19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Volkswagen srazili na kolena zelení blázni

Když se podíváte v běžný pracovní den na výběr nejdůležitějších zpráv agentury Reuters, která poskytuje online data pro potřeby finančních trhů, obyčejně mezi nimi najdete různorodou směsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 29.9.2015 14:19

Re: Zelená poltika tlačí i do nových technologií

Na novou technologii lidé přejdou, pokud je lepší než dosavadní. Což automobil Tesla v žádném případě není, ani s masovými daňovými úlevami.

Až bude, kupí si ho ochotně každý.

M. Pivoda 30.9.2015 16:04

Běžný postup vývoje nového výrobku

Vážený pane, představujete si technologický vývoj nového výrobku asi jako Hurvínek a Mánička. Asi jste ve svém životě nikdy ve výrobním podniku nepracoval.

Automobil Tesla je samozřejmě lepší než stávající automobily ve všech parametrech, kromě jednoho jediného, totiž ceny. Nová technologie je téměř vždy zpočátku dražší než ta stará. Takže teď jde jen o to, jak překlenout to hybridní období (koexistence staré a nové technologie).

Výrobní firma musí prodávat dražší technologii nejdříve náročnějším zákazníkům, aby si vydělala peníze na dokončení vývoje své nové technologie. Ten vývoj následně slevní cenu nového výrobku i pro běžného uživatele.

Do hry samozřejmě může vstoupit i stát, který se dotacemi snaží zkrátit to hybridní období, což může být zájmu celé společnosti.

P. Bohuslav 30.9.2015 22:19

Re: Běžný postup vývoje nového výrobku

Pane Pivodo, Vaše argumenty zní sice rozumně, ale pouze tomu kdo v algorytmu dokáže postoupit jen k druhému řádku. Jako znalec na umělou inteligenci byste mohl vědět, že elektrická energie se nebere samovolně v autě tesla, ani v zásuvce, ale je třeba ji získat přeměnou z jiného stavu. Místo neškodného CO2 zamoříme svět elektrárnami, odpadem z uranu atd... Velezelenost má chodit pěšky. Raději prosaďte zákon "za každé auto zasadit strom".

M. Hoblík 29.9.2015 9:35

Ta žena je skutečná trouba!

Nic nepochopila a ještě o tom mluví...

F. Lesniak 29.9.2015 12:57

Re: Ta žena je skutečná trouba!

Docela stačí, že jste to pochopil vy.

M. Prokop 29.9.2015 8:35

Mezinárodní panel pro čistou dopravu (ICCT)

to bude asi podobná banda vyžírků jako ten panel pro klima.

Když si lidé žijí moc dobře, začínají blbnout nebo alespoň málo protestují proti blbnutí různých "vychcánků".

P. Rada 29.9.2015 13:07

Re: "Panel" nebo vychytralost podnikavců ...

V té úvaze ... "Když si lidé žijí moc dobře, začínají blbnout.." s Vámi souhlasím.

Tunel Blanka byl dalším "tunelem" a dopravu nevyčistil, emergií obecně spotřebováváme v EU na hlavu a produkci nadprůměrně. Máme jí na cca 20 let nadbytky, některé elektrárny proto stojí ...  a doposud blbněme s úvahami o výstavbě dalších jaderných bloků ale přitom na kontrolu ČEZu stále nedosáhneme. Kam se hrabeme na "mezinárodní panely" ?!

https://drive.google.com/file/d/0B4AuENhmC5kDWUNQaXRnem5qMzRzdmJPODBGekhCWnUxYVFZ/view?pli=1

M. Prokop 29.9.2015 14:21

Re: "Panel" nebo vychytralost podnikavců ...

Blbnout jako AUTO*MATi, Greenpiss, vy ....

R. Langer 30.9.2015 13:37

Re: "Panel" nebo vychytralost podnikavců ...

Jasně, elektřiny máme nadbytek. Idiote!

P. Čulík 29.9.2015 8:20

Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

a je dost hloupé se vymlouvat na zelené šílence. Na jednu stranu je i já v mnoha případech považuji za magory, kterým se podařilo zbrzdit obchvat Plzně o 10 let a blokovat dálnici do Drážďan, o boji proti oteplování už vůbec nemluvím. Na druhou stranu pamatuji auty zasmrděná města výfukovými plyny před 30-40ti lety. Takže regulace smysl má, bez ní bychom při současném stupni automobilismu bez radikálního omezení emisí ve městech asi pochcípali.

A otázka, jestli současné limity jsou splnitelné, bude zodpovězena brzy: pokud jiné automobilky normy splnily bez podvodu, je názor paní Šichtářové zcela zcestný. Věřte, že teď budou všechny značky důkladně prověřeny a já jsem přesvědčen, že pár jich projde. Pak nebude jiná možnost než naznat věc pravým jménem: Kolosální podvod. Aby VW ušetřil na vývoji, nebo mohl vykázat vyšší výkon nebo nižší spotřebu nebo proč?

A obecně: bojovat proti nesmyslu se dá tím, že se proti němu veřejně postavím argumenty ale ne podvodem. To platí u blbě umístěné dopravní značky stejně jako u vykazování emisí.

M. Prokop 29.9.2015 8:37

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Emise omezuje hlavně snižování spotřeby.

