5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Velrybí vyděrači

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N 29.7.2008 11:37

Re: Přestože jsem se

200 tis. jako spodní hranice se vám zdá málo (= na vyhubení)? :-) Cílem, ne nějž autor článku mířil, je Greenpeace se svými demagogickými metodami ovlivňování veřejnosti a získávání prostředků k vlastní existenci. Kytovci jsou v tom nevinně.

Simon 29.7.2008 11:36

Re: Re: Místní diskutující si z toho článku ovšem vytáhly pouze...

No jo, koukám, špatne y .;-( Mělo tam být samozřejmě měkke i. Díky

Chris Kelvin 29.7.2008 11:34

Re: Re: Chris Kelvin IP: 193.179.164.xxx

Mě u Vás také ne, Ladislave :-) Tímto bychom mohli také naši krátkou výměnu názorů ukončit ;-)

libero 29.7.2008 11:33

Re: logika autora

Mimo to tím nejlépe potrestáte sám sebe.;-P

libero 29.7.2008 11:32

Re: Re: Plejtváci a Brezina

No jo, ale on až jako reakce.

Ladislav N 29.7.2008 11:31

Re: Místní diskutující si z toho článku ovšem vytáhly pouze...

Pravděpodobně se mýlíte. Ženy jsem zatím v diskusi nezahlédl. ;-)

libero 29.7.2008 11:31

Re: Re: Re: Zásadní problém zdejší diskuse je v tom...

Přesně totéž ale platí na Greenpiss a zelené ........

bd 29.7.2008 11:30

Re: Plejtváci a Brezina

On asi myslel tohle

http://hracky.darovanek.cz/zviratko--plejtvak-mysok+dp39937/

libero 29.7.2008 11:30

Re: Zásadní problém zdejší diskuse je v tom...

No vidíte, napsal jste to že se s tím dá polemizovat a ani to (doufám) nebolelo.

Ta striktní ochrana přišla dost pozdě, někdy koncem dvacátého století. Do té doby opravdu spíš asi ten technický pokrok.

A Brezina má zase nejspíš pravdu v tom, že nějaké druhy už by zase lovit šlo. Zda je to nutné, nebo zda je to nějakým národům nejspíš fetiš je věc jedna, evidentní hysterie  zelených lumíků zase věc druhá.

Ladislav N :-))) 29.7.2008 11:29

Re: ad "Guru Sexu IP: 85.207.166.xxx"

Ženou ho množivé pudy, nemůže za to... ;-)

Ladislav N. 29.7.2008 11:28

Re: Chris Kelvin IP: 193.179.164.xxx

To mě nepřekvapuje.

MR 29.7.2008 11:28

Re: Re: Re: Hezká ukázka ideologické logiky.

Já mám spíše pocit, že Vy nerozumíte tomu co píšete. Pokud se člověk sníží na zjednodušující argumentaci tak pak cílem kapitalismu je vytváření zisku. A pokud ten zisk je umenšován nebo už není tak není důvod se té činnosti věnovat. Takže to není zásluha kapitalismu ale čeho tedy? Sám píšete, že to nepřinášelo zisk (dle Vás). Socialismus nějaký zisk de facto neřeší resp. vytvářet zisk je přece odpornost (samozřejmě pokud to není zisk nějakého socialisty).

Simon 29.7.2008 11:26

špatná interpretace

Autor v článku zmínil jak tržní mechanismy ve svém důsledku(a zcela jistě jako vedlejší efekt) pomohly k tomu, že velryby přestaly být loveny v takové míře. Místní diskutující si z toho článku ovšem vytáhly pouze tuto část proti které teď nesmyslně brojí, navím pomocí slaboduchych argumentů srovnávající kapitalismsu se socialismem.Autor tržní principy oznacčil jako kapitalistické principy, a to je mu teď vytýkáno, přitom to ale není žadná chyba. Ten článek byl ale přeci o něčem jiném. A to o tom, že moratorium na lov velryb je u některých druhů již zbytečné, že jsou tyto druhy přemnožené a způsobují zase škody v mořských ekosystémech. Ale i přesto ekologické organizace v čele s greenpeace proti povolení lovu neustále bopjují, přičemž nepoužívají věcné argumenty ale hrají na city a emoce.

Chris Kelvin 29.7.2008 11:26

Re: Re: Zásadní problém zdejší diskuse je v tom...

Vůbec nevím, co jste mi chtěl sdělit.......

Miloš Zfrantišku 29.7.2008 11:26

Přestože jsem se

zařekl, že článkům tohoto pána již nebudu věnovat pozornost, zkusil jsem to znovu.  A dočetl jsem k číslu 2 mil. vorvaňů. Toto číslo si pan Březina zřejmě našel ve Wikipedii, kde ovšem udávájí počet vorvaňů mezi 200 tis. a 2 mil.kusů. Když pomineme, že tato encyklopedie je jeden z nějméně spolehlvých zdrojů, panu Březinovi se do krámu hodilo 2 mil vorvaňů, tak toto číslo použil. Je pravda, že vorvaňi jsou na tom ještě relativně dobře narozdíl od podobně velkých keporkaků a plejtváků, které lidská činnost dohnala na pokraj vyhubení.

Chris Kelvin 29.7.2008 11:25

Re: Re: Zásadní problém zdejší diskuse je v tom...

Brezina je mistr demagogie, tedy dokáže vytáhnout jedno číslo a udělat z něj pravidlo. Dávejte si na to prosím pozor. Já jsem na to citlivý již z dob socialismu a přesně vím, kde se to Brezina naučil..... :-)

realysta 29.7.2008 11:24

Re: Plejtváci a Brezina

Především mě zaujalo, že sice Brezina se pozastavuje nad tím, že ČR je členem IWC a mluví do ochrany mořských živočichů - ale to mu vůbec nevrání v tom, aby byť z opačného úhlu pohledu mluvil o tomtéž!!! - Suchozemec!

