3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kauza Dieselgate 2?

Elektromobilita je aktuální politikou EU až dost nekriticky podporována, ačkoliv se ukazuje, že elektroauta způsobují vysoké emise i kvůli jinému způsobu brždění a hybridní automobily také nejsou žádné terno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 7.1.2021 11:46

Nic ...

J. Jurax 7.1.2021 11:42

Ano.

A pokud nemá plug-in hybrid, dobíjí tu baterku ekologicky spalovacím motorem svého vozu. A když ho má, tak taky ... a jezdí chvilku ekologicky na elektriku ... :-)

D. Zítko 7.1.2021 11:21

A co proti tomu děláte jako europoslanec v Bruselu???

J. Strakoš 7.1.2021 10:57

Píšu o nepříteli, protože s ním bojujeme - udáváme spotřebované CO2, podvádí se v testech apod. Slovní obrat vyjadřující postavení CO2 na stupnici škodlivosti tak, že ostatní plyny se mohou schovat.

A na boj s ním jsme již vydali dost peněz (i já, když jsem platil elektřinu) - a považuji se za logické ptát kde to jde vidět? Protože jinak finance vyhazujeme oknem.

A k vysazení stromů - ukázka jiné možnosti, jak s CO2 bojovat, možná (taky) špatná, ale strom CO2 absorbuje, ne?

R. Langer 7.1.2021 10:35

Jo, a o těch lesech lžeš pochopitelně také, Zelený bolševiku zalesněnost ČR se zvyšuje, prolhanče jeden prolhaná.

R. Langer 7.1.2021 10:33

Jo? Tak teplota nám za posledních 60 let vzrostla o 2°C? Neuvěřitelné? A kde že se to stalo? A proč už tam vlastně nenastal ten prorokovaný klimatický Armagedon? Ty jsi takový prolhanec, Zelený bolševiku, až to mlátí dveřma... ;-D

R. Langer 7.1.2021 10:30

Ano, a ta poslední známá masivní devastace pralesů byla způsobena jejich hromadným klučením kvůli pěstování palem na olej přidávaným do biopaliv, což nám ovšem prolhaný Zelený bolševik jaksi zapomněl připomenout, že? Ale co také od prolhaného podvodníka jiného čekat, že? ;-)

V. Kolman 7.1.2021 10:29

Nákladovost? U e-mobilů to není tak jednoznačné, jak se často uvádí - viz 100km za 50,-Kč (a méně).

Dovolím si malou analogii. Situace je podobná, jako kdyby byla možnost kupovat benzin/naftu za dejme tomu 5,-Kč/litr. Na první pohled - velmi výhodné.

Výhoda ale padá, když bude potřeba po 6 - 10. letech (předpokládaná doba životnosti akumulátoru elektromobilu!) vyndat starou nádrž na palivo a namontovat NOVOU, SILNĚ POZLACENOU v ceně cca 200.000 - 400.000,-Kč. A za dalších 6 - 10 let to opakovat.

Nehledě na to, že e-mobil se v současné době prodává za cca dvojnásobek ceny automobilu se spalovacím motorem.

R. Langer 7.1.2021 10:26

Ehm, to, že "elektroauta způsobují vysoké emise i kvůli jinému způsobu brždění" je naprostý nesmysl. Ty způsobují vysoké emise už z vlastního principu přeměny mechanické energie na elektrickou, jejího přenosu a přeměny zpět, nikoliv kvůli jakémukoliv zcela nepodstatnému způsobu brždění. To by tomu ale autor musel alespoň trošku rozumět, a ne psát rádoby líbivé články na politickou objednávku... ;-)

T. Hraj 7.1.2021 10:24

"pro .... opomíjené dopady sleníkových plynů nastala celosvětová devastace ... lesů"

Pokud vím, tak globální zalesněnost v posledních dekádách stoupá, nikoli klesá. Planeta je zelenější (pravděpodobně i díky vyššímu obsahu CO2).

J. Nevrkla 7.1.2021 10:22

Když píšu nejčistší za sto let, tak myslím od vzniku Československa. A kde nastává ta celosvětová devastace? Plocha zeleně se na světě zvětšuje, zvláště v subsaharské Africe. Nejen kvůli větším srážkam, ale i díky vyšší koncentraci oxidu uhličitého, který je pro růst rostlin rozhodující.

V. Kolman 7.1.2021 10:15

Malá poznámka k "vývojovým trendům".

Jsou trendy, které se prosadí samy, protože jsou oproti stávající situaci výhodné. Pak jsou ale také "trendy", cpané obyvatelstvu "vrchností a ouřady" mocí-mermo, které neberou do úvahy technické možnosti. Kladné i záporné.

Elektromobily mají své výhody, ale i nevýhody, o kterých je také dobré mluvit. Nejen zdůrazňovat pouze výhody! Až elektromobily časem "dozrají", prosadí se samy, bez masírování zákazníků.

Nikdo například v současné době netouží po velké a těžké televizi s vakuovou obrazovkou.

Shrnuto: Do měst na rozvoz zboží, případně na dojíždění do nedalekého zaměstnání - elektromobil.

Na cestu na dovolenou k moři - jednoznačně automobil se spalovacím motorem.

Hybrid pro toho, komu nevadí, že sebou vozí STÁLE! navíc - těžký elektromotor + akumulátor. Výhodou je, že není odkázaný na nabíječky, kterých není mnoho a u kterých bude zanedlouho "narváno".

T. Hraj 7.1.2021 10:14

www.eon.cz, není nad nezaujaté zdroje ;-D

D. Polanský 7.1.2021 10:13

To je tak, když se vědeckotechnický pokrok usilují řídit úředníci a politici. Přitom on ze své podstaty o žádné řízení nestojí a ani nemůže stát.

