29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Domácí elektrárny

Komik Felix Holzmann kdysi řekl: „člověk si nemusí kupovat celej pivovar, když se chce napít piva.“ Po několika desetiletích pan RNDr. Martin Bursík chce, abychom si začali pořizovat a provozovat vlastní, domácí elektrárny a tímto dali na frak velikým energetickým společnostem - dodavatelům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 16.7.2014 17:52

Re: doporučení

gumácká komundíro, vy máte nejméně co krafat, čemu se kdo má věnovat

P. Švejnoch 16.7.2014 13:19

Re: Moc pěkné

Rozhovor paní Rakušanové (která je ovšem uznávaným odborníkem na energetiku, že áno) s Claudií Kemfert, která byla v Praze na pozvání ekológických organizací.

O vypovídací hodnotě podobných rozhovorů mám poněkud pochybnosti, musím říct.

Ke Kubovi jsem se nedostal, nemám předplacený Respekt.

M. Prokop 16.7.2014 18:32

Re: Moc pěkné

O nic jste nepřišel, Respekt je melounské hnízdo.

R. Langer 16.7.2014 15:46

Re: doporučení

Jak staré jsou ty články? Nevztahuje se ten hospodářský zázrak na ty německé firmy na solární články, co už dnes všechny zkrachovaly?

V. Halašta 16.7.2014 21:21

Re: doporučení

Hospodářský zázrak díky Euru, ne kvůli Energiewende.

M. Prokop 16.7.2014 12:46

Máte pravdu, pane autore,

ale Bursíkům a Tolmanům jde o vyžírku, ne o ekonomiku provozu.

J. Lepka 16.7.2014 11:56

ČEZ a PRE,

tato siamská dvojčata mi za celoroční spotřebu 3KWh naúčtovala 900,-. Ty 3KWh jsem propálil sekačkou a svícením. Takže : sekačku benzínovou, ať si matka příroda užije a světlo diodové na baterky. Ještě se někdo diví, že při takhle nesmyslně nastavených cenách bude plno lidí uvažovat o generátoru, většinou benzínovém ?

P.S. pro případné šťouraly z rozvodných závodů, podotýkám, že trafo, VN i NN rozvody jsme si platili sami a poté Pražské energetice velkoryse věnovali. Pravda, bylo to v 83. roce, ale máme přece tu právní kontinuitu, ne ?

M. Prokop 16.7.2014 12:47

Re: ČEZ a PRE,

Zlodějna ČEZu a PRE ovšem z OZE dobrou věc neudělá.

V. Novak 16.7.2014 13:00

Při takové "spotřebě" by se ovšem dalo uvažovat

o smysluplnosti připojení na síť obecně. Už v tom 83. roce.

BTW - nochci být hnidopich, ale elektrická energie se měří v kWh, KWh by byla 1024 Wh.

M. Krátký 16.7.2014 15:19

Re: ČEZ a PRE,

Také jsme si postavili sami a "darovali" jim. A teď, když už to u nás v osadě stojí cca 30 roků v původním stavu ( ve středním Posázaví ) a parkrát nám to okolo hlavního sloupu , na kterém je trafo velká voda vzala obezdívku kolem kabelů a my jsme to zase grátis obezdili tak už je všechno dávno zkorodované a údržba od ČEZu ani na urgence nereaguje, že by to ti pitomci oškrábali a znovu natřeli aspoň základovkou. Také uvažuji o pokusech s vlasními zdroji energie - asi to nepůjde. Bursík je magor a vzal si bio Káču, tak mu hrabe. Za největší svinstvo ale považuji stálou platbu za ampéry hlavního jističe Hezký den

V. Novak 16.7.2014 11:22

Třeba má Bursík pravdu, co my víme?

Třeba za 10, 20, 30 let dojde k technologickému průlomu na úrovni mobilní telefonie. taky jsme byli od dob starýho Bella přivázaní k drátům - a najednou...

No tak ať za těch 10, 20, 30 let Bursík přijde - a propaguje. Ale proč mi chce vnucovat TEĎ technologii, která bude použitelná možná "po letech, snad v pětiletce páté", jak byl básnil komunistický bard SKN?

J. Gogo 16.7.2014 10:40

Bursík je jeden z těch,

kteří čekají na Kolumba, který mu připluje ve vodovodním potrubí.

A. Bocek 16.7.2014 9:26

Zelení - tito měštští potrhlíci,

rádi všem ostatním nařizují co mají dělat. Tu nařídí boj proti globálnímu oteplování, tu ochlazování, tu zakážou žárovky, omezí příkon vysavačů,zaberou ornou půdu pro zrcadla, zaserou horizont vrtulníkama, pěstují kukuřici na kWh či vozí a pálí štěpku s uhlím. Kážou vodu pijí víno, necht´se svými sympatizanty založí pár soběstačných komunit, za své a se svými . Když přežíjí první zimu budou mít mé uznání.

J. Chaloupka 16.7.2014 9:23

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody-

Toto rčení mě napadlo při čtení výše uvedeného článku. Už by bylo na čase, aby někdo přišel s řešením, které by občana zbavilo závislosti na ropě a energie od monopolního dodavatele.

P. Götze 16.7.2014 10:13

Re: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody-

No to je hezke, ovsem aby se z toho, kdo to vynalezne, nestane dalsi monopolni dodavatel daneho zazraku. Clanek ma vpodstate pravdu. Jde o business a obchodem to i zustane. V tom problem prece neni. Taky je potreba si uvedomit, ze zrovna treba elektrina je extremne levna, pokud byc ty nesmysly kolem neexistovaly. Vyrabet ve velkem a a distribuovat je zcela logicka koncepce. Delat to opacne je navrat do stoleti pary. Na druhou stranu jsme videl reseni, ktere si jeden sikula postavil na zahrade a je co se tyce elktriny temer sobestacny. Ovsem neumim si to predstavit v masovem meritku, je to pro kutily a opravdu k tomu potrebujete tu samotu u lesa, kde to nikomu moc neprekazi.

