19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Dieselgate (2)

Běžný zákazník nebyl „podvodem” nijak poškozen. Když sedíte v autě, je přece jedno, kolik to auto produkuje emisí. Jde vám jen o to, abyste bezpečně dojeli do cíle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 3.11.2015 12:59

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

HA HA HA. Pobavil. :-P

M. Prokop 3.11.2015 14:28

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Tak proč jsou výkupní ceny vyšší než u té jaderky? Proč je povinný výkup? Proč je stále dražší příspěvek na zlodějskou zeleninu OZE?

B. Rybák 4.11.2015 0:17

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

JE se v ČR nevyplatí, protože je povinným výkupem levné elektřiny od dotovaných výrobců OZE naprosto zdeformovaný a výhledově nepředvídatelný (na rozdíl od Indie, Ruska, Číny...)!

Degenerace životodárné sluneční energie na pohon strojů je zločinem proti hladovějícímu světu i živé přírodě. Je tedy realizovaná jenom tam, kde nemůže nic růst, což jsou obvykle malé oddělené plochy, které se nevyplatí připojovat k el. síti!

Obdobný krok, jaký očekáváte u baterií trvá u generátorů termojaderné syntézy už cca 50 let!

R. Langer 3.11.2015 12:58

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

Elektromobily jsou neekonomické a neekologické nesmysly. Jediné použitelné elektromobily v praxi jsou golfové vozíky, ještěrky na nádražích a vysokozdvižné vozíky. Nikoliv vozidla pro osobní dopravu! A kdo to popírá je u mě lhář a podvodník!

M. Prokop 3.11.2015 14:26

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

2. A jak by byl drahý, kdyby na něm "frajer" neprodělával a hlavně, nebyl daňově zvýhodněn. :-P

Ekonomové - dobroserové, spíš. Normální ekonom ví, že nová technologie sama vytlačí starou, pokud je lepší. Pouze pokud je horší, je nutno ji protlačovat dotacemi, což je i odpuštění daní.

I. Brezina 3.11.2015 18:08

Re: Další slint z Newsletteru Institutu Václava Klause

M. Pivoda: typické klapky na očích. Elektřina do elektromobilů se vezme kde? Musí se vyrobit, a to většinou z uhlí nebo jádra (nevytahujte prosím chiméru OZE). Takže to ve výsledku vyjde stejně naho hůř než diesel.

M. Pivoda 3.11.2015 19:16

"Demokratický styl" převzatý z Institutu Václava Klause?

1. Na námitku ohledně energetického zdroje pro elektromobily nelze seriózně odpovědět (či o tomto tématu alespoň diskutovat), protože Ivan Brezina mi předem určil, o čem zde mohu hovořit, a o čem nemohu. Takže raději mlčím.

2. Připomenu, že Václav Klaus se v Česku kdysi stal (a možná ještě je) předsedou spolku Josepha Schumpetera. Představuji si, jak se asi chudák inovátor Joseph Schumpeter obrací v hrobě.

K. Janyška 3.11.2015 9:27

Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

socialismem... Dzp.

B. Hamáček 3.11.2015 9:35

Re: Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

Levicová verbež se rozhodla, že zničí svět za každou cenu !

měli bychom jim v tom zabránit ! V zájmu zachování života na zemi.

J. Novotny 3.11.2015 10:02

Re: Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

Ano, ve světě bez pravidel podvody neexistují. Vše ostatní je socialismus.

B. Hamáček 3.11.2015 10:21

Re: Říká, že západ je prolezlý podvodem, tedy

Pravidla samozřejmě. Bez toho by to nešlo, ale všeho s mírou !! Dobrý sedlák dokázal ekologicky hospodařit celé roky. Až přišli zelení teroristé , tak všechno rozvrátili.

