7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Dieselgate (2)

Běžný zákazník nebyl „podvodem” nijak poškozen. Když sedíte v autě, je přece jedno, kolik to auto produkuje emisí. Jde vám jen o to, abyste bezpečně dojeli do cíle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 3.11.2015 12:55

Re: Že vyšší emise zabíjejí lidi rakovinou a dalšími civilizační

Už jsme se o tom bavili. Víte kolik emisí NOx se uvolňuje při pěstování "biopaliv" (kukuřice, řepka)?

P. Švejnoch 3.11.2015 12:40

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

... a budeme nabíjet jenom když fouká vítr? Už se na to moc těším! :-)

A ten jeden krok u akumulátorů - ten nám ještě pořád chybí udělat, že? Jenže já nepotřebuji jezdit někdy v budoucnosti, já tak nějak potřebuji jezdit už dnes. Vy ne?

P. Švejnoch 3.11.2015 12:35

Re: Sledujte trendy, a pak vás nic nepřekvapí

To víte, že ano... :-)

Takže to Vámi zmíněné byla nejpodstatnější pasáž mého příspěvku, že?

Jinak ovšem nepochybuji, že máte pravdu - na můj příspěvek, jak píšete, nemůžete reagovat.... Tedy hlavně proto, že jaksi chybějí argumenty, viďte? Takže jste si vybral tu (tedy podle Vašeho názoru) nejnapadnutelnější část mého příspěvku, a na té se budeme dále vrtět. Inu, pravý ekológista... :-)

Prý "frajer Elón Mask" - no já se z toho snad svalím... :-)

M. Pivoda 3.11.2015 12:15

Sledujte trendy, a pak vás nic nepřekvapí

Nemohu zde v rámci diskusního příspěvku dělat celou přednášku. Reaguji pouze na výrok "... náhlé zrušení výroby a prodeje aut se spalovacími motory ...".

Náhlé zrušení výroby jste si vymyslel vy sám, takže i vy sám nalezněte k takovému problému řešení.

J. Novotny 3.11.2015 12:11

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

FVE je dnes již levnější než jaderná elektrárna - alespoň u JE v ČR. Elektromobilům stačí jeden krok v bateriích (můžou to být třeba nanokapacitory, ale taky něco jiného) a budou velmi výkonnou baterií pro nestabilní zdroje.

JE se dnes nezaplatí, což je u nás největší problém. Jinak by všichni chtěli stavět a prostavět část státního rozpočtu.

P. Štěpánek 3.11.2015 11:51

Nesouhlas

Jelikoz s bodem 1 a 2 nesouhlasim a nejsou pravda, neplati ani 3. Na vizitce ekolog a muze kecat do vseho, to je bod 4, a taky neplati. Ze splodiny zabijeji je fakt, ze vw za to muze je fakt a svadet vse na G.je hodne lacine vec

P. Janoušek 3.11.2015 11:41

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Já nevím. A napadlo už někoho, že elektřina pro auta se musí někde vyrábět a tím pádem komín čoudí někde jinde jen ne u mě v garáži?

Nebo to zvládne nekouřivá JE, ale to je samotný ďábel a satan. nebo to vše vyrobí větrníky a fotovaltika?

B. Hamáček 3.11.2015 11:28

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Nehledě na to , že např. elektra od BMW je designově , alespoň dle mého vkusu úděsná .

K. Frauknecht 3.11.2015 11:13

Re: ???

Pravyl inženýr.

P. Švejnoch 3.11.2015 10:55

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Slintáte spíše Vy.

To méně důležité: Autor se jmenuje BREZINA.

To důležitější: Elektromobily jsou drahé, proto nepříliš obchodně úspěšné - tedy chybí to nejdůležitější: Poptávka po nich. Takže ano, otázka pro automobilky zněla, jestli zavřít krám nebo podvádět. Jak byste si asi v praxi představoval náhlé zrušení výroby a prodeje aut se spalovacími motory a jejich nahrazení produkcí elektromobilů?

A, což považuji za zcela zásadní: Svůj automobil hodlám i nadále vlastnit, protože mi to dává svobodu rozhodnout se podle aktuální situace sednout do SVÉHO automobilu a v případě nutnosti kamkoli jet. A navíc  - rozhodně žádné auto nehodlám sdílet s kdejakým joudou, který ho zničí nebo jinak zneschopní provozu, takže s carsharingem můžete jít, jistě odhadnete kam.

