29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
BERAN 26.7.2007 17:41

Radku, nepovažuj se za blbečka

Pokud se zvýší ceny jízdného rychleji než poroste inflace, pak se skutečně jízdné zdraží. To ale znamená, že na úhradu ztráty větší měrou přispějí ti (nikoli blbečkové), kteří železnici skutečně používají.

V současné době skutečné (případně i jen domělé) nehospodárnosti a mrhání platí všichni daňoví poplatníci. Tedy skuteční blbečkové, s jejichž penězi se nakládá velice nehospodárně. A nejen na železnici.

J.G. Pašek 26.7.2007 17:41

Stálo by za to, polititicky nezatížená studie, zda někde někdy železnice na sebe vydělala a ivestorům platila dividendy . . .

Tady je řeč o osobní dopravě . . . a co nákladní doprava? 

BERAN 26.7.2007 17:46

Re: Stálo by za to, polititicky nezatížená studie, zda někde někdy železnice na sebe vydělala a ivestorům platila dividendy . . .

Takové studie existují. Dočtete se tam, že nejen v 19. století, ale i nyní lze provozovat ziskovou kolejovou dopravu. V naprosté většině to ale je doprava nákladní.

V Kanadě i u jejich jižního souseda to Evropané postupně odkoukali i v 21. století.

J.G. Pašek 26.7.2007 20:21

Re: Re: Stálo by za to, polititicky nezatížená studie, zda někde někdy železnice na sebe vydělala a ivestorům platila dividendy . . .

Nevím, za Rakouska-Uherska na kolik železniční osobní doprava byla výdělečná.  . . . . Možná ano, protože cestovat tehdy bylo na vybranou pěšmo, na kole, koňmo, lodí a později parní železnicí, která jela 1x za týden do Vídně když prodali dost lístků, . . . . .  a tolik se necestovalo jako dnes. 

Nic nevím o Kanadě a jejich osobní dopravní železnici na kolik je zisková . . .  dopravní železnice je snadno zisková . . . . nepotřebuje nádraží, čekárny, nástupiště, všelijkou údržbu vagónů, záchodů atd. . . . . .  v USA dopraváci pro dotace k daňovým poplatníkům nechodí . . . . zato osobní vlaková doprava každý rok chodí žádat a dostává obrovské dotace a slibuje každý rok, že bude bude samobytná = vydělá na sebe, což se dosud nestalo a jak to vypadá, na sebe nikdy nevydělá . . . . jsou trasy Boston-New York - Washington DC-Florida , kde jsou údajně výdělečné, ale ve vnitrozemí a napříč USA to prošustrujou . . . protože cestovat letadlem na tak dlouhé štreky, cena příjde na stejno, mnohdy levnější,  je rychlejší a příjemnější . . .  čas jsou peníze.

Ondra 26.7.2007 22:54

Re: Stálo by za to, polititicky nezatížená studie, zda někde někdy železnice na sebe vydělala a ivestorům platila dividendy . . .

Je to v Japonsku a není to až takový zázrak.

J.G. Pašek 26.7.2007 23:17

Re: Re: Stálo by za to, polititicky nezatížená studie, zda někde někdy železnice na sebe vydělala a ivestorům platila dividendy . . .

Viděl jsi jak je tam zřízenci pěchujou do vagónů jako sardinky?

Zdalipak jsou v ČR všude všechny trolejbusy, autobusy, tramvaje, metro v Praze finančně výdělečné bez jakýkoliv dotací? 

BERAN 26.7.2007 17:35

Josef Bazala, na rozdíl od autora článku, s českou železnicí skutečně pohnul

Jestli je to někomu málo, pak ať si vzpomene na kazisvěta Duška, který spolehlivě vyhnal každého generálního řditele, který se pokusil pohnout stojatými vodami.

Každé snížení dotací, nejen do železnice, je jednoznačně bohulibým skutkem. Kolik ekonomů, a  Ing. Bazala jím není, si plete zisk s kladným hospodářským výsledkem, náklady a výdaje či tržby a výnosy??? Ing. Mládek si to možná neplete, možná si plete něco jiného. Například omyl a zlý úmysl, nevím.

