2.7.2024 | Svátek má Patricie


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 31.5.2024 16:37

Pak je tvůj problém ve schopnosti chápání čteného textu. Není to u tebe ani zdaleka poprvé. ;-)

L. Písařík 31.5.2024 16:31

300% je dost, to by Asie pomřela hlady, je to hlavní potravina. Pokud se týká mne, jím rýži tak 1x měsíčně, přpravenou ve varném sáčku, jinak neumím. A tak se mně zvýšení ceny moc nedotýká.

L. Písařík 31.5.2024 16:21

Platím jen to, co nezbytně potřebuji a v nezbytném množství. Je to můj boj proti inflaci.

P. Vileta 31.5.2024 16:14

Za koho kandidovala a kdy?8-o

P. Vileta 31.5.2024 16:13

Zajímavé, že ji nechce ani současná vláda, nechtěl ji ani Babiš, ani socani před ním. Velmi divné.;-D

V. Mokrý 31.5.2024 14:31

JO, JO,

všichni jsou hodný - hlavně zahraniční obchodní řetězce -

ale jinak za všechno může Babiš, že !

L. Netolická 31.5.2024 14:23

Green deal odsouhlasil v Bruselu Babiš a tato vláda to už změnit nemůže.

L. Netolická 31.5.2024 14:21

Řetězce to tak dělají, že některé potraviny v akci zlevní, jiné, např. tu cibuli, zdraží. Neboli, cibuli nekupujeme každý den a tak nás ta cena nebolí, ale koupíme si např. zlevněné maso. Já spíše než řetězce viním z drahých potravin velké hráče potravináře. Ti mohli využít zdražování a mohli se dohodnout. Např. Agrofert mohl mít vysoké zisky, Babiš preference, protože se vysoké ceny potravin hodily na vládu. A začalo to už od cen hnojiv, které prudce zdražily. A velcí producenti potřebují shodit tuto vládu už kvůli dotacím, které jim tato vláda zkrátila a přidala malým producentům. Samozřejmě, že žádné důkazy nemám, přemýšlím selským rozumem, ale vadí mi, že se vše svádí na řetězce a producenti jsou naprosto z obliga.

P. Hatina 31.5.2024 14:09

Mimochodem, na takovém výzkumu hledání optimální ceny není nic tak špatnýho. Ten by si měl koneckonců dělat každéj obchodník, že?

Jenomže, je nutný zahrnout aspoň třeba tyto předpoklady

- že jestli mají to samé zboží levnějc v jiném obchodu v okolí, tak si ho půjdou lidi koupit tam

- že lidi nakují ve slevě ve větším množství do zásoby a s tou často vydrží do další slevy

- a naopak jsou schopný si počkat než se zase zlevní na nějakou minimální úroveň.

Čili tyhle výzkumy optimální ceny zase mají dosti omezenou hodnotu, že to ješťe musí markeťaci doplňovat dalšími reklamními akcemi, ze kterých mají zákazníci obvykle spíš srandu

M. Kocián 31.5.2024 13:59

U potravin existuje něco, jako sezónnost. Slevové akce od výrobce také mohou znamenat, že potřebuje uvolnit sklady, nebo že je dojivost z toho či onoho důvodu lepší, nebo škůdci nesežrali tolik plodin, kolik se zemědělec obával. Nebo chce zavést nový výrobek. Těch důvodů je hodně. A od záručních dob je tu přece Láďa Hruška, že.

M. Kocián 31.5.2024 13:54

Slevy s končícím datem spotřeby má třeba Kaufland nebo Makro, ale jsou vždy zvlášť, ve speciálním regálu.

M. Kocián 31.5.2024 13:52

Tuhle marži mají obchodní řetězce. Pokud kupujete maso tam, činí náklady na ně nepodstatnou část celkových nákladů. Zkuste se zamyslet, co všechno v takovém hypermarketu platíte, když si tam něco koupíte - od parkování a wi-fi až po leták ve schránce.

P. Vileta 31.5.2024 13:45

V Plzni jsem jeden takový pár potkal, tak jsem na ně spustil česky "Promiňte, mohu se vás na něco zeptat?" a oni na mě "Ich nicht spreche Tschechisch";-( Tak nevím kde je potkáváte vy.

P. Hatina 31.5.2024 13:35

No vidíte, já to u potravin sleduju bedlivě a ty rozdíly tam většinou jsou a to dost podstatný, že si to člověk musï hlídat- Je nás jistej hypermarket, kteréj je schopnej prodávat ve slevě maso, u kterého ta doba spotřeby končí za 3 dny,,

F. Navrátil 31.5.2024 12:08

Samozřejmě, a to jak táhnou v tlupách. Najdete je v mnoha obchodních centrech. Pro informaci nechápavým: Poznáte je podle toho, že chlapi mají fousaté brady, ženy nosí hidžáb nebo dokonce burku. Burku rozeznáte od hidžábu tak, že žena v něm vypadá jako zabalený hydrant v zimě. Všichni jsou vděční, zdraví sousedy, pomáhají babičkám s nákupem a občas někoho podříznou nebo znásilní.

