8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Elektromobilita je slepá cesta!

Dohoda, známá jako Green Deal, si vytkla skutečně ambiciózní cíle. Do roku 2030 by měla Evropa snížit produkci skleníkových plynů alespoň o 50 % ve srovnání s rokem 1990. Navíc do roku 2050 se má Evropa stát uhlíkově neutrální.Dohoda, známá jako Green Deal, si vytkla skutečně ambiciózní cíle. Do roku 2030 by měla Evropa snížit produkci skleníkových plynů alespoň o 50 % ve srovnání s rokem 1990. Navíc do roku 2050 se má Evropa stát uhlíkově neutrální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 9.9.2021 12:04

V podstatě je už skoro nemožné aby počet automobilů u nás ještě výrazně vzrostl (jejich počet představuje 60% počtu obyvatel). Takže pokud by se řešila doprava a ne její likvidace, dalo by se pohodlně jezdit auty, což by vadilo akorát zeleným magorům!

The good green is a dead one!

O. Karen 9.9.2021 12:02

Já to vidím spíš na koňský a volský povozy. Budeme pak muset ve městech řešit jiný zápach a "koblihy" a vzpomínat na čistá auta.

V. Petr 9.9.2021 12:00

Vyměnit se baterie sice dá, ale nová baterie stojí stejně, jako nový automobil se spalovacím motorem...

J. Pavelka 9.9.2021 12:00

Ovšem Norsko není ani v Evropské unii

K. Křivan 9.9.2021 11:57

Který depp si ho koupí ?

Z. Lapil 9.9.2021 11:57

Vodík si musíte skrze nějakou energii vyrobit, takže nádrž na vodík v autě je svého druhu akumulátor. Ropu vytěžíte už plnou energie.

Rozkošné je, že vodík se dnes z 96% vyrábí z fosilních paliv, zbytek je emisně čistá (to tam fakt píšou) elektrolýza vody. Viz https://www.hytep.cz/cs/faq.

Pořád mi připadá, že stačí říct slovo účinnost, aby bylo jasné, že je lepší jak zemní plyn (= fosilní paliva), tak případně elektřinu prohnat motorem rovnou, bez mezistupňů. Tu elektřinu spíš lokálně - trolejbusy, "příruční elektromobily" na cestu do práce a na nákup (dojezd řekněme 100km za každého počasí).

V. Petr 9.9.2021 11:54

Dnešní auta nesmrdí!

V. Petr 9.9.2021 11:51

R^R^R^

J. David 9.9.2021 11:42

Jo, ad hominem, čím více se do houna pana Součka klackem verbálním kvedlá, tím lejno z huby pana Součka více páchne.

M. Sedláček 9.9.2021 11:41

Čili Enyaq zvýhodněný je, pane Šejno.

O. Karen 9.9.2021 11:34

Konstrukce ma nepochybně potenciál ke zlepšení, protože ty monočlánky jsou zbytečně těžké a objemné. Ale evidentně to žádnému výrobci nestojí za to. Monočlánky totiž lacino nakoupíte v Číně a složíte podle potřeby. Výroba od 0 je jiný level.

J. David 9.9.2021 11:31

Byť slepá cesta, ale ještě máme v záloze vizi zelených magorů, a to ebonit a liščí ohony. Onanio a masturbon k vytvoření elektrického náboje k plnění lajdenské flašky ve formě akumulátorů elektrických engemétů. Ono onanium ebonitu ohonem "vulpes vulpes" i zeleného magora zahřeje, netřeba mu pak fosilních paliv ve šporhéltu, pouze však vyfuní do luftu větší podíl ppm nemravného oxidu uhličitého z námahy onanie ebonitu. OZE a bicyklisti, pole neorané, na každý bicykl instalovat "Van de Graafův generátor" a lajdenskou flašku. Každá baba, šlapající pro mouku na buchty a povidla do krámu, na bicyklu, bude údernicí OZE. Jen jí ten potenciál toho náboje "coulombu" nesmí jebnout, když se uzemní slezením z kola k Máně. Pan P.Rada a pan Šejna mi to zajisté vysvětlí. Kterak zapojit ekologicky zásuvku, aby "nekopala".