Ondra 26.7.2007 22:53

Re: Josef Bazala, na rozdíl od autora článku, s českou železnicí skutečně pohnul

Pane Beran, jste debil. A to totální. Plést si dojmy a pojmy je děsivé. Zelený měl z tržeb 4 mld. nákladní dopravy zisk 2 mld. Bazla z toho má jen 600 milionů. Rozdíl doplatíme my daňoví popolatníci , ty úplatnej servilní idiotskej nenažranej a hrabivej debile!!!

Xaver 82.117 26.7.2007 15:39

Čím vším se pan Mládek živil, že je tak chytrý?

Neprozradil by nám to? Pak by ovšem jeho článek možná vypadal hloupě...

Ondra 26.7.2007 22:50

Re: Čím vším se pan Mládek živil, že je tak chytrý?

Jakou to má souvislost s uměle vytvářeným ziskem na železnici? Proč ten útok do autora? Kdo vlastně jste pisateli?

vládík 26.7.2007 14:24

Máte samozřejmě pravdu

Jenže nutno totéž uvést o EU zemědělcích (ať už jsou jejich dotace seberozdílnější), vodní dopravě (vždyť jezy jsou "skorozadarmo), Sazkaarénách (vždyť dotovat "odpuštěním" DPH je tak snadné), Orlech a rádoby vodních rájích.

Radek 26.7.2007 14:01

Prognoza vývoje železniční dopravy

Je to poměrně jasné.Nákladní doprava je na železnici velmi výdělečná,osobní doprava je ztrátová a je dotována z přebytku financí nákladní dopravy.Za vlády ODS je jediné možné řešení.Nákladní dopravu si zprivatizují ti správní modří chlapci,kteří spolu mluví a politicky jim to myslí.Osobní doprava zůstane státu a protože se za této vlády musí šetřit,dojde k razantnímu zvýšení cen jízdného,které zaplatí ti blbečkové cestující,kteří vlakem jezdí do práce,na výlety nebo do školy.Jsou to stejně nějaké socky,kdyby patřili do modrého elitního houfu,jezdili by autem.Jak jednoduché,milý Watsone.Ještě bude nutné v mediích lidem vysvětlit,že za to může bývalá Paroubkova vláda.S tím už si ti naši hoši v MF a LN však hravě poradí.

Honza42 26.7.2007 15:41

Re: Prognoza vývoje železniční dopravy

A můžete mi říci jediný důvod, proč by se měl podnikatel, který třeba veze hutní polotovary po železnici, finančně podílet na Vašem nedělním výletě vlakem?

Pamětník I. 26.7.2007 15:56

Re: Prognoza vývoje železniční dopravy

Ten váš scénář pokládám za naprosto reálný, jen ještě bude ze systému vyvedeno několik miliard za prodej části podílu, které skončí buď na uhrazení stávajícího deficitu nebo jako základ reformy penzí nebo pravděpodobněji se nějak rozplynou. Že se podstatně zvýší ceny osobní dopravy na větší vzdálenosti je zřejmé z Německa, ale stát resp. kraje budou více dotovat  příměstskou železniční dopravu jako odlehčovací alternativu. Že zisky z nákladové přepravy poplynou především jejím provozovatelům, nikoliv do státní pokladny je evidentní a to je samozřejmě důvodem celé akce. Ale ti socdemáci v tom pojedou zrovna tak, takže to vaše závěrečné zpolitizování příspěvku je farizejské.

michal 26.7.2007 13:30

ztratovost evropskych zelecnic? skutecne?

mam pro autora jen jeden odkaz

http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,474646,00.html

pro ty co nechteji klikat : Deutsche Bahn ztrojnasobila svuj zisk z roku 2005 na rok 2006, zisk v roce 2006  - 1.7 miliardy eur.

michal 26.7.2007 13:35

Re: ztratovost evropskych zelecnic? skutecne?

jeste dodam, francouzske SNCF

http://webtrains.net/actualites.php?article=1000000593

zisk 2005 - 1.27 miliardy eur

Ferda 26.7.2007 15:25

Re: ztratovost evropskych zelecnic? skutecne?

