: Regulace může být i pozitivum.

Ovšemže.

J. Kratochvíl 17.4.2018 11:08

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Nemají náskok 50 let, po válce jsme proti západu zaostalí nebyli, ale spíše naopak, protože ČSR válka mnoho nepoškodila a minimálně 10 let jsme drželi krok.

To asi zase nejste schopen pochopit vy. A souhlasím s vámi, že u nás měl vliv v 90 letech hlavně omezený V. Klaus, také to tak dopadlo, všeobecná zaostalost po 30 letech jako za bolševika.

M. Prokop 17.4.2018 11:07

Re: Jenže tím potvrzujete jen to, co píše autor, celé toto

Takže potvrzujete, že je to prostě bič na levnější konkurenci.

M. Prokop 17.4.2018 11:05

Re: Protože komunisté totálně zlikvidovali podnikatelskou třídu

Protože tam mají těch regulací podstatně méně. Sociálních, enviromentálních, buzeračních.

A protože tamní rudobolševíci (na rozdíl od hypotetických "modrobolševíků" existující) se na nějakou chvíli stáhli ze zasahování do ekonomiky. Je-li někde onen bájný kapitalismus 19tého století, je to tam.

M. Prokop 17.4.2018 11:02

Re: Železnice by byla dnes určitě konkurence schopnější,

A kdo je zrušil?

J. Kratochvíl 17.4.2018 11:02

Re: Protože komunisté totálně zlikvidovali podnikatelskou třídu

No protože tam zvítězili zase modrobolševici, jako u nás. Proč například Čína nebo další východoasijské státy problémy jako my nemají a ten západ dohánějí. U nás zvítězila zase ideologie .!!!

M. Prokop 17.4.2018 11:01

Re: Mohl by mi pan Červenka vysvětlit,

Mají náskok, nezažili 50 let totality. A my jsme dnes podrobeni prakticky stejným nesmyslným regulacím jako oni. Dohánět bychom je mohli v případě svobodného vývoje bez oněch regulačních nesmyslů.

Vliv na dění u nás měl jen pan Klaus, bohužel omezený koalicemi. Pánové Mach a Červenka jen komentují, dost přesně.

Vy ale nevypadáte, že byste byl schopen vysvětlení pochopit. Ani to, že zalézt byste měl vy i ostatní socialisté.

J. Kratochvíl 17.4.2018 10:59

Re: Jediný důvod, proč podporovat dopravu po železnici může

Pochopitelně, naše dnešní železniční síť je již zastaralá, protože modrobolševici v 90 letech ji chtěli rušit a ne modernizovat. Místo aby dálková osobní doprava přešla plynule na vysokorychlostní tratě a tím současnou žel. síť odlehčila pro nákladní dopravu, tak se po 30 letech se ani neuvažuje, že by se mohly vysokorychlostní tratě vůbec začít budovat.