17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Drahé dráhy

České dráhy spolu se Správou železniční dopravní cesty loni vytvořily zisk přes dvě miliardy korun. Je to důvod k radosti? Ani omylem! Aby se společnosti dostaly účetně do černých čísel, stát do nich musel desítky miliard nasypat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Randa 21.11.2012 21:18

Ta čísla

 ( počty zaměstnanců, tržby) jsou, zřejmě účelově, hodně zkreslená.  Ale účel světí prostředky, že ?

J. Jurax 21.11.2012 23:32

Re: Ta čísla

Z čeho tak soudíte? Máte lepší? Sem s nimi nebo aspoň s odkazem!

K. Lažnovský 21.11.2012 12:58

Tendenčnější článek si těžko přestavit.

1. Zajímalo by mě, jak se z provozování několika vlaků a několika autobusových linek, dají vytvořít tržby 1,74 mld. V těhle tržbách budou započteny ještě prodeje letetek. A poměr bude 75% letenky, 25% jízdné autobusy a vlaky. :-))

2. Pokud si Raputa nevšiml ČD a SŽDC obstarávají celou síť železničních tratí po celé ČR. Nejezdí pouze mezi krajskými metropolemi jako Jančura.

3. Vlaky na trase Praha - Brno - Břeclav pokračují dále. Ať už do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti. Zajímalo by mě, čímpak by tam Jančura jezdil. Vzpomínáte si jak Jančura s velkou pompou ohlašoval, že bude jezdit na trase Praha - Berlín (Hamburk)? A jak pak měsíc po tomhle bombastickém vítězství Jančury nad ČD, Deutsche Bahn požádaly ČD, o provozování linky Praha - Berlín (Hamburk) další rok, z důvodu nepřipravenosti projektu? Takhle by to dopadlo i u těch "nedotovaných" rychlíků Praha - Brno - Břeclav. 

4. Nákup Pendolin byl politické rozhodnutí Klausovy vlády a nepodílel se na něm management ČD (tím méně ten současný). Ale takovéhle drobné nuance se v pravicovém tisku nedočteme. 

5. ČD na trase Praha - Ostrava provozují více jak 8 vozové vlaky a jsou našlapané po střechu. Jančura v pátek před polednem odjíždí se 4 vozovým. Zajímalo by mě, čím by lidé na trase Praha - OV jezdili, kdyby byla železniční doprava předána do rukou žlutého komika. Závěrem bych chtěl říct, že podobný článek si nedovolili vypustit do světa ani Sůra s Topičem (MF Dnes). A to je co říct.

E. Heusinger 21.11.2012 13:08

Pravda pravdoucí,

ještě, že na osvětu zdejších brožurkových ekonomistů nejsem sám.

H. Gene 21.11.2012 18:41

Re: Tendenčnější článek si těžko přestavit.

1. ČD mají v tržbách samozřejmě zahrnuty veškeré tržby, např. z pronájmu. Není to o tom, kolik která společnost vydělala na dráze, ale o tom, jak je která efektivní.

2. To nic nemění ja jejich nízké efektivitě.

3. Je pravda, že Jančura na tu připravenost neměl 150 let, jako ČD.

4. Není to pravda. Klausova vláda rozhodla o nákupu vozových jednotek Integral. O změně na Pendolina (a za úplně jinou cenu) se rozhodlo dodatkem v r. 2000 za vlády Zemana.

5.To je právě ten rozdíl v chápání. Tady nejde o to někomu do rukou tu dopravu "předávat", ale neházet konkurenci klacky pod nohy a volit ekonomické řešení.

J. Fohler 21.11.2012 9:56

Pořád dokola

Prosperující ČD vyplácejí vysoké odměny a sponzorují sportovní přenosy,např.Davis cup...

E. Heusinger 21.11.2012 6:22

Pane autore,

ČD mají 15 000 zaměstnanců. Těch tendenčních blábolů tam máte povícero.

K. Filek 21.11.2012 9:01

Re: Pane autore,

Tím chcete říct,že dráhy jsou prosperující podnik?Já si to nemyslím.

P. Lenc 21.11.2012 9:33

Re: Pane autore,

Ale to neříkejte komunistovi.

E. Heusinger 21.11.2012 10:23

Re: Pane autore,

A víte něco o "prosperitě" Žlutého Spasitele" ?

Víte něco o prosperitě Deutsche Bahn, Schweizerische Bahn?

E. Heusinger 21.11.2012 10:24

Re: Pane autore,

Jsou v černých číslech.

P. Lenc 21.11.2012 10:40

Re: Pane autore,

Ale jděte Heusinger a proto máte zlodějskou režijní jízdenku pro sebe a rodinu?

E. Heusinger 21.11.2012 10:42

Re: Pane autore,

Rozumíte tomu jako koza petrželi a blábolíte.

Mám permici za 22 900,- . Jenom pro sebe. Co je na tom zlodějského fištróne?