R. Langer 31.5.2024 11:39

Jak píši výše, NEZNAČÍ. Doba spotřeby je u toho zlevněného zboží prakticky vždycky stejná, jako u normálního. Já to sleduji.

R. Langer 31.5.2024 11:36

Tak to špatně sledujete ceny. Ovšem - kolik je podle vás "razantně"? 30 %, NEBO 300 %? ;-)

R. Langer 31.5.2024 11:34

A o čem teda byl, soudruhu? I když to čtu podruhé, furt vidím, že si stěžuješ, že je v supermarketech draho. :-P

T. Kohout 31.5.2024 11:28

Třeba máte špatný "postřeh". Tam bych to viděl. Já to třeba "postřehl". A taky, co je razantní? Je to třeba z 30 korun na 40 korun. Také mohli zvednou třeba na 60 korun. Ale to bude až příště.

P. Hatina 31.5.2024 11:20

Jasně, jak píšete "..Jindy slevovou akci vyhlásí výrobce pro všechny prodejce - ".. Což tedy značí i to co jsem napsal výše, pokud to je ze zákona když u těch výrobku končí spotřební lhůta.

Jestli ti různí prodejci odebírají od stejného výrobce stejné zboží, a odebírají ho pravidelně, tak jim ale v určitý čas po té určité stejné dodávce (šarže se jí říká),..končí její spotřební lhůta . Taky skoro ve stejný čas, a musí je tedy i společně zlevnit.

A taky že tyhle hypermarkety mají české zákazníky docela dobře zanalyzovaný , aby od nich žádnou věrnost značce nečekaly, ti zákazníci mají stejně věrnostní karty všech obchodů v okolí - a jestli to mají někde jinde levnější, tak si to jdou koupit tam. Čili, jediná možnost, jak je přimět aby nakoupili, je že když slevy, tak všude a ve stejný čas stejný...

L. Písařík 31.5.2024 11:15

Obchodníci mají marži 47% a více. Nezkrachují. Vidíte to právě na na mase - krkovička - původně 165 ve slevě 98. Plec - nekdy jde cena až na 80,-Kč. Kupujeme na pečení a taky pro kočky, je levnější než tzv. kapsičky a určitě výživnější. Záhadou jsou mi dost stabilní ceny hovězího. Ale i to občas jde, třeba když jsem milovníkem steaků. A ta vaše možnost pochopitelně je taky.

J. Nevrkla 31.5.2024 11:15

Největší zdražení je u ceny energií, daně z nemovitostí, vodného stočného, které mají vliv i na ty potraviny. A tato zdražení způsobuje stát a jeho politika a politici. Tam hledejme viníka.

L. Novák 31.5.2024 11:12

O tom můj komentář nebyl... :-P Čti znovu!!!

T. Kohout 31.5.2024 11:06

To je známé. Vládnout je těžké, býti v opozici je lepší. Každý to může zkusit.

J. Roškota 31.5.2024 11:02

Hmmm, to zavání pasivitou.

A. Forman 31.5.2024 10:58

Přesně tak !

J. Roškota 31.5.2024 10:53

Řekl bych že to jsou spojené nádoby. V Asii zdraží rýže, tak kupují více pšenice a porušená rovnováha se projeví i u nás.

F. De Winter 31.5.2024 10:47

Nikdo vás nenutí v obchodních řetězcích nakupovat.

L. Novák 31.5.2024 10:47

Už jsi nějakého potkal? :-P

L. Novák 31.5.2024 10:45

Paní Šichtařová podezřele a iniciativně brání obchodní řetězce před nařčením z nehorázného růstu cen, ale moje osobní zkušenost je opačná.

Řetězce svým proti zákazníkům namířeným "marketingem" a klamavou reklamou neustále testují, jak lze při prodeji dosáhnout co nejvyšší ceny a současně přemrštěně vysoké ceny využít k "akční propagandě". "Skákavé ceny" jsou pro ně standardní metodou, jak si porovnat v krátkém čase ochotu zákazníků utrácet peníze a metodou hledání tzv. "optimální ceny" (cena, při které počet prodaných kusů vynásobený jednotkovým ziskem přinese nejvyšší celkový zisk z prodeje).

Pak se není čemu divit, že v době, kdy řada obchodů prodávala obyčejnou žlutou cibuli "už jen" za 15,- Kč kilo, LIDL ji měl za 50,- Kč/kilo (49,90 - abych byl přesný :-P).

Docela by mě zajímalo, jak při silném cenovém "šumu" vyhodnocuje státní statistický úřad ceny v obchodech a jak vypadá sběr dat v praxi. :-P O kvalitě dat státem vyhodnocované inflace mám oprávněné pochybnosti - viz nesmyslné postupy, které používal ČSÚ při vyhodnocování cen el. energie pro koncové odběratele pro Eurostat...

[>-]