Tak přoč Němci odůvodňují právě schválený prodej DB JEJICH NEEFEKTIVNOSTÍ? Umění vyrazit dotace a pak její přebytek vydat za zisk, jak vidno umí kde kdo.

Psí vrah Čumil 26.7.2007 12:58

Hm, pan Mládek a ČD, to je cosi analogického panu Olmerovi a ČT...:-))

Xaver 82.117 26.7.2007 15:41

Čumile, je to ještě horší...

Olmer aspoň říkal, co si myslí. Autor tohoto ví a mlží...;-)

Xaver 82.117 26.7.2007 15:42

Ale více když tak osobně...

...jak to říkal vlk?;-)

jerry 26.7.2007 10:44

Patřím k těm nemnoha lidem, kteří jezdí raději vlakem, než autem

ale nemohu si pomoct, přece jen na železnici teď nějaké zlepšení vidím, oproti době, když byl ředitelem pan autor. Pendolino je mi ukradené, ale běžné vlaky i rychlíky se zlepšily.

Ferda 26.7.2007 12:16

Re: Patřím k těm nemnoha lidem, kteří jezdí raději vlakem, než autem

No aby se za deset let nic nezlepšilo, to by bylo hodně smutné. Ale diskuze je o podvodech a ziscích, nemyslíte?

jerry 26.7.2007 12:56

Re: Re: Patřím k těm nemnoha lidem, kteří jezdí raději vlakem, než autem

Železnice by se stala ziskovou, kdyby dopravovala jen náklad a ne cestující.Jenže to by se mi nelíbilo.:-)

honzak 26.7.2007 13:05

Re: Re: Patřím k těm nemnoha lidem, kteří jezdí raději vlakem, než autem

Pro začátek by stačilo srazit režii toho molocha....

Milka 26.7.2007 21:44

Re: Patřím k těm nemnoha lidem, kteří jezdí raději vlakem, než autem

Můžete prozradit, co se za 10 let na železnici zlepšilo? Já jezdím denně vlakem do práce 13 let a je to čím dále horší, stačí vzít v úvahu ten druh vlaku, ve kterém si nesednete tak, abyste o nikoho nezavadil. Dokud jezdily pantografy, byla to pohoda. Co jsou vyřazeny, stojí to za pendrek a toužím po vlaku 3. třídy z doby první republiky. nebo jízdní řády : vymyslet vlak, který čeká ve dvou stanicích, až přejedou 2 rychlíky, které mají denně zpoždění, tohle může vymyslet jen DEBIL!

Kylchap 26.7.2007 9:56

Pan autor

byl velice neúspěšným generálním ředitelem ČD.

Ferda 26.7.2007 12:15

Re: Pan autor

A jak tohle tvrzení dokážete? A jakou to má souvislost s kecama o zisku současného vedení?

Jarda 26.7.2007 8:11

Pojmenování, úřad to je skoro lichotka

Na serveru Horydoly jim říkají SOCKY. Já už bych je nazval ještě hůř. Teď dělají privatizaci, protože prý je hospodaření ČD NEPRŮHLEDNÉ!! To je prý důvod. Když je neprůhledné, tak to znamená, že se tam KRADE! A tímhle rozdělením se to má zamaskovat. Hodně podivné řízení, hodně podivná vláda.

MeKu 26.7.2007 7:39

Ještě že na TV nekoukám

asi bych si (lépe řečeno mé ženě)  v náhlém pohnutí mysli způsobil škodu vyhozením televizoru zavřeným oknem. Mít po ruce toho pána způsobil bych mu zřejmě nezvratnou újmu na zdraví. Musím totiž jezdit železnicí denně a mám tedy s úřadem (ČD nejsou firma, ale úřad) který vede jisté neveselé zkušenosti.