2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Volkswagen srazili na kolena zelení blázni

Když se podíváte v běžný pracovní den na výběr nejdůležitějších zpráv agentury Reuters, která poskytuje online data pro potřeby finančních trhů, obyčejně mezi nimi najdete různorodou směsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Koutecký 30.9.2015 1:01

Volkswagen

Buďte v klidu, paní Šichtařová. To, že něco nehraje mezi údaji testovacích zkoušek a realitou při běžném provozu u zmiňovaných automobilů, museli zjistit v USA, při jejich technické úrovni, dávno. Proč to vytáhli na Němce zrovna teď, bude mít jiné důvody, než je ochrana životního prostředí. Počítám, že Merkelová se cuká splnit nějaké americké přání. Pokud se neumoudří, nebude Volkswagenu zdaleka stačit těch 6,5 miliardy euro. Odškodnění stanovená americkými soudy jsou obvykle řádově výš než je zvykem v Evropě. Ale Merkelová couvne, nenechá padnout vlajkovou loď německého průmyslu a Američané to pak nějak zahrají na plichtu. O co šlo, poznáme podle toho, v čem udělá Merkelová piruetu. Nebude to žádná malicherná prkotina.

J. Ptáček 29.9.2015 21:29

Jó, nebýt zelených šílenců, kde bychom byli?

Jó, nebýt zelených šílenců, kde bychom byli? V Londýně by byl doposud smog, Krušné hory by byly holé, po Evropě by jezdila levná smradlavá auta a na našich nových bankovkách by se stále skvěly kouřící komíny fabrik jako symbol průmyslové prosperity. Dnes se moderátorka ptala pana europoslance Zahradila, co říká na Volkswagen gate. Odvětil, že řidič kupující nové auto se rozhodně neptá na emise ale spíše na cenu, pojištění a výkon nového auta. To je ovšem pohled jen s jedné strany - z pohledu řidiče. Měl by také zohlednit názor matky, kráčející po chodníku s dětmi do školy kolem silnice, po které projede stovka takových aut.

M. Prokop 29.9.2015 22:07

Re: Jó, nebýt zelených šílenců, kde bychom byli?

Matky dnes obvykle děti do školy vozí - autem.

Smog v Londýně nebyl od aut. Ani holé Krušné hory.

S vámi zelenáči je to jak se SSSR: Byl Lenin Lenin? Nebyl. Byla říjnová revoluce v říjnu? Nebyla. Byl Stalin Stalin? Nebyl! A tak je to s celou tou vaší rudozelenou ideologií.

J. Rechnovský 29.9.2015 22:55

Re: Jó, nebýt zelených šílenců, kde bychom byli?

Smog v Londýně samozřejmě BYL i od aut. Např. katastrofální situace v prosinci 1952 si vžádala 10-12 tis. mrtvých. Mj. se na tom podílelo i ukončení provozu tramvají a jejich nahrazení autobusy.

Mimochodem zelené myšlení by mělo být vlastní každému inteligentnějšímu člověku. Máte s tím nějaký problém?

R. Langer 30.9.2015 13:43

Re: Jó, nebýt zelených šílenců, kde bychom byli?

Hm, byl i od aut - a teď je tam těch aut kolik?

L. Novák 30.9.2015 16:26

Re: Jó, nebýt zelených šílenců, kde bychom byli?

Zelené myšlení? To je snad protimluv. Zelení blbnou a věří. Nemyslí...

J. Peřina 29.9.2015 19:41

Kdyby nebylo zelených šílenců a socialistických podvodníků,

tak by nebyl tento připos-aný socialismus bez lidské tváře a Amerika s Evropou by byla zcela někde jinde,než je.Zelení a socialisti jsou pohromou pro lidstvo a tuto překrásnou planetu.Regulovat a přerozdělovat je zcela proti přirozenému vývoji všeho živého a také proti přírodě samé.

M. Prokop 29.9.2015 20:53

Re: Kdyby nebylo zelených šílenců a socialistických podvodníků,

Když ono to přerozdělování, dotování, kvotování, směrnicování etc. přináší nemalé zisky všem na to napojeným.

Že taková civilizace či systém jde dříve či později do kopru, to už je těm, kdo mají nahrabáno, jedno.

J. Kalina 29.9.2015 15:36

opakuji

domníval jsem se, že emise (imise) kontrolují nějaké autorizované zkušebny u nových motorů, potažmo u aut v provozu. Viz povinnost jít na technickou kontrolu s každým autem, kde vydají i emisní osvědčení. jak motor = SW pozná, že je testován na emise a co když tak udělá, aby to vyšlo dobře. Děkuji nějakému expertu za vyjasnění.