Až ten Váš frajer dodá na trh elektromobil se srovnatelnými vlastnostmi (např. dojezdem) za cenu srovnatelnou s autem se spalovacím motorem, možná si elektromobil koupím. Ale do té doby si můžete drahý šunt kupovat Vy a Vám podobní.

M. Hoblík 3.11.2015 10:47

Ten autor...

To je ale blb!

M. Pivoda 3.11.2015 10:25

Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Březina: "... Automobilky to kvůli tomu dostalo do situace, kdy se musely rozhodnout: „Buď zavřeme krám, nebo budeme vyrábět dál, ale pak musíme podvádět. ...”

Je evidentní, že tato doba (rok 2015) si již nutně žádá více technologů než ekonomů (někdejších privatizátorů neschopných vytvořit novou hodnotu). Březinův slint bych přeformuloval následovně: Automobilky se dostaly do situace, kdy by měly zvážit: "Vyplatí se nám inovovat starou technologii (Diesel), nebo již přejít na novou technologii (elektromobil)?"

Dvě poznámky:

1. Nový obchodní model: Elektromobily také spíše tlačí ke sdílení automobilů (sociálně ekonomická inovace), než vlastnění tohoto dosud poměrně drahého výrobku.

2. Frajer Elon Musk vyrábí elektromobil s již dostatečným dojezdem, který je ale zatím dost drahý. Elon je frajer, protože nepatentuje a spoléhá se na to, že bude rychlejší než "dinosauři" z let minulých. A zatím se mu to skutečně daří, zejména když jsou u moci ekonomové-administrátoři.

B. Hamáček 3.11.2015 10:22

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Teda ty druhé automobilky.

B. Hamáček 3.11.2015 10:21

Re: Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

Pravidla samozřejmě. Bez toho by to nešlo, ale všeho s mírou !! Dobrý sedlák dokázal ekologicky hospodařit celé roky. Až přišli zelení teroristé , tak všechno rozvrátili.

J. Novotny 3.11.2015 10:02

Re: Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

Ano, ve světě bez pravidel podvody neexistují. Vše ostatní je socialismus.

B. Hamáček 3.11.2015 9:35

Re: Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

Levicová verbež se rozhodla, že zničí svět za každou cenu !

měli bychom jim v tom zabránit ! V zájmu zachování života na zemi.

B. Hamáček 3.11.2015 9:34

Re: Možná by bylo možné vyrobit auto,

Autor to uvádí jako nadsázku !

B. Hamáček 3.11.2015 9:33

Re: Účelový článek.

Autor má pravdu. Některá auta možná limity splní , ale jsou finančně nedostupná ( ono i auta od VW nejsou nejlevnější).

Ekology není nutno pomlouvat , za ně mluví jejich činy. Ekologové jsou největší ničitelé a škůdci životního prostředí. Jejich podpora nesmyslných hektarů fotovoltaiky na orné půdě, větrné farmy odkud je velmi obtížné dopravit energii , protože postavili větrníky shrábli dotace a zisky (které jim platíme nesmyslně všichni) , ale přenos energie hodili na krk někomu jinému, kdo to zajistí a zaplatí , zase to zaplatíme my. Moc se to neříká , ale za výkon OZE musí být v záloze připravena tepelná elektrárna v pohotovostním režimu . Nesmyslné hysterické protesty proti jediné současné čisté energii - jaderné. Nesmyslné zpomalování a komplikování dopravy , zejména v Praze snižováním jízdních pruhů a budování drahých cyklostezek po kterých projede cca 100 kolařů za den , ale omezí to auto dopravu , to je účel. V Pardubicích zkušebně tento zelený nesmysl zrušili a světe div se , doprava se zlepšila. Prostě zelení v současné podobě jsou nebezpečná škodná .

P. Čulík 3.11.2015 9:32

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Hódně konspirační teorie. Teď kde-kdo zkoumá všechna auta a snaží se něco najít, protože jde o hodně. Tak až něco zjistíte, tak dejte vědět:-))).

A kdo je ten někdo? :-)))

K. Janyška 3.11.2015 9:27

Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

socialismem... Dzp.

J. Novotny 3.11.2015 9:25

Že vyšší emise zabíjejí lidi rakovinou a dalšími civilizační

To platilo a platí i dnes. Proč by to přestalo platit? Díky limitům na auta jsou emise NOx překročeny jenom zřídka a prakticky jenom na několika místech v Praze a Ostravě (místa se zvýšenou dopravou).