Ladislav N 29.7.2008 11:24

Re: Zásadní problém zdejší diskuse je v tom...

A s Greenpeace to něco společného má? Myslím ten kapitalismus a propracované metody demagogie, které Greenpeace  umně využívá ke své  existenci, přežití a ekonomické prosperitě?;-)

Chris Kelvin 29.7.2008 11:23

Re: Re: kytovci vs prasata

Člověk má dnes velké možnosti (dokáže zničit obrovské plochy krajiny, vyhubit celé druhy...) ale v globálním měřítku skoro žádnou odpovědnost. Z toho vyplývá, že globálně svět funguje spíše podle levicových, socialistických zásad.

Sýček 29.7.2008 11:21

Neodkrvil se vám mozek?

Měl byste si dál také někdy oddech ... ;-D

Chris Kelvin 29.7.2008 11:20

Re: Re: kytovci vs prasata

Znám jednu vesnici ve středních Čechách, kde byly dva rybníky. Oba byly v soukromém vlastnictví (porevolučně). Horní rybník si majitel nejprve oplotil jsa stižen jakýmsi stihomamem a pak zasypal s tím, že tam bude stavět. Což mu logicky nikdo nepovolil nejenom proto, že to neodpovídalo územnímu plánu. Dolní rybník zase majitel chtěl prodat, tak ho odkoupila obec. Dnes tento rybník docela normálně funguje, rybáři platí členské příspěvky, platí tam pravidla a omezení lovu, z vybraných peněz se kupuje násada a platí nájem obci. Rybník prosperuje a celá vesnice z toho má jak zábavu, tak prospěch.

Holt ne všechna jednoduše vypadající pravidla fungují i v praxi.

P.S. Ani zdaleka nejsem obhájcem socialismu, páč jsem ho zažil na vlastní kůži.

Sýček 29.7.2008 11:19

Fakt nezaujatej ....

A ve které marxistickém kurzu vám to ráčili vštípit do paměti?

Simon 29.7.2008 11:18

Re: Zásadní problém zdejší diskuse je v tom...

No třeba u toho plejtváka malého má brezina pravdu. Populace přesahující 1 milion kusů jistě není ohrožená vyhynutím.;-)

MR 29.7.2008 11:17

Re: pro autora Brezinu

Dokážu si představit, že určití lidé jsou schopni se vyjadřovat pouze tímto způsobem, když lues je ve 2 nebo 3 stadiu. A propos vy jste odborník na co? Na velryby a bobry?

P.I.Tomec 29.7.2008 11:13

Také jste si všimli,

že většina lidí ( včetně novinářů ) si plete základní pojmy typu:

- pes žere a chcípl  x  kočka snědla a umřela

- len se pěstuje, králíci chovají x pěstují se morčata

My z vesnice v tom máme jasno. Zkuste se ve vesnické hospodě zeptat, zda by si dali velrybu. Pokud bude zadarmo, tak se vsaďte, že všichni !

Chris Kelvin 29.7.2008 11:12

Zásadní problém zdejší diskuse je v tom...

...že nesouhlasí-li člověk s tím, co Brezina napsal, hned je zařazen mezi zelené khméry, obhajitele socialismu, nepřátele kapitalismu, je ihned poučován o ekonomických poučkách z prvních kapitol knih pro první ročníky ekonomických škol a podobně. Pravda, několik radikálních zelených i komunistů se zde také vyskytuje, ale s těmi bych do jednoho pytle být házen opravdu nechtěl.

Ovšem vysvětlit proč nesouhlasím s obsahem článku p. Breziny je opravdu těžké. Jako s každou bohapustou demagogií se i s tímto článkem velmi těžko polemizuje. Ona diskuse se dá vést jenom tam, kde existuje minimální logický základ, a ten zde opravdu chybí.

Velryby zdaleka přemnožené nejsou, pouze některé druhy z mnoha dosáhly počtů, které jim možná do budoucna umožní zachovat druh. Jiné se stále potácejí na oné hranici nebo hluboko pod ní. Velcí kytovci jsou tvorové nároční na prostor, kterého zase (využitelného) v oceánech není tolik. Pro zachování druhu je potřeba určité minimální množství jedinců, u každého druhu jiné.

Pokud vím, tak většina primitivních národů závislých na lovu velryb má tuto možnost zachovánu.

Velryby (zvláště jejich některé druhy) vděčí za svou záchranu jednak šťastné náhodě, že nebyly vyhubeny před dosažením pokroku v levnějších náhrážkách některých surovin, a pozdější striktní ochraně. Nebýt těchto dvou věcí, znali bychom dnes spoustu druhů už jen z obrázků. S kapitalismem ani ekonomickými vztahy to nemá opravdu nic společného.

rv 29.7.2008 11:12

Re: hajzl zůstane hajzlem

No ona se skutečně řada vlastníků o svůj majetek - les - zahradu stará lépe, než všeobjímající stát. To, že jsem majitel neznamená, že svou zahradu zdevastuji, stromy vykácím a pokropím to vyjetým olejem.

MR 29.7.2008 11:11

Re: Re: Re: kytovci vs prasata

...a proč zrovna menších?  

Guru Sexu 29.7.2008 11:11

Re: Kapitalismus pomáhá přírodě

R^ zalozme hnuti "Za jeste spinavejsi more" ;-D

ok 29.7.2008 11:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ok IP: 194.213.41.xxx

Ladislave, je to v Google na druhé nebo třetí straně výsledků. Přeji příjemné počtení.