1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JJ 3.8.2009 8:30

Prius ma kolem 100kW v kombinaci

Elektromotor reaguje navic rychleji, nez spalovaci motor Fabie (zazehovy nemluve), zvlaste pokud ten spalovaci neni tocen do velmi vysokych otacek. Kolik ma ta pomerovnana Fabie? Navic ropu na benzin dovazime a ten dovoz je stale slozitejsi, pokud jsem si mohl vsimnout.

Prave hybrid s rekuperaci energie muze byt hode dobrou technologii, zvlaste pri vysokych cenach ropy - pote, co byla cena ropy az 140 $ za barel se v US objevili hybridy jako houby po desti.

Co se baterii tyce, pocitate s recyklaci starych baterii (coz by bylo u elektromobilu jednoduche, dokonce povinne, myslim), nebo cely ten retezec dul upranva slevarna vyroba?

Michal 3.8.2009 8:29

Vlak versus letadlo

A co víc, při započtení "emisní" stopy železniční infrastruktury dělá železniční doprava větší emisní zátěž CO2 než letecká velkými letadly. Samozřejmě ne u krátkých vzdáleností.

Jezek 3.8.2009 7:36

Re: má to smysl

Experimenty mají určitě cenu a to i ty, které se můžou zdát dnes nesmyslné. Problém ale je, že se dotuje ne výzkum, ale plýtvá se na dotace na výrobu neekologických a neekonomických strojů. Od slunečních, větrných, příbojových a já nevým jakých ještě elektráren po různé hybridní automobily, elektromobily apod.

šakal 3.8.2009 7:12

...Chi, chi, chi...

...Ale stejně Vám to nedalo, co?  ;-)

PPP 3.8.2009 7:09

má to smysl

Na rozdíl od fantazií zelených nadšenců, experimenty s elektrickým pohonem vozidel smysl mají. Technika se totiž postupně vyvíjí a dnešní elektromobily a hybridy se postupně zdokonalují. První parostroje, lokomotivy a automobily byly také málo účinné, neekonomické a nespolehlivé. Byly ale na rozdíl od větru a řepky, schopné dalšího vývoje.

honzak 3.8.2009 6:07

technicky vzato

stále chybí POUŽITELNÁ trakční baterie. Tedy baterie schopná v dopravním prostředku poskytovat řádově desítky kW výkonu po dobu nutnou k ujetí cca 400 km s tím, že její dobití (lépe výměna "na pumpě") proběhne za dobu srovnatelnou s natankováním tekutého paliva a za zhruba stejné peníze.

Televizor včera ukázal předprojektové nadšení Japonců, kteří hodlají vyrábět elektromobil v rozměrech CITROENU C1 s akčním rádiem 160 km (100 mil).... LI-ON baterii bude mít zákazník v pronájmu, protože jinak by to auto nezaplatil.... Technicky i ekonomicky nesmysl, ale je to úžasně ekologické.....

jirkac 3.8.2009 5:43

To je nejaky zmateny clanek...

jaky lih to srkate, skautiku Zaorale? Vas clanek nedava zadny smysl, ani nejmensi dukaz tvrzeni.. skoda slov a casu..