M. Šejna 9.9.2021 11:24

Máte pocit, že za 14 let, až se budou smět prodávat je elektrické nové automobily, tak tz baterie budou na současné úrovni?

Zkusil jste si někdy porovnat kapacitu a velikost současných baterií v mobilu s bateriemi telefonů z roku 2007?

A. Forman 9.9.2021 11:22

Mě smrdí zelená ekodebilita a všichni její přívrženci.

M. Šejna 9.9.2021 11:21

A to je špatně?

MHD je také masivně dotovaná, takže kdokoli, kdo vleze do tramvaje, vlaku nebo autobusu, je dotovanej. Je to snad špatně?

M. Šejna 9.9.2021 11:19

Dacia má vyrábět elektromobil.

O. Kaucký 9.9.2021 11:04

To samé předvádí všichni zástupci z demo-bloku + ANO.

V. Povolný 9.9.2021 11:00

"Věřím, že se nám to podaří." Komu NÁM, pane Zdechovský? Ti, kteří protestují proti tomu, co se na nás hrne jsou přece populisti, fašisti, xenofobové, homofobové a vůbec osoby s pochybnou morálkou. A nejhorší ze všech jsou ti, kteří způsobili klimatickou změnu. Takové je třeba vyloučit z veřejného prostoru, vyhodit z práce a zadupat do země. Hnusáky. Tak o čem to mluvíte?

O. Kaucký 9.9.2021 10:58

1000 cyklů, ale nesmíte používat rychlonabíjení.

J. Prikner 9.9.2021 10:49

Ať Zdechovský tady nekecá. V EP jistě hlasoval spolu se členy evropské lidové strany pro všechny ta debilní směrnice green dealu (kde jsou i eauta).

O. Karen 9.9.2021 10:47

Nulová silniční daň (normálně v ceně paliva), zdarma dálnice, zdarma parkování ve městech. Nabíjení někde také zdarma nebo za symbolickou cenu.

J. Uzel 9.9.2021 10:46

A máte nějaký typ elektromobilu odpovídající Fabii?

I. Schlägel 9.9.2021 10:46

Elektro mobilita v současné prosazované podobě je slepá cesta. Stejně jako současné pojetí EU.

O. Karen 9.9.2021 10:45

A co? VW dovoluje po 160 tis. km pokles kapacity až 30 %. Taková baterka nevydrží 500 tis. km ani náhodou, tipuju, že po 200 tis. bude definitivně mrtvá. Ztráta 30% znamená, že už odchází, a to jak známo probíhá čím dál, tím rychleji.

M. Šejna 9.9.2021 10:34

Ale jistě,

Vám doma před barákem smrdí tepelná elektrárna, nebo výfuky z aut?

M. Šejna 9.9.2021 10:33

Zkuste si přečíst třeba toto:

https://www.volkswagen.cz/elektricke-a-hybridni-vozy/vse-o-elektromobilite/druhy-zivot-pro-baterie-z-elektromobilu

A. Forman 9.9.2021 10:25

V tom případě jejich výfuky smrdí ve všech tepelných elektrárnách, bez kterých se, prozatím, neobejdeme. Děkujeme.

M. Šejna 9.9.2021 10:24

O.k.

určitě jste si ale všiml, jak Zdechovský tu bojuje právě za ten plebs s tvrzením, že elektromobily jsou moc drahé.

Takže se ptám, jak jsou ty elektromobily pro plebs zvýhodněné. Napřiklad jak je zvýhodněn "předražený" Enyaq oproti "lacinému lidovému" autu Kodiaq.

O. Karen 9.9.2021 10:19

Tomu počtu cyklů opravdu věříte? Ty akumulátory se skládají z tužkových monočlánků (velmi primitivní a nevýhodná konstrukce, ale má to tak i "inovátor" Tesla), stejných jako máte v aku-šroubováku nebo sekačce. Jejich životnost se tomuto počtu cyklů ani nepřibližuje, a v autě panují horší podmínky (mráz, vlhkost, vibrace).

O. Karen 9.9.2021 10:13

Dobrá otázka ;-)