Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Proč udělat z taxislužby volnou živnost
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A. Alda 29.5.2017 12:20Taxislužba byla po pádu komunistů volnou živností. Ale v letech 1995 - 1997 taxikáři sepsali spoustu petic a proháněli spoustu poslanců, aby docíli toho, že se taxislužba stane cechem a kdo bude přijat do cechu, o tom budou rozhodovat oni sami. To se jim samozřejmě nepodařilo, ale výsledkem jejich snah bylo zavedení zkoušek z místopisu a vyhlášek o maximálních a minimálních sazbách apod. |
R. Kříž 29.5.2017 6:52a co... prostě udělat jen jednu živnost - vydělávání si na sebe a zbytek zcela oddělit od státu? Ať už jdou všechny regulace do pihele.... :( |
Z. Rychlý 29.5.2017 1:05Tak Uber je kapitalismus. A co je to ta Pražská taxislužba? Zřejmě ryzí socialismus s tváří mafie. Pane Kašpárku, kapitalismus není ideologie jako socialismus s jeho třídním bojem. |
H. Gene 29.5.2017 7:49Re: Tak Uber je kapitalismus. No, není. A co? Nevšiml jsem si, že by to autor tvrdil... |
Z. Rychlý 29.5.2017 8:00Re: Tak Uber je kapitalismus. Já sice souhlasím se závěrem, že taxislužba by neměla být svázána místopisem a jinými koninami, ale co do toho montuje kapitalismus? Protože Kašpárkovi to levičáctví čouhá odevšad. |
M. Valenta 29.5.2017 10:10Re: Tak Uber je kapitalismus. Ta zkouška z místopisu a vůbec obtížné zvládnutelné příjímací testy a na druhé straně obava o ztrátu docela výnosného zaměstnání, vám zaručí, že Vás v Londýně nebo třeba v Jakartě nebudou jako turistu v Praze vozit od čerta k ďáblu s jediným cílem. |
Z. Lapil 29.5.2017 10:24Re: Tak Uber je kapitalismus. Protože Uber JE kapitalismus. Potřebuju službu (někam dovézt) a někdo ji poskytne za dohodnutou (= oboustranně akceptovanou) cenu. Zrovna v Praze a velkoměstech vůbec si dovedu představit, že nebude závislá na kilometrech, že aby se kolony daly objíždět bez zbytečné nervozity ohledně času a kilometrů. Se zbytečností a škodlivostí všelikých konin naprostý souhlas. Měl jsem kdysi v ruce knížku Ivy Pekárkové o tom, jak taxikařila v Londýně. Vyskytoval se tam, nevím jak často, požadavek na taxík se ženou za volantem. Pochybuju, že na to byla speciální licence. Mimochodem, zaujala mě tam myšlenka o opilcích: Dokud mluví, neblije. |