P. Rada 7.1.2021 10:10

Ano oproti aroganci komunismu se situacce ohledně imisí síry a popílku zlepšila. V 80tých letech pro kyselé deště vrcholila devastave horskýh lesů. CO2 ale bylo dál kam rozptylovat.

Dnes pro i předtím opomíjené dopady sleníkových plynů nastala celosvětová devastace ale už spíše nížinných lesů. Odbourávat CO2 s ovzduší totiž nikdo žádnou metodou doposud nedokázal. A podobně jsme na tom s pesticidy...

ttps://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejnovejsi-zabery-lesni-katastrofy-vysocina-temer-znicena-nejvic-zatim-odolavaji-brdy-74892

https://www.e15.cz/byznys/potraviny/svaz-kvalita-pudy-v-cr-se-stale-zhorsuje-cena-ale-roste-1176243

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/eroze-puda-rozhovor-radim-vacha-meliorace.A200831_202323_ekonomika_fih

https://luciekrivinkova.cz/otravili-jsme-si-vodu-a-ta-se-ocita-na-hranici-upravitelnosti-ne-sama-voda-uz-hori-co-se-s-tim-da-delat/

P. Rada 7.1.2021 9:58

Proč o CO2 píšete jako o nepříteli? Proč tím nepřítelem není spíše chamtivý člověk který nadspotřebou vykolejil pozemské klima s rovnováhy odklonem od OPTIMA koncentrace skleníkových plynů?

Jak jste přišel na to že: .... "pro boj s ním stačí zasadit dost stromů"?

Vždyt v dynamičtějším klimatu, kdy už s posouvají a proměnují podnební pásy, sotva které stromy dorostou do dospělosti a to prostě proto, že jejich životní podmínky se mění mnohem dynamičtěji jak je dlouhé období jejich růstu.

Podívejte se už na dnešní rozvrat lesů. Porovnejte si např složení lesů kolem Prahy a Liberce s průměrnou teplotou o 2C rozdílnou se situací kdy za posledních 60 let vzrostla u nás teplota o 2C a do konce století hrozí další posun o 3C i více!

J. Nevrkla 7.1.2021 9:56

Proč není respektování trh, přání zákazníků? Zájem je minimální, přestože jsou pořízení i provoz dotované jinými. Vy vidíte devastaci životního prostředí fosilnimi palivy? Kde a jak se projevuje? Já to nevidím, za posledních sto let je situace u nás daleko nejlepší.

O. M. 7.1.2021 9:56

Ono je to s těmi hybridy asi takhle: vymysleli jsme skvělý systém, ale ti blbí uživatelé nám to kazí. Uhličitá bilance hybridů se zlepší, až bude v bezemisních městských zónách povinnost přepnout hybrid na elektřinu.

A nepravidelného nabíjení baterek bych se nebál, ty se přeci nabíjejí vždy, když běží dpalovák.

P. Rada 7.1.2021 9:43

Proč nerozlišujete provozní podmínky i vývojové trendy?

https://www.eon.cz/radce/alternativni-doprava/elektromobily-a-jejich-vyhody/jak-si-ekonomicky-vede-elektromobil-oproti-beznemu-vozu

Máte ale pravdu, že pod "prahem citlivosti" mnohých lidí zvláště diskutujících na NP je devastace životního prostředí kterou u fosilní a zejména pak osobní auto-mobilita navozuje:

ttps://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika

V. Kolman 7.1.2021 8:53

Změnilo by se něco, kdybych svoje názory někomu vnucoval? Raději se snažím uvádět argumenty. Lidé nejsou (všichni) hloupí. Demagogové se časem znemožní sami, někdy to ovšem trvá dost dlouho. :-(

J. Nevrkla 7.1.2021 8:36

Elektrická auta jsou pro zákazníky především drahá a neprakticka, ekologické klady či zápory jsou pod prahem citlivosti většiny lidí.

L. Písařík 7.1.2021 8:32

R^

Š. Hašek 7.1.2021 7:19

Jak nižší spotřebu?

Možná kvalitnějším spalovacím motorem! Nabíjení a vybíjení není perpetuum mobile. Malinko snad rekuperace brzděním ...... ale nejdřív to musíte rozjet.

Š. Hašek 7.1.2021 7:16

Trefná připomínka!

P. Rada 7.1.2021 7:12

Proč podobně jak autor nehodnotíte druh mobility vzhledem k provozním podmínkám? Proč nesledovat záměr optima provozní nákladovosti a minima nežádoucích dopadů na okolí?

V. Mokrý 7.1.2021 7:04

Holt tomu chybí " sibiřská " zima, tak měsíc dlouhá, hlavně v tom Bruseli. Aby se jim tam rozsvítilo v kebulích.

V. Mokrý 7.1.2021 7:02

R^!!

P. Rada 7.1.2021 6:59

Mohl by autor vysvětlit - dát odkaz na podstatu svého úvodního tvrzení:

..."se ukazuje, že elektroauta způsobují vysoké emise i kvůli jinému způsobu brždění"....

Proč autor sestavil článek s podobných nepodloženin a účelových spekulací?

Proč byl článek umístěn pod hlavičkou "ekologie"? Vždyt hlavním obsahem není popis vstahů organismů k prostředí - ale mezilidské sociálně ekonomické disproporce, nekorektnosti až podvody!

K. Wágner 7.1.2021 6:35

Plug-in hybridní vozidla? Jen aby se vlk nažral a koza zůstala celá...

J. Strakoš 7.1.2021 5:53

A psal opravdu Zdechovský? Poslední článek má z konce loňského roku.