30.6.2024 | Svátek má Šárka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 13.7.2009 10:01

Re: Mistři světa amoleta

Znám to z pohádek - o pánech. Vidím, že se po nich mnoha lidem stýská.:-D

j 13.7.2009 10:53

Re: Mistři světa amoleta

už chápu odkud  si děláte názory na svět:-)

Ludva 13.7.2009 11:09

Re: Mistři světa amoleta

Pohrdáte lidovou moudrostí ?

Pavel 13.7.2009 12:47

Re: Mistři světa amoleta

A jéje světonázor dle Jiráska, Němcová a Erbena :-)) Tak to je fakt nářez. Myslím, že by akademici měli popřemýšlet, zda Kytici, Sbírku pohádek či Temno nezařadit do témat ke státnicím z politické ekonomie ;-D

Pája 13.7.2009 8:52

Re: Mistři světa amoleta

Podle článku přece "Praktické zkušenosti ukazují...", že je šrotovné špatné. A tak tomu je a bude, a nikdy jinak!

cb 13.7.2009 9:28

Re: Mistři světa amoleta

Proc se zavedlo v okolnich statech? Kvuli populistickym politickym tlakum, aby politici proti krizi "neco delali". Na zadnem DPH se to vratit nemuze, kdo si koupi auto mimo plan, bude muset omezit nakup jinych veci, ze kterych se jaksik taky plati DPH.

tx 13.7.2009 8:07

My a Německo je trochu rozdíl.

Domnívám se, že všichni ti pánové, kteří U NÁS prosazují šrotovné, jsou poněkud mimo realitu. Argumentují tím, že v Německu atd. se osvědčilo… V Německu, Holandsku a pod. pořídíte nové auto za 3-4 měsíční platy. Takže tam je auto po 10 letech stará šunka. Tady běžný občan za 10 – 20 platů (nepočítáme-li dobře situované, jako jsou poslanci, úspěšní podnikatelé atd., ale ti šrotovné nepotřebují). Takže tady je 10 let staré auto zánovní stroj (já jsem spokojeným vlastníkem 14 let starého japonského auta). Stačí podívat se na ceny aut v bazarech, např. na AAA, což zřejmě páni poslanci neučinili. Je tam v r. 1999 jediné auto, u kterého by to SNAD bylo fifty-fifty. Lada za 39000. Všechny ostatní jsou od 50 do 200 tisíc. Musel by to tedy být absolutní blb, aby za 30000 sešrotoval auto, za které může dostat např. 100000. Lidé, kteří vlastní třeba starou Š105 tohoto dobrodiní nevyužijí, neboť těch 250000 na nové nemají. Aby si tuto Š105 vyměnili za poněkud novějšího Favorita jim brání „zelený“ zákon, že si připlatí 10000. A tak budou tuto šunku udržovat, dokud se proplazí technickou. To je dle Bursíka příspěvek k modernizaci vozového parku.

Petr Kohout 13.7.2009 7:26

šrotovné má dopad - poškozuje ekonomiku.

Zebra 13.7.2009 7:26

Ježkovy voči Párale,

to už jste zapomněl, jaká nastala skutečnost po Klausově heslu, které tady parafrázujete ? Vždyť doopravdy se šlo doleva s Klausem, to se nebojíte, že teď se půjde do šrotu s Klausem ?

Pišta 13.7.2009 6:24

Ano, pane prezidente!

Ne že bych hodlal využít případného šrotovného, ale považovat všechny státy, které ho zavedly za spolek naivních blbců, mi připadá trochu nepatřičné. Nejde přece jenom o automobilky samotné , ale i o subdodavatele, kteří zaměstnávají víc lidí než automobilky samy. Kromě toho, jsme stát, kde výroba automobilů tvoří páteř ekonomiky. Peníze "nalité" do ztrátového Zetoru nebyly diskriminační? A kolik takových Zetorů u nás bylo? Podle mého názoru , hlavním důvodem odmítnutí byla skutečnost, že ti co o tom rozhodují , by ho zcela určitě nepoužili.Nemají to totiž zapotřebí. Kdyby bylo v roce 1989 referendum, zda restituce nebo nic, nemusím ani hádat jak by v dopadlo. Podle hesla- " když já nic nedostanu, je diskriminační ,¨když dostane soused ! 

ranbow 13.7.2009 2:15

a nejlepší je nedělat nic

je logické, že jakékoliv krizové opatření postihne jen část subjektů, že některá opatření působí jen krátkodobě, jiná možná déle. Samozřejmě, pokud by naši ekonomičtí magové, měli jiná, účinnější opatření, která by dokázala vytáhnout (v dobrém smyslu) statisícové částky z ušetřených kont občanů a přesunout je do kolotoře průmyslu, aby ho na pár měsíců oživila, sem s nimi. Pokud budou volit taktiku, nedělejme chybtře nic, ono se to vyřeší bez nás.. Napadá mě, v téhle chvíli skoro aktuální suplika Luďka Soboty o povodních.. Ale našli se i takoví hrdinové, a já se je zde nestydím jmenovat.., kteří se neohroženě postavili a přihlíželi zkáze--

Ladislav N 13.7.2009 2:52

Re: ranbow IP: 195.47.0.xxx A proč? A kde na to vezmete peníze?

A proč by se měli občané zbavovat svých úspor, když právě utrácet nepotřebují? Proč by měli kupovat zrovna auta? Proč by neměla poklesnout výroba, když se mluví o tom, že část výrobní kapacity (světového) automobilového průmyslu je nadbytečná?

