Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Elektromobilita je slepá cesta!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Petr 9.9.2021 12:04V podstatě je už skoro nemožné aby počet automobilů u nás ještě výrazně vzrostl (jejich počet představuje 60% počtu obyvatel). Takže pokud by se řešila doprava a ne její likvidace, dalo by se pohodlně jezdit auty, což by vadilo akorát zeleným magorům! The good green is a dead one! |
O. Karen 9.9.2021 12:02Já to vidím spíš na koňský a volský povozy. Budeme pak muset ve městech řešit jiný zápach a "koblihy" a vzpomínat na čistá auta. |
V. Petr 9.9.2021 12:00Vyměnit se baterie sice dá, ale nová baterie stojí stejně, jako nový automobil se spalovacím motorem... |
J. Pavelka 9.9.2021 12:00Ovšem Norsko není ani v Evropské unii |
K. Křivan 9.9.2021 11:57Který depp si ho koupí ? |
Z. Lapil 9.9.2021 11:57Vodík si musíte skrze nějakou energii vyrobit, takže nádrž na vodík v autě je svého druhu akumulátor. Ropu vytěžíte už plnou energie. Rozkošné je, že vodík se dnes z 96% vyrábí z fosilních paliv, zbytek je emisně čistá (to tam fakt píšou) elektrolýza vody. Viz https://www.hytep.cz/cs/faq. Pořád mi připadá, že stačí říct slovo účinnost, aby bylo jasné, že je lepší jak zemní plyn (= fosilní paliva), tak případně elektřinu prohnat motorem rovnou, bez mezistupňů. Tu elektřinu spíš lokálně - trolejbusy, "příruční elektromobily" na cestu do práce a na nákup (dojezd řekněme 100km za každého počasí). |
V. Petr 9.9.2021 11:54Dnešní auta nesmrdí! |
V. Petr 9.9.2021 11:51
|
J. David 9.9.2021 11:42Jo, ad hominem, čím více se do houna pana Součka klackem verbálním kvedlá, tím lejno z huby pana Součka více páchne. |
M. Sedláček 9.9.2021 11:41Čili Enyaq zvýhodněný je, pane Šejno. |
O. Karen 9.9.2021 11:34Konstrukce ma nepochybně potenciál ke zlepšení, protože ty monočlánky jsou zbytečně těžké a objemné. Ale evidentně to žádnému výrobci nestojí za to. Monočlánky totiž lacino nakoupíte v Číně a složíte podle potřeby. Výroba od 0 je jiný level. |
J. David 9.9.2021 11:31Byť slepá cesta, ale ještě máme v záloze vizi zelených magorů, a to ebonit a liščí ohony. Onanio a masturbon k vytvoření elektrického náboje k plnění lajdenské flašky ve formě akumulátorů elektrických engemétů. Ono onanium ebonitu ohonem "vulpes vulpes" i zeleného magora zahřeje, netřeba mu pak fosilních paliv ve šporhéltu, pouze však vyfuní do luftu větší podíl ppm nemravného oxidu uhličitého z námahy onanie ebonitu. OZE a bicyklisti, pole neorané, na každý bicykl instalovat "Van de Graafův generátor" a lajdenskou flašku. Každá baba, šlapající pro mouku na buchty a povidla do krámu, na bicyklu, bude údernicí OZE. Jen jí ten potenciál toho náboje "coulombu" nesmí jebnout, když se uzemní slezením z kola k Máně. Pan P.Rada a pan Šejna mi to zajisté vysvětlí. Kterak zapojit ekologicky zásuvku, aby "nekopala". |
M. Šejna 9.9.2021 11:24Máte pocit, že za 14 let, až se budou smět prodávat je elektrické nové automobily, tak tz baterie budou na současné úrovni? Zkusil jste si někdy porovnat kapacitu a velikost současných baterií v mobilu s bateriemi telefonů z roku 2007? |
A. Forman 9.9.2021 11:22Mě smrdí zelená ekodebilita a všichni její přívrženci. |
M. Šejna 9.9.2021 11:21A to je špatně? MHD je také masivně dotovaná, takže kdokoli, kdo vleze do tramvaje, vlaku nebo autobusu, je dotovanej. Je to snad špatně? |
M. Šejna 9.9.2021 11:19Dacia má vyrábět elektromobil. |
O. Kaucký 9.9.2021 11:04To samé předvádí všichni zástupci z demo-bloku + ANO. |
V. Povolný 9.9.2021 11:00"Věřím, že se nám to podaří." Komu NÁM, pane Zdechovský? Ti, kteří protestují proti tomu, co se na nás hrne jsou přece populisti, fašisti, xenofobové, homofobové a vůbec osoby s pochybnou morálkou. A nejhorší ze všech jsou ti, kteří způsobili klimatickou změnu. Takové je třeba vyloučit z veřejného prostoru, vyhodit z práce a zadupat do země. Hnusáky. Tak o čem to mluvíte? |
O. Kaucký 9.9.2021 10:581000 cyklů, ale nesmíte používat rychlonabíjení. |
J. Prikner 9.9.2021 10:49Ať Zdechovský tady nekecá. V EP jistě hlasoval spolu se členy evropské lidové strany pro všechny ta debilní směrnice green dealu (kde jsou i eauta). |
O. Karen 9.9.2021 10:47Nulová silniční daň (normálně v ceně paliva), zdarma dálnice, zdarma parkování ve městech. Nabíjení někde také zdarma nebo za symbolickou cenu. |
J. Uzel 9.9.2021 10:46A máte nějaký typ elektromobilu odpovídající Fabii? |
I. Schlägel 9.9.2021 10:46Elektro mobilita v současné prosazované podobě je slepá cesta. Stejně jako současné pojetí EU. |
O. Karen 9.9.2021 10:45A co? VW dovoluje po 160 tis. km pokles kapacity až 30 %. Taková baterka nevydrží 500 tis. km ani náhodou, tipuju, že po 200 tis. bude definitivně mrtvá. Ztráta 30% znamená, že už odchází, a to jak známo probíhá čím dál, tím rychleji. |
M. Šejna 9.9.2021 10:34Ale jistě, Vám doma před barákem smrdí tepelná elektrárna, nebo výfuky z aut? |
M. Šejna 9.9.2021 10:33Zkuste si přečíst třeba toto: https://www.volkswagen.cz/elektricke-a-hybridni-vozy/vse-o-elektromobilite/druhy-zivot-pro-baterie-z-elektromobilu |
A. Forman 9.9.2021 10:25V tom případě jejich výfuky smrdí ve všech tepelných elektrárnách, bez kterých se, prozatím, neobejdeme. Děkujeme. |
M. Šejna 9.9.2021 10:24O.k. určitě jste si ale všiml, jak Zdechovský tu bojuje právě za ten plebs s tvrzením, že elektromobily jsou moc drahé. Takže se ptám, jak jsou ty elektromobily pro plebs zvýhodněné. Napřiklad jak je zvýhodněn "předražený" Enyaq oproti "lacinému lidovému" autu Kodiaq. |
O. Karen 9.9.2021 10:19Tomu počtu cyklů opravdu věříte? Ty akumulátory se skládají z tužkových monočlánků (velmi primitivní a nevýhodná konstrukce, ale má to tak i "inovátor" Tesla), stejných jako máte v aku-šroubováku nebo sekačce. Jejich životnost se tomuto počtu cyklů ani nepřibližuje, a v autě panují horší podmínky (mráz, vlhkost, vibrace). |
O. Karen 9.9.2021 10:13Dobrá otázka ;-) |