" Aby VW ušetřil na vývoji, nebo mohl vykázat vyšší výkon nebo nižší spotřebu nebo proč?"

Aby jejich auta byla levnější a méně poruchová, obojí je plus pro zákazníka.

P. Lenc 29.9.2015 8:40

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Pane Čulíku, ale paní Šichtařová nazývá podvod podvodem. Tady jde o něco jiného.Pokud jsou limity nastaveny tak, že jsou v podstatě nesplnitelné, nebo splnitelné pouze za předpokladu enormního zvýšení ceny nového vozu tak zákonitě dochází a bud docházet k podobným podvodům.Tlak a vliv zelených blbů je dnes natolik silný, že jsou schopni časem požadovat, aby automobilky vyráběly pouze šlapací autíčka.

P. Horak 29.9.2015 9:55

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Pane Lenc, nevim jestli jste odbornik na tuto technickou otazku - splnitelnost anebo nesplnitelnost limitu. Ovsem, domnivam se, ze pokud jsou nesplnitelne tak jsou v teto situaci vsichni vyrobci dieselu. Take se divim, ze pokud jsou nesplnitelne, mohli se vyrobci techto motoru vyrazne ozvat pri procesu pripominkovani zakona.

Jiste jsou mezi zelenymi taci, co jsou zarputili saboteri pokroku, ale celkove se asi silne zaslouzili na ohromnem zlepseni zivotniho prostredi u nas a ve svete. Podle toho jak je noblesne nazyvate je zrejme nemate rad, mnohym ale myslim krivdite.

S. Donát 29.9.2015 15:01

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Výrazně se ozvat proti melounům? To si dnes nikdo netroufne, bohužel.

R. Langer 30.9.2015 13:38

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Výrazně se ozvat? A kdo se ozval třeba u OZE? :-P

H. Gene 29.9.2015 8:40

Re: Podvod?

Jezdíš vždy a za každých okolností do rychlostního limitu?

P. Schuster 29.9.2015 8:53

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Oba současné limity pro CO2 a NOx jsou těžko splnitelné. Když se snažíte snižovat emise CO2 zvyšujete emise NOx a naopak. Takže program WW, který zjistil, že u auta se měří emise a přepnul program auta na optimalizací emisí a v obyčejném provozu optimalizuje spotřebu a výkon auta v podstatě to nikomu neškodí, naopak provoz auta je ekonomičtější.

Nikdo se ovšem nezmínil o imisích. Jedná se o měření škodlivin ve vzduchu. Ani jedna stanice nezaznamenala zvýšené emise NOx průchodem inkriminovaných aut. Takže proč ten povyk? Paní Šichtařová má pravdu a nic není černobílé jak si to pan Čulík představuje.

S. Sedlák 29.9.2015 9:08

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Naprosto souhlasím.

F. Kusák 29.9.2015 10:19

Re: Podvod zůstane podvodem, paní Šichtářová

Chtěl jsem se také k článku paní Šichtářové vyjádřit, ale Vy jste to udělal za mne, souhlasím s Vámi. A paní Šichtářové bych doporučil, aby se vyjadřovala jen k věcem, kterým rozumí. Takové články od ní čtu rád, i když nemusím vždy souhlasit. Tady je až příliš cítit relativizace problému.

I. Dekyský 29.9.2015 2:37

Poručíme větru, dešti

a EURO normou změníme přírodní zákony.

J. Jurax 29.9.2015 1:20

No, podstatou věci je

že zelení fanatici skrze blbé a uplacené politiky protlačili technicky nereálné normy ... takže houby skandál, jen reakce na blbost. Nelze-li politickou blbost zvrátit - což v tomto případě nejde - je třeba ji obejít. Takže to dělají všichni, akorát na VW se to provalilo.

Je na místě se ptát cui prodest ...

B. Hamáček 29.9.2015 0:47

Levicová pakáž

Levicová pakáž stojí za mnohými problémy ve světě, zejména zelení . Kdyby nebylo naprosto nesmyslných požadavků , nebylo by takovýchto podvodů. Že v tom nelítají ostatní automobilky vidím :

a) podplatily zelené ( což VW zjevně asi neudělal).

b) ještě to na ně neprasklo , protože spalovací motory fungují na stejném principu , tak výrobci musí řešit stejné problémy.

c) někomu VW vadí jako konkurence.

Jenom u nás anarchisté z AUTO*MATu se snaží zejména v Praze ztížit dopravu do nesnesitelných kolon , návrhem a prosazováním snižování jízdních pruhů a podobně , místo aby se doprava zrychlila a tím se snížily emise. Aby nebylo mýlky , jsem naprosto pro ekologické chování jedinců i společnosti , ovšem nikoliv za každou cenu.

B. Hamáček 29.9.2015 0:47

Re: Levicová pakáž

Ekoteroristům nevadí námořní doprava , zabírání půdy pro stavbu průmyslových objektů, pěstování řepky , která škodí přírodě i motorům , ale prospívá jedině Agrofertu ... . To jim nevadí ! Překážet a škodit bude velmi výnosný byznys , nechat se uplácet , aby neškodili , to je obchod . Proč jsou tyto organizace a hlavně jejich lídři tak bohatí ?