J. Novotny 3.11.2015 9:25

Že vyšší emise zabíjejí lidi rakovinou a dalšími civilizační

To platilo a platí i dnes. Proč by to přestalo platit? Díky limitům na auta jsou emise NOx překročeny jenom zřídka a prakticky jenom na několika místech v Praze a Ostravě (místa se zvýšenou dopravou).

Auta emitují méně, ale je jich více, zvláště těch dieslových. Dvoutakty na NOx moc vliv neměly, ono spalováním benzínu jich tolik nevzniká. Takže "To možná platilo před třiceti lety pro tehdejší dvoutaktní motory bez katalyzátorů" je v tomto kontextu velká hloupost.

Co se týče současných limitů, tak to VW asi vývojově nestihl. Jejich dnešní motory stačí trochu přeprogramovat a emise splní, ty dřívější, odkud asi pochází ten podvůdek je třeba upravit více, či vyměnit. Ale nikdo VW nenutil v podvodu pokračovat.

Bizarní je, že se na překročení NOx přišlo v US, kde limity na CO2 nemají. Proč i tam VW neplnil?

R. Langer 3.11.2015 12:55

Re: Že vyšší emise zabíjejí lidi rakovinou a dalšími civilizační

Už jsme se o tom bavili. Víte kolik emisí NOx se uvolňuje při pěstování "biopaliv" (kukuřice, řepka)?

J. Novotny 3.11.2015 13:23

Re: Že vyšší emise zabíjejí lidi rakovinou

A i jsem Vám odpověděl. Ale asi je to na Vás příliš složité.

Š. Šafránek 3.11.2015 9:03

C není N

Aneb uhlík není dusík. Autora čtu rád, ale tady má technické mezery: u dieselgate nejde o emise CO2, ale emise oxidů dusíku, které spalování nafty narozdíl od spalování benzínu produkuje. A právě množství těchto emisí bylo předmětem falšování při emisních testech. Proto také není žádná benzingate. Jinak samozřejmě souhlasím s vyzněním článku, že automobilky jsou tlačeny do kouta regulacemi, které vymýšlejí techničtí analfabeti. Mimochodem o softwarových podvodech při emisních testech mi vyprávěl kamarád z automobilové branže už před několika lety a opravdu se nejednalo jen o VW...

I. Brezina 3.11.2015 18:12

Re: C není N

Pokud jsem četl, šlo o N i C. A to bez ohledu na podceňovanou roli oxidu dusného v případě bionafty, viz třeba zde: http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=770

P. Čulík 3.11.2015 7:58

Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

No to autor snad nemyslí vážně!?! VW teď nastaví software pro běžné použití tak, jak se chová, když podvádí při testu. Opravdu si autor myslí, že ta auta nebudou použitelná? Budou a mnozí řidiči to ani nepoznají. Ubude pár kW, trošku se sníží akcelerace a to bude asi tak všechno. Kupují teď snad lidé méně VW? Pokud vím, tak ani ne.

A jsem zvědavý, jestli opravdu VŠECHNY značky podváděly. Určitě ne. Takže bych s těmi závěry brzdil a nevyléval vaničku i s dítětem.

O "ekologickém" šílenství si myslím své a nic hezkého.

Ale podvod bych nazýval pravým jménem: podvod.

J. Schwarz 3.11.2015 8:06

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Kdyby použitelná byla, dávno by VW takový software nepotřeboval. Nebo si snad myslíte, že "běžný řidič" pozná, jestli má jeho vůz maximální výkon 130 nebo 135 kW a v papírech uváděnou spotřebu 7,3 nebo 7,7 litru/100km? Ovšem rozdíl mezi 95 a 135 kW či spotřebou 6 nebo 8l už nejspíš pozná kdekdo. Navíc motor v "testovém režimu" bude emitovat méně NOx ale více CO2 - současného kandidáta na Vládce pekel.

P. Čulík 3.11.2015 8:34

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Že by VW nebyl schopen vyrobit motor jako má konkurence, která nemusí podvádět? Hm, no to je smutné...