P. Selinger 29.9.2015 15:18

Kdyby zelenáčů nebylo,

to by se na světě krásně žilo !

L. Křivan 29.9.2015 14:56

Děkuji všem výrobcům dieslových motorů

že použili software, která přečůrala zdegenerované fašistoidní melouny a jejich nerealné zkušební normy.  Kdyby moje auto totiž jezdilo stále v testovacím režimu, musel bych každých 10 000 km kupovat nový platinový filtr.   Kdo z vás na to má ?  Já ne !

B. Hamáček 29.9.2015 11:08

To , že

To , že ostatní automobilky nemají zatím problémy je :

a) uplatily zelené ( to je zcela jasně jeden ze zdrojů jejich dobrých příjmů , proč by se tolik lidí dralo za ekologii , ve světě , kde vládnou finance . Ti pěšáci jsou ovšem pouze užiteční idi..ti ).

b) ještě to na ně neprasklo , protože princip činnosti motorů je stejný , tak i problémy jsou stejné

B. Hamáček 29.9.2015 11:09

Re: To , že

c) někdo potřeboval odlákat pozornost od vážných problémů ( migranti , Ruská rozpínavost a další)

d) konkurenční boj

Nerozebírejme VW , ale ZELENÉ !

ABY NEBYLO MÝLKY , JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO EKOLOGICKÉ CHOVÁNÍ , ALE BEZ NEMYSLŮ !

P. Rada 29.9.2015 14:14

Re: To , že

Pane Hamáčku ..."ABY NEBYLO MÝLKY , JSEM PRO EKOLOGICKÉ CHOVÁNÍ". Jednoznačnost jsem vynechal. Bývá zřejmá tam, kde si můžeme být jisti. Např v matematice. V komplexních přírodních procesech toto ale nikdy nenastane. V tom pak spočívá i krása života.

Háček bývá i v úhlu pohledu. Autorka ho nakonec také předvedla. ... "já se ekologicky chovám dobrovolně, protože chci, protože se mi to líbí"....

Její postoj zřejmě není o ekologii jako vědě o poznaní vztahů organismů a prostředí - ale nejspíš jen o "zalíbenosti" do něčeho co takto pojmenovává. Když jste Vy takové "úlety" nekomentoval - máte snad podobně "jednoznačný" postoj?

Podal jsem níže odkazy na data NOOA... k tématu G.W. ... ale Vy jste zatím nereagoval. Patří ty údaje také podle Vás také mezi ..."lži o oteplování" či "nesmysly"?

M. Prokop 29.9.2015 14:17

Re: To , že

Její postoj je ekologicky se chovat a ne neekologicky nutit jiné, napsala to jasně.

Postoj je něco, o něčem je jen nějaká (vaše) pohádka.

P. Rada 29.9.2015 16:24

Re: Ekologický postoj...

by např. mohl zvážovat dopravní možnosti a jejich důsledky v prostředí podle cílových kriterií.

Výsledkem by mohlo být nějaké poznání - např. že individuální automobilová doprava v principu podstatně víc zatěžuje životní prostředí imisemi CO2,NOx, prašností, nákladovostí i nárokem na zábor půdy. Mnozí ale k tomuto nedospěli ani dodmes a ekologií se ohánějí.

Pokud by tedy bylo žádoucí snížit imise a tím zlepšit ovzduší hlavně měst, tak aby byl zachován rozmanitý a zdravý život i tam, mělo by výsledkem být upřednostnění hromadné dopravy při přerozdělování společenských prostředků.

Žel nestalo se. Autorku toto podstatné ani nenapadlo a točí se v bludném kruhu viny či neviny té či oné automobilové firmy a posuzovatele imisí toho či onoho modelu auta. Přebujelá osobní doprava je prostě ekologická past do které společnost spadla právě pro postoje libosti co možná nejvíc přožívané na cestách které autorka nakonec přiznává.

Pokud by ale nezaujatě ekologicky uvažovala bylo by jí jasné, že systémově a dlouhodobě nejspíš udělala společnost hrubou chybu kterou zatlačila i výrobce aut do úzkých. Nějakou dobu jsme si ale skutečně žili pohodlněji a o to také většině ponáspotopářů jde.

M. Prokop 29.9.2015 20:56

Re: Ekologický postoj...