P. Švejnoch 16.7.2014 10:15

Re: A který jste Vy?

Vy hledáte způsoby? Třeba požadavkem: "Už by bylo na čase, aby někdo..."? :-)

V. Novak 16.7.2014 11:18

Inu, hledejte - kdo vám brání?

Máte něco v rukávu? Sem s tím!

Nebo jen úkolujete ostatní - stejně jako Busrsík?

R. Langer 16.7.2014 15:49

Re: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody-

A proč čekáte, že s tím za vámi "někdo" přijde? Proč pro to něco neuděláte sám?

M. Hatlák 16.7.2014 8:27

Tak nevím, ale...

Každá snaha vyrábět něco samostatně co už je vyráběno hromadně je vždy velmi drahé. Napadá mě teď zrovna přirovnání k Číně a jejich pecím na výrobu železa v každé vesnici. Chtě nechtě je to do jisté míry paralela s těmi drobnými elektrárnami. Taky drahé, nízká účinnost, zbytečná složitost a dost pochybný výsledek.

Chápu a realizuji snahu o jisté zabezpečení základních potřeb elektřiny, tedy malou centrálu, která je schopná při výpadku elektřiny (u nás dost časté a někdy i několik hodin) třeba po vichřici, vyrábět elektřinu pro plynový kotel (řídící elektronika), oběhové čerpadlo, ledničku a nějaké osvětlení, nebo třeba krbová kamna s výměníkem, popřípadě sluneční kolektor na ohřev vody, jako doplněk toho plynového kotle, třeba až nám Putin zavře kohoutek s plynem, ale to jsou svým způsobem zoufalá řešení pro zoufalé situace.

Ale budovat úplně energeticky samostatný dům? To se prakticky vracíme do středověku. Co všechno budete muset oželet? A myslím, že to je opravdu jen jistý druh zábavy pro hodně bohatého člověka. A je stará známá pravda, že do šetření se musí investovat. A stojí to nemálo peněz, což už tu bylo několikrát řečeno.

A. Bocek 16.7.2014 7:24

Opravdu si myslíte,

že je v našem státě 5% technicky zdatných obyvatel obsluhovat bivalentní ostrovní systém ?

R. Langer 16.7.2014 15:51

Re: Opravdu si myslíte,

Bursík ani neví, jakou řečí na něho mluvíte... :-D

Z. Bureš 16.7.2014 7:21

Pane Zouzalíku................

.....nejtěžší a nejsložitější diskuze.....je s demagogem, nebo s bláznem !!!

A Bursík.....je kombinací obojího !!!

T. Kočí 16.7.2014 8:54

Re: Pane Zouzalíku................

Souhlas.Člověk trvale je schopen dávat 225 W výkonu.. Posadit Bursíka a JauJau na 8 hodin na rotoped s dynamem.

M. Prokop 16.7.2014 12:49

Re: Pane Zouzalíku................

Top se musím Bursíka zastat, blázen není, je vychcaný vyžírka.

A. Bocek 16.7.2014 7:19

Pokud Zelení mají plán, nechť jej realizují !

Proboha jen za své a na omezené farmě . První mrazivý , popdmračený a bezvětrný únorový týden je přivede k rozumu nebo pomřou ( nevím co by bylo lepší).

D. Lobpreis 16.7.2014 7:07

Srovnej

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/07/solar-has-won-even-if-coal-were-free-to-burn-power-stations-couldnt-compete

D. Krajíček 16.7.2014 9:05

Re: Srovnej

A četl jste ten článek?

Díky systému výkupu solární elektřiny klesá cena pod nulu, protože se výrobcům díky dotacím vyplatí prodávat za záporné ceny (kdo vykoupí, ještě dostane zaplaceno) - ovšem pouze kolem poledne. Takže kolem poledne se nevyplatí vyrábět z uhlí. V ostatních částech dne by bylo nutné používat instalované baterie, jejich cenu samozřejmě autor nezohledňuje.

Lze konstatovat, že článek vyjadřuje vlhké sny zelených komunistů z Guardianu a je snůškou hezky zabalených technických nesmyslů.

Jsem zvědavý na krokodýlí slzy majitelů solárů, až dotace klesnou a oni za svou elektřinu nebudou dostávat balíky státních peněz jako doposud.

R. Langer 16.7.2014 15:52

Re: Srovnej

Ano, pěkné blbosti... :-D

K. Jež 16.7.2014 1:27

Platím měsíčně 4000 elektriku !!!!

Za 10 let je to 480 000. Skladovat elektřinu umím i bez akumulátorů, ale nikomu to neřeknu zadarmo. za půl mil. v pohodě pořídím fve, jsem ostrovní a dalších 15 let šetřím. jde to už dnes. jen chtít a musí se angažovat i banky.

P. Dvořák 16.7.2014 1:39

Re: Platím měsíčně 4000 elektriku !!!!

Že si za půl mil. v pohodě pořídíte fve, není nic, čím byste ohromil. Spíš nám řekněte, za kolik desítek let se vám to vrátí. Pokud sprostě neokrádáte nás ostatní prostřednictvím dotací, tak během jednoho lidského života to určitě nebude.

U té uskladněné elektřiny dejte bacha, ať se vám ta elektřina nezkazí :-)

P.S.: nebylo by na skladě jedno perpetuum mobile?