Nechceš-li, Moudrá Hlavo z IP: 195.47.0.xx "přihlížet zkáze", zajdi do banky, vyzvedni peníze ze svého konta (máš-li nějaké) a běž je utratit do obchodů, na něž doléhá "krize". Rozhodni dobrovolně sám o vlastních penězích a nechtěj rozhodovat o penězích těch druhých. O to se pokoušejí Rudé Hlavy na celém světě a stejně jim to moc nefunguje. ;-P

ranbow 13.7.2009 3:57

Re: ranbow IP: 195.47.0.xxx A proč? A kde na to vezmete peníze?

Protože (a v tom se mnou budou jistě ekonomové souhlasit) jediná možnost jak ukončit krizi je právě roztočit obchod lepší nabídkou zboží, které lidé budou kupovat. Lidé utrácejí, nakupují, výrobci mohou nakupovat více surovin, strojů, nabírat více dělníků, ti mohou nakupovat více jiného zboží... Jak jsem psal, pokud existuje lepší řešení, sem s ním. Pochopitelně můžeme diskutovat zda současnou krizi vyřeší převod (již vybaných daní) na šrotovné, nebo subvence natáčení českých filmů, zvyšování náhrad poslanců, boj proti globálnímu oteplování..modernizace tanků ...

O. M. 13.7.2009 10:55

Re: ranbow IP: 195.47.0.xxx A proč? A kde na to vezmete peníze?

Jak roztočit ekonomiku? Podle zákona nabídky a poptávky. Když mám přebytky a nemůžu prodat, tak s cenou dolů. Pár procent musí sundat automobilka a snažit se musí také prodejci. Naco šrotovné. Proč já bych měl někomu platit, že prodá starou stodvácu a koupí novou Fábii, když já bych potřeboval spíš kombíka Oktávku, do Fábky se s děckama narvu dost složitě (ale víc by se mi líbílo Volvo V70), a tu stodvácu nemám a žádné šrotovné tudíž nedostanu?

Pišta 13.7.2009 7:51

Re: ranbow IP: 195.47.0.xxx A proč? A kde na to vezmete peníze?

Jemi líto, ale když se ze státního rozpočtu pomáhalo krachujícím  polostátním bankám, ptal se vás někdo jestli vám to nevadí? Když  pár vykuků vydělalo miliardy neplacením spotřební daně vydáváním nafty za LTO, nebyly to snad peníze" nás všech". Když chcete zvednout výrobu, bez současného zvednutí prodeje vyráběného, myslíte, že to něco vyřeší. Nikdo vás přece nenutí šrotovné využít.

ranbow 13.7.2009 9:29

Re: ranbow IP: 195.47.0.xxx A proč? A kde na to vezmete peníze?

No vidíte, a když stát nepomohl kampeličkám, slyšel jste ten řev klientů, že jim to vadí. Čili, vracím se zpátky, buď politici nechtějí pomoci při řešení krize, a nebo chtějí, popřípadě jak. I na to se jich lidé budou před volbami ptát. Nejen pouze zda brání návratu komunismu...

Curious 13.7.2009 9:38

Re: ranbow IP: 195.47.0.xxx A proč? A kde na to vezmete peníze?

Pokud automobilky chteji zvednout prodej, nikdo jim nebrani, aby samy srotovne financovaly. Problemem neni jestli nekdo srotovne vyuzije nebo ne, problemem je, ze kazdy na srotovne musi prispet.

Curious 13.7.2009 8:55

Re: ranbow IP: 195.47.0.xxx A proč? A kde na to vezmete peníze?

R^

Ladislav N 13.7.2009 2:01

Souhlasím s autorem a obsahem článku bez výhrad.

Snad jenom dodám, že šrotovné sice nakonec odmítl (zcela správně v rámci svých kompetencí) prezident schválit, nicméně na nesmyslnost šrotovného pro jednu firmu či obor snad přijde každý ekonomicky alespoň trochu gramotný občan. Stačí otázka "Proč?" doplněná  "A kde na to vezmete peníze?". - A je vymalováno. (Nikoli pro ekonomicky zcela negramotné sosany.)

Hubený 13.7.2009 6:58

Re: Souhlasím s autorem a obsahem článku bez výhrad.

Ale.ale Ladislave N.Všichni víme,že máte autobazar a šrotovné Vám udělá čáru přes rozpočet.Takže buďme jednou upřímní,neplkejme PROČ a A KDE NA TO VEZMEME PENÍZE a řekněme rovnou : já šrotovné nechci,protože jsem majitelem autobazaru a přišel bych na buben .......;-D

Milan 13.7.2009 8:44

Re: Souhlasím s autorem a obsahem článku bez výhrad.

My všichni víme že jste padouch který si rád sosne ze státní pokladny a bez ohledu na následky. Jste vyžírka. Já žádný autobazar nemám a stejně jsem proti šrotovnému.

Curious 13.7.2009 9:51

Re: Souhlasím s autorem a obsahem článku bez výhrad.

Bohuzel se domnivam, ze vetsina volicu je ekonomicky negramotna. Politici v krizi navrhuji srotovne a podobne nesmysly, protoze kdyby tyto aktivity nevyvijeli, riskovali by, ze se krize vyresi bez nich sama. Lide by si potom mohli uvedomit, ze politiky vlastne nepotrebuji.