Ano, komunisté a "cílová kritéria", to si z dob rudé totality pamatuji. Teď to sem leze v zeleném.

L. Novák 30.9.2015 16:29

Re: Ekologický postoj...

Přesně tak. "Rada" je typickým příkladem zeleného magora, netového trolla, zahlcujícího diskuse naprostými bláboly a odkazy na pochybné zdroje, ktré považuje za "svaté"...

B. Hamáček 29.9.2015 17:47

Re: To , že

Nemohl jsem reagovat , alebrž jsem musel odklusat do pracovního procesu, a nyní jedu do divadla , tak se pokusím odpovědět , až se vrátím.

B. Hamáček 29.9.2015 11:01

Problém

Problém není až tak u VW , jako u nesmyslných limitů od zelených anarchistů. Jsem jednoznačně pro zlepšování životního prostředí, snižování limitů , ale ne za každou cenu , aby se tím zničilo něco jiného. Největší škůdci přírody a životního prostředí jsou zelení. Blokace tunelu Mrázovka 4 roky , blokace obchvatu Plzně , blokace D-8 , nesmyslný a histerický odpor jediné čisté energii , jaderné . Nesmyslné pěstování řepky , to prospívá pouze majiteli Agrofertu, biopaliva , poškozují motory a emise jsou horší, rušení jízdních pruhů v Praze, lži o oteplování , hektary fotovoltaiky na orné půdě. Ekologie pro zelené je báječný byznys , lepší než farmaceutický a zbrojní průmysl. Nastolili atmosféru , že kdo protestuje proti nim je nepřítel lidstva . Ale skutečný nepřítel životního prostředí jsou ZELENÍ . Jejich hříchy jsou na opravdu dlouhý článek. Obraťme se proti skutečnému viníku této situace , proti zeleným , NEVOLTE JE !!

P. Rada 29.9.2015 12:27

Re: "Lži o oteplování" a kam vedou ?

https://www.ncdc.noaa.gov/cag/time-series/global/globe/land/ytd/7/1880-2015

https://www.nodc.noaa.gov/OC5/3M_HEAT_CONTENT/heat_content2000m.png

http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-klima-a-islam-0z6-/p_veda.aspx?c=A150831_213417_p_veda_wag

http://www.wired.com/2015/03/global-warming-helped-cause-syrian-war/

Kdo chce, ten v naší údajné demokracii může dál volit uhlobarony.... kteří celosvětově na nezapočítávají do nákladů externality 5x! převyšující i světové náklady na zbrojení (cca 1 trilion dolarů).      http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/fossil-fuel-companies-getting-10m-a-minute-in-subsidies-says-imf     Pokud tedy někdo chce zažít migrační vlny, válku, ... má zatím příležitosti to svou volbou prosazovat. Zanedlouho ale zpětnovazební procesy začnou uvolnovat daleko více skleníkových plynů jak se kdykoli dělo antropogenně. Tak si "pospěšme" dokud na nás vůbec ještě záleží.

O. Havlíček 29.9.2015 9:51

4l/100km

Za tolik jezdil Golf Diesel nebo Ford Escort v roce cca 1985. Dnes jezdí, jak se v reálu ukazuje za víc, jen té oceli a plastů se na něj spotřebuje trochu víc -  váží 2x tolik. Inu pokrok ničím nezastavíš........

K. Janyška 29.9.2015 9:44

Ano, zelení jsou blázni. V Německu jich je však tolik, že

si člověk říká, dobře vám tak, blbci.  EU ničím jiným, než německým, socialistickým, tedy i zeleným, zločinem není... Dzp.

P. Rada 29.9.2015 9:39

Smutná scénka - "Planeta umírá ... "

"Jediným tématem prezidentských voleb 2016 v USA by mělo být, že planeta umírá a polovina politického procesu je placená předstírat, že tomu tak není."

http://www.esquire.com/news-politics/politics/news/a36337/climate-change-liars/

Typuji, že dnešní války, migrační vlny jsou symbolickým projevem metastáz. Za Česko na scénce vydtupuje samolibě ekologická ředitelka NEXT ... Na topícím se finančním Titaniku ještě tančí na svých finančních transakcích, vzteká se, když něco praskne... a burcuje za pokračování večírku ačkoli ji "strachy zelený kapitán od Wolks" ... sdělije, že dostatek záchraných člunů byl podvod...

Prostě smutná scénka lidské arogance, hlouposti a naivity v jednom okamžiku.