Auta emitují méně, ale je jich více, zvláště těch dieslových. Dvoutakty na NOx moc vliv neměly, ono spalováním benzínu jich tolik nevzniká. Takže "To možná platilo před třiceti lety pro tehdejší dvoutaktní motory bez katalyzátorů" je v tomto kontextu velká hloupost.

Co se týče současných limitů, tak to VW asi vývojově nestihl. Jejich dnešní motory stačí trochu přeprogramovat a emise splní, ty dřívější, odkud asi pochází ten podvůdek je třeba upravit více, či vyměnit. Ale nikdo VW nenutil v podvodu pokračovat.

Bizarní je, že se na překročení NOx přišlo v US, kde limity na CO2 nemají. Proč i tam VW neplnil?

B. Hamáček 3.11.2015 9:20

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Naopak , domnívám se , že podváděly všechny automobilky , pouze z neznámých důvodů to prasklo na VW. A z neznámých důvodů je někdo kryje .

Š. Šafránek 3.11.2015 9:03

C není N

Aneb uhlík není dusík. Autora čtu rád, ale tady má technické mezery: u dieselgate nejde o emise CO2, ale emise oxidů dusíku, které spalování nafty narozdíl od spalování benzínu produkuje. A právě množství těchto emisí bylo předmětem falšování při emisních testech. Proto také není žádná benzingate. Jinak samozřejmě souhlasím s vyzněním článku, že automobilky jsou tlačeny do kouta regulacemi, které vymýšlejí techničtí analfabeti. Mimochodem o softwarových podvodech při emisních testech mi vyprávěl kamarád z automobilové branže už před několika lety a opravdu se nejednalo jen o VW...

t. peterka 3.11.2015 8:48

Re: Možná by bylo možné vyrobit auto,

přesně tak pane Křivan..možná by nebylo špatné kdyby eko-logisté

prosadili v evropském parlamentu snížení gravitace, auta by byla lehčí a stačil by nižší výkon motoru ..nemám pravdu ?

P. Čulík 3.11.2015 8:34

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Že by VW nebyl schopen vyrobit motor jako má konkurence, která nemusí podvádět? Hm, no to je smutné...

A i kdyby: ono se nedá jezdit s autem co má jenom 95kW? Dá, docela dobře, jen by se někdo nemohl vytahovat před konkurencí:-). Takže nazývejme podvod podvodem.

A ta čísla máte odkud? Můžete uvést zdroj?

J. Schwarz 3.11.2015 8:06

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Kdyby použitelná byla, dávno by VW takový software nepotřeboval. Nebo si snad myslíte, že "běžný řidič" pozná, jestli má jeho vůz maximální výkon 130 nebo 135 kW a v papírech uváděnou spotřebu 7,3 nebo 7,7 litru/100km? Ovšem rozdíl mezi 95 a 135 kW či spotřebou 6 nebo 8l už nejspíš pozná kdekdo. Navíc motor v "testovém režimu" bude emitovat méně NOx ale více CO2 - současného kandidáta na Vládce pekel.

P. Čulík 3.11.2015 7:58

Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

No to autor snad nemyslí vážně!?! VW teď nastaví software pro běžné použití tak, jak se chová, když podvádí při testu. Opravdu si autor myslí, že ta auta nebudou použitelná? Budou a mnozí řidiči to ani nepoznají. Ubude pár kW, trošku se sníží akcelerace a to bude asi tak všechno. Kupují teď snad lidé méně VW? Pokud vím, tak ani ne.

A jsem zvědavý, jestli opravdu VŠECHNY značky podváděly. Určitě ne. Takže bych s těmi závěry brzdil a nevyléval vaničku i s dítětem.

O "ekologickém" šílenství si myslím své a nic hezkého.

Ale podvod bych nazýval pravým jménem: podvod.

K. Novák 3.11.2015 7:09

Účelový článek.

Autor využívá problém VW k pomlouvání ekologů, vlastní problém ho nezajímá. Měli bychom se spíš zamyslet, jak je ten náš svět zorganizovaný. Auto od BMW ty limity s rezervou splnilo a dvě auta od VW je vysoce překročily. BMW jsou drahá auta pro movité zákazníky, spotřeba nehraje roli. VW jsou určena pro obyčejné lidi a firma si zakládá na jejich nízké spotřebě.

R. Gramblička 3.11.2015 7:08

přesně tak, nemám, cobych dodal

K. Křivan 3.11.2015 6:43

Možná by bylo možné vyrobit auto,

které by mělo spotřebu půl litru nafty na tisíc kilometrů, ale to by muselo jezdit na kolejích a z kopce.  Kromě zelené ideologie jsou tu taky přírodní zákony.