A i kdyby: ono se nedá jezdit s autem co má jenom 95kW? Dá, docela dobře, jen by se někdo nemohl vytahovat před konkurencí:-). Takže nazývejme podvod podvodem.

A ta čísla máte odkud? Můžete uvést zdroj?

B. Hamáček 3.11.2015 9:20

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Naopak , domnívám se , že podváděly všechny automobilky , pouze z neznámých důvodů to prasklo na VW. A z neznámých důvodů je někdo kryje .

P. Čulík 3.11.2015 9:32

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Hódně konspirační teorie. Teď kde-kdo zkoumá všechna auta a snaží se něco najít, protože jde o hodně. Tak až něco zjistíte, tak dejte vědět:-))).

A kdo je ten někdo? :-)))

B. Hamáček 3.11.2015 10:22

Re: Buď zavřeme krám, nebo ..musíme podvádět?!?

Teda ty druhé automobilky.

K. Novák 3.11.2015 7:09

Účelový článek.

Autor využívá problém VW k pomlouvání ekologů, vlastní problém ho nezajímá. Měli bychom se spíš zamyslet, jak je ten náš svět zorganizovaný. Auto od BMW ty limity s rezervou splnilo a dvě auta od VW je vysoce překročily. BMW jsou drahá auta pro movité zákazníky, spotřeba nehraje roli. VW jsou určena pro obyčejné lidi a firma si zakládá na jejich nízké spotřebě.

B. Hamáček 3.11.2015 9:33

Re: Účelový článek.

Autor má pravdu. Některá auta možná limity splní , ale jsou finančně nedostupná ( ono i auta od VW nejsou nejlevnější).

Ekology není nutno pomlouvat , za ně mluví jejich činy. Ekologové jsou největší ničitelé a škůdci životního prostředí. Jejich podpora nesmyslných hektarů fotovoltaiky na orné půdě, větrné farmy odkud je velmi obtížné dopravit energii , protože postavili větrníky shrábli dotace a zisky (které jim platíme nesmyslně všichni) , ale přenos energie hodili na krk někomu jinému, kdo to zajistí a zaplatí , zase to zaplatíme my. Moc se to neříká , ale za výkon OZE musí být v záloze připravena tepelná elektrárna v pohotovostním režimu . Nesmyslné hysterické protesty proti jediné současné čisté energii - jaderné. Nesmyslné zpomalování a komplikování dopravy , zejména v Praze snižováním jízdních pruhů a budování drahých cyklostezek po kterých projede cca 100 kolařů za den , ale omezí to auto dopravu , to je účel. V Pardubicích zkušebně tento zelený nesmysl zrušili a světe div se , doprava se zlepšila. Prostě zelení v současné podobě jsou nebezpečná škodná .

I. Brezina 3.11.2015 18:14

Re: Účelový článek.

Jako ekolog asi budu ekology těžko pomlouvat.-). Článek kritizuje ekologisty, ne ekology.

B. Hamáček 3.11.2015 23:18

Re: Účelový článek.

Dobrá , beru to jako upřesnění výrazů, ale i ekologisti se v první řadě považují za ekology.

R. Gramblička 3.11.2015 7:08

přesně tak, nemám, cobych dodal

K. Křivan 3.11.2015 6:43

Možná by bylo možné vyrobit auto,

které by mělo spotřebu půl litru nafty na tisíc kilometrů, ale to by muselo jezdit na kolejích a z kopce.  Kromě zelené ideologie jsou tu taky přírodní zákony.

t. peterka 3.11.2015 8:48

Re: Možná by bylo možné vyrobit auto,

přesně tak pane Křivan..možná by nebylo špatné kdyby eko-logisté

prosadili v evropském parlamentu snížení gravitace, auta by byla lehčí a stačil by nižší výkon motoru ..nemám pravdu ?

B. Hamáček 3.11.2015 9:34

Re: Možná by bylo možné vyrobit auto,

Autor to uvádí jako nadsázku !