M. Prokop 29.9.2015 10:38

Prostě Rada

Prostě smutná scénka lidské arogance, hlouposti a naivity v jednom okamžiku.

L. Novák 30.9.2015 19:45

Re: Prostě Rada

:-)

M. Pivoda 29.9.2015 9:38

Analýza příčin a následků a kardinální problém

Sichtářová: "... prohřešek automobilky spočívá hlavně v tom, že se snažil obejít stávající tlak na zelenou politiku. A jsme u jádra věci. To je ten motiv, to je ten princip."

Tzv. zelená politika je správný tlak na technologický pokrok a je v zájmu každého občana. Zde se nedá vůbec nic vytknout, snad jen to, že bylo třeba počítat s tím, že každé zpřísňující opatření nutně vyvolá protireakci vyčuránků.

Podnikatelské triky (srovnatelné se současným problémem Wolksvagenu) a jejich etická únosnot byly předmětem mezinárodního výzkumu již mnohem dříve (viz zde: http://www.igi-global.com/article/entrepreneurial-tricks-ethics-surveyed-different/58356). Na konci tohoto článku najdete i předpověď o očekávaném rostoucím počtu neetických triků, a tato předpověď se v podstatě naplňuje. Nejde tedy vlastně o nic překvapujícího.

Současná kauza Wolksvagenu je především případem zneužití umělé inteligence (v tomto případě velmi úzce specializované umělé inteligence, která pozná, že motor je právě testován na zkušebně, a proto dočasně změní chování motoru). Potenciální problémy se zneužitím umělé inteligence jsou do budoucnosti mnohem závažnějším tématem, než všechny naše současné problémy, například včetně záplavy uprchlíků z jihu.

K rozpoznání kardinálních problémů se zneužíváním umělé inteligence má ale Neviditelný pes zatím velmi daleko. Někdejší český špičkový spisovatel sci-fi, Ondřej Neff, bohužel mezitím degradoval jen na obyčejného politického tlachala.

M. Prokop 29.9.2015 10:39

Re: Analýza příčin a následků a kardinální problém

Pokud "tlak na technologický pokrok" přesáhne reálnou mez, stává se kontraproduktivním.

Produkt je pak příliš drahý nebo příliš nespolehlivý, obvykle obé.

P. Bohuslav 29.9.2015 10:57

Re: Analýza příčin a následků a kardinální problém

"Tzv. zelená politika je správný tlak na technologický pokrok a je v zájmu každého občana."

:D to jste mě vážně pobavil. Mám pro vaší umělou inteligenci početní úlohu: Ten technologický pokrok v důsledku snižování emisí je asi takový. Dieselovému motoru se stejným výkonem se zvyšuje spotřeba ze 4l na 6l nafty, a několik dcl čpavku. Někdo to palivo musí vytěžit, vyrobit a dopravit. Kolik bude emisí z toho? přibyl katalyzátor který se pravidelně vypaluje vstřikem, kvůli kterému auto sem tam chytne. Kolik emisí vyprodukuje hořící auto? V motoru se spaliny ženou zpět do sání. Přidávají se další nesmysly, dmychadla, obtoky, ventily které snižují spolehlivost, zvyšují náklady na výrobu motoru. Kolik bude emisí z toho?

M. Pivoda 29.9.2015 13:46

Zelená poltika tlačí i do nových technologií

Ten vámi prezentovaný problém je ve skutečnosti velmi jednoduchý (nemusí ho řešit umělá inteligence, stačí na to Pepa z Depa). Pokud se stávající technologií není výrobce schopen snížit emise do požadovaného limitu, pak je třeba přejít na novou, (z hlediska emisí vyhovující) technologii. V tomto případě asi na elektromobily, nebo alespoň hybridy. (Vygooglujte si automobil Tesla, který produkuje firma Elona Muska).

Pokud jde o umělou inteligenci, je evidentní, že nejste v obraze se současným stavem vývoje tohoto oboru (a ani Jeho Magnificence Jiří Zlatuška vám v tom nepomůže). Musel bych zde prezentovat celou přednášku na toto téma, což v rámci diskusního příspěvku není možné.

To znamená, že musíme počkat až patřičně technologicky dozraje někdější autor sci-fi, Ondřej Neff, a dovolí na Neviditelném psovi publikaci článků s tímto zaměřením. meteforicky řečeno: Neviditelný pes zatím více štěká po "odchozích", než po "příchozích".